Reis BJK2810: rondreis 2021, welke route?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis BJK2810: rondreis 2021, welke route?

Bericht door Emootje »

Linksom of rechtsom, net wat je zelf wil. Ik heb iets met linksom dus wij gaan meestal linksom. Wanneer je vanaf SF naar LA rijdt via de kust heb je het uitzicht aan de goede kant zeg maar. Dat scheelt al wel. Sowieso tussen Bryce en Capitol Reef de UT-12 pakken, die is schitterend.

Mooie route! Zou zo mee willen ;-)
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis BJK2810: rondreis 2021, welke route?

Bericht door IngridUSA »

De volgorde lijkt me bij linksom of rechtsom niet echt uitmaken. Er zit genoeg variatie in je reis.
Joshua Tree zou ik bij twijfel zelf overslaan.

Zelf eindigen we dit jaar ook met 3 dagen in Las Vegas. Mijn persoonlijke mening: met pubers is dit echt een fantastische plek om zo’n mooie reis af te sluiten. Maar je kunt het natuurlijk ook gewoon van de prijs voor je tickets en de huurauto laten afhangen. Neem in dat geval ook LA in de vergelijking mee.
BJK2810
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mar 2020, 16:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis BJK2810: rondreis 2021, welke route?

Bericht door BJK2810 »

Ik ben nog even bezig met de puzzel. Het rondje hebben we nu aardig helder. Moeten alleen nog kiezen uit de optie een rondje, of de optie van A-B. Dit zijn de opties Optie 1
Dag 1 Aankomst Las Vegas
Dag 2 Las Vegas
Dag 3 Las Vegas
Dag 4 las Vegas —> Zion, via Valley of Fire
Dag 5 Zion
Dag 6 Zion —> Bryce
Dag 7 Bryce —> Capital Reef
Dag 8 Capital Reef
Dag 9 Capital Reef —> Moab
Dag 10 Moab
Dag 11 Moab
Dag 12 Moab —> Monument Valley
Dag 13 Monument Valley —> Page
Dag 14 Page —> grand Canyon
Dag 15 Grand Canyon —> Needles
Dag 16 Needles —> San Diego
Dag 17 San Diego
Dag 18 San Diego
Dag 19 San Diego —> Los Angelas
Dag 20 Los Angelas
Dag 21 Los Angelas
Dag 22 Los Angelas —> Pismo Beach
Dag 23 Pismo Beach —> Santa Cruz
Dag 24 Santa Cruz —> SF
Dag 25 SF
Dag 26 SF

dag 27 SF —> Yosemite via Mariposa
Dag 28 Yosemite
Dag 29 Yosemite —> June Lake
Dag 30 June Lake —> Bishop
Dag 31 Bishop —> Death Valley
Dag 32 Death Valley —> Las Vegas
Dag 33 Naar huis

Optie 2
Dag 1 aankomst SF
Dag 2 SF

Dag 3 SF
Dag 4 SF —> Yosemite via Mariposa
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite —> June Lake
Dag 7 June Lake —> Bishop
Dag 8 Bishop —> Death Valley
Dag 9 Death Valley —> Las Vegas
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 las Vegas —> Zion, via Valley of Fire
Dag 13 Zion
Dag 14 Zion —> Bryce
Dag 15 Bryce —> Capital Reef
Dag 16 Capital Reef
Dag 17 Capital Reef —> Moab
Dag 18 Moab
Dag 19 Moab
Dag 20 Moab —> Monument Valley
Dag 21 Monument Valley —> Page
Dag 22 Page —> grand Canyon
Dag 23 Grand Canyon —> Needles
Dag 24 Needles —> Palm Desert
Dag 25 Palm Desert —> San Diego
Dag 26 San Diego
Dag 27 San Diego
Dag 28 San Diego —> Los Angelas
Dag 29 Los Angelas
Dag 30 Los Angelas
Dag 31 Naar huis

Voor beide is wat te zeggen. Keuze tussen iets meer rust, iets korter. nadeel van het rondje vanuit SF is een enorme lading stadsatrracties na elkaar. Maar misschien ook wel weer fijn
Verder niet zo'n groot verschil. Bij het eerste rondje alleen highway 1 erbij in.
Mijn vraag aan jullie is vooral: zijn deze afstanden een beetje redelijk en te doen? Zodat er niet een te gehaast gevoel ontstaat?
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis BJK2810: rondreis 2021, welke route?

Bericht door IngridUSA »

Mocht je kiezen voor optie 1, ga dan dag 2 gelijk rijden naar Zion. Je bent toch heel vroeg wakker. En sluit dan af met die extra dagen in Las Vegas op het eind. Of het zou heel lastig uit moeten komen met evt accommodaties in de weekenden. Splitsen kan desnoods ook nog.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis BJK2810: rondreis 2021, welke route?

Bericht door Coyote »

Een eerste blik leert mij dat de afstanden prima te doen zijn in de tijd die je ervoor hebt. Niks mis mee.

Wat ik persoonlijk altijd ervaar als ik naar Amerika reis. De eerste dagen bruis ik van energie en wil ik van elke minuut genieten. Dus plan ik in het begin altijd heel veel. Aan het eind van de reis, zeg maar de laatste halve week, doe ik het in het algemeen rustiger aan. Dus niet meer honderden mijlen op een dag reizen maar blijf ik liever in de buurt van mijn einddoel (in het verleden vaak bij familie).

Succes met je planning! :thumbup:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis BJK2810: rondreis 2021, welke route?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vond je eerdere routes eigenlijk mooier. En met de spelling van de plaatsnamen gaat het opeens ook mis. :wink:
Voor Yosemite heb je heel weinig tijd. Zeker met 3 pubers is dit een park waar je heel veel kunt ondernemen. Wat bedoel je met Mariposa? De plaats of de Mariposa Grove? Die laatste ligt niet bij Mariposa.
Bij Page en de Grand Canyon is het ook wat gehaast. Qua afstanden kan het allemaal wel maar je hebt wel veel rijdagen achterelkaar
Wat wil je tussen June Lake en Bishop doen?

Ik lees niets over een camper, dus jullie gaan met de auto? kijk dan op tijd naar accommodatie want dat is niet altijd eenvoudig met 5 personen.

Marianne
BJK2810
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mar 2020, 16:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis BJK2810: rondreis 2021, welke route?

Bericht door BJK2810 »

Ha ja, dat zal het tijdsverschil zijn met die spelling......
Mariposa bedoel ik inderdaad mariposa grove, als alternatief voor sequoia. En June lake staat er maar kan ook nog overnachting in Yosemite worden. We twijfelen een beetje over het aantal nachten daar ivm de drukte en de afsluiting van glacier point road in 2021.
Page twijfelen we inderdaad nog om 1 nacht extra te doen.
En San Diego heeft het gewonnen van Sequoia aan de keukentafel zeg maar..... :lol:
BJK2810
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mar 2020, 16:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis BJK2810: rondreis 2021, welke route?

Bericht door BJK2810 »

En het wordt inderdaad de auto. Accomodaties zijn we al een shortlist aan het maken
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2163
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis BJK2810: rondreis 2021, welke route?

Bericht door jojostravelusa »

V.w.b. Hwy 1 zou ik altijd voor van Noord naar Zuid kiezen.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis BJK2810: rondreis 2021, welke route?

Bericht door IngridZw »

Persoonlijk vind ik het fijn om de reis rustig af te sluiten aan de kust. Vooral San Diego is wat mij betreft een topper. Veel bezienswaardigheden, mooie stranden etc. Ik zou dus kiezen voor optie 2.
Mocht alles in de wereld weer "normaal" zijn is de kans groot dat wij volgend jaar ook weer die kant op gaan. Omdat de Glacier Point Road dan gesloten is en dus alles zich concentreert op de vallei lijkt me een extra overnachting aan de oostkant van Yosemite ook prachtig. De vorige keer hadden we er geen tijd voor.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis BJK2810: rondreis 2021, welke route?

Bericht door Martin & Marianne »

De drukte in Yosemite zou ook-juist een reden kunnen zijn om er langer te blijven zodat je meer gebruik kunt maken van de rustige uren. Het scheelt ook al veel als je in de vallei overnacht. Maar twee nachten aan de oostkant is ook mooi. Je kunt kijken naar Tuolumne Meadows, of net buiten het park overnachten, in Lee Vining bijvoorbeeld. Daar zouden twee nachten dan mooi zijn. En dan in 1 dag naar Death Valley. Je kunt dan ook nog een bezoek brengen aan Bodie. Kijk voor de Mariposa grove en de Tioga Road eens in ons 2019-verslag En misschien heb je ook iets aan ons 2015- en 2017-verslag voor dat stuk.
Het is jammer dat de GP road afgesloten is, maar als jullie een goede conditie hebben kun je overwegen om de 4MT en de PT te combineren.
Bij een rondje Las Vegas kun je ook overwegen om eerst richting Yosemite te gaan. Hoe eerder je daar bent hoe mooier de watervallen en misschien kun je dan ook nog raften op de Merced River.

Marianne
BJK2810
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mar 2020, 16:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis BJK2810: rondreis 2021, welke route?

Bericht door BJK2810 »

dag allen,

Zal toch even weer een update plaatsen. Hoewel er nog veel onzekerheid is over het wel of niet door kunnen gaan van de reis. Zijn we toch verder aan het plannen en hebben we alle hotels voorlopig geboekt (uiteraard allemaal te annuleren). Ook een auto is gereserveerd. Een vliegreis durf ik niet te boeken, maar de data staan redelijk vast.

Vooralsnog ziet de route (qua overnachtingsplaatsen) er als volgt uit

7 juli: aankomst in LA
8 jul: LA
9 juli: Santa Maria (highway 1)
10 juli: Monterey (of al door naar SF)
11 juli: SF
12 juli: SF
13 juli: SEKI (grand Grove)
14 juli: SEKI (grand Grove)
15 juli: Yosemite
16 juli: Yosemite
17 juli: Mammoth Lakes
18 juli: Death Valley
19 juli: Las Vegas
20 juli: Las Vegas
21 juli: Las Vegas
22 juli: Springdale
23 juli: Springdale
24 juli: Springdale
25 juli: Bryce Canyon
26 juli: Torrey
27 juli: Torrey
28 Juli: Moab
29 juli: Moab
30 juli: Moab
31 juli: Monument Valley (cabin)
1 aug: Page
2 aug: grand Canyon (yavapai lodge)
3 aug: Kingman/ lake havashu
4 aug: Palm Desert
5 aug: San Diego
6 aug: San Diego
7 aug: San Diego
8 aug: Anaheim
9 aug: Anaheim
10 aug: Anaheim
11 aug: vertrek

Ik ben benieuwd of jullie nog tips hebben.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis BJK2810: rondreis 2021, welke route?

Bericht door Martin & Marianne »

Mooi hoor! :thumbup:
Het enige wat ik jammer vind is dat je voor de grote parken als Yosemite en Sequoia/Kings Canyon relatief weinig tijd hebt.
Je wilt wel vanuit Grant Grove (Grant met een t, is genoemd naar General Grant) naar Sequoia?

Ik zag dat je voor Yosemite in El Portal gaat overnachten. Je wilt niet in het park overnachten? Het is wel fijn als je geen reistijd en parkeerproblemen hebt maar meteen op de shuttlebus kunt stappen.

Marianne
BJK2810
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mar 2020, 16:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis BJK2810: rondreis 2021, welke route?

Bericht door BJK2810 »

We hadden bewust wat minder Yosemite gedaan vanwege de afsluiting van Glacier Point (maar ik zie nu dat die niet in 2021, maar 2022 gesloten zal zijn ...) ivm de te verwachten drukte hadden we gedacht om 2 dagen te gaan inderdaad. Oorspronkelijk stond er nog een nacht om zo naar de Mariposa Grove te gaan, maar die hebben we ingewisseld voor SEKI. Vanuit Grant Grove willen we inderdaad wel naar Sequoia.
En ik wilde liever in het park, maar kon voor 5 personen alleen nog een tent vinden en daar krijg ik mijn pubers echt niet in ... :lol: Dus dit als alternatief, maar ik kijk wel regelmatig of er toch iets vrijkomt ... in het park zou inderdaad mooier zijn!
Laatst gewijzigd door markro op 20 nov 2020, 02:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Gebruikersavatar
iLoveStedentrips
Amerika-ontdekker
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 mei 2019, 10:52
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis BJK2810: rondreis 2021, welke route?

Bericht door iLoveStedentrips »

Mooie route en het is keuzes maken, maar luxe problemen :mrgreen:

Linksom of rechtsom? Ben je er al uit?

Plan de beide opties eens op je reisdata. Kijk dan vooral of je de grote parken en steden in het weekend bereikt. De kustweg vind ik persoonlijk minder belangrijk als Las Vegas in het weekend. De hotels zijn dat erg duur en vaak is het erg druk. Zelfde voor Yosemite, Yellowstone, deze wil je liever ook niet in het weekend.

Dus schrijf ze beiden even uit met de dagen dat je er bent en bepaal dan linksom of rechtsom.
1997: Zuidwesten USA
2015: Florida
2017: Zuidwesten USA
2019: Las Vegas e.o.
2020: Florida
2023: Noordwest USA & West-Canada
Informatie en ervaringen op Rondreizen Noord-Amerika - Gratis informatiebladen downloaden - NP Kaart
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis BJK2810: rondreis 2021, welke route?

Bericht door IngridZw »

Wij hebben ook overnacht in El Portal, en wel in Cedar Lodge. Ik vind het geen verkeerde keuze. Cedar Lodge is een prima hotel, goede voorzieningen en je hebt er kamers met 3 bedden wat voor een groot gezin ideaal is. Probeer in ieder geval om 's ochtends op tijd bij de parkeerplaats te zijn als het nog niet zo druk is.
Ik had het trouwens nog niet gelezen dat ze de werkzaamheden aan de Glacier Road verplaatsen naar 2022. Jammer voor diegenen die de reis uitgesteld hebben naar 2022 en dachten dat de weg weer open zou zijn.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis BJK2810: rondreis 2021, welke route?

Bericht door Martin & Marianne »

BJK2810 schreef:
19 nov 2020, 18:46
En ik wilde liever in het park, maar kon voor 5 personen alleen nog een tent vinden en daar krijg ik mijn pubers echt niet in ... :lol: Dus dit als alternatief, maar ik kijk wel regelmatig of er toch iets vrijkomt ... in het park zou inderdaad mooier zijn!
Het kan best zijn dat er nog iets vrij komt (family room in de lodge, of een Stoneman Room in Curry Village), regelmatig checken loont vaak wel. Maar een tent is ook prima te doen hoor, grappig dat juist de kinderen dat niet willen.
Je hebt in de 5-persoonstenten een tweepersoonsbed en 3 eenpersoonsbedden, hebben ze ook eens een eigen bed. Kies wel een tent met heating; die hebben een stopcontact.
Als een tent toch een optie is, is Housekeeping Camp leuker. Qua ligging prachtig, aan de Merced river. En je hebt er een mooie buitenruimte met picknicktafel. En een vuurring.

Marianne
BJK2810
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mar 2020, 16:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis BJK2810: rondreis 2021, welke route?

Bericht door BJK2810 »

Ik heb nog een aanvullende vraag. We hebben vanaf de grand canyon 2 dagen en 1 overnachting om naar Palm Desert te komen.
Ik heb de route nu staan op een reis via de route 66 en een overnachting in de buurt van Kingman/Laughlin.
Maar Sedona en omgeving trekt me ook heel erg.
Welke route zouden jullie aanraden? Via de route 66 of via Sedona?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer