Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis EsthervMaanen: hulp gezocht bij route San Francisco - San Francisco 32 dagen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
EsthervMaanen
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis EsthervMaanen: hulp gezocht bij route San Francisco - San Francisco 32 dagen.

Bericht door EsthervMaanen »

Goedemiddag,

Ik heb een hulp/adviesvraag. 09 september 2020 ga ik, samen met mijn man en 2 dochters van 3 en 1 jaar, voor ruim een maand naar West-USA. We gaan met een camper en ik heb onze route (inclusief campgrounds) zo goed als rond. Ik heb alleen de luxe dat ik één dag overhoud. En nu zou ik graag advies willen waar deze te besteden.

Onderstaand ons reisschema:
1 Amsterdam
2 San Francisco
3 San Francisco
4 San Francisco
5 Stockton
6 Yosemite
7 Yosemite
8 Yosemite
9 Mono Lake
10 Death Valley
11 Las Vegas
12 Las Vegas
13 Zion
14 Zion
15 Zion
16 Bryce
17 Page
18 Page
19 Grand Canyon
20 Grand Canyon
21 Kingman/Lake Havasu
22 Joshua Tree
23 Los Angeles
24 Los Angeles
25 Los Angeles
26 Los Angeles
27 Pismo Beach/San Simeon
28 Carmel/Monterey
29 Carmel/Monterey
30 EXTRA
31 Gilroy + vlucht Amsterdam
32 Thuiskomst

Onze opties voor de extra dag/nacht:
1: extra nacht in Las Vegas
2: een tussenstop (inclusief nacht) bij Valley of Fire
3: extra nacht Bryce
4: een tussenstop (inclusief nacht) bij Monument Valley
5: extra nacht op de Route 66
6: extra nacht in Joshua Tree

Ik hoor het graag. :thumbup:
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis EsthervMaanen: hulp gezocht bij route San Francisco - San Francisco 32 dagen.

Bericht door Old Faithful »

Het hangt natuurlijk af van iemands voorkeur. Mijn keuze zou vallen op een overnachting bij Monument Valley.
En ik zou zeker de overnachting bij Stockton schrappen en in één dag van San Francisco naar Yosemite rijden, zodat ik een overnachting bij Valley Of Fire S.P. kan plannen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis EsthervMaanen: hulp gezocht bij route San Francisco - San Francisco 32 dagen.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik neem aan dat Stockton gekozen is omdat je pas in de middag de camper op kunt halen? Misschien kun je wel iets verder rijden. Je zou ook richting Oakhurst kunnen rijden zodat je de Mariposa Grove kunt bezoeken.
Ik neem aan dat je nog geen campings hebt gereserveerd? Dat kan voor de meeste parken pas 6 maanden voor aankomst. Voor Yosemite geldt iets anders. Kijk daar op tijd naar en oefen een maand van te voren.
Je hebt veel tijd voor LA. Wat zijn de plannen daar?

Marianne
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman »

Monument Valley zou ik in deze prachtige route zeker meenemen met 1 overnachting. Wij persoonlijk vonden het niet eens heel bijzonder vergeleken met veel andere natuurwonderen, maar wel iets dat je gewoon echt gezien moet hebben en mooie ‘plaatjes’ oplevert. Als lukt zou ik graag nog een extra nacht LV wensen, maar zoals met alles is dit een kwestie van smaak. Van tevoren dacht ik Vegas en Death Valley niks te vinden maar beide vond ik zeer verrassend. Van LV naar ZIon heb je wel tijd voor Valley of fire. (Of je moet er lange hikes willen doen). Heb makkelijk praten, want bij besloten ter plekke het over te slaan maar hebben wel de route uitvoerig in ons reisplan opgenomen via Valley of fire en dat kon ruimschoots in een dag.
EsthervMaanen
Amerika-newbie

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Stockton is inderdaad gekozen om we geen early pick-up hebben, vervolgens nog langs de Wall-Mart moeten om spullen en boodschappen in te slaan en dat allemaal met 2 kleine kindjes. Om onze eigen stress niveau niet op te laten lopen, willen we niet in één keer naar Yosemite rijden.
We hebben een prima campground gevonden voor 1 overnachting waar we ook even prima alles kunnen uitproberen voordat we naar Yosemite rijden (zonder hook-up).
Maripose Grove willen we de volgende dag bezoeken, dan blijven we op Wawona Campground (hopelijk) en dan nog 2 nachten (hopelijk) op Lower Pines.

In LA willen we 1 dag Disney bezoeken en ook even weer wat langer op een campground staan omdat we de dagen ervoor veel gereden hebben en korte verblijven hebben gehad. Dus even een rustpunt. Is dat teveel?

En is 2 dagen volle dagen in Las Vegas niet teveel met 2 kindjes van 1 en 3?

Langs rijden via Valley of Fire is ook een idee! We zullen geen lange hikes maken met de kids.
stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman »

Niet langs maar door :D Valley of fire anders zie nog niks :wink:
Las Vegas zagen we juist mensen met hun kindjes relaxen bij de zwembaden. Als ze daar van houden kun je dat juist als rustpunt zien. Los Angeles vonden wij weinig aan, maar de meningen zijn verdeeld hoor hier over LA. Feit is wel dat het allemaal ver uit elkaar ligt. Verblijf langs de kust rondom LA zou wel prettig zijn. Kinderen wat spelen in het zand, maar mij lijkt 2-3 volle dagen echt genoeg. (Voor ons was 2 nachten, 1 volle dag genoeg maar deden geen Disney)
CAM1984
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door CAM1984 »

Wat een luxe probleem :wink:

Persoonlijk vond ik Valley of Fire echt prachtig, een van de grootste verrassingen van onze reis. Maar een overnachting bij Monument Valley is ook iets unieks. Wij hadden onze tent opgezet op The View campground. Het is echter wel een stuk rijden vanaf Page, terwijl VoF een kleine detour is.
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je voor Yosemite gaat boeken dan eerst de camping in de vallei vastleggen. Alle Pines-campings zijn prima. Kijk goed welke plaatsen geschikt zijn voor jullie camper. Wawona pas boeken als de camping in de vallei gelukt is. Oefen eens een maand van te voren.
Of LA te veel is weet ik niet. Ik denk dat jullie kinderen nog wel erg jong zijn voor Disney. En kamperen rond LA is duur. Misschien eens kijken naar en statepark langs de kust voor de nodige rust? Of naar San Diego? Een extra nacht Page is wel lekker. Je hebt daar een mooi strand.
Wij stonden vorig jaar op de View campground. Ligt prachtig maar er is voor de kinderen niet veel te doen. Kijk eens in ons verslag daarvoor. Wij waren er ook in september.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zie nu dat jullie op de 15e in Yosemite Valley aankomen. Dat is wat onhandig. Misschien alvast voor de 14e en verder reserveren in de vallei. Want als je een maand later wilt boeken zullen er al veel plaatsen bezet zijn.
Je kunt ook de overnachting in Wawona overslaan en na de Mariposa Grove doorrijden naar de vallei.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 29 feb 2020, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Wij hebben in 2017 gereisd met een dreumes en hadden 2 volle dagen in Las Vegas. Op zich is LV al een pretpark op zich. :D Er is ook zoveel te zien en hij vond het vanuit zijn buggy allemaal prachtig. Wij zijn ook nog naar Freemont Street geweest. (niet 's avonds) Met een extra dag heb je ook een rust/relax moment.
Overnachten jullie er in de camper of Is het de bedoeling om er een hotel te boeken ?. Zo ja dan is het Holiday Inn Club Vacations at Desert Resort misschien iets voor jullie. Dit appartementencomplex ligt net achter het centrum van de Strip. Lekker rustig maar toch op loopafstand van de Strip. Op het complex zijn ook meerdere zwembaden. Wij hadden een appartement met een aparte slaapkamer, zitgedeelte en complete keuken. Er is ook een wasmachine en droger aanwezig.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
EsthervMaanen
Amerika-newbie

Martin & Marianne schreef:
29 feb 2020, 12:16
Ik zie nu dat jullie op de 15e in Yosemite Valley aankomen. Dat is wat onhandig. Misschien alvast voor de 14e en verder reserveren in de vallei. Want als je een maand later wilt boeken zullen er al veel plaatsen bezet zijn.
Je kunt ook de overnachting in Wawona overslaan en na de Mariposa Grove doorrijden naar de vallei.

Marianne
Dat is echt een hele goede tip! Bedankt! Daar had ik nog helemaal niet naar gekeken.
EsthervMaanen
Amerika-newbie

IngridZw schreef:
29 feb 2020, 18:08
Wij hebben in 2017 gereisd met een dreumes en hadden 2 volle dagen in Las Vegas. Op zich is LV al een pretpark op zich. :D Er is ook zoveel te zien en hij vond het vanuit zijn buggy allemaal prachtig. Wij zijn ook nog naar Freemont Street geweest. (niet 's avonds) Met een extra dag heb je ook een rust/relax moment.
Overnachten jullie er in de camper of Is het de bedoeling om er een hotel te boeken ?. Zo ja dan is het Holiday Inn Club Vacations at Desert Resort misschien iets voor jullie. Dit appartementencomplex ligt net achter het centrum van de Strip. Lekker rustig maar toch op loopafstand van de Strip. Op het complex zijn ook meerdere zwembaden. Wij hadden een appartement met een aparte slaapkamer, zitgedeelte en complete keuken. Er is ook een wasmachine en droger aanwezig.
We blijven bij onze camper. We hebben het idee om te boeken op Oasis Las Vegas RV Resort.
We gaan nog even kijken of we nog een dag extra LV gaan doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer