Reis Sim1982: Page skippen of niet?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sim1982
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Sim1982: Page skippen of niet?

Bericht door Sim1982 » 25 feb 2020, 12:12

20 mei vertrek ik met man, dreumes en peuter voor 3,5 week naar Amerika. De route loopt van San Francisco naar Las Vegas.
Een groot deel van de route (Yosemite, Sequoia, Grand Canyon, Moab, Capitol Reef, Bryce, Zion en Las Vegas) hebben we al vastgelegd.
Nu vraag ik me af of we 1 nacht Page moeten skippen ten behoeve van een extra nacht Moab (nu 2 nachten geboekt).
Ik heb nu het idee om van de Grand Canyon door te rijden naar Monument Valley en geen nacht in Page te blijven.
Of is Lake Powell echt een mustsee?
Laatst gewijzigd door Sim1982 op 25 feb 2020, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.

stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Page slippen of niet?

Bericht door stegeman » 25 feb 2020, 12:31

Kan alleen maar voor onszelf spreken maar voor ons was Page de topper van de vakantie. En niet zozeer om Lake Powell welke trouwens prachtig was! Maar om de Antelope Canyon (wij namen de lower) en de Horseshoebend. We verbleven 2 nachten in Page en vonden dat heerlijk. Veel op dit forum kiezen voor 1 nacht wat ook wel kan evt. (Maar is niet ons ding slechts 1 nacht, ons te gehaast. Smaken verschillen nu eenmaal hierin)

Ps. Ik neem aan dat je skippen bedoeld en je net zo’n leuke mobiel hebt als ik met autocorrect die er slippen van maakt :D

Groetjes Alice

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Page skippen of niet?

Bericht door Martin & Marianne » 25 feb 2020, 12:55

Voor Moab is twee nachten erg weinig. Maar of je Page moet laten vallen is lastig te beantwoorden. Dat hangt er ook vanaf of je maar 1 nacht hebt voor de GC of twee (in dat laatste geval kun je Page ook op doorreis doen naar Monument Valley). en als je bijvoorbeeld twee nachten Capitol Reef hebt zou je ook aan twee nachten Moab wellicht genoeg hebben. Met 3,5 week (en zonder LA en de kust?) zou je toch voldoende tijd moeten hebben om ook een nacht Page toe te voegen. Voor alelen LAke Powell hoef je er niet naar toe, en ik weet niet of een van de Antelope Canyons te doen is met julie kinderen. Horsehsoe Bend is - als het niet te rduk is - ook de meoite waard, maar daar zou ik de kinderen goed in de gaten houden.

Je gaat ervanuit dat de Tioga Pass gesloten is? Wanneer ben je daar? Is eigenlijk jammer om te missen.
stegeman schreef:
25 feb 2020, 12:31
Ps. Ik neem aan dat je skippen bedoeld en je net zo’n leuke mobiel hebt als ik met autocorrect die er slippen van maakt
Diezelfde autocorrect die van alle t's een d maakt? :wink:

Marianne

Sim1982
Amerika-newbie

Bericht door Sim1982 » 25 feb 2020, 13:21

Bedankt voor jullie reactie. Wij zijn tot 25 mei in de Yosemite en ik ga er inderdaad vanuit dat Tioga pass gesloten is. Mocht deze open zijn dan kan ik het reisschema aanpassen aangezien nog niet alle campings geboekt zijn. Grand Canyon hebben we twee nachten geboekt. Antelope Canyon zijn we niet van plan aangezien het me voor de kids bijna 2 en bijna 4 niet echt iets lijkt.

Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful » 25 feb 2020, 13:50

Martin & Marianne schreef:
25 feb 2020, 12:55
Diezelfde autocorrect die van alle t's een d maakt? :wink:
Slip of the phone. :wink:
Groet,

Old Faithful

stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman » 25 feb 2020, 19:00

:D :shock: Euh nee die d komt NIET door de autocorrect! Dat is mijn fout. Het is uiteraard : bedoelt :shock: en Ik vind het zo belangrijk dat taal klopt. Geniet altijd van je correcties Marianne, maar niet nu ik het zelf ben :mrgreen: :wink:haha

Ik denk dat de Antelope canyon wel goed kan met kleinere kids (upper). Zo lang is dit stuk niet... Zo jammer als je er bent en dit niet ziet. Weet niet of je Horseshoebend ook van plan bent te zien??? Daar is het wel kids goed vasthouden en best stuk lopen. (Vonden wij tenminste) Op dat soort plaatsen zou ik met kleintjes wel doodsangsten uitstaan. Antelope Canyon kan relatief weinig gebeuren.

IngridZw
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw » 26 feb 2020, 00:30

Het is dan wel weer apart dat je 2 nachten Grand Canyon hebt geboekt. Daar zal je ook niet veel kunnen ondernemen met de kleintjes behalve dan wat uitzichtpunten bekijken of eventueel wandelen langs de rim. (wel in een buggy of rugdrager voor de veiligheid.) Al met al kost dit niet veel tijd.
Voor Moab is een extra dag wel mooi. Al was het maar om de temperatuur in die periode. Paar uurtjes aan een zwembad met de kids is ook heerlijk.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 26 feb 2020, 06:40

Antelope Canyon zijn we niet van plan aangezien het me voor de kids bijna 2 en bijna 4 niet echt iets lijkt.
Als je zo denk lijkt me veel meer niet voor de kids. Je 2 jarige zal zich over een paar jaar weinig tot niets van deze trip kunnen herinneren. Je maakt zo'n trip voor jezelf en past wat zaken aan voor je kinderen lijkt mij. Ergens een dagje op of rond de camping blijven bv, zodat ze wat kunnen spelen. Voor veel wandelingen in Zion zijn ze ook nog wat klein/jong. maar dat is wel een goede locatie voor een (mid)dagje weide of zwembad op de camping

Als je een drager meeneemt voor de jongste zou ik Antelope Canyon toch echt niet overslaan. Grand Canyon kan je met een buggy prima over het pad langs de rim lopen rond GC village. Het stuk richting hermits rest met de bus doen, want dat gaat wat meer op en af. Afhankelijk waar je vandaan komt voor je naar de GC gaat zou ik kiezen voor 1 dag GC of anders eerder MV op doorreis doen tussen Page en Moab. Monument Valley, zeker met kleine kids heb je in een paar uur echt wel gezien. Dan maar jammer van zonsondergang/opkomst zou ik zeggen

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 26 feb 2020, 06:48

Heb je in Yosemite een camping in de vallei? Je zit er in het Memorial Day weekend dus hou rekening met zéér grote drukte.

Marianne

Sim1982
Amerika-newbie

Re: Reis Sim1982: Page skippen of niet?

Bericht door Sim1982 » 26 feb 2020, 20:30

In Yosemite verblijven we inderdaad in de valley (is al geboekt). We zullen niet alleen zijn memorialday weekend maar daar doen we niks aan.

We zijn gewend wandelingen te maken met de kids in de bergen in rugdragers dus dat komt wel goed in de nationale parken.

Wat betreft Atilope canyon niet alle touroperators laten jonge kinderen toe. Dat schrikt me ook wel een beetje af.

IngridZw
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw » 26 feb 2020, 23:50

De wandeling door Upper Antilope Canyon zal op zich nog wel te doen zijn met kleine kinderen. Je hoeft er immers geen ladders te beklimmen zoals bij de Lower Canyon. Ik denk echter wel dat de rit naar de Upper met de kleintjes een ander verhaal is. Deze gaat nl. over oneffen terrein met behoorlijk wat bobbels en kuilen. Onze gids ging er met een flinke snelheid overheen waardoor we ons de meeste tijd goed moesten vasthouden om niet constant door elkaar te worden geschud. Wij vonden het ook nog wel avontuurlijk maar ik vraag me af of het met een kindje op schoot wel verantwoord is.

Maar ook zonder Antilope Canyon vind ik een bezoek aan Page wel de moeite waard. Of je er nu wel of niet overnacht want de aanblik van Lake Powell vonden wij wel heel bijzonder. En ondanks dat het water nog te koud is kunnen de kindjes zich op die leeftijd ook mooi een tijdje vermaken in het zand met een emmer en schepje.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida

IngridUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door IngridUSA » 27 feb 2020, 09:34

Bij Canyon X kunnen kinderen van alle leeftijden mee:
https://www.antelopecanyon-x.com/antelo ... ing-tours/

Deze hebben wij in 2018 gedaan en het was zeer de moeite. Eerst wordt je met een busje naar het begin gereden. Daarna met je groepje en de gids door de canyon. Hele interessante uitleg van de gids. Lijkt me prima te doen met een rugdrager, het is goed te belopen. En ik neem aan dat je altijd wel zorgt voor een hoedje en voldoende water. Verder mag je alleen geen rugzakken en zo meenemen. Dat is misschien weer niet handig. Informeer anders even voor de zekerheid, dan weet je precies hoe en wat.
1994 Zuidwest - 1995 Florida - 2018 Zuidwest - 2020 New York
Afbeelding

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer