Reis heems87: april reis naar Texas (e.o.) - graag jullie input.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
heems87
Amerika-ontdekker
Berichten: 94
Lid geworden op: 01 jan 2015, 16:54

Reis heems87: april reis naar Texas (e.o.) - graag jullie input.

Bericht door heems87 »

Ola mensen,

Alaska gaat het niet worden helaas, dus ondanks eerdere zeer nuttige posts moeten wij deze nog even on the bucketlist laten staan.

Nu zijn we aan het kijken naar een reis in april en we denken dat de omgeving van Texas dan zeer geschikt is. Echter hebben we wat moeite om te schrappen ... of is dit al perfect? Heel graag jullie input. :thumbup:

Route plaatje
Route plaatje
Route texas.png (392.54 KiB) 2358 keer bekeken

Vertrek 10 of 11 april:
11-04 Houston
12-04 Dallas
13-04 Fort Worth (Is het aan te raden hier apart te slapen of kunnen we dit vanuit Dallas ook doen?)
14-04 Oklahoma City
15-04 Dodge City (om de afstand menselijk te houden)
16-04 Colorado Springs
17-04 Colorado Springs (Is denk ik het minimum, of 1 dag teveel? Het leek mij wel handig om na 2 lange reisdagen een dagje rust te pakken)
18-04 Black Canyon of the Gunnison (Must see, 1 dag voldoende denk ik?)
19-04 Arches (Must see)
20-04 Monument Valley (Must see)
21-04 Albuquerque (Tussenplaats)
22-04 White Sands National Park (Must see, maar we slapen dan ergens op de route naar Carlsbad, uiteindelijke doel is Big Bend, dus alles tussen 23-04 Monument Valley en Big Bend te wijzigen)
24-04 Carlsbad
25-04 Alpine
26-04 Big Bend National Park
27-04 Big Bend National Park (Must see, 2 dagen voldoende?)
28-04 Del Rio (Tussenplaats)
29-04 San Antonio (lijkt me zonde om te missen)
30-04 Corpus Christi / Port Aransas (We willen graag een boottocht met veel dolfijnen doen, vandaar)
01-05 Galveston (Nog even uitwaaien)
02-05 Vertrek: Houston (We komen vanuit Galveston, en rechtstreeks naar Houston airport)

Zoals jullie zien, veel hoogtepunten maar ook veel kilometers, daar hebben we doorgaans geen moeite mee, vorig jaar ook bijna 7.000 km gereden in 3 weken Oregon / Washington. Maar toch vraag ik me af of dit niet teveel is. Texas is denk ik anders dan Oregon?

Ik ben heel benieuwd naar jullie feedback, met name over de efficiëntie van de reis en of ik bepaalde hoogtepunten mis.
2015 - 4 weken Westkust!
2016 - 3 weken Florida!
2017 - 3 weken Oost en west Canada!
2018 - 3 weken Illonois, Louisiana, Mississippi, Tennessee --all the way to---> New york
2019 - 3 weken honeymoon Noord-west Amerika (portland, Yellowstone etc.)
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: April reis naar Texas (e.o.) - graag jullie input

Bericht door Ruud2004 »

Fort Worth ligt dicht tegen Dallas aan, als je je hotel een beetje gunstig uitkiest gaat dit prima. Wellicht heb je wat aan onze reisverslagen (Dallas/Ft Worth, Colorado Springs, Monument Valley etc.) Colorado Springs zou ik niet schrappen, best veel te doen/zien daar.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: April reis naar Texas (e.o.) - graag jullie input

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn ook niet vies van veel kilometers, dit jaar gaan we er ongeveer 8000 in 4 weken rijden, maar ik krijg bij jullie route toch een wat onrustig gevoel. Juist op de plekken die het mooist zijn, heb je weinig tijd ingepland. Ik kan niet van alles wat zeggen, Big Bend staat bv. voor dit jaar op het programma, maar je hebt maar een dagdeel Arches ingepland bv., want je moet er eerst naartoe vanuit Black Canyon of the Gunnison.
Vanuit Dallas is het 36 mijl naar Fort Worth. Ik neem aan dat je in Fort Worth naar de cattle drive wilt. Dat duurt niet heel lang, maar verder is het een aardig plaatsje, dus je zou er meer tijd kunnen besteden. In Houston kun je naar NASA space center. Dat kost je al zeker een dag. In Dallas is het Sixth Floor museum een aanrader. Kost ook minmaal een uur of 2.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: April reis naar Texas (e.o.) - graag jullie input

Bericht door chippie777 »

Dit zijn behoorlijke afstanden die je wilt rijden. Wij vinden het niet erg om veel km’s te maken maar dit is toch wel erg veel. Texas is van zichzelf al heel groot waardoor je sowieso veel zal moeten rijden. Wij zijn er in 2014 geweest en het behoort nog tot onze mooiste usa vakanties.
Forth Worth is leuk, maar toeristisch, wij hebben er overnacht en vandaar uit zijn we naar Dallas gereden voor alleen het sixth floor museum. Big Bend was geweldig en het de White Sands behoren ook tot één van de (vele) mooie dingen die we in de USA hebben gezien.
Misschien haal je nog wat uit ons blog van 2014, wij maakten toen een rondje vanuit Houston.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis heems87: april reis naar Texas (e.o.) - graag jullie input.

Bericht door winterpark »

Wij zijn in april vorig jaar naar Texas geweest en ik zou je toch een ander rondje aanraden als je wat van Texas wil zien.

Grofweg zou ik eerder zoiets doen:

Austin - San Antonio - Del Rio - Big Bend (drie overnachtingen in de Chisos Mountain Lodge) - Marfa / Fort Davis e.o. - Carlsbad Caverns - White Sands - Santa Fe - Amarillo - Dallas/Fort Worth - Austin

Mooi, ruim rondje waarin je veel ziet maar ook echt de tijd voor dingen hebt :-)

Zoiets:

1. Amsterdam - Austin
2. Austin - San Antonio
3. San Antonio - Del Rio
4. Del Rio - Big Bend NP
5. Big Bend NP
6. Big Bend NP
7. Big Bend NP - Fort Davis
8. Fort Davis - Carlsbad
9. Carlsbad
10. Carlsbad - White Sands
11. White Sands - Santa Fe
12. Santa Fe
13. Santa Fe - Amarillo
14. Amarillo (Palo Duro Canyon bezoeken)
15. Amarillo - via Caprock Canyons - Dallas
16. Dallas
17. Dallas - Austin
18. Austin
19. Austin (bijvoorbeeld rondje Hill Country, Enchanted Rock SP)
20. Austin - Amsterdam
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis heems87: april reis naar Texas (e.o.) - graag jullie input.

Bericht door hemmie »

Ik vind het persoonlijk niet echt logisch om een rondje vanuit Houston te doen maar dan ook nog Colorado en Utah mee te pakken. Er is in Texas (en directe omgeving) meer dan genoeg te zien om een paar weken te vullen, en de afstanden zijn dan al behoorlijk groot. Wij wonen zelf in Houston en doen dus ook altijd rondjes Houston, gaan dan natuurlijk ook wel verder weg, maar dan beginnen en eindigen we de reis ook met een paar dagen alleen maar doorrijden. Dat lijkt me zonde als je vanuit Europa komt.

Wat betreft de route zoals je die nu hebt (wij hebben niet alles daarvan gedaan, dus ik geef alleen commentaar op het oor mij bekende deel), ik zou zeker een overnachting in de buurt van White Sands doen, de zonsondergang is daar prachtig. Je hebt wel tijd voor Carlsbad Caverns, maar niet voor Guadalupe Mountains en Davis Mountains denk ik. 2 nachten voor Big Bend is niet veel, zeker niet omdat je de laatste dag alweer helemaal tot Del Rio moet rijden, dus die ochtend blijft er ook nauwelijks tijd over voor het park. Big Bend is erg groot en afwisselend, als je alle delen van het park wil zien is 3 nachten in mijn ogen wel echt het minimum. Je hebt eigenlijk ook geen tijd voor de Hill Country. Enchanted Rock SP en Pedernales Falls SP zijn zeker een bezoek waard, en er liggen wat leuke stadjes. Je tijd aan de kust is ook niet ruim, in Corpus Christie is de USS Lexington heel boeiend om te bezoeken, maar dat kost ook weer tijd die je niet hebt. Als je alleen naar Galveston wil voor het strand zou ik gewoon het strand in Port Aransas doen, daar ben je toch al, en persoonlijk vind ik dat mooier en leuker. Galveston is op zich ook wel een leuke stad om even rond te lopen, maar de vraag is of het voor zo'n kort bezoek de omweg waard is. Die omweg zou wel logischer zijn als je in Houston nog NASA wil bezoeken (wat een aanrader is), maar daarvoor heb je geen tijd. En als je rond Houston nog wat meer tijd zou hebben zou ik Brazos Bend SP aanrader, prachtieg plek om (meestal heel veel) alligators te zien.

Dingen die je in Texas nog zou kunnen toevoegen, zoals genoemd al de Hill Country, Guadalupe Mountains en Davis Mountains. Verder Austin, Palo Duro Canyon en Caprock Canyon SP's bij Amarillo (zelf nog niet geweest, maar staat nog hoog op ons wensenlijstje), en dan zijn er nog onderweg zat kleinere maar leuke dingen te bezoeken. In Waco bijvoorbeeld Waco Mammoth NM. Wij hebben ook nog niet de omgevind van Albuquerque en Santa Fe gedaan, maar volgens mij kun je daar ook makkelijk langer blijven dan die ene nacht. Ik kan over het Utah deel weinig zeggen, maar je reist nu ver om een heel klein stukje van Colorado te zien, terwijl daar zoveel meer is (al is april wellicht niet de beste tijd).
Terug in Texas!
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 442
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis heems87: april reis naar Texas (e.o.) - graag jullie input.

Bericht door swissdutchie »

Ik vraag me eerlijk gezegd af, waarom je dit een rondje Texas noemt, als je vervolgens zo snel mogelijk doorrijdt naar plaatsen in Colorado, Utah en New Mexico. De meeste van jouw mustsees liggen dan ook buiten Texas. Binnen Texas daarentegen rijd je een hoop leuke plekken gewoon voorbij of neem je er zo weinig tijd voor, dat je geen tijd zult hebben om die plaatsen/ parken wat grondiger te verkennen.
Ik zal daarom voor een veel kortere route kiezen en je voornamelijk tot Texas en evt een stukje New Mexico beperken. Zoiets als winterpark hierboven voorstelt.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis heems87: april reis naar Texas (e.o.) - graag jullie input.

Bericht door jojostravelusa »

Je kunt makkelijk een hele (of meer) vakantie(s) alleen in Texas doorbrengen. Ter vergelijking: het is groter dan Frankrijk
heems87
Amerika-ontdekker
Berichten: 94
Lid geworden op: 01 jan 2015, 16:54

Re: Reis heems87: april reis naar Texas (e.o.) - graag jullie input.

Bericht door heems87 »

Bedankt allemaal voor alle reacties!

Normaal doe ik iets meer moeite met quotes en reacties, maar eigenlijk komt alles een beetje op hetzelfde neer …. en stiekem was ik daar al een beetje bang voor... its too freaking much :oops:

Ik denk dat ik toch het stukje van Colorado springs tot en met Albuquerque moet gaan schrappen en een volgende keer moet doen :)

dat gezegd hebbende ga ik morgen eens al jullie tips en blogs doorpluizen en er echt huiswerk vna maken want er zitten heel veel bruikbare tips tussen!

dus nogmaals veel dank, ik zal later zeker nog een nieuwe conceptroute posten (een dezer dagen) :clap:
2015 - 4 weken Westkust!
2016 - 3 weken Florida!
2017 - 3 weken Oost en west Canada!
2018 - 3 weken Illonois, Louisiana, Mississippi, Tennessee --all the way to---> New york
2019 - 3 weken honeymoon Noord-west Amerika (portland, Yellowstone etc.)
heems87
Amerika-ontdekker
Berichten: 94
Lid geworden op: 01 jan 2015, 16:54

Re: Reis heems87: april reis naar Texas (e.o.) - graag jullie input.

Bericht door heems87 »

hemmie schreef:
15 feb 2020, 17:59
terwijl daar zoveel meer is (al is april wellicht niet de beste tijd).
Deze uitspraak wilde ik toch even uitlichten, uiteraard kan ik me niet beheersen tot morgen en zit ik nu alweer te puzzelen :D maar waar zou jij de grens trekken kwa "beste reistijd" ? Is bijvoorbeeld Colorado springs half April al een beetje toeristvriendelijk? Of zou je adviseren niet hoger te gaan dan Amarillo?
2015 - 4 weken Westkust!
2016 - 3 weken Florida!
2017 - 3 weken Oost en west Canada!
2018 - 3 weken Illonois, Louisiana, Mississippi, Tennessee --all the way to---> New york
2019 - 3 weken honeymoon Noord-west Amerika (portland, Yellowstone etc.)
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4962
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis heems87: april reis naar Texas (e.o.) - graag jullie input.

Bericht door hemmie »

Ik zei wellicht, want ik weet het ook niet precies, maar bij Colorado denk ik toch eerst aan Rocky Mountains NP en andere hooggelegen berggebieden en die zijn in april volgens mij niet echt toegankelijk. Waar het mij om ging is dat je helemaal vanuit TX naar Colorado wilde rijden on daar eigenlijk maar heel weinig te bekijken. Dan zou wellicht een vakantie in alleen dat gebied logischer zijn, maar daar is april dus niet zo geschikt voor denk ik.

In april zit je in heel TX en directe omgeving volgens mij wel goed, plaatselijk kan het al flink warm zijn, maar zeker een goede tijd on te reizen. Geen idee hoe het weer in bijvoorbeeld Colorado Springs is in die periode.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis heems87: april reis naar Texas (e.o.) - graag jullie input.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is natuurlijk afhankelijk van wat je wilt doen in Colorado maar april is echt wel vroeg. Wat is de bedoeling van Colorado Springs?
Wij waren er in 2013 half mei en bezochten toen ook Great Sanddunes en de Black Canyon. Onderweg hebben we zo nu en dan nog sneeuw gehad.
Het is leuker om het wat later in het jaar te doen zodat je ook de mooie bergwegen mee kunt nemen.

Marianne
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7926
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis heems87: april reis naar Texas (e.o.) - graag jullie input.

Bericht door Pete.Z »

San Antonio zou ik zeker twee dagen voor nemen, best veel te zien daar. The Alamo neemt al een goed deel van je dag in, en de riverwalk is ook de moeite. Wij waren positief verrast in ieder geval. Verder zou ik Waco toevoegen, Texas Ranger museum is leuk, Dr.Pepper museum, en de Magnolia Market is ook een leuk uitstapje, zeker als je de televisie show kent. Wij hebben daar drie dagen gezeten, en gaan zeker nog eens terug, leuk stadje.
Galveston is zeker meer dan een dag waard, ook de omgeving, wij zagen daar de dolfijnen al vanaf de veerboot naar Bolivar peninsula, scheelt weer een dure rondvaart. :wink:
En in Houston natuurlijk het Space Center, ook zomaar een dag.
lynn
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 06 mar 2011, 18:29
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis heems87: april reis naar Texas (e.o.) - graag jullie input.

Bericht door lynn »

Ik zou de reis beperken en alleen Texas aandoen. Er is genoeg te zien en te doen en de afstanden zijn er immens.
Je zou evt nog een stukje van Oklahoma of New Mexico kunnen meepakken maar dat is afhankelijk van wat je wilt doen en waar jullie interesses liggen.
Colorado eo zou ik voor een volgende reis bewaren.
Gebruikersavatar
schre062
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Reis heems87: april reis naar Texas (e.o.) - graag jullie input.

Bericht door schre062 »

Wij zijn gisteren net aan onze rondreis door Texas begonnen. Je kunt ons ook volgen via ons reisverslag. https://deschreudersinamerika.blog/2020 ... exas-2020/. Misschien heb je daar wat aan. Succes met plannen.
Phoenix-L.A. 2011
San Francisco-Las Vegas 2013
Atlanta-Atlanta 2015
Denver-Salt Lake City 2016
New York 2017.
Californie-Arizona Febr.-Maart 2018 (LA-LA)
Florida februari 2019
Texas en New Mexico 2020 in februari
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis heems87: april reis naar Texas (e.o.) - graag jullie input.

Bericht door chippie777 »

@schre062 leuke reis, lijkt heel erg op onze route in 2014. Veel plezier!
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
heems87
Amerika-ontdekker
Berichten: 94
Lid geworden op: 01 jan 2015, 16:54

Re: Reis heems87: april reis naar Texas (e.o.) - graag jullie input.

Bericht door heems87 »

Hoi allen,

Jullie advies ter harte genomen en een nieuw concept gemaakt:

Feel free to shoot at it!! :thumbup: :clap:

Aantal vragen / opties:
We hebben verderop in de reis een aantal dubbele dagen zoals Carlsbad Amarillo en Corpus... zouden jullie dit zo houden of kan ik die beter ergens anders toevoegen?
image.png
2015 - 4 weken Westkust!
2016 - 3 weken Florida!
2017 - 3 weken Oost en west Canada!
2018 - 3 weken Illonois, Louisiana, Mississippi, Tennessee --all the way to---> New york
2019 - 3 weken honeymoon Noord-west Amerika (portland, Yellowstone etc.)
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis heems87: april reis naar Texas (e.o.) - graag jullie input.

Bericht door winterpark »

Haha, leuk!
Paar dingetjes:
- Amarillo als stad is niet boeiend, Palo Duro is wel heel mooi! In principe is het prima om twee overnachtingen te hebben zodat je een volle dag er hebt en de dag ervoor een volle dag hebt in Dallas. Maar ik zou persoonlijk toch kijken of je in Dallas of Austin twee overnachtingen kunt doen om iets meer tijd hier door te brengen
- Persoonlijk zou ik één overnachting doen in Carlsbad, voor de caverns. GM vond ik zelf niet de moeite waard, maar niet zijn de meningen over verdeeld. Het is wel echt vooral een wandelpark
- El Paso zou ik overslaan, en in plaats daarvan overnachten in Van Horn of Alpine
- Big Bend: als je maar in het park zelf slaapt ;-)
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis heems87: april reis naar Texas (e.o.) - graag jullie input.

Bericht door jojostravelusa »

hemmie schreef:
15 feb 2020, 17:59
Palo Duro Canyon en Caprock Canyon SP's
Wij zijn er wel geweest en hebben ook in de parken overnacht met de camper. Het zijn mooie parken en vooral Palo Duro is een verrassing. Je rijdt eindeloos over de eindeloze vlaktes van de plains en opeens duik je naar beneden de prachtige canyon in. Wij hebben er genoten. Let wel: er is geen enkel bereik voor mobiele telefoons e.d.
Bij Amararillo kun je naar de Cadillac Ranch. Kost niet veel tijd, maar het is wel even leuk.
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Reis heems87: april reis naar Texas (e.o.) - graag jullie input.

Bericht door Grouchy »

Ha, kan zijn dat je wat Nederlands hoort in je Del Rio - San Antonio gedeelte ;)
40 minuten voor Del Rio ligt het Seminole Canyon State Park, prettige verassing als dat je ding is & IIRC is het de 24e/25e in Del Rio rodeo weekend.
Met dit tijdschema zou ik Amarillo/Carlsbad zelf niet uitgebreid bekijken maar Cadillac ranch & Palo Duro SP, Carlsbad Caverns en Guadeloupe mountains bezoeken, mooie cave, trails & vista's.
14 april zal een lange dag worden maar Caprock Canyons State Park is het zeker waard, mooie trail(s) daarzo.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer