Reis woontje: wel of niet Capitol Reef NP?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
woontje
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2020, 17:56
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis woontje: wel of niet Capitol Reef NP?

Bericht door woontje »

Goedemiddag,

wij zijn druk bezig om onze eerste Amerikareis voor te bereiden! samen met onze 3 kids (15-13-9).
We hebben inmiddels een camper gehuurd en al wat campings geboekt.
nu willen we het liefst alles zien, maar dat gaat natuurlijk niet lukken in 3 weken. :wink:
onze reis start en eindigt in los angeles.
nu twijfelen we heel erg of we na page/lake powell, naar monument valley en capitol reef gaan voor we richting bryce gaan.
we willen actieve dingen doen, maar ook een beetje relaxed.
kunnen jullie ons tips geven?
ik probeer op dit forum er al achter te komen, maar er staat zoveeeeel :D dan zie ik door de bomen t bos niet meer.

hierbij onze reis tot nu toe....

Amsterdam - Los Angeles geboekt
Los Angeles(RV ophalen) - Malibu Beach geboekt
Malibu Beach - Kingman geboekt
Kingman - Grand Canyon geboekt
Grand Canyon - Grand Canyon geboekt
Grand Canyon - Page / Lake Powel geboekt
Page / Lake Powel - Monument Valley
Monument Valley - Capitol Reef
Capitol Reef - Capitol Reef / Bryce
Capitol Reef / Bryce - Bryce
Bryce (via Zion) - Las Vegas
Las Vegas - Las Vegas
Las Vegas - Sequoia / Mammoth Lakes / Yosemite
Sequoia / Mammoth Lakes / Yosemite - Sequoia / Mammoth Lakes / Yosemite
Sequoia / Mammoth Lakes / Yosemite - Sequoia / Mammoth Lakes / Yosemite
Sequoia / Mammoth Lakes / Yosemite - San Francisco
San Francisco - San Francisco
San Francisco - Pacific coast Highway
Pacific coast Highway - Malibu Beach
Malibu Beach - Los Angeles (max. 10:30 AM)geboekt
Los Angeles - Los Angeles
Los Angeles - Amsterdam

maar we zitten nu dus te twijfelen om monument valley en capitol reef eruit te halen en dan zion toe te voegen......

thnx voor het meedenken!
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: wel of niet capitol reef?

Bericht door josea »

Als je nu door Zion rijdt en er geen tijd voor hebt, dan zou ik zeker MV en Capitol Reef laten vallen ten gunste van Zion. Zonde om zo dicht bij te zijn en er geen tijd te kunnen doorbrengen.

Verder zie ik ook niet hoe je hier Sequoia in kunt passen. Ik denk dat je alle drie de nachten die je hebt op de route van Las Vegas naar San Francisco nodig hebt om daar via Yosemite te komen.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7899
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: wel of niet capitol reef?

Bericht door Pete.Z »

Sequoia- Mammoth Lakes - Yosemite?
Heb je op de kaart gekeken?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis woontje: wel of niet Capitol Reef NP?

Bericht door PSVwally »

Leuk dat je met je kids zo'n reis gaat maken, maar qua route plan je zaken die niet kunnen als je de reis 'actief maar relaxt' wilt maken. Ik zou wat zaken echt anders doen, want nu hebt je teveel rijdagen.

Met een camper ben je op de meeste routes een 20% trager dan een auto/lees: een google maps routetijd, calculeer dat in.

Hoe ik het lees wil je een keuze maken tussen Sequoia of Yosemite?
Nou is de rit van Vegas naar Yosemite op één dag al een hele uitdaging, dan moet je boven death valley langs via Tonopah. Dus opzich is dan Vegas - Mammoth Lakes en daarna 2 nachten Yosemite een prima oplossing voor je naar San Francisco gaat.
Let op, de tioga pass tussen Lee Vining en Yosemite is vanwege de winter nu gesloten. Daarom geeft googlemaps nu een andere route jaan, je kan de tijd aanpassen naar wanneer jullie gaan in googlemaps.

De rit van Vegas naar Sequoia op één dag is heel lang. Als je die route zou pakken zou ik onder death valley langs rijden naar de omgeving Bakersfield of via Kernville/Lake Isabella en dan op het stuk richting Pondorosa een camping zoeken en dan de dag erop richting Sequoia. Je kan Sequoia NP niet via de oostkant van de Sierra Nevada in.

Maargoed, dan zit je nog met het stuk tussen de Grand Canyon en Vegas wat je zo afraffelt. Ik zou voor deze trip eerlijk gezegd maar 1 nacht GC doen en 2 Page, zeker als je 'actief maar toch ook relaxt' wilt doen is een dag aan/op lake powell voor de kinderen ook leuk. Sla daarna Monument Valley en CR over en rij direct naar Bryce en pak daarna Zion mee. Het liefst 2 nachten. Nu blijft je met MV, CR, Bryce en dan Vegas alleen maar rijden op dat stuk...ik zie dan het 'relaxt' deel niet echt.

Hetzelfde geldt eigenlijk voor het stuk tussen SF en LA. De meeste mensen nemen hier 3 dagen de tijd voor (rond Monterey, rond Pismo Beach en dan naar LA waar je ergens in de middag aankomen). Je kan met één nacht rond San Simeon qua afstand de rit opbreken, maar het blijft wat gehaast met een RV in mijn ogen.

Ik weet niet hoe laat je dag 2 de camper haalt, maar ik zou al richting de GC rijden en dag 3 al minimaal tot Williams komen. Dan 1 nacht GC en 2 nachten Page pakken. Dan 1 nacht Bryce en 2 Zion. Dan heb je 1 nacht over die ik persoonlijk rond Monterey/Big Sur zou plaatsen zodat je ook nog tijd hebt om daar echt rond te kijken.

Monument Valley, Capitol Reef een volgende reis meepakken in combi met bv de parken rond Moab en evt. Yellowstone
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis woontje: wel of niet Capitol Reef NP?

Bericht door stegeman »

Zou MV en Capitol reed laten vallen zodat je een extra tussenstop op hw1 kunt plannen en ZIon zien.
Wat hiervoor al genoemd wordt is denk ik nog voorzichtig uitgedrukt. Google maps tijden hadden wij met een personenauto al veel meer tijd nodig. Wij rekenden altijd googlemaps plus 25pr en zaten zo altijd goed. Nu zijn we ook mensen die vaak stoppen!
Incl stops denk ik dat je met camper en kids gerust googlemaps x 30pr aan kunt houden kwa tijd die je kwijt bent incl stops.
woontje
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2020, 17:56
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis woontje: wel of niet Capitol Reef NP?

Bericht door woontje »

bedankt voor jullie reactie!
we gaan er nog even naar kijken!

met sequioa-yosemite en mammoth lakes bedoel ik idd dat we nog een keuze gaan maken hoe of wat....

de camper ophalen op dag 2 is tussen 13-16, dus vandaar dachten we eerst langs de kust te overnachten en dan de volgende dag te gaan rijden. aangezien ik overal lees dat t nog wel eens lang kan duren bij de camper verhuur en de files in los angeles.

maar zion is dus wel een aanrader? ook met pubers die niet van alleen maar wandelen houden??
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis woontje: wel of niet Capitol Reef NP?

Bericht door Martin & Marianne »

Werk dat laatste stuk eens uit. Je zult daar de campings waarschijnlijk binnenkort moeten reserveren dus je kunt niet te lang wachten met het maken van een keuze.
En dan eens kijken hoeveel dagen je nog over hebt.

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis woontje: wel of niet Capitol Reef NP?

Bericht door PSVwally »

de camper ophalen op dag 2 is tussen 13-16, dus vandaar dachten we eerst langs de kust te overnachten en dan de volgende dag te gaan rijden. aangezien ik overal lees dat t nog wel eens lang kan duren bij de camper verhuur en de files in los angeles.
Ja maar Malibu ligt aan de verkeerde kant. Dan moet je de ochtend erna heel LA door en dat wil je echt niet. Rij dan iig de kant van San Bernadino/Palmdale/Barstow op
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis woontje: wel of niet Capitol Reef NP?

Bericht door josea »

woontje schreef:
12 feb 2020, 14:52

maar zion is dus wel een aanrader? ook met pubers die niet van alleen maar wandelen houden??
Zeker is Zion dan leuk! De Canyon Overlook trail vinden ze vast leuk, ook al houden ze niet van wandelen. Ook een topper is fietsen huren, op de shuttlebus zetten naar boven en dan naar beneden fietsen en zo het park zien, met een korte stop hier en daar. Of loop een stuk door de Narrows.
Springdale is ook een leuk dorpje om te zitten.

Voor alles in Zion geldt wel: vroeg opstaan! Puber of niet, even flink zijn, in de ochtend tot vroege middag op pad, en dan ‘s middags luieren/zwemmen.

Mijn ervaring met kinderen is juist, dat ze met één nachtje Grand Canyon wel uitgekeken zijn. Het blijft een beetje hetzelfde hè, en dat hebben ze snel gezien. Dan is een park als Zion veel leuker en diverser.
Als het nog kan zou ik dan ook een nacht GC minder pakken en die gebruiken bij Zion of Page.
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis woontje: wel of niet Capitol Reef NP?

Bericht door AnitaV »

Plaats de route eens van dag tot dag.
Ik dacht ook dat ik een rustige route had uitgezet voor 5 weken maar met een camper ben je langzamer. Je stopt heel vaak onderweg voor al het moois, je doet boodschappen, je tankt. Afijn, de volgende keer nog vaker twee nachten op een plek.
Onderschat niet de reis van Las Vegas naar Yosemite of Sequoia. Wij hebben van Las Vegas zonder Death valley te bezoeken (hadden we op de heenreis al gedaan) naar Yosemite drie overnachtingen gedaan. Eentje bij Lone Pine (zeker Möbius Arch bezoeken), eentje bij Lone Pine. We hadden via de Tioga Pass gewild maar die was vorig jaar heel laat open dus we moesten via de Sonora Pass dus daarna ook nog een overnachting gedaan.
Las Vegas naar Sequoia is ook een hele reis. Sequioa en Kings Canyon zijn prachtig maar wij vonden Yosemite toch mooier.
Plan de eerst dag niet teveel. Het duurt een tijdje voor je de camper mee krijgt, je gaat boodschappen doen (reken op minimaal 1,5 uur) en dan nog je spullen in de camper kwijt raken.
Mrsgalaxy
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:34
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis woontje: wel of niet Capitol Reef NP?

Bericht door Mrsgalaxy »

Zion is fantastisch! Wij waren drie jaar geleden in Zion en hebben toen Bryce laten vallen om langer in Zion te kunnen blijven, Watchman Campground plek bij de rivier. (Naar Bryce gaan we dit jaar ;) gelukkig wel)
Tevens stonden we 3 dagen op de Mather Campground. We hebben iedere zonsondergang gezien op verschillende plekken in het park en waren zeer onder de indruk. Als je vanaf Mather Campground door bos naar het uitkijkpunt loopt, weet je niet wat je ziet! Verder alleen korte wandelingen gedaan, geen dagtocht. Zion en Grand Canyon zijn heel verschillend. Beide parken indrukwekkend. Wat mij betreft niet te vergelijken. Als ik weer zou gaan, zou ik opnieuw kiezen voor minstens 2-3 overnachtingen per park.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer