Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis jtburgers: Zuidwesten november 2020

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
jtburgers
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis jtburgers: Zuidwesten november 2020

Bericht door jtburgers »

Opmerking moderator

Berichten afgesplitst

Bedankt voor je reactie Marianne. Ik lees me momenteel suf op het forum, heel fijn die info. De camper ligt idd vast we hebben onlangs spontaan een anwb camperreis geboekt maar willen niet in colonne dezelfde route af. Vinden het fijn om nog spontaan wat te kunnen bedenken ook. We zijn met z'n tweeën. Ik begrijp dat reserveren in Yosemite ook dan wel moet. Parkinfo gelezen en instructiefilmpje bekeken. Geeft me de creeps. Maar goed we gaan het proberen. Camp 4 is ook open dat is first come..Vandaar mogelijk, zoals geadviseerd: wat zuidelijker. ik ben er nog niet uit. Gelukkig nog tijd. En als beginner op ons 65/68 ste lijkt het een moeilijke keuze wat wil je nog echt zien...( klinkt beetje dramatisch bedoel ik niet, maar toch) We gaan nu yosemite echt voor 1 november proberen reis start op 28 oktober. Zijn er dus vanaf 28 oktober. Mocht iemand een route suggestie voor ons hebben dan zou dat heel fijn zijn. We hebben 29 dagen. Zijn vooral gek op natuur. Vandaar de camper. Steden houden we niet lang vol. Maar San Francisco is wel een must aan het eind. We zien wel reisverslagen die aantrekkelijk lijken maar weten niet goed of die ons zuidelijk genoeg brengen. Maar we hebben er geweldig veel zin in om dit bucketlist item te gaan doen. Hopelijk schudt iemand spontaan iets uit zijn mouw. Als ik als die reiservaring lees ben ik zwaar onder de indruk.
Laatst gewijzigd door jtburgers op 11 feb 2020, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Yosemite in november

Bericht door Martin & Marianne »

Zijn geen regels hoor,, leek me alleen wat praktischer.
Ligt de camper al vast?

Ik zou het ook wat zuidelijker zoeken. En bijvoorbeeld Moab meenemen.

Marianne
jtburgers
Amerika-newbie

Bericht door jtburgers »

Bedankt voor je reactie Marianne en anderen. Ik lees me momenteel suf op het forum, heel fijn die info. De camper ligt idd vast we hebben onlangs spontaan een anwb camperreis geboekt maar willen niet in colonne dezelfde route af. Vinden het fijn om nog spontaan wat te kunnen bedenken ook. We zijn met z'n tweeën. Ik begrijp dat reserveren in Yosemite ook dan wel moet. Parkinfo gelezen en instructiefilmpje bekeken. Geeft me de creeps. Maar goed we gaan het proberen. Camp 4 is ook open dat is first come..Vandaar mogelijk, zoals geadviseerd: wat zuidelijker. ik ben er nog niet uit. Gelukkig nog tijd. En als beginner op ons 65/68 ste lijkt het een moeilijke keuze wat wil je nog echt zien...( klinkt beetje dramatisch bedoel ik niet, maar toch) We gaan nu yosemite echt voor 1 november proberen reis start op 28 oktober. Zijn er dus vanaf 28 oktober. Mocht iemand een route suggestie voor ons hebben dan zou dat heel fijn zijn. We hebben 29 dagen. Zijn vooral gek op natuur. Vandaar de camper. Steden houden we niet lang vol. Maar San Francisco is wel een must aan het eind. We zien wel reisverslagen die aantrekkelijk lijken maar weten niet goed of die ons zuidelijk genoeg brengen. Maar we hebben er geweldig veel zin in om dit bucketlist item te gaan doen. Hopelijk schudt iemand spontaan iets uit zijn mouw. Als ik als die reiservaring lees ben ik zwaar onder de indruk.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In die periode zal het reserveren voor Yosemite echt wel meevallen hoor. Alleen zijn niet alle campings meer open, dus de druk op de open campings wordt wat groter. Camp4 is trouwens allen voor tenten, dus dat wordt hem niet. :wink:
En het is de vraag of Yosemite nog toegankelijk is, maar normaal gesproken lukt het nog wel eind oktober. Het zou ook mooi zijn als de TIoga Pass nog open is, maar daarvoor zou ik wel een plan B maken.
Mocht alles daar nog open zijn dan zou ik vanuit SF so snel mogelijk naar Yosemite gaan en dan via de 395 en Death Valley richting Las Vegas rijden. En daarna is Valley of Fire mooi in die tijd van het jaar. Zion kan ook nog wel lekker zijn, Bryce is de vraag, daar kan sneeuw liggen. Ik weet ook niet hoe de UT12, de weg van Bryce naar Capitol Reef, dan is. Moab zal prettig zijn, dus een bezoek aan Arches en Canyonlands is aan te raden. Dan Monument Valley en Page, en dan de Grand Canyon. Werk dat eens uit en kijk hoeveel tijd je dan nog over hebt. Op het laatst kun je Joshua Tree meenemen, en dan via LA en de kust terug naar SF.
Maar je kunt je ook richten op een veel zuidelijker rondje. Met Tucson bijvoorbeeld.

Marianne
jtburgers
Amerika-newbie

Re: Reis jtburgers: Zuidwesten november 2020

Bericht door jtburgers »

Bedankt!! We gaan ermee aan de gang
Groet Tine
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves