Reis Erving: Los Angeles en Natuurparkentripje.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Erving
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 mei 2018, 21:35

Reis Erving: Los Angeles en Natuurparkentripje.

Bericht door Erving »

Hallo Westcoasters,
Mijn maat en ik hebben redelijk wat ervaring met NBAplayoff/stedentrips aan de East Coast en Chicago. Dan maak je wel eens een tripje maar je slaapt elke avond op dezelfde plek. Musea en bezienswaardigheden zat op “loopafstand”. I.v.m. de huidige competitiestand is LA dit jaar de beste play-off gok, waarschijnlijk 2 teams in dezelfde Arena (Staples). We zitten op avonden zonder ballgame vaak in muziekcafé’s en als het zo uitkomt pakken we een concertje mee.
Tja, LA, dan heb je toch een paar legendarische namen in de buurt. Ik noem Tehachapi & Tonopah, Death Valley, Las Vegas, 29Palms waar je kan overnachten in de kamer (het bed?) waar Gram Parsons in zijn OD is gebleven en later gedeeltelijk gecremeerd (Cap Rock), lekker morbide. Dus hebben we het plan voor een rondreisje. Voornamelijk voor de sfeer, we hoeven niet alle rare bomen en elke vreemdgevormde rots gezien te hebben. Geen tijd voor ook trouwens. We komen aan op maandag 20 april om 11.55. Terugvlucht dinsdag 28 april om 16.55. In de tussentijd een compact Fordje of vergelijkbaar.

Ons concept reisplan:
Maandag 20 april
Aankomst, hopelijk een wedstrijd, overnachting LA.
Dinsdag 21 april
Rijden naar Death Valley, bij Mojave een kleine detour voor een fotootje bij het gemeentenaambord van Tehachapi. Overnachting Panamint Springs.
Woensdag 22 april
Via Stovepipe Wells en Furnace Creek (wegblijven van de Shoshone shortcut, heb ik in een andere thread al geleerd), Las Vegas en Kingman, stukje over Route 66 naar 29Palms/Joshua Tree. Overnachting alhier, wellicht in dat sterfbed.
Donderdag 23 april
Verkennen Joshua Tree Park en omgeving (Cap Rock, Coachella Festival Ground, Salton Sea). Overnachting als gisteren.
Vrijdag 24 april
Via Dana Point (of zo) langs de kust naar LA, alwaar ook nog menig bezienswaardigheidje als het mee zit.
Zaterdag 25, Zondag 26, Maandag 27.

Van belang is dat dit programma nog naar achteren geschoven kan worden. Indien mogelijk naar jullie mening natuurlijk. N.l. op vrijdag 17 april om 3 pm/ET maakt de NBA het speelschema van de play offs bekend. De eerste serie wedstrijden is op zat. 18/4. We hebben het reisschema gemaakt o.b.v. het beetje reglementen die er zijn en hopen/gokken dat we in elk geval op maandag 20/4 naar een wedstrijd van de Lakers kunnen en in het weekend één van de Clippers.

Wat denken jullie ervan, van het reisplan, is dat te doen qua dagen en kilometers of heb je andere tips?
En nog veel belangrijker misschien:
Is het praktisch mogelijk om de definitieve overnachtingsplekken pas vanaf vrijdagmiddag 17/4 te boeken. Zoals we nu denken kunnen we alleen boeken op 20/4 in LA (en zelfs dat is nog twijfelachtig). Hoe zijn de mogelijkheden onderweg, zit alles dan al volgeboekt in deze tijd van het seizoen? En in de stad LA? We hebben een 2p.-kamer of studio’tje nodig, verder geen toeters en bellen. In geval je hierover goede tips hebt, hoor ik dat ook graag.
Kan je op elk moment (tegen betaling wellicht) een Natuurpark binnen rijden of moet je van te voren reserveren? Zijn er documenten voor nodig?
Is er kans dat tegen eind april nog (berg)wegen afgesloten zijn i.v.m. weersomstandigheden? Of andere obstakels die zich kunnen voordoen?

Of kan het zo gewoon niet?

Alvast dank.
Joeyvdl
Amerikafan
Berichten: 131
Lid geworden op: 21 mar 2017, 13:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Los Angeles en Natuurparkentripje

Bericht door Joeyvdl »

Lastig zo in korte tijd! Maar ondanks dat kan je daar natuurlijk het beste van maken.

Allereerst: boek de hotels wel en kijk goed naar annuleringsvoorwaarden; de meeste hotels hebben wel annuleren tot 24 uur van tevoren.
Verder; Ik weet niet of het in April ook volgeboekt is, maar last-minute boeken op plekken waar niet al te veel hotels zijn, blijft een wat lastiger of duur verhaal.

In je rit zitten wat overhaaste stukken wat mij betreft. Kies in die korte periode die je hebt de highlights waar je wat langer zou willen kijken.
Voorbeeld: Furnace Creek, via Vegas, Kingman en Route 66 naar Joshua tree is een aardig lange rit (7 uur), waarin je dus weinig hebt aan bijvoorbeeld Vegas.

Ik zet even het schema op een iets andere manier neer, zodat het wat overzichtelijker wordt.

20 april Aankomst LA - Wedstrijd kijken (wellicht zwaar direct na landing, maar uiteraard wel te doen afhankelijk van tijd landing)
21 april LA (kies een deel van LA dat je wilt zien)
22 april LA - Death Valley
23 april Death Valley - Vegas (avondje vegas)
24 april Vegas - Twentynine Palms (via Route 66) - Rit wordt langer naarmate je oude gedeelte van Route 66 wilt rijden
25 april Twentynine Palms - Dana Point (Laguna beach vind ik zelf echt heel tof)
26 april Dana Point - Los Angeles
27 april Los Angeles
28 april Terugvlucht vanuit LA

Je zou altijd nog kunnen kijken naar Twentynine Palms -> Los Angeles als je op vrijdag / zaterdag al wedstrijd hebt. Vervolgens kan je de dagen daarna (buiten) LA verkennen (richting Laguna of misschien wel Malibu).
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Erving: Los Angeles en Natuurparkentripje.

Bericht door Kath90 »

Eens met de route van Joeyvdl hierboven, woensdag 22 april is veels te gehaast, overnacht in Vegas, is zeker de moeite waard.

Ik zou vanuit twentynine palms direct door naar LA, eventueel Dana point op de route maar geen overnachting.

Parken kan je in principe op elk moment (tegen betaling ) inrijden. Visitor Centers zullen van ca 7.00 tot 19.00/20.00 open zijn, maar de ingangen zijn meestal 24/7.
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
Erving
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 mei 2018, 21:35

Re: Reis Erving: Los Angeles en Natuurparkentripje.

Bericht door Erving »

Joeyvdl & Kath90, hartelijk dank voor jullie suggesties.
We zijn tot het volgende raam-plan gekomen:

20 april Aankomst LA – Wedstrijd
21 april LA (kies een deel van LA dat je wilt zien)
22 april LA - Death Valley
23 april Death Valley – Las Vegas
24 april Vegas - Twentynine Palms (via Route 66)
25 april Twentynine Palms, Dana Point, Los Angeles
27 april LA
28 april Terugvlucht vanuit LA

Nog een klein vraagje aan Joeyvdl, je schrijft:
“Rit wordt langer naarmate je oude gedeelte van Route 66 wilt rijden”
vraag ik me af omdat het een omweg is of omdat het een hele slechte en/of drukke weg is?
Joeyvdl
Amerikafan
Berichten: 131
Lid geworden op: 21 mar 2017, 13:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Erving: Los Angeles en Natuurparkentripje.

Bericht door Joeyvdl »

Leuke reis! :)

Langs Oatman (oude route 66) zal toch langer duren dan direct over de 40. Weg is minder goed inderdaad, maar je mag er ook niet zo hard rijden. Wel de moeite waard wat mij betreft. Kijk even op Google Maps hoe je dit zelf in wilt richten ;)
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Erving: Los Angeles en Natuurparkentripje.

Bericht door Old Faithful »

Joeyvdl schreef:
17 feb 2020, 22:17
Langs Oatman (oude route 66) zal toch langer duren dan direct over de 40.
Bedoel je hier niet het stuk via Hackberry, Peach Springs en Seligman? Daar kom je niet als je van Las Vegas naar Twentynine Palms rijdt.

De snelste route is via Cima door Mojave National Preserve. Als je Oatman mee wilt nemen zou ik op ruim twee uur extra rekenen, exclusief de tijd voor het bezoek aan Oatman. Ik zou daar niet voor kiezen en die tijd liever besteden aan Mojave National Preserve of Joshua Tree N.P. Ik vond Oatman niet de moeite waard maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik met die mening hier op het forum redelijk alleen sta :wink: .

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Joeyvdl
Amerikafan
Berichten: 131
Lid geworden op: 21 mar 2017, 13:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Erving: Los Angeles en Natuurparkentripje.

Bericht door Joeyvdl »

Het stuk vanaf Seligman is inderdaad wat veel. Ik zou het dan enkel beperken tot het stukje Oatman (vanaf Kingman).

Verder heb ik nog geen ervaring met Mojave gebied, dus daar kan ik niets over zeggen.
Erving
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 mei 2018, 21:35

Re: Reis Erving: Los Angeles en Natuurparkentripje.

Bericht door Erving »

Heel erg bedankt weer Joeyvdl en Old Faithful, over Oatman had ik opgezocht dat R66 tegenwoordig van Oklahoma Cy naar Barstow over de I-40 loopt, dus dacht ik (te) makkelijk van Kingman via Yucca Az en Needles naar LA. Maar dat stukje gaat dus over de nu genummerde “Road #10” via Oatman. Duidelijk dat dit bepaald niet een snelweg is met ook nog een bergpas, dus dat dat flink langer rijden is. Maar het lijkt me qua originaliteit van tracé en weginrichting inderdaad een leuk stukje weg.
Als het erg zou tegen vallen kunnen we volgens G-maps even buiten Oatman rechtsaf shortcutten via de nr. 153 en bij Mesquite Creek HW95 south nemen. Weten jullie uit ervaring of dit klopt? Het lijkt me wel een makkeljker berijdbare weg.
Joeyvdl
Amerikafan
Berichten: 131
Lid geworden op: 21 mar 2017, 13:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Erving: Los Angeles en Natuurparkentripje.

Bericht door Joeyvdl »

Ik denk dat je gelijk hebt!

Persoonlijk vond ik het stuk tussen Oatman & Kingman ook leuker dan de andere kant van Oatman. Het kronkelweggetje is wat mij betreft echt te moeite waard. (Oatman zelf ook trouwens, zie stukje uit onze 'vlog' van 2017)

Vergis je zeker niet in tijd. Wil alsjeblieft niet té veel zien...
Erving
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 mei 2018, 21:35

Re: Reis Erving: Los Angeles en Natuurparkentripje.

Bericht door Erving »

Dank voor de info en de tips Joey :thumbup:
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Erving: Los Angeles en Natuurparkentripje.

Bericht door PSVwally »

Ik vond Oatman niet de moeite waard maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik met die mening hier op het forum redelijk alleen sta :wink: .
Nee hoor. Ik had het na een klein uurtje wel gezien. Veel dezelfde souveniershops... Doet leuk aan, de ezeltjes op straat, maar ik zou er geen uren (meer) voor omrijden. Ik vond dat 'kronkelweggetje' vanaf Kingman juist weinig aan. Niet echt spectaculaire vergezichten en weinig berm voor als je grote campers tegenkwam. Ik kwam wel een Japanner tegen die heel Amerika doorkruisde met een Riksha en daar boven wat 'schietles' kreeg

Ik ben in 2016 van Vegas via Mohave NP naar Joshua Tree NP gereden. Ik heb de hole in de wall bezocht. Dit was toen een goed berijdbare dirtroad overigens, maar als er regen is geweest de dagen ervoor altijd even navragen, zelfs al is het 100km verderop geweest. Veel waarschuwingsborden voor flashfloods. En daarna via route66 en Amboy naar JT.
Ik heb toen overnacht in de embassy suites in Palm Desert.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer