Reis Annemariea: LA-LA, met Yellowstone NP.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Annemariea
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Annemariea: LA-LA, met Yellowstone NP.

Bericht door Annemariea » 06 feb 2020, 21:20

Hoi allemaal,

Dit jaar gaan we opnieuw naar de USA. 2e keer! Helemaal zin in. :P

We wilden perse weer naar LA, en naar Las Vegas, parken die we hebben overgeslagen, en zeker naar Yellowstone. Het wordt veel rijden, weten we, maar we hebben het er voor over. Vorige keer hebben we Death Valley, Grand Canyon, Zion, Bryce en Yosemite (en Mariposa) gezien. Ook de kustroute van SF naar LA gereden. Supergaaf. Deze keer willen we Joshua Tree zien, opnieuw naar Williams (vonden we super), Grand Canyon ' snel' zien en dan naar Monument Valley en vanaf daar Moab (Arches, Canyonland, Dead horse point). Ook zit Capitol Reef in ons programma, evenals Yellowstone (4 nachten) en Grand Teton. In LA willen we alle tijd hebben om Griffith Park te zien, Getty Center, Downtown echt in, veel meer wandelen en sfeer proeven, naar het strand, enz.. De eerste keer (de vorige keer) was voornamelijk zoeken en heel snel overal langsrijden, waar we achteraf liever meer tijd hadden gehad om rustig alles eens te bekijken. We willen onder ook nog weer naar een baseball wedstrijd, was fantastisch.

Zo hebben we de route bedacht:

Datum Dag:

13-05. 1. aankomst LA, overnachting Glendale ( gekozen vanwege bovenlangs richting westingang Joshua Tree, leek ons sneller dan door de stad)
14-05. 2. Glendale naar Needles, via Joshua Tree dus.
15-05. 3. Needles naar Williams (route 66, alle tijd voor de bezienswaardigheden) Dit ging ons de vorige keer veel te snel.
16-05. 4. Williams naar Monument Valley, via Grand Canyon. Overnachting is nog voor Monument Valley, plek vind ik nog lastig, voor het gemak Kayenta?
17-05. 5. Kayenta - Moab
18-05. 6. Moab
19-05. 7. Moab
20-05. 8. Moab-Vernal (dinosaur NP)
21-05. 9. Vernal
22-05. 10. Vernal - Jackson Hole
23-05. 11. Jackson Hole (volle dag Grand Teton)
24-05. 12. Jackson Hole - West thump (is de bedoeling voor zuid-oost gedeelte Yellowstone)
25-05. 13. West- Thump - Gardiner (heenrijden noord-oost gedeelte zien)
26-05. 14. Gardiner - West Yellowstone (Heenrijden noord-west gedeelte zien)
27-05. 15. West Yellowstone (voor zuid-west gedeelte)
28-05. 16. West Yellowstone - Salt Lake City
29-05. 17. Salt Lake City - Capitol Reef
30-05. 18. Capitol Reef (volle dag)
31-05. 19. Capitol Reef - Las Vegas
01-06. 20. Las Vegas
02-06. 21. Las Vegas
03-06. 22. Las Vegas - LA
04-06. 23. LA
05-06. 24. LA
06-06. 25. LA
07-06. 26. LA - Frankfurt

Ben benieuwd of iemand een soortgelijke route heeft gereden. Tips voor overnachtingen tussen Grand Canyon en Monument Valley zijn welkom. We zijn geen kampeerders! :D

Groeten, Annemarie.
2019: Zuidwesten
2020: in de maak!

Rik-
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: LA-LA, met Yellowstone

Bericht door Rik- » 06 feb 2020, 22:45

Wat betreft je overnachting tussen Williams en monument Valley, Ik vond Kayenta een beetje troosteloos.
Waarom niet doorrijden naar Monument Valley zelf? Dit is slechts een half uurtje van Kayenta.
Ik had achteraf spijt dat ik dit niet gedaan had.
Verder begrijp ik dat Mexican Hat ook wel een ok uitvalsbasis is voor Monument Valley.

Verder denk ik dat je in mei wel nog redelijke kans maakt op sneeuw/gesloten wegen in Yellowstone.
Maar daar hebben andere op het forum zeker meer ervaring mee.

Succes met puzzelen.
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT

stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman » 06 feb 2020, 22:55

We sliepen in Mexican Hat bij de hat rock inn. Prima verblijf en lekker zwembad met mooi uitzicht over de rivier met iets verderop de swinging grill. Lekker buiten eten gemaakt op een schommelgril. Keuze: steak steak of steak met bonen en sla maar erg leuk.
We wilden hier nog moki dugway , valken of the Gods en dat hoefijzer bekijken, maar zover is het niet gekomen. Soms voor de rust in de reis gewoon dingen overgeslagen. Het was hier heerlijk om even met een boekje bij het zwembad te zitten, zwemmen, eten en vroeg slapen zodat we de volgende dag vroeg bij Page waren.
Laatst gewijzigd door stegeman op 07 feb 2020, 08:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 06 feb 2020, 23:28

Waarom niet in Monument Valley zelf overnachten? De View hotel ligt prachtig, net als de cabins.
Voor Yellowstone zou ik eens kijken of er iets in het park vrij is.
Boek zo snel mogelijk de overnachtingen in het Memorial Day weekend. Voor delen van de route kun je eens ons 2015-verslag bekijken. En dat van 2017.

Liggen de vluchten al vast?

Marianne

stegeman
Amerikakenner

Re: Reis Annemariea: LA-LA, met Yellowstone NP.

Bericht door stegeman » 07 feb 2020, 08:18

De view hotel hadden wij toen geen weet van. Schijnt ook goed te zijn idd! Maar afstand mexican hat- MV was klein en Is ons goed bevallen. Maar zo te lezen hier gaan de meesten naar de view. Zie ‘ons’ hotel weinig voorbij komen.
Laatst gewijzigd door stegeman op 07 feb 2020, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Annemariea
Amerika-ontdekker

Bericht door Annemariea » 07 feb 2020, 11:37

Martin & Marianne schreef:
06 feb 2020, 23:28
Waarom niet in Monument Valley zelf overnachten? De View hotel ligt prachtig, net als de cabins.
Dat is een hele goeie, dank je.

In/rondom Yellowstone is er nog niets geboekt, en ik zie her en der idd nog plekken. Overigens wel heel prijzig, maar we gaan even goed puzzelen. Het idee met de stukken pakken klopt wel ongeveer toch? (Z-oost / N-oost, etc.)

Boek zo snel mogelijk de overnachtingen in het Memorial Day weekend. Bedankt voor de tip! :)

Voor delen van de route kun je eens ons 2015-verslag bekijken. En dat van 2017. Al gedaan, ga ik weer doen. :) Super behulpzaam.

Liggen de vluchten al vast? Ja die liggen vast. Direct al geboekt. Overigens bewuste keuze hoor om ronde te doen.

Annemariea
Amerika-ontdekker

Bericht door Annemariea » 07 feb 2020, 11:42

stegeman schreef:
07 feb 2020, 08:18
De view hotel hadden wij toen geen weet van. Schijnt ook goed te zijn idd! Maar afstand mexican hat- MV was klein en Simons goed bevallen. Maar zo te lezen hier gaan de meesten naar de view. Zie ‘ons’ hotel weinig voorbij komen.
Bedankt! Ik kan Simons trouwens niet vinden. :shock: Kayenta hoeft dus ook echt niet perse, Mexican Hat is een goeie optie had ik al gezien. Ik kan nog enige veranderingen aanbrengen in de route, niet teveel kwam ik achter, want dan komen we in de knoei met de planning qua dingen willen zien en tijdsbestek, moeten we echt alles weer omgooien. Het is wat. :)

Annemariea
Amerika-ontdekker

Bericht door Annemariea » 07 feb 2020, 12:01

Rik- schreef:
06 feb 2020, 22:45
Wat betreft je overnachting tussen Williams en monument Valley, Ik vond Kayenta een beetje troosteloos.
Waarom niet doorrijden naar Monument Valley zelf? Dit is slechts een half uurtje van Kayenta.
Dat is inderdaad nu ook wat ik overweeg. Maar Mexican Hat vind ik ook een goeie optie. Familielid van mij is er ook geweest, Kayenta, en die vond het er echt helemaal niet leuk. Ik had daarom als zoiets van.. Mmmm.. moeten we daar wel willen blijven, beter is een alternatief.

VWB Yellowstone houd ik de site van het park goed in de gaten. We hadden vorig jaar ook al enorme pech met Yosemite. Moesten we helemaal onderlangs vanaf Death Valley. Konden zelfs Sequoia niet in ivm sneeuwval. Maar uiteindelijk wel in Yosemite geweest en de belangrijkste, toegankelijke punten op dat moment, kunnen zien, plus Mariposa. Ik heb begrepen dat je altijd het park in kunt vanaf de zuidkant. Daarom rijden we niet eerst ' om' richting oost om via bijv. Beartooth Highway het park in te gaan (missen we volgens mij ook nog mooie stukken dacht ik gelezen te hebben). Of ik heb het mis zo uit m'n hoofd.

stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman » 07 feb 2020, 13:19

‘Is ons’ goed bevallen. Denk dat ik maar eens moet stoppen met op die telefoon tikken. Idiote auto correct plaagt me nogal eens. Dus vergeet Simons :shock: dit moet dus zijn:” is ons”

Rik-
Amerika-ontdekker

Bericht door Rik- » 07 feb 2020, 13:34

Annemariea schreef:
07 feb 2020, 12:01
Ik heb begrepen dat je altijd het park in kunt vanaf de zuidkant. Daarom rijden we niet eerst ' om' richting oost om via bijv. Beartooth Highway het park in te gaan (missen we volgens mij ook nog mooie stukken dacht ik gelezen te hebben). Of ik heb het mis zo uit m'n hoofd.
Best toch even goed kijken op de site
https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/parkroads.htm

De south entrance staat gepland open te gaan op 8 mei.
De beartooth highway vonden wij prachtig. Deze gaat volgens planning pas 22 mei open, afhankelijk van het weer uiteraard. Ik begreep dat deze ook vaak tijdens het seizoen nog gesloten wordt vanwege plotse sneeuwval.
Maar jullie gaan eind mei naar Yellowstone zie ik, dus waarschijnlijk zullen jullie over het algemeen weinig hinder ondervinden.
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT

Annemariea
Amerika-ontdekker

Bericht door Annemariea » 07 feb 2020, 14:00

stegeman schreef:
07 feb 2020, 13:19
‘Is ons’ goed bevallen. Denk dat ik maar eens moet stoppen met op die telefoon tikken. Idiote auto correct plaagt me nogal eens. Dus vergeet Simons :shock: dit moet dus zijn:” is ons”
Hahahaha.. dusss.. kan ik wel blijven zoeken.. hahaha.. kon het ook al niet vinden via google maps haha... :clap: :lol:

IngridZw
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw » 07 feb 2020, 15:13

The View Hotel is wat betreft locatie toch wel één van de mooiste hotels waar we tot nu toe hebben overnacht. De naam zegt het al. Het mooiste vonden wij de zonsondergang vanaf het balkon. Als je het geld ervoor over hebt zeker doen.
De 2de keer hadden we een overnachting in de San Juan Inn. (Mexican Hat) Ook een prima hotel en niet duur. Aan de rivier staan zitjes waar we 'ochtends hebben ontbeten.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida

Annemariea
Amerika-ontdekker

Bericht door Annemariea » 07 feb 2020, 15:46

Dank je wel. We nemen The View in overweging. De recensies zijn super in elk geval, precies door datgene wat je omschrijft. Weet wel dat het nu OF Mexican Hat gaat worden, OF Monument Valley. Kayenta is afgeschreven. Bedankt voor je tip/reactie. :thumbup:
Laatst gewijzigd door markro op 07 feb 2020, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.

PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 07 feb 2020, 15:57

Voor mij is/was the view hotel eens maar nooit meer. Leuk dat balkon (wij zaten 2 hoog) maar muren zo dun als karton. Hele nacht wakker gelegen van het gesnurk van een kamer langs ons. Dat uitzicht krijg ik ook vanaf het viewpoint langs het hotel. Ja, heerlijk om daar op je balkon met een bakkie koffie van te genieten. Maar mij geen €250 (meer) waard.

Als je pech hebt en je één vd eerste kamers aan de lobbykant te krijgen wordt je ‘view’ ook deels geblokt door het gebouw en volk

Annemariea
Amerika-ontdekker

Bericht door Annemariea » 07 feb 2020, 16:24

Dank je wel, heel goed om te weten. Lekker relativerend. haha Wel ellendig dat je voor zo'n bak geld (dat vind ik), zo'n toch wel vreselijke kamer kreeg.
Ik zal kijken, ALS we naar the View gaan, of we een kamer kunnen kiezen aan de ' goede' kant. Mits beschikbaar. Ik wil best een keer voor een overnachting gek doen, maar dan wel zeker weten dat het ook de moeite waard is.
Laatst gewijzigd door markro op 07 feb 2020, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenliggend bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 07 feb 2020, 19:24

Wij zaten in 2017 in de San Juan Inn, dat is prima. Ik weet niet hoe de cabins bij de view zijn, maar die liggen wel mooi. m daar een idee van de krijgen, zie ons 2019-verslag. Wij stonden toen op de camping, die ligt tussen het hotel en de cabins in.

Wij vonden de cabins op de camping bij Gouldings ook leuk. zie daarvoor ons 2008-verslag.

Marianne

Annemariea
Amerika-ontdekker

Bericht door Annemariea » 07 feb 2020, 20:33

Dank je wel Marianne! Heb je verslagen mbt ligging/foto's bekeken. Het is mooi! :) Ook even gekeken bij Gouldings, kamerprijs van 229 dollar per nacht. Ik viel van m' n stoel. :shock: :shock: Maar. ik hou het in de gaten hoor. San Juan Inn heb ik ook even bekeken. Ligt idd ook fijn, ziet er prima uit idd. Ga even goed internet rondspeuren voor prijsvergelijkingen. Ben bang dat we net de pech hebben qua prijzen door onder meer onze vakantieperiode.

josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door josea » 07 feb 2020, 23:01

Van mij ook een stem voor The View.
Ben er twee keer geweest, één keer in 2018 in een cabin en één keer in 2019 in het hotel zelf.
Beide keren ontzetten vroeg opgestaan voor de zonsopgang. Als je dan toch daar gaat slapen, neem dat dan ook even mee, is echt prachtig!

Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful » 08 feb 2020, 15:56

Wat betreft overnachten bij Monument Valley, zit ik in het "kamp PSVwally." Ik vind de meerprijs (te) exorbitant.
Wij hebben twee keer in Mexican Hat overnacht. Niet in de San Juan Inn. Daar hebben we wel enkele keren gegeten en dat was prima in orde.
De eerste keer hebben we overnacht in de Hat Rock Inn. Dat was in 2010 niet heel duur en beviel prima. Inmiddels lijkt de prijs (na een upgrade?) een heel stuk hoger. Eind september j.l. hebben we overnacht in de Mexican Hat Lodge en dat beviel ook goed.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful

Annemariea
Amerika-ontdekker

Bericht door Annemariea » 08 feb 2020, 21:14

Das een punt voor the View en een minpunt voor the View. :) Ik vind de prijs best hoog. Eega ook. Het zal vermoedelijk dan Mexican Hat worden. Welk motel/hotel is even uitvogelen. Het is sowieso best prijzig overal. Dank jullie (Jos.. Old Faithfull) voor de tips/bijdrage.

Ik schrik overigens ook van de prijzen in Jackson (Hole). Nu heb ik iets gezien in the Virginian Lodge, maar vind de recensies heel wisselend. Iemand daar geweest of het gezien? Of een alternatief voor Grand Teton? (we komen vanaf Vernal en gaan na Jackson door naar Yellowstone).

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer