Reis Ebout: welke route vanaf Las Vegas?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Ebout
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 feb 2020, 19:57
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Ebout: welke route vanaf Las Vegas?

Bericht door Ebout »

Wij vertrekken op zondag 11 mei vanuit Las Vegas richting de parken (arriveren daar de 10e) en vliegen op zaterdagavond 30 mei weer terug.
Nu willen we rondje Zion, Bryce (ieder 2 nachten), Monument Valley en dan Grand Canyon (ook 2 nachten). Van daaruit richting Death Valley en Yosemite, SF, Pacific Highway, LA en weer terug naar LV.
Mijn vraag is nu, of het handiger is om eerst bij GC te beginnen vanuit Las Vegas, of toch eerst in Zion ivm afstand. En wat is ‘n handige route om richting Death Valley te rijden? Moeten we dan weer terug naar Las Vegas of via Zion?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ebout: welke route vanaf Las Vegas?

Bericht door Martin & Marianne »

Kan allebei. Hoeveel tijd heb je in totaal? Door eerst richting de GC te gaan en dan van Zion naar DV bespaar je een overnachting.
Ik zou tussen Bryce en MV een nacht Page doen. Voor Bryce kan 1 overnachting dan voldoende zijn.

Hou er rekening mee dat de Tioga Pass nog gesloten kan zijn. Ik hoop dat je niet het Memorial Day weekend in Yosemite bent?

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 05 feb 2020, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Ebout
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 feb 2020, 19:57
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Ebout: welke route vanaf Las Vegas?

Bericht door Ebout »

We kunnen pas om 1 uur de campervan halen dus GC is te ver. Wat zou ‘n goede tussenstop zijn? En vanuit welke camping de GC?
Het is of rond memorial day in Yosemite of in deze parken. Ik begrijp dat het dan heel druk is. We hadden ook overwogen om het rondje andersom te doen: eerst richting Death Valley en Yosemite, dan SF en LA, en eindigen met de parken. Zou dat ‘n betere optie zijn? J
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ebout: welke route vanaf Las Vegas?

Bericht door Martin & Marianne »

Je had niet vermeld dat je een campervan had. Dat maakt het allemaal wel anders. Voor de GC zou ik Mather nemen. Tip: op de NPS-sites kun je zien welke campings er in de parken zijn en of en hoe je ze kunt reserveren. Voor de Grand Canyon: www.nps.gov/grca.
Voor veel parken zul je al te laat zijn, reserveren kan meestal vanaf 6 maanden van te voren. Kijk zeker naar Zion (www.nps.gov/zion). Daar heb je nog een alternatief (South).

De drukte geldt niet zozeer voor Memorial day maar voor het weekend daarvoor. Probeer de route zo te doen dat je dan niet in een park of langs de kust zit. Dus misschien eerst een rondje Las Vegas met de parken aan de oostkant en dan richting LA, kust, SF, Yosemite en terug naar LV.

Voor Yosemite zal een camping in het park niet meer lukken. Maar wellciht komt er nog iets vrij wat op dit moment nog niet vrijgegeven is. Zie voor meer informatie www.nps.gov/yose onder camping.
En plan een alternatief voor als de Tioga Pass gesloten is.

Je hebt minder dan 3 weken, dus het wordt wel krap. Werk het eerst eens helemaal uit voordat je het eerste stuk vastlegt.

Marianne
Ebout
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 feb 2020, 19:57
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Ebout: welke route vanaf Las Vegas?

Bericht door Ebout »

Dank voor je reactie! Ja, ik realiseerde mij ook dat ik te laat voor veel campings ben. Wij willen graag de kustroute vanaf San Francisco rijden dus ik heb 2 verschillende routes:
Eerst de parken bij Vegas (GC, monument Valley, Bryce en Zion), dan richting SF via Death Valley. En dan via kust naar LA en weer terug naar LV. Met dezeboptie zouden we weekend voor memorial day in SF zijn
Optie 2: eerst richting SF, kust route, LA en eindigen met de parken. Dan zijn we het memorial day In de GC. Denken nu dat we Yosemite misschien maar skippen, vanwege drukte en tijd. We kunnen niet alles zien.
Maar mijn belangrijkste vraag is nu: is het handig om vanuit las Vegas met de GC te beginnen?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Ebout: welke route vanaf Las Vegas?

Bericht door Martin & Marianne »

De richting van de kustroute is niet het belangrijkste; het vermijden van het drukke weekend in een park is belangrijker. De kust blijft mooi, welke richting je hem ook rijdt.
Het lijkt me erg jammer om in die tijd van het jaar Yosemite over te slaan.

Zoals ik al aangaf maakt het echt niet uit of je eerste naar de GC gaat of eerst richting Zion. Als je niet in 1 dag van LV naar de GC kunt rijden zou ik eerst naar Zion gaan, een tussenstop op dat stuk is jammer van de tijd.
Schrijf eens de verschillende opties uit, in een van/naar-schema per dag. Dan kunnen we het makkelijker beoordelen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer