Reis Angeline Kievits: rondje Salt Lake City - San Francisco.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Angeline Kievits
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Angeline Kievits: rondje Salt Lake City - San Francisco.

Bericht door Angeline Kievits » 04 feb 2020, 16:05

Niets leuker dan reisplannen maken. Nou ja, de uitvoering mag er ook zijn.
Hierbij hebben we natuurlijk wel alle hulp nodig. Is het uitvoerbaar?

Ons 1e plannetje is in juni 2021 per auto te vertrekken waarbij we de 4e juli in SFC willen zijn. En ja, we zullen niet alle interessante parken kunnen aandoen maar we zitten aan een maximum van 21 dagen dus zijn er keuzes gemaakt. Ik hoor graag tips, aanvullingen of onmogelijkheden die wij over het hoofd zien.

dag 1 Amsterdam - Salt Lake City (rond 13.00 uur in SLC, daarna doorreizen naar MOAB en ja dat is ruim 4 uur, maar ontspanning na zo'n lange reis voor manlief)
dag 2 Moab
dag 3 Moab - Monument Valley
dag 4 Monument Valley - Page
dag 5 Page
dag 6 Page - Grand Canyon
dag 7 Grand Canyon
dag 8 Grand Canyon
dag 9 Grand Canyon - Kingman
dag 10 Kingman - Las Vegas (via Hoover Dam / route 66)
dag 11 Las Vegas - Bakersfield (op weg naar...)
dag 12 Bakersfield - Monterey/Carmel
dag 13 Monterey (even paar dagen op adem komen)
dag 14 Monterey
dag 15 Monterey - Yosemite
dag 16 Yosemite
dag 17 Yosemite - San Francisco
dag 18 San Francisco
dag 19 San Francisco
dag 20 SFC - Amsterdam

winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Rondje Salt Lake City - San Francisco

Bericht door winterpark » 04 feb 2020, 16:14

Ik kan niet over het hele stuk iets zeggen, maar wat wil je al die dagen in de Grand Canyon doen? Zelfs als fervente wandelaar vond ik één overnachting daar wel prima. In Moab kun je dan weer dagen vullen met o.a. Canyonlands, Arches en Dead Horse Point SP. Wij hadden daar vier overnachtingen.

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 04 feb 2020, 16:23

Altijd leuk, zo'n trip in het vooruitzicht te hebben.

Wat mij opvalt is dat je erg weinig tijd voor Moab uittrekt en heel veel tijd voor de Grand Canyon, ik zou direct 1 extra dag bij Moab zetten. Of hebben jullie bij de grand canyon speciale plannen? Als je alleen maar viewpoints doet zou ik zelfs 2 nachten daar weghalen en die elders op je reis inzetten. 2 volle dagen, dus 3 nachten Moab (als je daar naar je vlucht echt nog heen rijd) is echt het minimale vind ik.

Wat is je plan voor dag 11 qua rijrichting? Via Death Valley? Dan zou ik maximaal tot Kernville/Lake Isabella rijden en dan heb je vanuit Vegas echt je dag al helemaal vol.

Beter nog zou ik Monterey en Yosemite omwisselen en dan dag 11 van Las Vegas naar Lone Pine of Bishop rijden. De dag erop via de tioga pass naar Yosemite en dan Monterey. Persoonlijk weet ik niet waar in Monterey je 'op adem zou willen komen'. Ik vind het niet een plek om aan het strand te gaan liggen als je dat met bijkomen wilt gaan doen. Persoonlijk zou ik dan eerder in Page bijkomen langs Lake Powell bijvoorbeeld of rond Vegas door een dagje Lake Mead aan te doen. Monterey zelf vond ik niet zo heel veel aan als ik eerlijk ben. Je kan er een walvistoer doen en om het stadje heen is voldoende te bekijken, maar ik vond de pier en de fishermans wharf daar nou ook niet zo heel veel voorstellen

Angeline Kievits
Amerika-ontdekker

Bericht door Angeline Kievits » 04 feb 2020, 16:40

Leuk dit! We gooien er 1 dag Grand Canyon uit (die verhuist naar Moab) en ik ga die route via Lake Isabella eens bekijken. Death Valley trekt ons beide niet, dus niet noodzakelijk. En Monterey (of ergens aan de kust) is bedoeld om daar een stuk van de Highway 1 te rijden, de 17 Mile Drive, shoppen (dat hoort erbij!) en gewoon even lekker 2 daagjes ontspannen. Kan zijn dat we dat nog met 1 dag inkorten en dat bijv. bij Yosemite aanplakken als we b.v. kiezen voor het switchen van Monterey en Yosemite (en dus via de Tioga-pass rijden). Terwijl ik het opschrijf klinkt dat al veel aantrekkelijker...

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Angeline Kievits: rondje Salt Lake City - San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne » 04 feb 2020, 18:22

Ook al trekt Death Valley je niet, het is wel de mooiste en kortste route naar Yosemite als je de Tioga Pass neemt.
Wij hadden vorig jaar 1 nacht Monterey en twee nachten big Sur. Genoeg te doen, maar niet echt iets om aan het strand liggen. Kijk eens in ons verslag voor bijvoorbeeld onze fietstocht langs de 17-mile drive en de stateparks daar. Wij reden toen ook via de Tioga Pass en DV naar Las vegas.

Je zou ook in SF kunnen beginnen. Je bent dan eerder in Yosemite, dan zijn de watervallen mooier.

Marianne

Angeline Kievits
Amerika-ontdekker

Bericht door Angeline Kievits » 04 feb 2020, 23:05

Hartelijk dank voor de aanvullingen! Ik heb het rondje bekeken, jullie suggesties meegenomen en hier op uit gekomen:

dag 1 Amsterdam - Salt Lake City (rond 13.00 uur in SLC, daarna doorreizen naar Layton/Syracuse: ik kwam op wat reisverslagen Antelope Island tegen, MET BISONS en die WIL en MOET ik zien!, dus eind van de middag / begin avond rondje Antelope Island, met een grote fles DEET :D )
dag 2 Moab - mocht de vorige dag dit niet gelukt zijn dan de ochtend naar Antelope Island en dan doorrijden naar Moab
dag 3 Moab - Arches - Dead horse point
dag 4 Moab - Canyonlands of Goblin Valley?
dag 4 Moab - Monument Valley
dag 5 Monument Valley - Page
dag 6 Page - Antelope Canyon / Horse shoe bend
dag 7 Page - Grand Canyon
dag 8 Grand Canyon - Kingman
dag 9 Kingman - Las Vegas (via Hoover Dam / route 66)
dag 10 Las Vegas - Bishop of Lone Pine (via Death Valley)
dag 11 Lone Pine - Tioga Pass - Yosemite
dag 12 Yosemite
dag 13 Yosemite
dag 14 Yosemite - Monterey / Big Sur (ergens aan de kust)
dag 15 Monterey / Big Sur (ergens aan de kust / fietstocht / stukje Highway 1)
dag 16 Monterey - San Francisco
dag 18 San Francisco
dag 19 San Francisco
dag 20 terugvlucht

Hotels, vliegtickets e.d. kunnen meestal pas 1 jaar van te voren worden geboekt, heb ik begrepen?

Angeline Kievits
Amerika-ontdekker

Bericht door Angeline Kievits » 06 jun 2020, 21:37

Na het lezen van diverse reisverslagen tóch onze autoreis iets aangepast voor juni 2021:

dag 1 Amsterdam - Salt Lake City (rond 13.00 uur in SLC) en doorrijden naar omgeving Idaho Falls
dag 2 Idaho Falls - Yellowstone (3 nachten in Old Faithful lodge)
dag 3 Yellowstone
dag 4 Yellowstone
dag 4 Yellowstone - Grand Teton
dag 5 Grand Teton - Vernal (hotel al geboekt)
dag 6 Vernal - Moab (hotel geboekt)
dag 7 Moab
dag 8 Moab
dag 9 Moab - Monument Valley (Premium View lodge geboekt)
dag 10 MV - Page
dag 11 Page
dag 12 Page - Grand Canyon (Bright Angel lodge geboekt)
dag 13 GC - Las Vegas (in de ochtend nog een helicoptervlucht over GC)
dag 14 LV - Bishop of Lone Pine (via stukje Death Valley)
dag 15 Bishop - (via Tiogapas naar) Mariposa (hotel geboekt)
dag 16 Mariposa
dag 18 Mariposa - vliegveld auto inleveren - San Francisco (hotel geboekt) Misschien hier langs de kust, toch nog even de zee zien :)
dag 19 San Francisco
dag 20 San Francisco
dag 21 San Francisco - Amsterdam

We hebben er 1 extra dag bijgevoegd (ivm werk is dit echt het maximum dagen dat mijn man vrij kan krijgen) zodat we toch naar Yellowstone kunnen ten koste van Monterey en omgeving. Die zee komt wel weer in een volgende reis.
En natuurlijk, in het ideale scenario, zouden sommige plaatsen meer aandacht verdienen maar we moeten het met deze dagen doen. En wellicht, over een paar jaar na het pensioen en we dus langer er op uit kunnen, dat we terugkeren naar plaatsen die het meest indruk hebben gemaakt.
Daar komt bij dat ik geen grote wandelaar ben (door een herseninfarct een paar jaar geleden kan ik maximaal een uur/anderhalf uur wandelen) maar ik heb al diverse korte hikes gezien die ik wel aankan. We zijn enorm vroege vogels dus we zullen regelmatig om 06.00 uur al op pad zijn!

Het zijn een boel kilometers maar gelukkig is die man van mij een kilometervreter! Wij worden in ieder geval heel blij van deze reis.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 06 jun 2020, 23:11

Mooi!

Marianne

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer