Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis MaaikeMarijn: april/mei 2020 RV rondreis LA > SF 4 weken.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
MaaikeMarijn
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis MaaikeMarijn: april/mei 2020 RV rondreis LA > SF 4 weken.

Bericht door MaaikeMarijn »

Mijn man en ik zijn onze rondreis in april/mei 2020 aan het plannen. We hebben ondertussen de vlucht, hotel voor eerste nacht en de RV gehuurd.
Met behulp van de voorbeeldroadtrip, tips van andere sites etc. komen we nu op het volgende schema:

1 13 Apr LA - long beach (om 11:20 aankomst met vliegtuig in LA)
2 14 Apr Long beach-yoshua tree
3 15 Apr yoshua tree
4 16 Apr yoshua tree - kingman/ lake havasu
5 17 Apr kingman - sedona
6 18 Apr sedona - grand canyon
7 19 Apr grand canyon
8 20 Apr grand canyon - page
9 21 Apr page - monument valley
10 22 Apr monument valley - mesa verde
11 23 Apr mesa verde
12 24 Apr mesa verde - million dollar highway
13 25 Apr durango - moab
14 26 Apr moab
15 27 Apr moab - bryce
16 28 Apr bryce
17 29 Apr bryce - zion
18 30 Apr zion
19 1 May zion - las vegas
20 2 May las vegas
21 3 May las vegas - death valley
22 4 May death valley - lone pine (gaan ervan uit dat tioga pass nog niet open is)
23 5 May lone pine - yosemite
24 6 May yosemite
25 7 May yosemite - san luis obispo
26 8 May san luis obispo - monterey
27 9 May monterey - SF
28 10 May SF
29 11 May Camper inleveren en vliegreis (16:40)
30 12 May aankomst op schiphol

We zijn heel benieuwd of dit plan haalbaar is en of mensen nog tips hebben voor mooie routes om te rijden etc.
Ook zijn we nog aan het twijfelen om in LA naar disney of universal te gaan, maar we vinden dat wel erg prijzig en vragen ons af of het het geld waard is. We zijn met z'n 2en (26 en 30 jaar oud).
Joeyvdl
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Maaike: April/mei 2020 RV rondreis LA > SF 4 weken

Bericht door Joeyvdl »

Persoonlijk zou ik een dag minder besteden in Bryce en in plaats daarvan een extra dag besteden in Page. Page is veelzijdig :)

Wij zijn naar Universal Studios geweest afgelopen jaar. Op een doordeweekse dag wat mij betreft echt wel de moeite en het geld waard. Maar je moet er wel van houden. Wij konden veel attracties zelfs dubbel doen omdat het niet zo druk was. Het park zelf is niet heel groot en dit maakt het toegankelijker voor 1 dag. Disney zou ik langer verblijven.

Joshua tree > Kingman > Lake Havasu > Sedona is wat mij betreft ook nog niet helemaal logisch. Wellicht kan je daar nog eens naar kijken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Maaike: April/mei 2020 RV rondreis LA > SF 4 weken

Bericht door Martin & Marianne »

April is aardig vroeg voor bijvoorbeeld de Miilion Dollar Hwy. Wij hadden daar in 2013 in mei nog sneeuw.
Je zou kunnen overwegen om het Colorado deel over te slaan. Dat geeft je meer tijd voor bijvoorbeeld Moab. En een overnachting in Capitol Reef tussen Moab en Bryce zal ook mooi zijn.

De kans dat de Tioga Pass open is is inderdaad klein. Lone Pine ligt niet helemaal op de route maar is wel een leuke stop.

Op het laatste stuk kun je ook eerst de kust doen en dan vanaf Monterey naar Yosemite.

Heb je nog geen campings gereserveerd? Dan zul je voor sommige parken al niets meer in het park kunnen vinden.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 04 feb 2020, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
MaaikeMarijn
Amerika-newbie

Re: Reis MaaikeMarijn: april/mei 2020 RV rondreis LA > SF 4 weken.

Heel erg bedankt voor deze tips, hier kunnen we wat mee!
Joeyvdl schreef:
03 feb 2020, 18:44
Persoonlijk zou ik een dag minder besteden in Bryce en in plaats daarvan een extra dag besteden in Page. Page is veelzijdig :)
Ik heb zelf nog niet een goed beeld van Page, het komt op mij vrij druk en toeristisch over. Maar als ik jou zo lees is er meer dan dat?
Joeyvdl schreef:
Wij zijn naar Universal Studios geweest afgelopen jaar. Op een doordeweekse dag wat mij betreft echt wel de moeite en het geld waard. Maar je moet er wel van houden. Wij konden veel attracties zelfs dubbel doen omdat het niet zo druk was. Het park zelf is niet heel groot en dit maakt het toegankelijker voor 1 dag. Disney zou ik langer verblijven.
Dat is sowieso goed om te weten. Onze voorkeur ging wel naar Disney, maar dan zouden we dus wel in de planning moeten schuiven.
Joeyvdl schreef:
Joshua tree > Kingman > Lake Havasu > Sedona is wat mij betreft ook nog niet helemaal logisch. Wellicht kan je daar nog eens naar kijken.
Ik snap wat je bedoelt inderdaad, vind je het logischer als ik kingman schrap?
Martin & Marianne schreef:
03 feb 2020, 20:39
April is aardig vroeg voor bijvoorbeeld de Miilion Dollar Hwy. Wij hadden daar in 2013 in mei nog sneeuw.
Je zou kunnen overwegen om het Colorado deel over te slaan. Dat geeft je meer tijd voor bijvoorbeeld Moab. En een overnachting in Capitol Reef tussen Moab en Bryce zult ook mooi zijn.
Is de weg ook niet open met sneeuw of is het uitzicht daardoor minder?
Zou je dan ook mesa verde overslaan, dat leek ons namelijk juist een mooie afwisseling?
Capitol reef ga ik eens naar kijken, bedankt voor de tip!

De kans dat de Tioga Pass open is is inderdaad klein. Lone Pine ligt niet helemaal op de route maar is wel een leuke stop.

Op het laatste stuk kun je ook eerst de kust doen en dan vanaf Monterey naar Yosemite.
Lone pine heb ik gekozen op basis van de voorbeeldroute van allesamerika. Ik lees ook over routes via Lake tahou, zou je dat eerder aanraden?
Via monterey naar yosemite is ook een goed idee, dat ga ik zeker in overweging nemen!
Heb je nog geen campings gereserveerd? Dan zul je voor sommige parken al niets meer in het park kunnen vinden.

Marianne
We hebben nog geen campings inderdaad, voor welke parken is dat het geval?
Wat is het alternatief, op een camping buiten het park neem ik aan?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Yosemite zal een probleem zijn. Kijk daarvoor eens op www.nps.gov/yose onder camping. Misschien komt er nog iets vrij op een van de Pines-campings. En anders zou je Hodgdon Meadows kunnen proberen.
In Zion zal Watchman vol zijn maar je kunt South twee weken voor aankomst reserveren.

Rond Page is veel te doen maar met een camper zul je geen dirt roads rijden. Je zou een boottocht op het meer of op de Colorado River kunnen doen. Zie voor dat laatste ons 2017-verslag.

Lone Pine zit misschien wel in de voorbeeldroute maar die gaat uit van een open Tioga Pass.
Je kunt dit stuk open laten en ter plekke kijken of bijvoorbeeld de Sonora Pass open is. Via de 88 kan ook, of via Lake Tahoe. Is wel mooier dan onderlangs maar kost wel meer tijd.

Mesa Verde is inderdaad een mooie afwisseling. Wat de weg betreft: je hebt kans dat die niet te berijden is als er sneeuw valt. Geen idee hoe groot dat risico is.
Voor Mesa Verde heb je aan 1 nacht voldoende.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 04 feb 2020, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
AnitaV
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door AnitaV »

Met een camper van Lone Pine naar Yosemite ga je niet in één dag rijden. Misschien kan je via de 395 en de Sonora Pass, maar dat weet je pas kort van te voren. Je kan ook onderlangs via Lake Isabella maar reken dan op twee dagen.
Vorig jaar vertrokken wij vanaf Kings Canyon naar Las Vegas en hebben een stop gemaakt in Red Canyon State Park. Dat was inclusief boodschappen (moeten ook gedaan worden) en we waren rond vier uur in het park. Naar Yosemite moet je nog verder rijden.

Wat Marianne zegt, laat Moab eruit. Het is er mooi maar je hebt nu een gehaaste route met een camper. Wij vonden het prettig om twee nachten op een plek te zijn, anders ben je heel veel aan het rijden en heb je weinig tijd om iets te bekijken.

Rij nog iets verder dan Monterey, het mooiste stuk komt daarna vonden wij.

Jullie kan vroeg, dus er kan nog sneeuw liggen in Bryce en Grand Canyon. Neem genoeg warme kleding mee, een kruik en koop een dekbed. Wij gingen vorig jaar 11 mei op stap en hebben het nog flink koud gehad.
Joeyvdl
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Joeyvdl »

@MaaikeMarijn Ik heb geen ervaring met camper / campgrounds dus vwb Joshua Tree / Lake Havasu / Kingman / Sedona zou je even kunnen kijken op google maps welke routes je gaat rijden en hoe je de dagindeling daarbij voor je ziet. Aan de hand daarvan kan je waarschijnlijk wel zien of het logisch is of niet. Wellicht heb je de tijd er wel voor nodig hoor; maar het is iets wat me op viel.

Een dagje Disney kan natuurlijk ook, maar naar mijn idee is daar iets meer te doen / zien. Ligt er een beetje aan welke parken je daar dan gaat doen.

Page heb je de mogelijkheid om met de camper aan het meer te staan (heel relaxt met mooie view!). Ik weet niet of jullie er al geweest zijn, maar mogelijkheden als een boottour / zwemmen in het meer / jetski evt? / Horseshoe bend (toeristischer maar tof) / Canyon X (minder populair dan Antelope) maken het wat mij betreft heel erg divers en interessant.
MaaikeMarijn
Amerika-newbie

Heel erg bedankt voor jullie tips, we hebben hier heel veel aan.
We hebben nu de planning iets aangepast en komen op het volgende uit:

Voornaamste: disney toegoevoegd, sedona overslaan, million dollar highway overslaan, meer tijd voor rit naar yosemite.
Page hebben we nu nog niet een volle dag voor ingeruimd, maar daar zitten we wel aan te denken. Eventueel inderdaad door Moab over te slaan. Welke keuze zouden jullie hier in maken?

Dag # Datum
1 13 Apr aankomst in LA- long beach
2 14 Apr Long beach - anaheim (camper ophalen)
3 15 Apr disney
4 16 Apr disney
5 17 Apr Anaheim- yoshua tree - kingman
6 18 Apr kingman - grand canyon
7 19 Apr grand canyon
8 20 Apr grand canyon - page
9 21 Apr page - monument valley
10 22 Apr monument valley - mesa verde
11 23 Apr mesa verde - moab
12 24 Apr moab
13 25 Apr moab - canyonlands
14 26 Apr canyonlands- bryce
15 27 Apr bryce
16 28 Apr bryce - zion
17 29 Apr zion
18 30 Apr zion - las vegas
19 1 May las vegas
20 2 May las vegas - death valley - lone pine
21 3 May lone pine - south lake tahoe
22 4 May tahoe - yosemite
23 5 May yosemite
24 6 May yosemite
25 7 May yosemite - san luis obispo
26 8 May san luis obispo - monterey
27 9 May monterey - SF
28 10 May SF
29 11 May Camper inleveren en vliegen
30 12 May Aankomst in NL
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ziet er goed uit, maar ik quote mijzelf maar eens:
En een overnachting in Capitol Reef tussen Moab en Bryce zal ook mooi zijn.
Hier zou ik een nacht Bryce voor inruilen.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Ik zou Moab er wel in houden. In die periode zal het daar wb de temperatuur heel aangenaam zijn. Voor de Grand Canyon heb je aan 1 overnachting ruim voldoende als je alleen gaat voor de uitzichtpunten. Het is ook afwachten hoe de weersomstandigheden daar zijn in april.
Ik zou ook een overnachting plaatsen bij Capitol Reef. De afstand van Moab naar Bryce is best lang en je mist dan veel moois onderweg.

Voor een bezoek aan een slotcanyon hou je met 1 overnachting in Page genoeg tijd over om nog wat te relaxen aan het meer. Al zal de temperatuur van het water zo vroeg in het seizoen nog te koud zijn om te zwemmen. Als je daar wel een extra dag wilt bijv. voor een boottocht zou ik een nacht minder Bryce doen. Met een tussenovernachting in Capitol Reef hou je sowieso meer tijd over voor het park.

Vanwege de lange rit vanuit Lone Pine vraag ik mij ook af of Lake Tahoe met 1 overnachting wel een meerwaarde heeft.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
MaaikeMarijn
Amerika-newbie

05 feb 2020, 12:33
Ziet er goed uit, maar ik quote mijzelf maar eens:
En een overnachting in Capitol Reef tussen Moab en Bryce zal ook mooi zijn.
Hier zou ik een nacht Bryce voor inruilen.

Marianne
Goed punt, heb ik nu in de planning aangepast.
IngridZw schreef:
05 feb 2020, 12:40
Ik zou Moab er wel in houden. In die periode zal het daar wb de temperatuur heel aangenaam zijn. Voor de Grand Canyon heb je aan 1 overnachting ruim voldoende als je alleen gaat voor de uitzichtpunten. Het is ook afwachten hoe de weersomstandigheden daar zijn in april.
Ik zou ook een overnachting plaatsen bij Capitol Reef. De afstand van Moab naar Bryce is best lang en je mist dan veel moois onderweg.

Voor een bezoek aan een slotcanyon hou je met 1 overnachting in Page genoeg tijd over om nog wat te relaxen aan het meer. Al zal de temperatuur van het water zo vroeg in het seizoen nog te koud zijn om te zwemmen. Als je daar wel een extra dag wilt bijv. voor een boottocht zou ik een nacht minder Bryce doen. Met een tussenovernachting in Capitol Reef hou je sowieso meer tijd over voor het park.

Vanwege de lange rit vanuit Lone Pine vraag ik mij ook af of Lake Tahoe met 1 overnachting wel een meerwaarde heeft.
Ik heb de route via lake tahoe geschreven omdat we er vanuit gaan dat de tioga en senora pass nog dicht zijn, zo hebben we er in ieder geval genoeg tijd voor ingepland. De route onderlangs lijkt me een stuk minder spannend. Dit plan is voor een groot deel gebaseerd op deze blog: https://reisgenie.nl/tioga-road-dicht-d ... -yosemite/.
Is lake tahoe ook in deze tijd (begin mei) al aan te raden om een hele dag te blijven? Dan zouden we eventueel de dag grand canyon kunnen wisselen met een dag lake tahoe.

Nog een aanvullende vraag. Stel dat we geen camping in Yosemite kunnen krijgen, wat is dan een goeie plek om vanuit te vertrekken?
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Wij zijn (nog) niet in South Lake Tahoe geweest maar een extra dag daar lijkt mij niet verkeerd. Het meer zal nog koud zijn maar gezien de foto''s en het reisverhaal is er in de omgeving veel te zien en te doen. Het voordeel van een extra dag is ook dat je een hele dag ter beschikking hebt voor de bezienswaardigheden onderweg tijdens de rit vanuit Lone Pine. Je hoeft immers met een extra dag niet vroeg op bestemming te zijn.

Wat betreft de Grand Canyon: Het is echt heel indrukwekkend als je voor het eerst aan de rim staat, maar over het algemeen heb je de uitzichtpunten na een aantal uren wel gezien. De wandeling langs de rim is mooi maar wat je ziet is toch wel veel van hetzelfde. Het is sowieso mooi om de zonsondergang mee te maken maar als je niet van plan bent om een heel stuk naar beneden te lopen heb je aan 1 nacht voldoende. Bovendien heb je als je het park verlaat richting Page nog de mogelijkheid om te stoppen bij een aantal uitzichtpunten. Wij vonden o.a. het uitzichtpunt bij Desert View Wachttower een aanrader.

Wij hebben niet gekampeerd in Yosemite maar misschien is Indian Flat Campground bij El Portal een optie. Dit ligt op een half uur vanaf Yosemite Valley.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer