Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Monti: dagtrip LA naar Las Vegas.
Reis Monti: dagtrip LA naar Las Vegas.
Hi,
ik ben nieuw op dit forum.
Afgelopen week hebben we onze zomerreis naar USA geboekt.
Een rondtrip met de wagen van 10 dagen door het ZW is een deel van deze reis.
Na een 2-tal dagen in LA, rijden we door naar Las Vegas.
Ik dacht langs het Mojave National Preserve, ofwel iets zuidelijkers langs het Joshua Tree National Park.
Onderweg zouden we graag een paar keer stoppen om wat foto's te nemen, maar een echt langdurige stop gevolgd met een hike tocht zullen we niet doen.
Welke tocht / traject zouden jullie aanraden?
Ik vermoed dat beide combineren net iets te zwaar zal zijn.
Indien we op tijd in LV zouden toekomen, kunnen we ev. nog even met de stad kennismaken.
Alvast bedankt voor jullie reacties !
M
ik ben nieuw op dit forum.
Afgelopen week hebben we onze zomerreis naar USA geboekt.
Een rondtrip met de wagen van 10 dagen door het ZW is een deel van deze reis.
Na een 2-tal dagen in LA, rijden we door naar Las Vegas.
Ik dacht langs het Mojave National Preserve, ofwel iets zuidelijkers langs het Joshua Tree National Park.
Onderweg zouden we graag een paar keer stoppen om wat foto's te nemen, maar een echt langdurige stop gevolgd met een hike tocht zullen we niet doen.
Welke tocht / traject zouden jullie aanraden?
Ik vermoed dat beide combineren net iets te zwaar zal zijn.
Indien we op tijd in LV zouden toekomen, kunnen we ev. nog even met de stad kennismaken.
Alvast bedankt voor jullie reacties !
M
Re: Dagtrip LA naar Las Vegas
Vond de kortste weg LA-LV eigenlijk lang genoeg omdat je dan nog even langs een supermarkt kunt (wat wij deden) en mooi beetje op tijd in Vegas bent. Met een beetje pech files rondom LA en Inchecken Vegas duurde allemaal vrij lang daar en dan heb je nog de hele avond om van Vegas te genieten. Als je roadtrip maar 10 dagen is verwacht ik niet dat je lang in Vegas blijft. Dus ik zou voor geen van 2 gaan eigenlijk.... 
Aankomen in Vegas en tijd hebben even te zwemmen en daarna eten en wat zien beviel ons erg goed

Aankomen in Vegas en tijd hebben even te zwemmen en daarna eten en wat zien beviel ons erg goed
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Beetje lastig adviseren zo zonder te weten hoeveel tijd je overal hebt. Met weinig tijd voor Las Vegas is het inderdaad niet gek om rechtstreeks te rijden. Maar de route via Joshua Tree en de Mojave Desert is wel mooi. Je kunt dan bij Joshua Tree het park binnen rijden en dan bij Twentynine Palms het park verlaten, en vervolgens via Amboy en Kelso naar Las Vegas.
In welke tijd van het jaar ben je er?
Marianne
In welke tijd van het jaar ben je er?
Marianne
Hi,
We zullen 2 nachten in LV verblijven.
Dus één volledige dag volgend op de dag van aankomst;
Het zou fijn zijn om er rond 16h toe te komen.
Kunnen we idd nog even zwemmen en dan nadien de stad al even in.
We zullen er begin augustus zijn.
Alvast bedankt voor de tips.
We zullen 2 nachten in LV verblijven.
Dus één volledige dag volgend op de dag van aankomst;
Het zou fijn zijn om er rond 16h toe te komen.
Kunnen we idd nog even zwemmen en dan nadien de stad al even in.
We zullen er begin augustus zijn.
Alvast bedankt voor de tips.
Je kunt altijd 2 mogelijkheden plannen. Afhankelijk van hoe je stemming die dag is maak je dan een keuze. Hebben we afgelopen jaar vaker zo gedaan. (Zo ook bij ZIon-Valley of fire - LV of ZIon en zsm naar lV. We kozen uiteindelijk ervoor zsm naar Vegas omdat we eerder de reis ook in Vegas waren en dit zo machtig mooi vonden er zsm weer te willen zijn)
Ik ben wel benieuwd naar jouw planning tot dusver. Die twee dagen Los Angeles, is dit incl aankomstdag?
Ga ervan uit dat je vrij vroeg weg gaat vanuit LA om 16:00 al in Vegas te zijn. Zoals hierboven al genoemd; files, checkin etc.
Dag 1 aankomst LA
Dag 2 La
Dag 3 Richting Las Vegas
Dan heb je echt weinig tijd om LA te ontdekken.
Wat doen jullie verder tijdens deze reis?
Ga ervan uit dat je vrij vroeg weg gaat vanuit LA om 16:00 al in Vegas te zijn. Zoals hierboven al genoemd; files, checkin etc.
Dag 1 aankomst LA
Dag 2 La
Dag 3 Richting Las Vegas
Dan heb je echt weinig tijd om LA te ontdekken.
Wat doen jullie verder tijdens deze reis?
Hi,
mijn vraag gaat in een eerste fase over de eerste dagtrip van onze reis.
Nadat ik wat verder ben in de voorbereiding zal ik zeker nog wat tips vragen voor de andere etappes.
Onze zomerreis zit als volgt in elkaar:
- 4 dagen NY
- 2 dagen LA (aankomst 's morgens).
- begin roadtrip met overnachtingen op volgende locaties
. Las Vegas (2 nachten)
- Bakersfield (1 nacht)
. Fresno (1 nacht)
- South Lake Tahoe (2 nachten)
- San Francisco (3 nachten)
- New Orleans (3 nachten)
In Las Vegas was ik voorheen al eens (enkele dagen professioneel verblijf, gecombineerd met enkele excursies).
mijn vraag gaat in een eerste fase over de eerste dagtrip van onze reis.
Nadat ik wat verder ben in de voorbereiding zal ik zeker nog wat tips vragen voor de andere etappes.
Onze zomerreis zit als volgt in elkaar:
- 4 dagen NY
- 2 dagen LA (aankomst 's morgens).
- begin roadtrip met overnachtingen op volgende locaties
. Las Vegas (2 nachten)
- Bakersfield (1 nacht)
. Fresno (1 nacht)
- South Lake Tahoe (2 nachten)
- San Francisco (3 nachten)
- New Orleans (3 nachten)
In Las Vegas was ik voorheen al eens (enkele dagen professioneel verblijf, gecombineerd met enkele excursies).
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Monti: dagtrip LA naar Las Vegas.
Waarom Bakersfield en Fresno? Rij via Death Valley en de 395 voor de mooiste route. En als je naar Yosemite wilt kun je de Tioga Pass nemen.
Marianne
Marianne
Hi Marianne,
We hebben het reisbureau de vrije loop gelaten bij het voorstellen van de tussenstops.
Voor ons is dit immers een eerste ervaring met deze streek, en het leek ons dan ook gepast om dit aan hen over te laten.
De uitwerking van de routes tussen de verschillende stops, daar maken we nu werk van. Is wel een werkje van enkele weken, maar dat doen we met plezier!
Ik ga ervan uit dat de tussenstops eerder uitvalsbasissen zijn op weg naar de verschillende parken.
Nogmaals we moeten dit nog verder bekijken, maar kunnen we niet door een deel van Death Valley rijden op de tocht van LV naar Bakersfield; het Sequoia Park bezoeken op weg naar Fresno, en Yosemity op weg naar Lake Tahoe? Deze laatste zal best wel een lange trip worden, maar in Lake Tahoe verblijven we 2 nachten zodat we een rustige dag kunnen inlassen.
Geef gerust je feedback. De regio is nieuw voor ons, en we staan zeker open voor advies.
Greetings,
M
We hebben het reisbureau de vrije loop gelaten bij het voorstellen van de tussenstops.
Voor ons is dit immers een eerste ervaring met deze streek, en het leek ons dan ook gepast om dit aan hen over te laten.
De uitwerking van de routes tussen de verschillende stops, daar maken we nu werk van. Is wel een werkje van enkele weken, maar dat doen we met plezier!
Ik ga ervan uit dat de tussenstops eerder uitvalsbasissen zijn op weg naar de verschillende parken.
Nogmaals we moeten dit nog verder bekijken, maar kunnen we niet door een deel van Death Valley rijden op de tocht van LV naar Bakersfield; het Sequoia Park bezoeken op weg naar Fresno, en Yosemity op weg naar Lake Tahoe? Deze laatste zal best wel een lange trip worden, maar in Lake Tahoe verblijven we 2 nachten zodat we een rustige dag kunnen inlassen.
Geef gerust je feedback. De regio is nieuw voor ons, en we staan zeker open voor advies.
Greetings,
M
Heb je alles al laten vastleggen? Ik vind nl dat de meeste reisbureau's geen kaas hebben gegeten van het maken van logische routes en overnachtingen.
Begrijp het wel als het je eerste usa reis is.
Met behulp van de leden van dit forum zet je wel de meeste mooie routes in elkaar
Begrijp het wel als het je eerste usa reis is.
Met behulp van de leden van dit forum zet je wel de meeste mooie routes in elkaar

De plekken van overnachting zijn wat mij betreft wat ver van de hotspots. Om er toch het meeste uit te halen zou je naar de volgende route kunnen kijken:
Los Angeles > Las Vegas, kijk naar opties als Red Rock Canyon, misschien zelfs Valley of Fire
Las Vegas > Bakersfield, via death valley wel een lange rit...
Bakersfield > Fresno, via Sequoia National Park en eventueel Kings Canyon
Fresno > South Lake Tahoe, via Yosemite een behoorlijke rit... Misschien dat er noordelijk van Yosemite nog leuke plekken zijn.
Al met al niet echt een efficiënte route, dus mocht je mogelijkheden hebben om nog tegenbericht te geven richting jouw reisbureau dan zou ik dat zeker doen.
Ik wil me niet bemoeien met de prijzen en kwaliteit van het bureau, maar overnachtingen in Bakersfield en Fresno lijken me margepakkers voor zo'n bureau.
Los Angeles > Las Vegas, kijk naar opties als Red Rock Canyon, misschien zelfs Valley of Fire
Las Vegas > Bakersfield, via death valley wel een lange rit...
Bakersfield > Fresno, via Sequoia National Park en eventueel Kings Canyon
Fresno > South Lake Tahoe, via Yosemite een behoorlijke rit... Misschien dat er noordelijk van Yosemite nog leuke plekken zijn.
Al met al niet echt een efficiënte route, dus mocht je mogelijkheden hebben om nog tegenbericht te geven richting jouw reisbureau dan zou ik dat zeker doen.
Ik wil me niet bemoeien met de prijzen en kwaliteit van het bureau, maar overnachtingen in Bakersfield en Fresno lijken me margepakkers voor zo'n bureau.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zou vanaf LA niet op die dag ook nog Valley of Fire meepakken. Je kan omrijden via Red Rock Canyon.
Wat andere opties.
- Spendeer de ochtend in Angeles NF en rij dan in 1 ruk naar LA.
- Rij via Barstow ( Calico ghost town)
- Rij via Death Valley (dan kom je echter wel pas later in de avond in Vegas aan)
- Mohave Desert (via Kelso) kan je meepakken, maar het is niet echt de meest interessante weg als je weinig tijd hebt om echt even te stoppen bv bij Hole in the wall
- Joshua Tree is imo te ver om, zeker als je tegen 16u in Vegas wilt zijn.
Wat andere opties.
- Spendeer de ochtend in Angeles NF en rij dan in 1 ruk naar LA.
- Rij via Barstow ( Calico ghost town)
- Rij via Death Valley (dan kom je echter wel pas later in de avond in Vegas aan)
- Mohave Desert (via Kelso) kan je meepakken, maar het is niet echt de meest interessante weg als je weinig tijd hebt om echt even te stoppen bv bij Hole in the wall
- Joshua Tree is imo te ver om, zeker als je tegen 16u in Vegas wilt zijn.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het lijkt erop dat de hotels vast liggen. Of kan er nog iets gewijzigd worden?
Reisbureaus zijn helaas over het algemeen niet de beste adviseurs wat routes betreft.
Kijk eens in ons 2013- en 2017-verslag om een idee te krijgen van Yosemite en Sequoia.
Marianne
Reisbureaus zijn helaas over het algemeen niet de beste adviseurs wat routes betreft.
Kijk eens in ons 2013- en 2017-verslag om een idee te krijgen van Yosemite en Sequoia.
Marianne
Wijzigingen zijn nog mogelijk.Martin & Marianne schreef: ↑03 feb 2020, 20:19Het lijkt erop dat de hotels vast liggen. Of kan er nog iets gewijzigd worden?
Marianne
Komt wel een kost bij kijken. Mogelijks kan ik hier wel over praten met het reisbureau.
M
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je nog kunt wijzigen zou ik je aanraden eens goed te bedenken wat je precies wilt. Nu heb je een reis met goedkope overnachtingen (zeker in Bakersfield en Fresno), maar heel veel reistijd (en niet langs de mooiste wegen) en niet of nauwelijks tijd in de parken. Als je dat prima vindt kun je het zo laten. Maar las je toch wel iets meer van de parken wilt zien behalve het dele dat je vanuit de auto kunt zien en je wilt ook wel wandelen of andere activiteiten ondernemen, dan zou ik het heel anders doen. Maar dat gaat je wel geld kosten. Niet alleen omdat je het reisbureau iets moet betalen (wat eigenlijk onzin is, zij zullen ook gratis kunnen annuleren) maar ook omdat je meer moet betalen voor beter gelegen accommodatie. Voor een volgende keer: altijd je accommodatie zelf boeken. Je blijft dan flexibel want je kunt vrijwel altijd gratis annuleren.
Ik zou de route na LA als volgt doen:
LA - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Death Valley/Lone Pine
Lone Pine - Lee Vining
Lee vining - Yosemite
Yosemite
Yosemite - SF
De afstanden zijn nu veel korter, je hebt een mooiere route, en je ziet ook nog iets in de parken. Lees je eens in en kijk wat je overal zou kunnen en willen doen. Wij deden in 2017 in augustus ook het stuk tussen Yosemite en Las Vegas (maar dan in omgekeerde richting), kijk bijvoorbeeld eens in dat verslag. Vorig jaar en in 2015 deden we hetzelfde stuk ook, bekijk dat ook eens, dan zie je hoeveel mogelijkheden er zijn.
Marianne
Ik zou de route na LA als volgt doen:
LA - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Death Valley/Lone Pine
Lone Pine - Lee Vining
Lee vining - Yosemite
Yosemite
Yosemite - SF
De afstanden zijn nu veel korter, je hebt een mooiere route, en je ziet ook nog iets in de parken. Lees je eens in en kijk wat je overal zou kunnen en willen doen. Wij deden in 2017 in augustus ook het stuk tussen Yosemite en Las Vegas (maar dan in omgekeerde richting), kijk bijvoorbeeld eens in dat verslag. Vorig jaar en in 2015 deden we hetzelfde stuk ook, bekijk dat ook eens, dan zie je hoeveel mogelijkheden er zijn.
Marianne
Bedankt voor de tips.
Ik heb ondertussen één omboeking gedaan.
Het verblijf in Fresno hebben we veranderd in een overnachting in 'Yosemite View Lodge'.
Ligging bij het begin van de valley is zeker een verbetering.
We doen ondertussen verder met de voorbereidingen. In ons gezin zijn we allen erg gemotiveerd.
M
Ik heb ondertussen één omboeking gedaan.
Het verblijf in Fresno hebben we veranderd in een overnachting in 'Yosemite View Lodge'.
Ligging bij het begin van de valley is zeker een verbetering.
We doen ondertussen verder met de voorbereidingen. In ons gezin zijn we allen erg gemotiveerd.
M
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Maar dat verandert nog niets aan je route, je rijdt alleen iets verder door dan Fresno. Als je de route van Marianne volgt, heb je een veel mooiere route! Dus ik zou ook Bakersfield aanpassen naar een overnachtingsplaats aan de route 395. (Lone Pine, Bishop, Mammoth Lakes...)
En ik verbaas me over een reisbureau dat zo’n route voorstelt!

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Tja het is allemaal achteraf maar dat een reisbureau zo'n route voorstelt is inderdaad onbegrijpelijk. Zij zouden toch moeten weten dat je op deze manier slechts een glimp ziet van de prachtige parken die je onderweg aandoet. In dit geval Sequoia en Yosemite.
Ik wil niet alle reisbureaus over één kam scheren maar ik ken mensen in onze omgeving die ook voor het eerst een rondreis hebben geboekt via een reisbureau. Zij zijn erop afgeknapt vanwege het reistempo. Zo zonde.
Ik wil niet alle reisbureaus over één kam scheren maar ik ken mensen in onze omgeving die ook voor het eerst een rondreis hebben geboekt via een reisbureau. Zij zijn erop afgeknapt vanwege het reistempo. Zo zonde.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je de route niet wilt aanpassen is dit een verbetering, je hebt dan een kortere rit naar Lake Tahoe en iets meer tijd voor Yosemite. Maar dat is dan ook wel.
Je hebt het over je gezin. Reis je met kinderen? En zo ja, hoe oud zijn ze? En waar houden jullie van? Bedenk dat je een erg drukke reis hebt met alle vluchten erbij. Dus ik zou op dit stuk niet te veel kilometers maken en ook onderweg de tijd nemen om te genieten van de omgeving.
Heb je al gekeken wat je in Sequoia en Yosemite zou kunnen en willen doen?
Marianne
Je hebt het over je gezin. Reis je met kinderen? En zo ja, hoe oud zijn ze? En waar houden jullie van? Bedenk dat je een erg drukke reis hebt met alle vluchten erbij. Dus ik zou op dit stuk niet te veel kilometers maken en ook onderweg de tijd nemen om te genieten van de omgeving.
Heb je al gekeken wat je in Sequoia en Yosemite zou kunnen en willen doen?
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht