Reis Roan.: USA debuut 2020, standaard rondje mét San Diego.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Roan.
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jan 2020, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Roan.: USA debuut 2020, standaard rondje mét San Diego.

Bericht door Roan. »

Gegroet u allen,

Toen we, mijn vriendin en ik, vorig jaar besloten om in 2020 toch eindelijk de reis te maken naar de VS kon ik niet wachten met het treffen van de voorbereidingen. Al snel kwam ik op dit forum terecht en inmiddels lees ik al een paar weekjes aandachtig mee. Ongelofelijk hoeveel leuke ervaringen en tips ik al heb gelezen.

Voor ons werd het opeens “echt” toen ik twee weken zéér goedkope vliegtickets op de kop heb kunnen tikken. Voor jullie wellicht weinig spannend, maar wij hebben het standaard rondje als uitgangspunt genomen en deze aangepast met onze persoonlijke voorkeuren. Een goede verhouding tussen natuurparken en steden, een aantal rustmomenten en in San Diego overnachten i.p.v. LA.

Toch ben ik nieuwsgierig naar jullie meningen, vooral over het tweede deel. Op dit moment zijn alleen nog de vliegtickets geboekt.

Wo 16 sep - SF
Do 17 sep - SF -> Yosemite 300km
Vr 18 sep - Yosemite (Panorama Trail)
Za 19 sep - Yosemite -> Bodie -> Mammoth Lakes 400km
Zo 20 sep - Mammoth Lakes -> Death Valley 450km
Ma 21 sep - Death Valley -> Las Vegas 200km
Di 22 sep - Las Vegas
Wo 23 sep - Las Vegas
Do 24 sep - Las Vegas -> Valley of Fire -> Zion 250km
Vr 25 sep - Zion (Narrows, Angels Landing)
Za 26 sep - Zion -> Bryce 130km
Zo 27 sep - Bryce -> Page (Horseshoe) 250km
Ma 28 sep - Page (Antelope, Lake Powell)
Di 29 sep - Page -> Grand Canyon 200km
Wo 30 sep - Grand Canyon (route 66)-> Lake Havasu City 400km
Do 1 Okt - Lake Havasu City -> San Diego 500km
Vr 2 Okt - San Diego
Za 3 Okt - San Diego -> Beverly Hills -> Santa Barbara 400km
Zo 4 Okt - Santa Barbara -> Monterey/Santa Cruz 400km
Ma 5 Okt - Monterey -> SF 200km
Di 6 Okt - SF
Wo 7 Okt - SF
Do 8 Okt - SF -> NL

Ik ben vooral benieuwd of de planning vanaf GC te doen is?

En ook denk ik eraan om niet in Bryce te overnachten, we hier willen graag de uitkijkpunten doen en een wandeling. Als we er een dagtripje van maken hebben we wellicht een extra nacht over voor bv. San Diego.

Ik kijk uit naar jullie tips. Bedankt alvast. 😊
Samanthaa
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 21 aug 2018, 13:15
Locatie: Oostvoorne

Re: USA debuut: Standaard rondje mét San Diego

Bericht door Samanthaa »

Leuk!
Probeer je vooral niet te laten misleiden met de reistijd, De afstanden zijn groot en je stopt of neemt ergens even een kijken. Je bent echt heel de dag onderweg vaak om van A naar B te komen.

Ga naar Mammoth via de Tioga Pass en trek hier echt een dag voor uit! Ga in Mammoth ook zeker even bij de lakes kijken.

Weet je zeker dat je alleen beverly hills wilt zien en niet ook even langs Venice En Hollywood wilt gaan, Walk of fame e.d.?
1 dag hiervoor is meer dan zat, Persoonlijk vonden wij LA verder erg tegenvallen.

Highway 1 is prachtig, neem hier inderdaad de tijd voor.
Morro bay vonden wij een erg leuk dorp!

Succes verder met plannen, Zelf je reis zo samenstellen is zoo leuk! :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: USA debuut 2020: Standaard rondje mét San Diego

Bericht door Martin & Marianne »

Zeker in Bryce overnachten! De rotsen daar zijn vooral tegen de avond en rond zonsopkomst mooi. Als je een dag meer wilt voor San diego zou jje een overnachting in Page minder kunnen doen.
Het is allemaal wel te doen, maar beslist niet ruim Je moet er ook rekening mee houden dat het in september/oktober al heel vroeg donker is. De dagen zijn dus kort.
Bodie zou je ook kunnen doen als je naar DV rijdt. Dat geeft je wat meer tijd voor Yosemite. Wil je ook nog sequoia's zien?

Marianne
Roan.
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jan 2020, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: USA debuut: Standaard rondje mét San Diego

Bericht door Roan. »

Samanthaa schreef:
27 jan 2020, 21:14
Leuk!
Probeer je vooral niet te laten misleiden met de reistijd, De afstanden zijn groot en je stopt of neemt ergens even een kijken. Je bent echt heel de dag onderweg vaak om van A naar B te komen.

Ga naar Mammoth via de Tioga Pass en trek hier echt een dag voor uit! Ga in Mammoth ook zeker even bij de lakes kijken.

Weet je zeker dat je alleen beverly hills wilt zien en niet ook even langs Venice En Hollywood wilt gaan, Walk of fame e.d.?
1 dag hiervoor is meer dan zat, Persoonlijk vonden wij LA verder erg tegenvallen.

Highway 1 is prachtig, neem hier inderdaad de tijd voor.
Morro bay vonden wij een erg leuk dorp!

Succes verder met plannen, Zelf je reis zo samenstellen is zoo leuk! :thumbup:
Ja klopt met die afstanden. We hebben nu max 3 reisdagen achter elkaar, hoop dat dat niet te veel is.

Hollywood Sign en Walk of Fame doet me niet veel nee. Lees idd ook van veel anderen dat LA niet zo leuk is als bv SF, SD of LV.
Roan.
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jan 2020, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: USA debuut 2020: Standaard rondje mét San Diego

Bericht door Roan. »

Martin & Marianne schreef:
27 jan 2020, 21:20
Zeker in Bryce overnachten! De rotsen daar zijn vooral tegen de avond en rond zonsopkomst mooi. Als je een dag meer wilt voor San diego zou jje een overnachting in Page minder kunnen doen.
Het is allemaal wel te doen, maar beslist niet ruim Je moet er ook rekening mee houden dat het in september/oktober al heel vroeg donker is. De dagen zijn dus kort.
Bodie zou je ook kunnen doen als je naar DV rijdt. Dat geeft je wat meer tijd voor Yosemite. Wil je ook nog sequoia's zien?

Marianne
Ja misschien toch maar die nacht in Bryce nemen. Is het dan te doen om in Page ‘s ochtends Antelope te bezoeken, dan bij Lake Powell te chillen en naar GC te rijden?

We willen zeker Sequoia’s zien, in welk deel van Yosemite zijn die te vinden?

Is het ook realistisch om vanuit SD via de rand van LA een tour in Beverly Hills te doen en dan door te rijden naar Santa Barbara?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: USA debuut 2020: Standaard rondje mét San Diego

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou Lake Powell doen als je van Bryce komt. En dan de volgende ochtend vroeg naar de Lower Antelope Canyon. Anders heb je te weinig tijd voor de Grand Canyon.
Misschien een nacht minder in Las Vegas?
Jammer dat de tickets al vastliggen. Met weinig tijd is een one way wel zo handig.

Sequoia's kun je onder andere zien in de Mariposa Grove. Daar kun je langs rijden als je van SF naar Yosemite rijdt.
Kijk eens op www.nps.gov/yose voor informatie over het park. Wil je in het park overnachten?

Marianne
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7899
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis Roan.: USA debuut 2020, standaard rondje mét San Diego.

Bericht door Pete.Z »

San Diego in een dag is echt veel te weinig tijd.Ik zou daar toch minstens twee, liever langer blijven. Nu maak je aardig wat kilometers om er te komen, en kan je maar weinig zien en doen.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Roan.: USA debuut 2020, standaard rondje mét San Diego.

Bericht door IngridZw »

Roan. schreef:
27 jan 2020, 22:25
Is het ook realistisch om vanuit SD via de rand van LA een tour in Beverly Hills te doen en dan door te rijden naar Santa Barbara?
Van San Diego naar Beverly Hills is zo'n 3,5 uur rijden volgens Google Maps. (en dan zonder oponthoud) Vervolgens naar Santa Barbara zo'n kleine 2 uur. Ik weet niet hoelang zo'n tour duurt maar al met al lijkt me het wel krap. Misschien kan het als je heel vroeg vertrekt vanuit SD.
Als je een extra dag SD hebt (en dan 1 overnachting in Page) kan je ook op de 2de dag SD aan het eind van de middag alvast richting LA rijden voor een overnachting dichter in de buurt van LA zodat je de volgende dag vanwege de tour meer speling hebt.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Roan.
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jan 2020, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: USA debuut 2020: Standaard rondje mét San Diego

Bericht door Roan. »

Martin & Marianne schreef:
27 jan 2020, 22:39
Wil je in het park overnachten?
Liefst wel maar ik zag dat op het moment alles vol is . El Portal zou ook prima zijn, daar is wel nog wat vrij dus.
IngridZw schreef:
29 jan 2020, 00:20
Van San Diego naar Beverly Hills is zo'n 3,5 uur rijden volgens Google Maps. (en dan zonder oponthoud) Vervolgens naar Santa Barbara zo'n kleine 2 uur. Ik weet niet hoelang zo'n tour duurt maar al met al lijkt me het wel krap. Misschien kan het als je heel vroeg vertrekt vanuit SD.
Als je een extra dag SD hebt (en dan 1 overnachting in Page) kan je ook op de 2de dag SD aan het eind van de middag alvast richting LA rijden voor een overnachting dichter in de buurt van LA zodat je de volgende dag vanwege de tour meer speling hebt.
Misschien laten we deze nacht dan nog open en kijken we op het moment zelf even wat we doen. Lijkt me sowieso fijn om op meerdere dagen nog iets van mogelijkheden te hebben om ergens te blijven of toch verder te trekken. Dus denk dat we niet al alle hotelovernachtingen vastzetten, alleen op de drukke locaties ofc.
Pete.Z schreef:
28 jan 2020, 20:29
San Diego in een dag is echt veel te weinig tijd.Ik zou daar toch minstens twee, liever langer blijven. Nu maak je aardig wat kilometers om er te komen, en kan je maar weinig zien en doen.
Ja dat gevoel had ik ook, vandaar dat ik nog ergens een extra dag zocht. Misschien nachtje Page schrappen zoals eerder ook genoemd. :)
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: USA debuut 2020: Standaard rondje mét San Diego

Bericht door PSVwally »

Roan. schreef:
27 jan 2020, 22:25

Is het ook realistisch om vanuit SD via de rand van LA een tour in Beverly Hills te doen en dan door te rijden naar Santa Barbara?
Ja hoor, prima te doen. Je moet wel even wat geluk hebben met de files in LA natuurlijk. Maar op de walk of fame vertrekken genoeg Jeeptours door Hollywood/Beverly Hills/Bel-Air en dergelijke. Die tours kosten je tussen de 2 en 3 uur afhankelijk of je gelijk aan de beurt bent om te vertrekken.
Zorg wel dat je pas na 10u Orange County binnenrijd, want anders sta je geheid ook wel even vast in de file op de 405

LA is een ontzettend leuk en divers gebied. Heeft alleen niet de feeling van een 'gezellige' stad omdat de bezienswaardigheden echt heel ver uit elkaar liggen waar dit bij SFO, San Diego en Vegas veel compacter is. Die steden voelen daarom veel warmer aan. De Santa Monica pier en het Dolby theater liggen bv 25km van elkaar verwijderd. Dat is grofweg het stuk A58 van Eindhoven naar Tilburg. Maar dan binnen één stad. Het is geen stad waar je even te voet of met het OV veel bezienswaardigheden kunt bekijken.

Overigens ben ik het met Pete eens dat San Diego op deze manier na zo'n lange rijdag vanaf Lake Havasu niet echt veel nut heeft imo. Je moet het allemaal zelf weten natuurlijk, maar ik zou een keuze maken of je niet een dag Vegas zou moeten halen en hierbij moet zetten.
Lake Havasu - San Diego is overigens ook een ontzettend saaie rit. Onder Joshua Tree door en via Riverside krijg je overigens geheid files als je bij LA komt. Via Blythe en El Centro is vooral heel veel kilometers met niets. Natuurlijk heb je zo af en toe mooie vergezichten, maar op de imperial sand dunes bij Glamis na is er gewoon niet veel te zien.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer