Reis Samanthaa: voor de 3de keer naar het Westen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Samanthaa
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 21 aug 2018, 13:15
Locatie: Oostvoorne

Reis Samanthaa: voor de 3de keer naar het Westen.

Bericht door Samanthaa »

Hi allemaal,
Daar zijn we weer! Voor het 3de jaar achter elkaar gaan we wederom naar Amerika :clap: .
Dit word denk ik voorlopig de laatste keer het Westen aangezien we Canada en een rondje Denver al voor de volgende keren op de planning hebben.

We gaan deze ronde ook weer samen (ik 30 & mijn vriend dan inmiddels man 40).
Nog steeds zijn we geen fan van lange hikes en maken we nogsteeds rare / afwijkende keuzen in de route.
We zijn na een paar dagen natuur weer toe aan stad en na een paar dagen stad weer toe aan de rust.

Tickets zijn inmiddels geboekt, hotels nog niet.
We kiezen ook nu wederom voor een aantal dagen Vegas, wij zullen hier ook onze trouwfoto's laten maken (iemand tips hiervoor??). We trouwen namelijk de dag voor we vliegen :D .

05-09 Amsterdam - San Francisco (aankomst 14.30)
06-09 San Francisco
07-09 San Francisco
08-09 San Francisco - Sacramento - Lake Tahoe
09-09 Lake Tahoe
10-09 Lake Tahoe - Bodie - Tenaya Lake - Yosemite
11-09 Yosemite - Seqouia/King canyon
12-09 Seqouia/King canyon
13-09 Seqouia/King canyon - LA
14-09 LA
15-09 LA - Grand canyon
16-09 Grand canyon - ...
17-09 ....
18-09 ....
19-09 ....
20-09 ....
21-09 Las Vegas
22-09 Las Vegas
23-09 Las Vegas
24-09 Las Vegas - Amsterdam (vlucht om 16.00 uur).

Zoals jullie zien hebben we een gat, We willen sowieso nog gaan kajakken in Page en verder niets op het eisen lijstje staan.
We zijn ons ervan bewust dat LA naar Grand canyon een lange reisdag is, Dit doen we liever dan het opdelen en een nacht "verspillen" bij iets waar we al geweest zijn.

We overnachten alleen in Yosemite, we zijn daar afgelopen oktober al een aantal dagen geweest en willen nu de tijd besteden in King Canyon.
Grand canyon hebben we ook afgelopen jaar al gedaan, maar helaas had ik toen voedselvergiftiging, dus heb ik de zonsondergang moeten overslaan en die staat wel hoog op de bucketlist.

Eerder aankomen in Las Vegas vinden we ook prima!
Heeft er iemand nog tips voor het gat en hoe we Page er mooi in kunnen verwerken?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Voor de 3de keer naar het Westen.

Bericht door Martin & Marianne »

Hebben jullie Monument Valley al bezocht? Dat zou je tussen GC en Page kunnen doen. En dan twee nachten Page. Je kunt dan via Zion terugrijden, en en nog een overnachting bij Valley of Fire doen.
Is die ene dag LA een must? Je rijdt daar erg veel saaie kilometers voor om. Je zou ook van Sequoia (altijd een u na de q) naar Las Vegas kunnen rijden.

In Kings Canyon zou je ook naar Cedar grove kunnen aan, wij vonden het ook mooi om daar te overnachten. Had je al bedacht waar je wilt overnachten in sequoia/Kings Canyon?

Marianne
Samanthaa
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 21 aug 2018, 13:15
Locatie: Oostvoorne

Re: Voor de 3de keer naar het Westen.

Bericht door Samanthaa »

Er stonden oorspronkelijk meer dagen voor LA.. Sowieso winkelen in Camarillo onderweg naar LA en we zijn de eerste keer in LA geweest maar willen allebei nog nog de griffith observation en we hebben toen nog een paar kleine dingen overgeslagen die we achteraf toch graag hadden willen zien.

Volgens mij had ik via een andere post van jou of via jullie verslagen Silver City mountain resorts gevonden en wouden we eigenlijk een cabin daar nemen.

Monument valley inderdaad nog niet geweest! Ga hier zeker even naar kijken!
Dat weet jij vast ook wel, in ik dacht Bryce heb je die (ik vind het elfenhuisjes) het heet vast anders die pilaren van steen zeg maar.. super mooi! Zien we die alleen als we echt naar Bryce gaan?

Bedankt weer! Ben altijd blij als ik van jullie een reactie zie :D
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Voor de 3de keer naar het Westen.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ging ervan uit dat je al in Bryce was geweest maar als dat niet zo is, dan zeker doen! Zie bijvoorbeeld hier voor mijn bezoek in september. Het licht is dan zo mooi! Die rode pilaren (hoodoos) kun je ook zien in Red Canyon, op weg naar Bryce, langs de UT12.
Monument Valley is ook mooi, zeker hier overnachten! Zie hier en hier voor ons bezoek afgelopen september.

Marianne
Samanthaa
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 21 aug 2018, 13:15
Locatie: Oostvoorne

Re: Reis Samanthaa: voor de 3de keer naar het Westen.

Bericht door Samanthaa »

Nee, al meerdere keren voor gekeken maar nooit heen geweest dus word nu misschien wel een keer tijd :oops: .

Dus dan zou het van Monument valley naar Page naar Bryce worden? Dan kunnen we van MV naar Page ook via de UT12 toch? Begreep dat dat een mooie senic route is?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Samanthaa: voor de 3de keer naar het Westen.

Bericht door Martin & Marianne »

Nee, de 12 loopt niet tussen MV en Page (die weg is niet interessant), maar tussen Bryce (iets voor Bryce nog) en Torrey. Bekijk het eens op googlemaps.
Wat heel mooi is, maar wel iets meer rijden, is de volgende route: Grand Canyon - Page - MV - Torrey (Capitol Reef) - Bryce - Las Vegas.
Tussen MV en Torrey rijd je dan via de ut95 (zie ons 2013-verslag en ons 2017-verslag daarvoor) en tussen Torrey en Bryce rij je via de UT12. Zie daarvoor ons 2013-verslag en ons 2019-verslag. In 1988 reden wij in 1 dag van MV naar bryce, via de UT95 en UT12. Een stop bij Capitol Reef is toch wel erg aan te raden maar wij wisten toen nog niet beter.
Hoe dan ook: het is een prachtige route, maar misschien wat te veel natuur?
Kijk voor meer informatie over de UT12 op https://scenicbyway12.com.

Ik weet niet wat je in je toekomstige rondje Denver van plan bent, misschien wil je dan Capitol Reef meenemen? En Moab?

Marianne
Samanthaa
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 21 aug 2018, 13:15
Locatie: Oostvoorne

Re: Reis Samanthaa: voor de 3de keer naar het Westen.

Bericht door Samanthaa »

We gaan met jou idee mee Marianne! :thumbup:

Page (kajakken canyon Lake Powell)
Monument Valley ( Valley Drive + Highway 163 )
Torrey
Via de UT12 naar Bryce.


Wat zou jij aanraden kwa tijd/dagen? Alles 1 nacht of juist niet?

Het is voor ons doen inderdaad veel natuur haha maar we komen uit LA en gaan naar LV dus die paar dagen lukt wel :wink: . ( Althans als we niet teveel wandelen)

Nog tips? Dingen die we hier echt moeten zien/doen/beleven?


Qoute nu even mijn partner:

15e LA – Grand Canyon Rit naar GC 8 uur Slapen in Grand Canyon
16e Grand canyon rit naar Page (2,5 uur) Slapen in Page
17e Page (kayak / wandelen / cabin) Slapen in Page
18e Rit naar Monument valley (2,5 tot 3 uur) + monument valley Slapen nabij Monument valley
19e Rit over HWY 12 naar Brice Canyon (6,5 uur zonder stops!) Slapen nabij Brice Canyon
(dus nabij Monument valley slapen.. Misschien alvast een uurtje naar boven rijden ofzo. Mexican Hat?
In Torrey is echt niks! De twee “Inn’s “ die ze hebben zijn nog erger dan die in Joshua Tree.. 
20e Bryce canyon + rit naar vegas Slapen in Vegas


Dit realistisch?
Samanthaa
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 21 aug 2018, 13:15
Locatie: Oostvoorne

Re: Voor de 3de keer naar het Westen.

Bericht door Samanthaa »

Martin & Marianne schreef:
27 jan 2020, 22:03
Ik ging ervan uit dat je al in Bryce was geweest

Marianne
Vraagje aan de expert :D

Ik heb al jullie verslagen al gelezen en zelfs de wandelsite..
Is de bryce navajo loop trial te doen voor iemand die nooit wandelt en geen super conditie heeft?
Ik merk dat ik vaak een beetje slap word met inspanningen door de warmte in het westen maar we vinden deze hike er zo leuk uit zien en we hebben het idee dat we met deze hike een goed idee krijgen van het park, Maar is hij niet te zwaar?
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Reis Samanthaa: voor de 3de keer naar het Westen.

Bericht door Roosuithoorn »

Is de bryce navajo loop trial te doen voor iemand die nooit wandelt en geen super conditie heeft?
Ik merk dat ik vaak een beetje slap word met inspanningen door de warmte in het westen maar we vinden deze hike er zo leuk uit zien en we hebben het idee dat we met deze hike een goed idee krijgen van het park, Maar is hij niet te zwaar?
Ik heb een paar jaar geleden deze wandeling gemaakt met mijn zus. Ik maakte me ook een beetje zorgen, want mijn zus rookte toen nog en de verste wandelingen die ze maakte waren van de voordeur naar haar auto. :) Achteraf waren we heel blij dat we het toch gedaan hadden. De wandeling is prachtig!!! Naar beneden is geen enkel probleem natuurlijk. Omhoog is een ander verhaal. We zijn bijtijds aan de wandeling begonnen zodat het nog niet heel erg warm was. We hadden voldoende water bij ons en toen we weer omhoog moesten hebben we het gewoon heel rustig aan gedaan. Er was voldoende plek om even te gaan zitten om uit te puffen. Ik kan je de wandeling van harte aanraden, doe gewoon rustig aan en doe hem 's ochtends.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Samanthaa: voor de 3de keer naar het Westen.

Bericht door stegeman »

Deze trail stond in mijn top drie wandelingen. Toch is deze niet gelukt helaas. Ik weet van mezelf dat stijl klimmen / omhoog lopen me niet lukt. Hier een klein stukje geprobeerd en alles werd zwart. Gevoel dat hart en longen op slot gingen zeg maar. N.a.v hiervan allerlei onderzoeken gehad nu thuis, want heb het ook met traplopen. Blijkt toch allemaal door astma te komen. Als je dat hebt misschien geen aanrader dus maar anders zeker doen!! Heb er nog last van dat het niet is gelukt dus wil echt eens opnieuw hierheen als die astma beter onder controle is :D . Heel lang is de wandeling niet. Mijn advies. Probeer klein stukje naar beneden en loop terug naar boven. Dan heb je een idee wat je te wachten staat terug en kun je dit wel inschatten.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Voor de 3de keer naar het Westen.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij wandelen ook nooit, en hebben ook geen super conditie. Maar wij nemen altijd voldoende tijd voor een wandeling, zeker als er sprake is van veel hoogteverschil. Neem veel water mee, maar ook voldoende eten.
De Navajao Trail is steil, zeker het stuk bij de switch backs is heel steil, maar je kunt er ook voor kiezen om via Thor's Hammer naar beneden te lopen en via de Queens garden Trail weer terug naar boven Je komt dan niet op hetzelfde punt uit, maar je kunt met de bus of lopend weer naar je startpunt terug.

Marianne
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis Samanthaa: voor de 3de keer naar het Westen.

Bericht door Ron Notenboom »

M.i. is de afstand van deze trail niet het probleem, maar het hoogteverschil dat je moet overbruggen. Wij hebben het stuk terug omhoog meerdere keren gestopt om op adem te komen en wat te drinken. Maar absoluut geen spijt van.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Samanthaa
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 21 aug 2018, 13:15
Locatie: Oostvoorne

Re: Reis Samanthaa: voor de 3de keer naar het Westen.

Bericht door Samanthaa »

Nou... we hebben toch de hoop een beetje opgegeven en willen deze reis verplaatsen naar eind April / begin Mei.

Nu heb ik geen ervaring met reizen met een dichte Tioga en sneeuw.. Dus is deze route in april ook te doen?
Denk dat we kings canyon en Yosemite eruit halen dan en vanaf lake tahoe naar death valley gaan en vanaf daar naar LA..

Zijn er nog dingen waar je rekening mee moet houden in die tijd van het jaar?
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Samanthaa: voor de 3de keer naar het Westen.

Bericht door Old Faithful »

De kans is heel groot dat eind april/begin mei de Tioga Pass nog gesloten is. Op deze pagina zie je de datums sinds 1980 waarop de Tioga Pass open is gegaan. De Sonora Pass gaat vaak één of enkele weken eerder open.
De Carson Pass (Ca88) is vrijwel de hele winter open, die wordt alleen bij hevige sneeuwval tijdelijk gesloten.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Samanthaa: voor de 3de keer naar het Westen.

Bericht door Martin & Marianne »

Van Laka Tahoe naar Death Valley en dan naar LA is wel een hele rare kronkel. Want daarna staat de GC nog op het programma?
Zit je aan dezelfde vluchten vast? Of zou je ook in LA kunnen beginnen? Dan bezoek je LA en daarna kun je via de kust naar SF rijden. Dan Lake tahoe, Death Valley etc.
Je oorspronkelijke route kan ook, maar dan zonder de Tioga Pass. Dan rij je vanaf Lak Tahoe via de 88 naar Yosemite. Het is de vraag hoe toegankelijk Kings Canyon is. De scenic byway is dan wellicht nog gesloten.
Samanthaa schreef:
03 feb 2020, 13:10
In Torrey is echt niks! De twee “Inn’s “ die ze hebben zijn nog erger dan die in Joshua Tree..
Ik zie dit nu pas staan. Ik begrip dit niet helemaal, kan ook niet vergelijken met Joshua Tree (daar is niets trouwens, in het park). Maar er zijn toch voldoende mogelijkheden in Torrey? Welke Inns hebben jullie gezien, en wat waarom waren die erg? Wat zoeken jullie voor soort accommodatie?

Marianne
Samanthaa
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 21 aug 2018, 13:15
Locatie: Oostvoorne

Re: Reis Samanthaa: voor de 3de keer naar het Westen.

Bericht door Samanthaa »

Nee hoor we zitten totaal niet aan deze vluchten vast,We nemen een voucher als heel het september feest niet door kan gaan.

We dachten de oorspronkelijke route een beetje aan te houden maar zonder kings Canyon...
Zonder kibgs canyon winnen we ook weer tijd die we extra kunnen besteden bij MV of bryce.

Death valley is ook iets wat niet perse hoeft omdat we dat al gezien hebben maar in 1 ruk van lake tahoe naar LA was 6 uur dus dachten we die rit ergens op te breken.


Die Torrey opmerking moet ik even terug gaan zoeken want ik weet niet meer waar dat nou precies over ging haha.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Samanthaa: voor de 3de keer naar het Westen.

Bericht door IngridZw »

In Torrey heb je meerdere hotels/motels die de moeite waard zijn. Wij zaten bv in Austin's Chuckwagon motel met zwembad en een winkel annex ontbijtservice op het terrein. Je kunt er ook een cabin huren. Prima accomodatie.

Van lake Tahoe naar LA is denk ik wel meer dan 6 uur rijden. Zonder Yosemite en de Tioga Pass kan je ook een overnachting plannen in de omgeving van Mammoth Lakes of Bishop en daar een dag langer verblijven. Wij hebben Bishop puur als overnachting gebruikt op weg naar Yosemite maar de natuur schijnt daar ook prachtig te zijn.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Samanthaa
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 21 aug 2018, 13:15
Locatie: Oostvoorne

Re: Reis Samanthaa: voor de 3de keer naar het Westen.

Bericht door Samanthaa »

We hebben september definitief geannuleerd en de nieuwe datums vast gezet.

Zaterdag 1 mei 2021 heen naar SFO en zaterdag 22 mei 2021 terug vanaf Lad Vegas.
Hierdoor hebben we iets meer dagen dan we oorspronkelijk zouden hebben en we hebben de route ook deels aangepast.

Aangezien mijn partner toch echt meer kans wilt op lekker weer slaan we Yosemite , Lake Tahoe en Kings Canyon deze ronde helemaal over, Die bewaren we dan maar weer voor een andere keer :thumbup: .

Global gezien hebben we het volgende in ons hoofd zitten.
Vluchten staan nu dus wel vast, Hotels e.d. niet.

Dag 1: Amsterdam - San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco - Highway 1 (nog geen idee waar we gaan slapen)
Dag 5: Highway 1 - Highway 1 (ergens anders slapen geen idee waar nog)
Dag 6: Highway 1 - Los Angeles
Dag 7: LA
Dag 8: LA - San Diego
Dag 9: San Diego
Dag 10: Palm Springs
Dag 11: Palm Springs - Via route 66 - Overnachten geen idee
Dag 12: ? - Grand Canyon
Dag 13: Grand Canyon - Page
Dag 14: Page
Dag 15: Page - Monument Valley
Dag 16: Monument Valley (meer naar het noorden rijden en daar slapen)
Dag 17: Monument Valley - via de 12 - Bryce
Dag 18: Bryce - Las Vegas
Dag 19: Las Vegas
Dag 20: Las Vegas
Dag 21: Las Vegas
Dag 22: Las Vegas - Amsterdam

Dit is de grove opzet, kan/moet nog zeker aan gesleuteld worden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Samanthaa: voor de 3de keer naar het Westen.

Bericht door Martin & Marianne »

Ziet er goed uit. Ik begrijp alleen dag 16 niet. Wat bedoel je precies? Nu lijkt het alsof je twee nachten Monument Valley doet, dat zal toch niet de bedoeling zijn, Waarom niet in Torrey overnachten? Anders heb je de volgende dag wel erg weinig tijd voor de UT12 en Bryce.

En heb je 1 of 2 nachten Palm Springs?

Marianne
Corv
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis Samanthaa: voor de 3de keer naar het Westen.

Bericht door Corv »

Palm Springs Aerial Tramway is een leuk uitstapje.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer