Reis heidem: Portland - Los Angeles (sep 2020).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
heidem
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Reis heidem: Portland - Los Angeles (sep 2020).

Bericht door heidem » 25 jan 2020, 16:21

In september staat weer een reis naar de VS op de planning. Ik heb nog de vijf MLB-stadions in Californië op m'n lijstje staan om te bezoeken, dus aan de hand daarvan heb ik een trip van San Francisco naar San Diego op papier proberen te zetten, waarbij ik nog een ruime week over had om in te vullen. In het zuiden van Oregon en het noorden van Californië ben ik nog niet geweest, dus zo kwam het volgende plan tot stand:

2-sep Amsterdam - Portland
3-sep Portland - Bend (linksom via de mall in Woodburn en Silver Falls SP of rechtsom via Mt Hood, Peter Skene Ogden SP en Cline Falls)
4-sep Bend - Crater Lake (via Cascade Lakes Scenic Byway)
5-sep Crater Lake - Redding (via Volcanic Legacy Scenic Byway)
6-sep Redding (Lassen Volcanic NP)
7-sep Redding - Crescent City
8-sep Crescent City (Redwoods NP & SP)
9-sep Crescent City - Eureka
10-sep Eureka - Fort Bragg
11-sep Fort Bragg - San Francisco
12-sep San Francisco
13-sep San Francisco
14-sep San Francisco
15-sep San Francisco - Monterey
16-sep Monterey (walvistrip)
17-sep Monterey - Morro Bay
18-sep Morro Bay - LA
19-sep LA
20-sep LA - San Diego
21-sep San Diego
22-sep San Diego
23-sep San Diego - Anaheim
24-sep Anaheim - Los Angeles - Amsterdam

In dit schema zou ik in San Francisco (11-9), Oakland (14-9), Los Angeles (18-9), Anaheim (23-9) en San Diego (22-9) een MLB wedstrijd bezoeken. Om dit uit te laten komen blijf ik één dag langer in San Francisco dan ik eigenlijk bedoeld had, maar die krijg ik naar mijn idee wel weer gevuld (evt. met een NFL-wedstrijd als San Francisco 13 september thuis speelt).
In Los Angeles ben ik eerder geweest, in San Diego nog niet. Daarom heb ik de dagen zo verdeeld over LA en San Diego.

Waar ik met name nog over twijfel is of ik beter in San Francisco kan beginnen. Dan zou ik Bend overslaan en een stop maken in Sacramento(?). De eerste dagen zouden er dan als volgt uit komen te zien:
2-sep Amsterdam - San Francisco
3-sep San Francisco - Sacramento
4-sep Sacramento - Redding
5-sep Redding (Lassen Volcanic NP)
6-sep Redding - Crater Lake
7-sep Crater Lake - Crescent City
8-sep Crescent City (Redwoods NP & SP)
9-sep Crescent City - Eureka
10-sep Eureka - Fort Bragg
11-sep Fort Bragg - San Francisco
Prijstechnisch blijkt het nauwelijks een verschil te maken, dus het zijn allebei opties. Alle ideeën, zeker op dit punt, zijn welkom!

Edit: username in titel aangepast, was er met m'n hoofd kennelijk niet helemaal bij

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis heidem: Portland - Los Angeles (sep 2020).

Bericht door Martin & Marianne » 25 jan 2020, 18:02

Als je in Portland start is het wat lastig om zowel Lassen als Redwoods mee te nemen, je maakt daar nu een rare slinger. Hoe had je de route tussen Redding en Crescent City gedacht? Vanuit SF kun je een mooi rondje maken. Ik weet niet of het qua kilometers veel scheelt?
Je zou in plaats van twee nachten Crescent City ook kunnen kiezen voor 1 nacht en dan nog een extra stop aan de kust.
Misschien heb je voor dat deel iets aan ons 2015-versag.

Marianne

Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V » 25 jan 2020, 18:16

heidem schreef:
25 jan 2020, 16:21
evt. met een NFL-wedstrijd als San Francisco 13 september thuis speelt
Schema wordt half april bekend gemaakt. in LA heb je twee kansen op een NFL wedstrijd met de Chargers en Rams.

heidem
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door heidem » 26 jan 2020, 16:15

Martin & Marianne schreef:
25 jan 2020, 18:02
Als je in Portland start is het wat lastig om zowel Lassen als Redwoods mee te nemen, je maakt daar nu een rare slinger. Hoe had je de route tussen Redding en Crescent City gedacht? Vanuit SF kun je een mooi rondje maken. Ik weet niet of het qua kilometers veel scheelt?
Je zou in plaats van twee nachten Crescent City ook kunnen kiezen voor 1 nacht en dan nog een extra stop aan de kust.
Misschien heb je voor dat deel iets aan ons 2015-versag.
Voor Redding - Crescent City heb ik twee opties, die qua reistijd niet zo veel verschillen: de 299 naar de kust en dan de 101 of de I-5 naar Grants Pass en dan de 199. Ik zou de keuze denk ik van het weer en evt. werkzaamheden af laten hangen. Bij beide routes zit er inderdaad een gekke slinger in met een stuk overlap met een andere rit (het stuk van de 101 dan wel een stuk I-5). Qua kilometers maakt het nauwelijks verschil of ik in Portland of in San Francisco zou beginnen. Ik ga nog eens verder kijken wat werkt en ook naar de verdeling van de nachten langs de kust. Aan jullie reisverslag heb ik al aardig wat gehad inderdaad!
Almere vak V schreef:
25 jan 2020, 18:16
Schema wordt half april bekend gemaakt. in LA heb je twee kansen op een NFL wedstrijd met de Chargers en Rams.
Dat is waar, dank! Ik moet er geloof ik nog steeds aan wennen dat de teams nu allebei in LA zitten. Met twee teams in één stadion wordt de kans een stuk groter.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer