Reis Lord Bonez: 2 zuidwestopties. Welke en is dit niet TE druk?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Lord Bonez: 2 zuidwestopties. Welke en is dit niet TE druk?

Bericht door IngridZw »

Als er één weg is die ik wel twee keer zou willen rijden dan is het de Tioga Pass. Maar je kunt ook de noordelijke Sonora Pass nemen naar Lake Tahoe. Schijnt ook erg mooi te zijn maar dat zijn wel meer kilometers. En je hebt nu maar 1 overnachting in Lake Tahoe. Als je daar toch naar toe gaat is dat wel erg weinig. Ik ken het gebied boven SF niet maar persoonlijk zou ik daar 1 overnachting doen. Bovendien zit je dan al op korte afstand van SF zodat je daar de volgende dag al op tijd kunt zijn.
Ik zou het zo doen
dag 7 Yosemite - Lake Tahoe
dag 8 Lake Tahoe
dag 9 Lake Tahoe - Napa Valley
dag 10 Napa Valley - SF
dag 11 SF
dag 12 SF - Monterey
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Lord Bonez
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 08 jun 2005, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Reis Lord Bonez: 2 zuidwestopties. Welke en is dit niet TE druk?

Bericht door Lord Bonez »

Hoi

Dank je. 2 nachten Tahoe is inderdaad geen slecht idee.

Ik zit nog te denken, had ik toch niet Sequoia of Kings Canyon moeten meenemen, want daar staan natuurlijk de ECHT grote bomen, maar dan moet ik echt iets anders laten vallen.
Wat zou kunnen is vanuit Las Vegas onderdoor naar Sequoai rijden, dus niet in Lone Pine slapen en Alabama Hills skippen (lijkt me mooi, maar voor de kinderen niet heel gaaf ofzo). Dan kan ik naar Yosemite gaan, TIoga pass, Mono Lake, Bodie en dan naar Tahoe.

Mis ik heel veel op deze manier?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Lord Bonez: 2 zuidwestopties. Welke en is dit niet TE druk?

Bericht door Martin & Marianne »

Je wilt dan niet door Death Valley rijden? En in één dag naar Sequoia rijden vanuit Las Vegas? Dat is een behoorlijk lange en ook saaie rit. Trek voor Sequoia en Kings Canyon dan wel voldoende tijd uit. De route via Death Valley en de 395 zou mijn voorkeur hebben. En dan na Yosemite naar Sequoia. Maar dan heb je geen tijd meer voor Lake Tahoe.
Kijk ook nog eens naar de route tussen Lake Tahoe en Yosemite. Met kinderen is het Columbia SHP misschien leuk om te bezoeken en je kunt naar Calaveras Big Trees SP. Ik ken de Ebbetts pas niet maar dat is dan ook een mogelijkheid. Of se Sonora Pass.
Had je al naar ons verslag gekeken daarvoor?

Marianne
Lord Bonez
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 08 jun 2005, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Reis Lord Bonez: 2 zuidwestopties. Welke en is dit niet TE druk?

Bericht door Lord Bonez »

Hoi Marianne,

dank je voor je reactie. Ik heb je verslag bekeken, ziet er inderdaad wel mooi uit!
We hebben besloten Sequoia niet te doen, wordt toch wel een aardige omweg en die bomen zien we in Yosemite ook wel.

Ik zit nog een beetje te twijfelen om ergens 1 dag weg te halen op het stuk voor San Francisco. Point Reyes is denk ik geen mega toevoeging omdat we ook al Highway 1 gaat rijden. En verder overweeg ik toch wat minder tijd voor Tahoe / Napa. Napa is leuk om doorheen te rijden en wellicht een kleine tasting maar ik weet niet of we daar echt veel tijd moeten besteden. Beter 1 dag extra in de buurt van LA of wellicht San Diego

Lake Tahoe twijfel ik echt over. Het zal mooi zijn, maar we zien al meren, zijn ook in west canada geweest, en het is toch wel een aardige omweg.

Is het echt de moeite waard? zijn er leuke strandjes of dorpjes?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Lord Bonez: 2 zuidwestopties. Welke en is dit niet TE druk?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zelf zonder aarzelen na Yosemite naar Sequoia gaan. En dan bijvoorbeeld 1 nacht Ceder Grove en twee nachten Grant Grove. De sequoia's in Kings Canyon en Sequoia NP zijn veel indrukwekkender dan die in de Mariposa Grove. Zie bijvoorbeeld ons 2013-verslag voor Sequoia en Kings Canyon en ons 2019-verslag voor de Mariposa Grove.

Marianne
Lord Bonez
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 08 jun 2005, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Reis Lord Bonez: 2 zuidwestopties. Welke en is dit niet TE druk?

Bericht door Lord Bonez »

Hoi Marianne

Thanks. 3 nachten SeKi, is dat niet veel? Wij maken wel korte wandelingen, maar geen hele lange.

En dan vandaar uit richting SF gaan? (5 uur rijden)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Lord Bonez: 2 zuidwestopties. Welke en is dit niet TE druk?

Bericht door Martin & Marianne »

Met 3 nachten heb je maar twee volle dagen. Eén voor Kings Canyon en één voor Sequoia. Dat is niet te veel.
Bij het Cedar Grove deel deden wij in 2013 een lange wandeling maar je kunt er ook leuke korte wandelingen maken. Zie daarvoor ons 2006-verslag, toen waren wij er met onze kinderen.
Dan een dag Sequoia met de General Sherman Tree en vooral ook een stuk van de Congress Trail. En Moro Rock etc.
De wandeling naar de Tokopah Falls is ook leuk. Die deden wij in 2017.

Kijk alvast eens naar accommodatie. Je kunt altijd nog annuleren.

Marianne
Lord Bonez
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 08 jun 2005, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Reis Lord Bonez: 2 zuidwestopties. Welke en is dit niet TE druk?

Bericht door Lord Bonez »

Hallo

Ben ik weer :-)
Toch nog even zitten puzzelen. Ik houd het toch bij Lake Tahoe, gewoon omdat ik daar nooit geweest ben en toch wel hoor dat het gewoon heel mooi is en dat er een mooi sfeertje hangt in de dorpjes. Zwemmen / pootje baden , wandelen, en evt. raften in de buurt zijn leuke dingen om te doen.

Ik heb nu de route aangepast: van Las Vegas via DV en Alabama Hills naar (ik denk) Bishop. Dan 2 dagen Yosemite in, en dan via Mono Lake en Bodie naar Tahoe.

Activity Hotel
12-Jul-20 Arrival Las Vegas
13-Jul-20 Valley of Fire Las Vegas
14-Jul-20 Death Valley, Alabama Hills Lone Pine / Bishop
15-Jul-20 Tioga Pass Yosemite
16-Jul-20 Yosemite Yosemite
17-Jul-20 Mono Lake, Bodie Lake Tahoe
18-Jul-20 Lake Tahoe Lake Tahoe
19-Jul-20 Napa Valley, Point Reyes Napa Valley (or SF?)
20-Jul-20 San Francisco San Francisco
21-Jul-20 San Francisco San Francisco
22-Jul-20 Whale Watch Monterey / Carmel
23-Jul-20 Highway 1 San Luis Obispo
24-Jul-20 Morro Bay etc. Santa Barbara
25-Jul-20 Santa Barbara Santa Barbara
26-Jul-20 Hollywood, Beverly Hills Los Angeles
27-Jul-20 Universal studios Los Angeles
28-Jul-20 Venice Beach Los Angeles
29-Jul-20 ? ?
30-Jul-20 Las Vegas Las Vegas
31-Jul-20 depart

Dan heb ik nog 1 dag met een vraagteken. Iemand suggesties waar ik die het beste tussen kan zetten, of wat nog de moeite waard is rondom LA? (geen pretpark)

Dank je!
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 979
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Lord Bonez: 2 zuidwestopties. Welke en is dit niet TE druk?

Bericht door stegeman »

Het stuk tussen LA en LV viel weinig te zien anders dan interstate. Dus zou dat stuk doorrijden. Extra nacht LV een optie op het vraagteken? LA blijven kan ook, maar vonden wij minder. Je kunt dan bij LV nog de Hooverdam bekijken overdag en nog wat lekker chillen bij het zwembad en savond nog even de strip over (of Freemont street)
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Lord Bonez: 2 zuidwestopties. Welke en is dit niet TE druk?

Bericht door IngridZw »

Je hebt nu natuurlijk geen 2 volle dagen in Yosemite. Op 15 juli - Bishop naar Yosemite via de Tioga Pas, 16 juli één volle dag Yosemite, 17 juli vertrek richting Lake Tahoe. Als je niet naar Sequoia NP kun je als alternatief naar Mariposa Grove. Deze sequoia's zijn ook enorm. Dan is een extra overnachting in Yosemite niet verkeerd.
Of plan 2 overnachtingen tussen LV en Yosemite. Bijv. in Lone Pine en Mammoth Lake/Lee vining. Met 1 overnachting zal je waarschijnlijk geen tijd hebben voor de Alabama Hills.
Maar met een extra dag LV zul je je ook prima vermaken.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer