Reis Lord Bonez: 2 zuidwestopties. Welke en is dit niet TE druk?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Lord Bonez
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 08 jun 2005, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 25

Reis Lord Bonez: 2 zuidwestopties. Welke en is dit niet TE druk?

Bericht door Lord Bonez »

Hoi.

Ja ik ben nog steeds in de planningsfase van onze reis. :-) Ik heb nu 2 opties, zie hieronder.
Ik heb een tijd stage gelopen in de Santa Barbara area, vandaar dat ik daar iets meer dagen heb dan je wellicht normaal zou doen.
We reizen met 2 kids van 11 en 8. Ik denk dat onderstaand redelijk is qua drukte, geen super afstanden, alleen Yosemite tot Las Vegas.

12-Jul arrive
13-Jul Los Angeles
14-Jul Los Angeles
15-Jul Santa Barbara
16-Jul San Luis Obispo
17-Jul Highway 1
18-Jul Highway 1
19-Jul San Francisco
20-Jul San Francisco
21-Jul Lake Tahoe
22-Jul Lake Tahoe
23-Jul Yosemite
24-Jul Yosemite
25-Jul Las Vegas
26-Jul Las Vegas
27-Jul Grand Canyon
28-Jul Grand Canyon
29-Jul Sedona
30-Jul Sedona
31-Jul depart (Phoenix)

OF

12-Jul arrive
13-Jul Los Angeles
14-Jul Los Angeles
15-Jul Santa Barbara
16-Jul San Luis Obispo
17-Jul Highway 1
18-Jul Highway 1
19-Jul San Francisco
20-Jul San Francisco
21-Jul Lake Tahoe
22-Jul Lake Tahoe
23-Jul Yosemite
24-Jul Yosemite
25-Jul Las Vegas
26-Jul Las Vegas
27-Jul Joshua Tree
28-Jul Joshua Tree
29-Jul San Diego
30-Jul San Diego
31-Jul depart


We zijn geen dierentuinbezoekers, SeaWorld hebben we al meerdere malen gedaan in Orlando.
Persoonlijk denk ik dat de eerste optie iets meer variatie heeft, met de Grand Canyon en Sedona.

Een andere optie is, om in Las Vegas te eindigen, en iets rustiger aan te doen (en om nog wat onbekendere plekken aan te doen wellicht?).

Groeten!
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: 2 Zuid West opties. Welke en is dit niet TE druk

Bericht door Markstaal »

Mooie plannen!

Ik vind de 1e route mooier maar heb wel wat vragen:

- Is Lake Tahoe een must? Anders kan je deze dagen elders mooi indelen

- Willen jullie Zion en Bryce niet bezoeken?

Verder is de afstand van Yosemite naar Las Vegas in 1 stuk echt behoorlijk ver, ook mis je veel op de route als je in 1x door gaat. Ik zou toch aanraden om een extra overnachting te boeken aan de oost kant van de Sierra (bijvoorbeeld in Bishop).
Lord Bonez
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 08 jun 2005, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: 2 Zuid West opties. Welke en is dit niet TE druk

Bericht door Lord Bonez »

Hallo

Thanks voor je snelle reactie!

Tahoe: geen must, maar ik ben er nooit geweest, en op veel andere plekken in het zuid westen wel (ik wel, rest van gezin niet).

Bryce/Zion, heel mooi, maar kan niet alles, en ben er al eens geweest.
Maar nu bedenk ik me zo, ik kan natuurlijk ook Zion doen ipv Sedona en dan gewoon in Vegas eindigen. Zal ongeveer zelfde afstand zijn.

Je schrijft: "ook mis je veel op de route als je in 1x door gaat.". Kan je eens wat concrete suggesties doen? Dan kijk ik daar naar.

Thanks!
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: 2 Zuid West opties. Welke en is dit niet TE druk

Bericht door Markstaal »

Als Lake Tahoe geen must is zou ik er voor kiezen om vanuit Yosemite via de Tioga Pass te rijden. Neem hiervoor wel de tijd, erg mooie route met veel stops.

Zion is een erg geschikt park voor kinderen maar Sedona is ook erg leuk. Net buiten Sedona vindt je Slide Rock SP, hier kan je zwemmen en van de rotsen afglijden.

De dingen die je nu mist op die route zijn Bodie, Mono Lake, Alabama Hills en Death Valley.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: 2 Zuid West opties. Welke en is dit niet TE druk

Bericht door Martin & Marianne »

Schrijf de routes in een van/naar schema, dan zie je beter wat de reisdagen zijn.
Hoe zou je Yosemite willen bezoeken, vanaf de westkant? Dan is de rit naar Las Vegas zoals al aangegeven echt veel en veel te veel. Wij doen altijd twee of drie stops op dat stuk en we hebben nog lang niet alles gezien daar.
Sowieso is de TIoga Pas een aanrader. Vorig jaar deden we daar voor het eerst de trail langs de Pothole Dome. Erg leuk, ook met kinderen want je kunt daar ook lekker bij de Tuolumne river zitten en het water in. Of ga lekker picknicken en zwemmen bij Tenaya Lake.
Bodie is ook de moeite waard, en je zult ook wel even een kjikje willen nemen bij Mono Lake (zuidkant). Naast de dingen die Mark noemt zijn er ook leuke wandelingen aan de kant van Mammoth Lakes en Bishop. En het Ancient Bristlecone Pines forest is ook mooi. Kijk eens naar die zaken via onze index-pagina.

Kijk voor Yosemite met onze kinderen en de rit naar Las Vegas eens in ons 2004- en 2006-verlsag, en voor meer bezienswaardigheden op de route in onze laatste 4 verslagen.

Twee nachten Joshua Tree is veel te veel; in de zomer zul je daar alleen maar doorheen willen rijden. En de tijd voor San Diego is te kort.
Als ik tussen deze twee opties zou moeten kiezen werd het de eerste. Maar er zijn nog veel meer mogelijkheden natuurlijk.
Je kunt na Las Vegas ook naar sequoia, en dan eindigen in LA. Of vanuit SF eerst naar Sequoia, dan Yosemite en eindigen in Las Vegas.

Marianne
Lord Bonez
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 08 jun 2005, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: 2 Zuid West opties. Welke en is dit niet TE druk

Bericht door Lord Bonez »

Goeie tips, Dank je.

Ik overweeg toch om in Vegas te eindigen. Kan ik iets rustiger aan doen, en een paar plekken meenemen die je aangeeft.
Evt. Zion kan er dan nog bij.

sedona is heel leuk, ligt alleen wat uit de richting. Ik zie net dat autohuur duurder is als ik drop off in PHX...
Lord Bonez
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 08 jun 2005, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: 2 Zuid West opties. Welke en is dit niet TE druk

Bericht door Lord Bonez »

Marianne,

Jij ook bedankt voor je tips.
Ja ik denk dat we idd vrij veel voorbij rijden. Dus ik denk dat LAX - LAS beter is, dan hebben we meer tijd en minder afstand.

Ik ga nog even puzzelen,maar dan kan ik in ieder geval mn ticket boeken :-)

Dank je!
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: 2 Zuid West opties. Welke en is dit niet TE druk

Bericht door IngridZw »

Lord Bonez schreef:
23 jan 2020, 22:21
Ik heb uiteindelijk toch maar geboekt.Geen KLM/Virgin via Manchester, ik vond de overstap toch te kort...
DUS - MUC - DEN - LAS (16 uur)
SAN - FRA - DUS (14 uur)
Ik las toevallig in een andere topic dat de tickets al geboekt zijn? Dan zal de route er toch iets anders uit zien. Of heb je de tickets gecancelled.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Lord Bonez
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 08 jun 2005, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: 2 Zuid West opties. Welke en is dit niet TE druk

Bericht door Lord Bonez »

haha ja
tis wat met die tickets. ik heb er veel te veel tijd aan besteed.
uiteindelijk heb ik bovenstaande tix gecancelled en uiteindelijk toch een KLM/Delta flight geboekt.

Enigszins omslachtig, net als hierboven:
DUS - CDG - AMS - LAS
LAS - ATL - DUS

voor 2500 incl alle bagage, seat selection etc.

Ik vind het voordeel dat ik nu de overstap op de heen weg in NL heb.

Dus LAS - LAS is het geworden!
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: 2 Zuid West opties. Welke en is dit niet TE druk

Bericht door Superdork1 »

Lord Bonez schreef:
24 jan 2020, 13:16
Ik vind het voordeel dat ik nu de overstap op de heen weg in NL heb.
Wat is daar het voordeel van?
Lord Bonez
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 08 jun 2005, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Reis Lord Bonez: 2 zuidwestopties. Welke en is dit niet TE druk?

Bericht door Lord Bonez »

Niet door de douane tijdens een overstap die relatief kort is, dat is het voordeel.
En ik weet niet of je tegenwoordig je koffer nog uit/in moet checken?
Lord Bonez
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 08 jun 2005, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Reis Lord Bonez: 2 zuidwestopties. Welke en is dit niet TE druk?

Bericht door Lord Bonez »

Hoi

Het puzzelen is in volle gang. Op dit moment zit ik op dit schema: (ik heb er uur en km rijden bijgezet op de 'rij dagen' alleen zie ik dat dat lay out technisch hier niet helemaal goed gaat)

day 1 12-Jul-20 arrive Uur KM
day 2 13-Jul-20 LV
day 3 14-Jul-20 LV
day 4 15-Jul-20 Lone Pine 4 370 Alabama Hills
day 5 16-Jul-20 Lee Vining 2 200 Mono lake, Bodie, June Lake
day 6 17-Jul-20 Yosemite
day 7 18-Jul-20 Yosemite
day 8 19-Jul-20 SF 3 272
day 9 20-Jul-20 SF
day 10 21-Jul-20 Monterey 3 200 via kust, santa cruz ? Capitola?
day 11 22-Jul-20 Monterey whale watch moss landing?
day 12 23-Jul-20 San Luis Obispo 3 220
day 13 24-Jul-20 Santa Barbara 2 150
day 14 25-Jul-20 LA 2 150 Malibu
day 15 26-Jul-20 LA Legoland?
day 16 27-Jul-20
day 17 28-Jul-20
day 18 29-Jul-20
day 19 30-Jul-20 LV
day 20 31-Jul-20 depart


Ik heb dus nog wat ruimte. Ik weet dat ik langer in SF kan blijven maar daar zijn we al vaker geweest.
Vragen waar ik vooral mee zit:
- ik kan meer tijd pakken in het noorden, Lake Tahoe, wellicht rijden door Napa Valley
- Ik kan San Diego toch toevoegen, al ben ik daar ook geweest, maar rest van gezin nog niet.
- eerder terug naar LV, en dan evt nog Zion of iets anders? (wel extra kilometers uit de richting)
- of iets anders? alle tips zijn welkom!!

dank je!
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Lord Bonez: 2 zuidwestopties. Welke en is dit niet TE druk?

Bericht door IngridZw »

Eigenlijk zijn alle bestemmingen die je opnoemt mooi. Wil je meer natuur dan is Sequoia NP na het bezoek aan Yosemite eventueel ook mooi om toe te voegen. Voor meer stad is San Diego een hele mooie optie. Maar Lake Tahoe zijn wij ook nog niet geweest. Lijkt me ook prachtig. Dus ja keuzes........ Het gaat er uiteindelijk om wat jullie het meest aanspreekt.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Lord Bonez
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 08 jun 2005, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Reis Lord Bonez: 2 zuidwestopties. Welke en is dit niet TE druk?

Bericht door Lord Bonez »

Hoi,

Ik ben er nog niet uit. Sequoia en Kings Canyon zijn er ook nog, laatste ben ik nooit geweest. Wel beetje lastig in de passen in de route, en ik denk dat ik met het stuk in en rond Yosemite ongeveer hetzelfde te zien krijg (maar alleen met meer toeristen?). Hoe druk is het stuk rondom Mammoth/Bodie etc.?

Valley of Fire wil ik nog toevoegen, vanuit Las Vegas, waarschijnlijk eerste of 2de dag, vroeg op vanwege tijd verschil en dan misschien nog niet super heet.

Lake Tahoe twijfel ik erg over. We zien al een aantal meren, en voegt dit nou echt heel veel toe?

Is er nog iets niet al te ver boven San Francisco wat de moeite is? Of rondom Las Vegas?

Of misschien toch maar terug naar Zion om een keer The Narrows te wandelen..? (gaat dat met kind van 8?)

Of ergens nog een leuke gezellige kustplaats om een dagje te chillen?

Ik zoek inspiratie, jullie nog ideeën?
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Lord Bonez: 2 zuidwestopties. Welke en is dit niet TE druk?

Bericht door Tantelotje »

Omgeving June Lake ben ik nog nooit geweest, Lake Tahoe en Mono Lake wel. En die twee kun je niet met elkaar vergelijken.
Wij vonden de omgeving van Lake Tahoe erg mooi, maar het gaat er denk ik vooral om wat je ergens zou willen doen. Wil je wandelen in de bergen, dan naar Lake Tahoe. Het lijkt me dat je je daar ook heerlijk kunt vermaken met allerlei wateractiviteiten.
Wil je wandelen langs de Sequoia's (en nog veel meer natuurlijk) dan een paar nachten SeKi.
Wil je 'rode rotsen' zien, dan naar Zion. En volgens mij kan de Narrows prima met een kind van 8, wij zien in ieder geval altijd een heleboel kinderen meelopen.
San Diego is een leuke stad, maar ik vind dat je dan een beetje een gekke slinger 'moet' maken omdat je uiteindelijk toch weer terug moet naar LV.

Overweging: vertrek op dag 2 gelijk vanuit LV. Ik weet niet hoe je dan weekend technisch overal uitkomt, maar het zou mijn persoonlijke voorkeur hebben om die dagen op het eind te zetten.

Veel succes met plannen!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Lord Bonez: 2 zuidwestopties. Welke en is dit niet TE druk?

Bericht door IngridZw »

Ik zou de dagen LV ook op het eind zetten. Volgens mij zit je dan zowel voor Yosemite als LV ook niet in het weekend. Zion ligt op zich ook niet zo gunstig in de route want dan rij je in principe 2 keer dezelfde weg. Als je naar Legoland gaat zit je al een eind op weg naar San Diego.
Het bergachtig gebied ten oosten van LA bijv. bij Big Bear Lake wordt niet vaak genoemd maar dit schijnt ook mooi te zijn. Stel je kiest voor SD dan zou dit een mooie tussenovernachting kunnen zijn om de lange afstand naar LV te overbruggen. Zomaar een idee.
Maar Lake Tahoe is ook een mooie bestemming,
Wat je ook kiest het is nooit een verkeerde keuze.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Lord Bonez
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 08 jun 2005, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Reis Lord Bonez: 2 zuidwestopties. Welke en is dit niet TE druk?

Bericht door Lord Bonez »

Hallo

Super bedankt allemaal voor de tips. Het is inderdaad wat ik ook kies, altijd mooi! Het stuk ten noorden van San Francisco/Yosemite ben ik nooit geweest, dus heb ik toch Lake Tahoe, Napa Valley en Point Reyes toegevoegd. Ik kom nu op het volgende plan, ik denk zelf best een aardig gevarieerde reis:
Schermafbeelding 2020-01-30 om 23.24.23.png
Schermafbeelding 2020-01-30 om 23.24.23.png (62.34 KiB) 1565 keer bekeken

Heeft iemand nog op of aanmerkingen? Dingen die beter/anders/efficienter kunnen?

Ik moet nu 2x de Tioga pass rijden, vanwege Lake Tahoe. Lake Tahoe ligt wat dat betreft een beetje uit de richting.

Thanks!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Lord Bonez: 2 zuidwestopties. Welke en is dit niet TE druk?

Bericht door Martin & Marianne »

Je hoeft natuurlijk niet twee keer de TIoga Pass te rijden, hoewel dat ook geen straf is. Je kunt ook een andere pas nemen. Wij reden in 2006 van South Lake Tahoe via de Carson Pass en de oude goudzoekersroute naar Yosemite. Ook mooi.
Je kunt ook niet naar Yosemite Valley gaan maar aan de oostkant blijven. Vanuit Lee Vining naar Tuolumne Meadows, een dag Mammoth Lakes etc. Genoeg te doen.

Marianne
Lord Bonez
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 08 jun 2005, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Reis Lord Bonez: 2 zuidwestopties. Welke en is dit niet TE druk?

Bericht door Lord Bonez »

Hoi,

Dank je! Ja maar ik denk dat Yosemite Valley en ook Mariposa met de Sequoia’s wel leuk is voor de kinderen.
Andere pass kan ook, maar denk dat Tioga snelste optie is, niet?

Hoe vind je het schema verder? Niet te druk zo?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Lord Bonez: 2 zuidwestopties. Welke en is dit niet TE druk?

Bericht door Martin & Marianne »

Het scheelt nog geen half uur, dat kun je zelf eens op googlemaps bekijken. En bekijk ons verslag eens voor de route.
Verder mooi route!
De Mariposa Grove ligt wel wat uit de richting.
Calaveras Big Trees SP is ook nog een optie. Zie daarvoor ons 2013-verslag (1 juni als ik me niet vergis).

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer