Reis Marsha: LA - Arches NP - Mt Rushmore - Yellowstone NP - Las Vegas - LA.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Marsha: LA - Arches NP - Mt Rushmore - Yellowstone NP - Las Vegas - LA.

Bericht door IngridZw »

Marsha schreef:
22 jan 2020, 09:42
Twijfel om (wat) steden te laten schieten omdat het anders alleen maar natuur wordt... of zijn er onderweg ook leuke plekjes om te stoppen?
Juist in deze reis zal je onderweg veel leuke (kleinere) plaatsen tegenkomen zoals typische gezellige westernstadjes als Cody en Jackson maar ook andere sfeervolle plaatsen die wij als overnachtingplaats of als tussenstop heel leuk vonden. Dus ja om wat meer rust in te bouwen zou ik steden als Denver en Phoenix daarom laten schieten en eventueel ook een dag minder in LV.
Neem bijv. een plaats als Grand Lake, mooi gelegen aan het gelijknamige meer, als alternatief voor Denver. Vanuit deze plaats kun je RMNP via de prachtige Trail Ridge Road binnenrijden en heb je daarna nog een extra dag voor het park als je ook Cheyenne laat vallen. Juist de rit naar de Black Hills zou ik rijden zonder een tussenovernachting omdat er onderweg weinig tot niets valt te beleven.
Kijk voor de Black Hills ook eens naar plaatsen als Custer, Keystone of Deadwood. Veel leuker dan Rapid City en gelegen in een mooiere omgeving.
En zoals Paul al eerder aangaf is Sedona als alternatief voor Phoenix ook heel mooi.

Wij hebben de afgelopen 2 keer ook gereisd met een dreumes. Gezien onze ervaring denk ik dat de voorgenomen route in je 1ste post te gehaast is. Met andere keuzes en iets meer rust kan het ook anders.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Marsha
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 jan 2020, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Marsha: LA - Arches NP - Mt Rushmore - Yellowstone NP - Las Vegas - LA.

Bericht door Marsha »

stegeman schreef:
22 jan 2020, 13:34
Krijg het idee dat je besluit van de route al vast staat
De vlucht staat vast en de nachten aan het einde van de vakantie in Las Vegas...

Vaak vallen de lange reisdagen inderdaad achteraf enorm mee.(hierdoor werden onze reisdagen per dag elke reis weer langer!)
De verwachting van te voren speelt hier denk ik ook zeker een rol in.


Zelf een rondreis samen stellen is onwijs leuk en doe het met veel plezier maar er zijn zoveel keuzes die je moet nemen vanwege de tijd, de afstanden die je moet afleggen je persoonlijke wensen en budget. De keuze die je maakt hangt vaak dus van veel factoren af en op den duur moet je wel zeggen dit gaan we boeken anders blijf je maar zoeken naar een nog goedkopere vlucht, mooier hotel of betere locatie. In en rondom de National Parken is soms het aanbod beperkt waardoor je compromissen moet maken en je, je reis weer wat moet aanpassen. Een rondje rijden wat iedereen al heeft gedaan daarmee staat het internet al vol dus dan had ik ook niet mijn (aparta) reis hier op het forum gegooid.

Vind alle tips echt wel lief, goed bedoeld en (soms wel en soms niet) bruikbaar dan de andere omdat er al wel wat keuzes genomen zijn die een ander waarschijnlijk nooit zo gemaakt zou hebben maar ieder zo zijn wensen!
Wil dan ook zeker niet eigenwijs overkomen en heb genoeg waar ik nog eens naar ga kijken. Eens kijken wat we kunnen skippen om elders langer te zijn maar alleen 5 nachten Vegas en de rest bijna alleen maar in de natuur is niet voor ons besteed....
Marsha
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 jan 2020, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Marsha: LA - Arches NP - Mt Rushmore - Yellowstone NP - Las Vegas - LA.

Bericht door Marsha »

IngridZw schreef:
22 jan 2020, 14:51
Juist in deze reis zal je onderweg veel leuke (kleinere) plaatsen tegenkomen zoals typische gezellige westernstadjes als Cody en Jackson maar ook andere sfeervolle plaatsen die wij als overnachtingplaats of als tussenstop heel leuk vonden. Dus ja om wat meer rust in te bouwen zou ik steden als Denver en Phoenix daarom laten schieten en eventueel ook een dag minder in LV.
Neem bijv. een plaats als Grand Lake, mooi gelegen aan het gelijknamige meer, als alternatief voor Denver. Vanuit deze plaats kun je RMNP via de prachtige Trail Ridge Road binnenrijden en heb je daarna nog een extra dag voor het park als je ook Cheyenne laat vallen. Juist de rit naar de Black Hills zou ik rijden zonder een tussenovernachting omdat er onderweg weinig tot niets valt te beleven.
Kijk voor de Black Hills ook eens naar plaatsen als Custer, Keystone of Deadwood. Veel leuker dan Rapid City en gelegen in een mooiere omgeving.
En zoals Paul al eerder aangaf is Sedona als alternatief voor Phoenix ook heel mooi.
Top dank je wel ik ga er eens naar kijken!
Heb inmiddels al veel plakkertjes met leuke stops en wegen op onze wegenkaart gelegd... :clap: :clap: :clap:

Wat zijn nou echt leuke plaatsjes om 2 nachten te overnachten? Dit zijn dus eigenlijk niet de grote steden wat wij dachten...
Marsha
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 jan 2020, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Marsha: LA - Arches NP - Mt Rushmore - Yellowstone NP - Las Vegas - LA.

Bericht door Marsha »

winterpark schreef:
22 jan 2020, 14:41
Ik begrijp niet zo goed wat je met dit topic wilt? Je krijgt heel veel (goede) tips, maar vervolgens ga je je eigen route verdedigen? Waar had je op gehoopt?
Ik wilde vooral tips over Phoenix, Denver en Salt Lake City. Ook had ik nog geen mooie route van Salt Lake City naar Las Vegas.

Ik heb erg getwijfeld om mijn reis overzicht ook te delen maar dacht wie weet zijn er toch nog routes die ik zelf nog niet had overwogen. Daarom heb ik wel wat uitleg gegeven over sommige keuzes met de insteek dat niet iedereen zou zeggen dat vliegen vanaf Salt Lake en terug op Vegas handiger zou zijn enz... Maar dat heeft niet geholpen :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Marsha: LA - Arches NP - Mt Rushmore - Yellowstone NP - Las Vegas - LA.

Bericht door PSVwally »

Ja LA is drama en het is dan ook maken dat je er weg komt. Maar hebben alle andere vliegvelden bekeken en met rechtstreekse vlucht scheelt dat zoooo veel dat we hier toch voor kiezen. De dag van aankomst proberen we in een uur rijden.... wat met file als snel 3 uur wordt de grootste gekte voorbij te zijn en de dag erna niet gelijk de mega file in te gaan.


Ik heb denk ik geluk gehad dat ik na bijna 2 weken LA in 4 reizen echt amper file heb gehad... iig zeker niet meer dan dat ik elke dag hier tussen Eindhoven en Tilburg heb.
Wat zijn nou echt leuke plaatsjes om 2 nachten te overnachten? Dit zijn dus eigenlijk niet de grote steden wat wij dachten...
Het probleem wat je wel gaat krijgen met 'leuke plaatsjes' is dat deze vaak qua budget hoog liggen. Sedona, Az is erg leuk, Jackson, wy is erg leuk, maar de hotels in deze plaatsen zijn erg prijzig.

Rapid City in de Black Hills is qua budget vaak goedkoper dan een Hill City en/of Custer en er zijn ook wat meer restaurantjes en dergelijke. Maar het is wel weer een uur of meer 'op en neer' rijden erbij. De één vind dat leuker dan een accommodatie die wat meer in de natuur ligt.
Grote steden hebben vaak alles. Alleen bv in een LA en ook Phoenix ligt alles wat (lees: veel) verder uit elkaar dan een SF,Las Vegas,Denver of SLC en daardoor voelen die steden vaak wat gezelliger aan.
Ik vond Denver best een leuke stad, maar LoDo en de 6th street mall (dacht dat het die was) vond ik weinig boeiend, en rond het state Capitool heb ik meer zwervers gezien en wiet geroken dan al m'n vakanties in LA.

Als je een directe vlucht van Amsterdam naar LA hebt met KLM kom je zonder vertraging vroeg in de middag aan. Dan zou ik afhankelijk van waar je nu precies heen wilt daarna al wat verder rijden dan San Bernadino. Zeker al naar Palm Springs als je richting Phoenix/Sedona gaat
Marsha
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 jan 2020, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Marsha: LA - Arches NP - Mt Rushmore - Yellowstone NP - Las Vegas - LA.

Bericht door Marsha »

PSVwally schreef:
22 jan 2020, 20:41
Het probleem wat je wel gaat krijgen met 'leuke plaatsjes' is dat deze vaak qua budget hoog liggen.
Inderdaad die leuke plaatsjes of met goede ligging hebben nabij NP zijn soms absurd duur en... :shock: :shock: :shock:
We zaten inderdaad aan San Bernardino te kijken, zou met normale verkeersdrukte een uurtje rijden zijn dus dat moet op dat tijdstip wel haalbaar zijn. Palm Springs vind ik een leuk plekje maar op de aankomst dag net te ver mocht je wat vertraging hebben kan de reistijd misschien toch ineens oplopen.
Of zal het die kant op meevallen??? Voor mijn gevoel is het altijd alleen maar file rijden :lol:
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Marsha: LA - Arches NP - Mt Rushmore - Yellowstone NP - Las Vegas - LA.

Bericht door IngridUSA »

Wat ik niet helemaal begrijp is het volgende. Aan de ene kant heb je twijfels over de lange vliegreis voor je zoontje, maar aan de andere kant ga je wel zo ontzettend veel kilometers met hem afleggen in de auto. Waarom inderdaad niet nu een iets kleiner rondje en een volgende keer een ander stuk? Of (deels) hetzelfde omdat je dan beter weet wat je graag nog zou willen zien of misschien opnieuw wil bezoeken?
Ieder z’n manier van reizen uiteraard, maar ik denk echt dat je met de aangegeven tips een heel veel mooiere en (voor iedereen) fijnere vakantie kunt hebben. Veel succes!!
Marsha
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 jan 2020, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Marsha: LA - Arches NP - Mt Rushmore - Yellowstone NP - Las Vegas - LA.

Bericht door Marsha »

IngridUSA schreef:
22 jan 2020, 22:53
twijfels over de lange vliegreis voor je zoontje
Twijfels over de lange vliegreis zeker niet! Maar mijn man vind het best spannend en de meeste ouders die ik spreek waren ook van te voren wel even zenuwachtig, jonge kinderen zijn toch onvoorspelbaar. Ook al kunnen ze nog zo lief zijn ze hebben allemaal wel eens een huilbui :lol:
Maar zat vooral te twijfelen over dag of nacht vlucht en de plaats. In de auto slaapt hij wel wat stukjes en uiteraard stop je wel eens en rondrennen in de buitenlucht is echt wel heel anders dan het gangpad op en neer in het vliegtuig.



De reisdag: Rapid city richting Cody is ca 6:00 uur zijn er echt te leuke routes of stops om hier een extra nacht in te lassen?

De reis vanuit Denver richting Rapid City ca 6:20 uur, had eerst tussenstop Cheyenne om te halveren maar misschien toch lange dag en extra nacht Denver en dan de Rocky Mountain vanuit Denver te bekijken...

Misschien dat we nog het een en ander om gooien en zit dus de optie te bekijken om vanaf Monument Valley naar Vegas te rijden... deel van route 66 al gehad, nu is het een lange reisdag dus misschien iets om rijden en een extra stop in Sedona?
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Marsha: LA - Arches NP - Mt Rushmore - Yellowstone NP - Las Vegas - LA.

Bericht door IngridZw »

PSVwally schreef:
22 jan 2020, 20:41
Het probleem wat je wel gaat krijgen met 'leuke plaatsjes' is dat deze vaak qua budget hoog liggen. Sedona, Az is erg leuk, Jackson, wy is erg leuk, maar de hotels in deze plaatsen zijn erg prijzig.
De prijzen van de hotels/motels zijn de afgelopen jaren sowieso een stuk duurder geworden. Dat geldt voor de toeristische plaatsen, voor de accommodaties in de nationale parken (of dichtbij) maar zeker ook voor de grote steden als LA, SF en ook LV. Tenminste als je hier een beetje op een goede locatie wilt zitten. (Phoenix zijn we nog nooit geweest). Aan de andere kant is kiezen voor een goedkoper hotel ver weg van de bezienswaardigheden die je wilt bezoeken ook niet ideaal. Dat kost je nog veel meer reistijd. Als je echt goedkoop wilt is kamperen met een tent de beste optie maar dat is niet voor iedereen weggelegd.

En waarom RMNP bezoeken vanuit Denver. Dat kost je heen en terug bijna 4 uur! Dat betekent dat een overnachting in Denver ook geen enkele zin heeft. Zoek dan liever een hotel/motel in Estes Park en rij vanuit Moab via de Trail Ridge Road het park binnen.
Puur om de afstand tussen de Black Hills en Cody te overbruggen hadden we een overnachting in Sheridan. Je kunt dan Devil's Tower op de route meenemen en tussen Sheridan en Cody ligt het Bighorn NF. Ook een mooi gebied waar je o.a. een stop kunt maken bij de Shell watervallen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Marsha: LA - Arches NP - Mt Rushmore - Yellowstone NP - Las Vegas - LA.

Bericht door PSVwally »

De reis vanuit Denver richting Rapid City ca 6:20 uur, had eerst tussenstop Cheyenne om te halveren maar misschien toch lange dag en extra nacht Denver en dan de Rocky Mountain vanuit Denver te bekijken...

Misschien dat we nog het een en ander om gooien en zit dus de optie te bekijken om vanaf Monument Valley naar Vegas te rijden... deel van route 66 al gehad, nu is het een lange reisdag dus misschien iets om rijden en een extra stop in Sedona
Een dagje rockies vanuit Denver kan, al is het op je route gewoonweg niet logisch of handig om weer 1,5 tot 2u terug te moeten rijden naar Denver, puur om te overnachten. Je gaat ook relatief vroeg in het seizoen, dus je moet in de Rockies en rond Yellowstone/Grand Teton sowieso alternatieven hebben. Al proberen ze de wegen meestal na Memorial Day zo goed als het kan open te houden. In Yellowstone zijn er volgens mij dit jaar sowieso een aantal 'grote' wegwerkzaamheden welke zeker files opleveren.

In Cheyenne is als je niet rond de rodeoperiode gaat niet superveel te beleven. Tussen grofweg Denver en De Black Hills is er wel wat te zien als je geïnteresseerd bent in het oude indianen en cowboygebied. Buffalo Bill/Generaal Custer, het dances with wolf verhaal etc. Maar als je dat niet trekt zou ik dat stuk juist voor lief nemen en je tijd bij 'grotere' bezienswaardigheden zetten. Je zou via Scottsbkuff en Aliance kunnen rijden, maar dat zijn dan weer meer kilometers. De keeste mensen rijden dan naar Badlands NP om daarna naar de Black Hills te gaan omdat je wrs niet snel meer in die uithoek komt. Vooral het stuk door Nebraska kan heel saai zijn.

Ik ben (wel andersom qua route) van grofweg Deadwood naar Cody gereden om één dag. Als je kind prima in de auto door kan brengen is dat geen probleem, maar het is een flinke rit. En ik moest omrijden door Bighorn NF omdat één vd wegen afgesloten was (dikke mist overigens dus veel rondkijken was er niet bij) Na Buffalo/Sheridan ben ik naar Devils tower gereden en via Hulett en Belle Fouche (of zoiets, kan het nu even niet opzoeken) naar de Black Hills. Dus het grootste deel niet via de highway.
Als het er is is de gunshootout in Cody wel leuk, maar het museum (of het zijn er 5 in één) lijkt mij persoonlijk niets voor een heel jong kind. Ik vond het overigens wel interessant, het verhaal vd natives en buffalo bill en de grootste collectie oude geweren.
Aan de andere kant is kiezen voor een goedkoper hotel ver weg van de bezienswaardigheden die je wilt bezoeken ook niet ideaal. Dat kost je nog veel meer reistijd
Deels met je eens hoor. Ik vind het zeker niet voor alle parken/bezienswaardigheden geleden dat ik er 'dichtbij' zou moeten overnachten. En het hangt voor mij ook van het park, de bezienswaardigheden in het park en de accommodatie af. Ik vond $160 per nacht in een (toen) aftandse onder de modder zittende tent in curry village op krakkemikkige bedden in Yosemite belachelijk veel geld of €379 voor een nacht in de Furnace Creek ranch of Oasis tegenwoordig in death Valley. Dan rij ik net zo lief een uurtje verder. Maar dan neem ik wel 2 nachten zodat ik iig de dag erna een volle dag op een lokatie heb als dat nodig is. Bij de GC kan je voor $81 in de bright angel lodge overnachten als je er optijd bij bent, dat vind ik wel een prima prijs kwaliteit verhouding. Zonsondergang is voor mij in de GC wél een bezienswaardigheid waar dit in de meeste andere parken ke niet kan boeien.
Maar ik vind het dan bijvoorbeeld weer niet logisch om bv dan naar Flagstaff 1,5u de verkeerde kant op terug te rijden als ik de dag erop Page zou gaan bezoeken of naar Vegas zou rijden. Maar als mensen naar de GC gaan en bv daarna richting Sedona of Kingman vind ik het echt niet gek als mensen na zonsondergang een uurtje naar Williams rijden. Iig veel meer keus uit restaurants en hotels. Iedereen reist met een ander budget. Zo lang het naar mijn mening maar logisch is. Zo vind ik Flagstaff vaak erg onlogisch de verkeerde kant op liggen in veel reizen.
Jackson vond ik in 2013 al lastig om een goed geprijsd hotel te vinden, Sedona en omgeving zit je ook al zeker aan minimaal €100 per nacht. Rocky Mountain NP heb ik op 'doorreis' tussen Scottsbluff en Denver gedaan, maar daar lag nog te veel sneeuw. Heb wel wat gewandeld bij Bear Lake, maar de trail ridge road was bovenop nog gesloten
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Marsha: LA - Arches NP - Mt Rushmore - Yellowstone NP - Las Vegas - LA.

Bericht door Martin & Marianne »

Wat je ook doet, begin alvast eens met kijken naar accommodatie. Als je naar RMNP wilt is Estes Park de beste uitvalsbasis. En waarom niet vanuit het westen door het park rijden? Kijk eens in ons 2017-verslag voor dit park. We hadden toen een prima en niet te duur hotel.
Als het je leuk lijkt is kamperen een mooie optie. Je overnacht dan voor een paar tientjes midden in de parken. Of kijk eens naar een cabin op een KOA camping. Je hebt dan campings met allerlei voorzieningen, je kunt lekker buiten zitten als je kind slaapt en je kunt eens zelf koken. Wij reden in 2004 van Denver via RMNP en South Dakota naar Yellowstone. Misschien heb je iets aan dat verslag. Wij overnachtten toen meerdere keren op een KOA camping.
Zelf zou ik de hoek met Denver en South Dakota vergeten en op de rest van de route leuke dingen plannen. Goedkoop overnachten buiten de toeristische en drukke plaatsen en dan uitstapjes maken. Bijvoorbeeld overnachten in Flagstaff en een uitstapje naar Sedona maken. En rij de Million Dollar Hwy. Wij vonden Silverton leuk en we hadden daar een heel goedkoop hotel.
Maar goed, ik zie de lol van al die lange reisdagen niet maar jullie blijkbaar wel.

Hoe dan ook, leg zo snel mogelijk wat vast. Het wordt alleen maar duurder. En annuleren kan meestal tot een dag voor aankomst.

Marianne
Marsha
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 jan 2020, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Marsha: LA - Arches NP - Mt Rushmore - Yellowstone NP - Las Vegas - LA.

Bericht door Marsha »

Bedankt voor de tips!

Ik heb voor al een aantal hotels een boeking gedaan omdat je deze inderdaad gewoon kan annuleren.
Vanwege ons reistempo kiezen wij liever voor een hotel met wat meer luxe, kamperen of een cabine heeft zeker zijn charme maar.
Overnachten in Sedona is verrassend betaalbaar, het is maar een klein stukje om maar wel een geheel nieuwe route voor ons :clap:

Onze voorkeur is nu:
- extra nacht Rapid City (dus 3 nachten), er is vanuit Rapid City genoeg te zien is en de reisdagen ervoor en erna al lang zijn
Weer genoeg te puzzelen!
- extra nacht Denver (dus 3 nachten) dan hebben we een dag voor RMNP en voor de stad
(via Scottsbkuff en Aliance is maar half uurtje extra en denk wel leuk om de rit wat leuker te maken!)

Nog even over de wegen in Yellowstone:
Volgens de site zouden de wegen in Yellowstone tijdens de hoogseizoen maanden in juni, juli en augustus wel geopend zijn.
Maar moet je met de wintersluiting van wegen ook nog rekening houden dat dit soms pas weken later pas is, (zoals bij de Tioga Road in Yosemite het geval) want dan is via Jackson wel een risico...
Gebruikersavatar
johan1973
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 20 jul 2007, 10:57
Contacteer:

Re: Reis Marsha: LA - Arches NP - Mt Rushmore - Yellowstone NP - Las Vegas - LA.

Bericht door johan1973 »

KLM vliegt nog met de 747 op LA, zo'n oude herriebak. Dat zou voor mij een no-go zijn. Wanneer ik de periode die ik zelf in gedachten heb voor 2023 dit jaar invoer, dan is LV maar 40 euro p.p. duurder. Ik vind het vliegveld van LV ook aangenamer.

Onze zoon is nu 15mnd, en 2 x 2 uur rijden is echt het maximum op een dag. Meer vind ik niet verantwoord. Voor Amerika wachten we bewust tot hij 4 jaar is. En wij gaan juist korte etappes rijden, met bijna elke nacht een andere locatie en geen stukken dubbel rijden. Steeds met motels/hotels met zwembad (soms indoor). De route die wij doen is flink aangepast op een kind, we wisselen natuur af met auto/trein/vliegtuig-musea.

Ik zou de hoek met Denver en South-Dakota (persoonlijk het minst interessant) ook laten vallen en ook Phoenix (via Kingman en Flagstaff is korter).

Bij Moab heb je naast de nationale parken, nog heel veel mooie natuurfenomenen, maar misschien is Moab Giants iets voor jullie. Gaat dan helaas wel ten koste van tijd voor de natuur.
Wanneer je vanuit Green River richting Colorado rijdt, dan mis je het schitterende stuk langs de Colorado River, via de UT-128... Dat stuk weg neem ik in elke Amerika-reis op...

Voor Yellowstone kun je prima Gardiner en West-Yellowstone als uitvalsbasis voor de noord- en zuidloop kiezen (hebben wij in juni 2008 gedaan). Dat park kost veel tijd.

Voor RMNP heb je mogelijk wat tijd nodig om aan de hoogte te wennen.

Van SLC naar LV zou ik met een kleintje opsplitsen. Het stuk I-15 langs SLC kan erg druk zijn. Ik vind zelf St.George een vriendelijke stad, maar Cedar City zou ook kunnen. Bij SLC heb ik zelf het Hill Aerospace Museum op het programma staan, maar misschien is jullie zoontje daar nog te jong voor (te klein om het geduld voor een museum op te brengen).

Johan
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Marsha: LA - Arches NP - Mt Rushmore - Yellowstone NP - Las Vegas - LA.

Bericht door josea »

Ik snap nog steeds echt niet dat je weer terug naar Denver rijdt na het bezoek aan RMNP als je daarna weer naar het noorden wilt? Waarom? Blijf dan in Estes Park of daar in de buurt, dat scheelt drie uur op en neer rijden.

En als je drie nachten Rapid City wilt doen, is Custer misschien ook een idee.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Marsha: LA - Arches NP - Mt Rushmore - Yellowstone NP - Las Vegas - LA.

Bericht door Tantelotje »

Ik ben het eens met Josea; wat is de overweging om RMNP vanuit Denver te bezoeken en niet gewoon daar te slapen?

We kunnen van mening verschillen over de af te leggen dagafstanden (alhoewel wij ook behoorlijke rondjes rijden; kleine rondjes lukt ons niet zo goed), maar het voegt toch echt helemaal niets toe om 3 uur 'voor niks' op en neer te rijden? Als je al in een behoorlijk tempo reist, zorg dan in ieder geval dat je op logische plaatsen overnacht.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Marsha
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 jan 2020, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Marsha: LA - Arches NP - Mt Rushmore - Yellowstone NP - Las Vegas - LA.

Bericht door Marsha »

johan1973 schreef:
23 jan 2020, 13:17
schitterende stuk langs de Colorado River, via de UT-128
Vanaf Denver naar Moab is dit zeker mee te pakken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Marsha: LA - Arches NP - Mt Rushmore - Yellowstone NP - Las Vegas - LA.

Bericht door Martin & Marianne »

Marsha schreef:
23 jan 2020, 13:13
Nog even over de wegen in Yellowstone:
Volgens de site zouden de wegen in Yellowstone tijdens de hoogseizoen maanden in juni, juli en augustus wel geopend zijn.
Kijk eens hier https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/parkroads.htm
Onder construction projects.

Marianne
Marsha
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 jan 2020, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Marsha: LA - Arches NP - Mt Rushmore - Yellowstone NP - Las Vegas - LA.

Bericht door Marsha »

Kijk eens hier https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/parkroads.htm
Onder construction projects.

Die site had ik inderdaad! Daarop staan ook de datums wanneer de wegens in de winter sluiten en open gaan.
Maar zijn die datum zeker of moet je er rekening mee houden of hangt het echt van de sneeuwval af en is dit dus elk jaar weer anders?
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Marsha: LA - Arches NP - Mt Rushmore - Yellowstone NP - Las Vegas - LA.

Bericht door IngridZw »

josea schreef:
23 jan 2020, 16:23
Ik snap nog steeds echt niet dat je weer terug naar Denver rijdt na het bezoek aan RMNP als je daarna weer naar het noorden wilt? Waarom? Blijf dan in Estes Park of daar in de buurt, dat scheelt drie uur op en neer rijden. En als je drie nachten Rapid City wilt doen, is Custer misschien ook een idee.
Ik had dit ook al aangegeven en met mij nog anderen. Ik snap dit ook niet. Het is gewoon een stuk verloren tijd met het heen en weer rijden en dat is jammer voor zo'n mooi park. En je mist op deze manier de prachtige Trail Ridge road. Wat is er mis om in Estes Park te overnachten zodat je in ieder geval een volledige dag hebt om het park te bezichtigen en een paar mooie trails te lopen.
Vergis je ook niet in de afstand tussen Moab en Denver met inbegrip van de 128. Daar doe je minstens 6 uur over zonder te stoppen en zonder eventuele files in Denver.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Marsha: LA - Arches NP - Mt Rushmore - Yellowstone NP - Las Vegas - LA.

Bericht door Martin & Marianne »

Die site had ik inderdaad! Daarop staan ook de datums wanneer de wegens in de winter sluiten en open gaan.
Maar zijn die datum zeker of moet je er rekening mee houden of hangt het echt van de sneeuwval af en is dit dus elk jaar weer anders?
Het kan van jaar tot jaar verschillen maar ik denk dat je geen problemen krijgt wat sneeuw betreft. Wat we wel proberen uit te leggen is dat er een weg afgesloten is wegens werkzaamheden. Dat betekent dus extra rijden.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer