Reis Marsha: LA - Arches NP - Mt Rushmore - Yellowstone NP - Las Vegas - LA.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Marsha
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 jan 2020, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Marsha: LA - Arches NP - Mt Rushmore - Yellowstone NP - Las Vegas - LA.

Bericht door Marsha »

Hoi hoi,

Wij vinden Las Vegas geweldig en ik wilde heel graag naar Yellowstone, omdat we dit in 2017 niet konden meepikken wegens de dagen.
De reden dat we op Los Angeles vliegen is, omdat de tickets zoveel goedkoper zijn (rechtstreeks) en ook de autohuur ... zelfs met een paar extra overnachtingen! Ook hebben we gekeken dat we niet in het weekend in Las Vegas zitten, omdat een leuk hotel aan de Strip dan makkelijk 200,- per nacht duurder is.
Zoals jullie kunnen zien vinden wij rijden niet erg en zijn sommige afstanden lang, maar met eerdere reizen ook wel dagen van 6:00 en zelfs 7:20 erin. Nu zijn we voor ons doen wel wat vaker 2 nachten op dezelfde plek en dat is ergens ook wel weer lekker.

1 128km 2:00 Sen Bernardino
2 517km 4:46 Phoenix
3 *** *** *** Phoenix
4 509km 5:00 Monument Valley
5 318km 3:30 Green River
6 *** *** *** Green River
7 552km 4:50 Denver
8 *** *** *** Denver
9 378km 5:00 Cheyenne (via Rocky Mountain)
10 478km 4:30 Rapid City
11 *** *** *** Rapid City
12 603km 6:00 Cody
13 *** *** *** Cody
14 bv West Yellowstone
15 Jackson
16 431km 4:40 Salt Lake City
17 *** *** *** Salt Lake City
18 684km 5:30 Las Vegas
19 *** *** *** Las Vegas
20 *** *** *** Las Vegas
21 *** *** *** Las Vegas
22 *** *** *** Las Vegas
23 *** *** *** Los Angeles Ontaria
24 86km 1:00 Lax

Vanaf Los Angeles naar Arches is eigenlijk de kortste route via Las Vegas, maar dan komen we in dezelfde reis 2 keer over deze weg heen ... Route 66, Joshua Tree, Grand Canyon, Horse Shoe, Antelope en Monument Valley hebben we al gehad, dus die laten we op Monument Valley na deze keer links liggen. Dus dan maar via Phoenix.

Phoenix, Denver en Salt Lake City ter afwisseling van het rijden en de natuurparken iemand leuke tips?

Vanuit Salt Lake City naar Las Vegas is denk ik een saaie route (Zion en Bryce al eerder gehad) of is er toch nog wat leuks te zien?

Voor Rapid City en Cody hebben we al wel ideeën en de route voor Yellowstone en vanuit Jackson naar Salt Lake lijkt me ook al heel mooi.
Ja ik weet het, 5 nachten in Las Vegas is voor de meeste erg lang, maar wij vinden het geweldig en sluiten hier heel graag mee af. Ook de route omdraaien zou mooi zijn gezien je dan van een mooie kant richting Yellowstone rijd, maar we willen graag in Vegas afsluiten.

O ja, en we zijn ook geen wandelaars! (maar dat is denk ik gezien deze planning wel te zien)
hke
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 23 aug 2009, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: LA - Arches NP - Mount Rusmore - Yellowstone - Las Vegas - LA

Bericht door hke »

hallo
je begint je verhaal met dat je graag naar Yellowstone wilt en vervolgens heb je er 1 dag gepland. Apart.
Yellowstone is een enorm groot park en ook zonder te wandelen heb je hier minimaal 2 volle dagen nodig.
wanneer je er maar 1 of een halve dag bent zie je mijn inziens te weinig. (mijn mening)

in ieder geval wel een fijne reis gewenst :thumbup:
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: LA - Arches NP - Mount Rusmore - Yellowstone - Las Vegas - LA

Bericht door josea »

Poeh, dit zou mijn reis niet zijn... maar iedereen zijn voorkeuren natuurlijk.
Veel te veel kilometers in die 22 dagen; je racet overal op de snelweg c.q. hoofdweg naartoe en ziet dus niets van de mooie wegen, en tijd voor stops tijdens je route heb je ook bijna niet.

Ik vind je overnachtingsplaatsen ook niet overal handig, zeker niet als je al zo weinig tijd hebt.
Waarom voor Arches niet in Moab in plaats van Green River, dat scheelt weer op en neer rijden.
En voor Yellowstone iets zoeken in het park in plaats van West Yellowstone?

En met zo weinig tijd voor zo'n lange route zou ik zeker de hele dag Denver en hele dag Salt Lake City skippen, zo spannend zijn die niet; dat kun je dan bij Yellowstone voegen, want daar is je tijd veel te kort.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: LA - Arches NP - Mount Rusmore - Yellowstone - Las Vegas - LA

Bericht door Tipsy_1 »

oei ik vind ook wel dat de route nog eens terug naar de tekentafel mag.
Nu zijn wij zelf niet vies van een flink stukje karren en high tempo reizen maar hier klopt het algehele concept niet goed.
Sowieso Yellowstone 3 overnachtingen (en dat kan aan de verschillende kanten/delen van het park) voor een eerste bezoek. Ook zonder echt wandelen heb je hier veel stops waarvoor je in en uit de auto gaat (anders zie je niet zo veel) en het verkeer is DRUK.
Verder zou ik gewoon aanraden om gewoon eens lekker veel reisverslagen te lezen om een idee te krijgen van de route. Een route met veel rijden en zonder wandelen is prima maar des te belangrijker dat je het goed indeelt. Bvb tussen Green River en Denver: ZO VEEL moois daars, als je daar nu geen aandacht aangeeft heb je over een jaar of zo weer zo een gekke route om je iets gemist hebt. Ik denk dan aan bvb Colorado NM, Black Canyon of the Gunisson, etc.
Misschien heb je nog wel iets aan ons 2017 verslag...
Met de bestemmngen die je gaat doen is vliegen op LAX echt wel niet ideaal... Eventueel overwegen om bvb Yellowstone met een meer westelijke loop te maken en en bvb black Hills (Rapid City - ook echt een super toffe streek en de route naar Yellowstone kan je ook heel tof maken maar daar hebben jullie helaas geen tijd voor)/denver voor een volgende reis te bewaren?
Marsha
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 jan 2020, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: LA - Arches NP - Mount Rusmore - Yellowstone - Las Vegas - LA

Bericht door Marsha »

hke schreef:
21 jan 2020, 19:21
je begint je verhaal met dat je graag naar Yellowstone wilt en vervolgens heb je er 1 dag gepland. Apart.
Dat zullen vele denken maar 2 dagen in Yellowstone zullen wij ons wel vermaken en is dan ook wel weer goed (ieder zijn ding)

Tipsy_1 schreef:
21 jan 2020, 20:10
Waarom voor Arches niet in Moab in plaats van Green River
Naar Arches was dat maar half uurtje langer, in Moab was het hotel 2x duurder en de rit naar Denver werd zo korter...

Tipsy_1 schreef:
21 jan 2020, 20:10
oei ik vind ook wel dat de route nog eens terug naar de tekentafel mag.
iedereen zal ons wel voor gek verklaren ja :lol:

Tipsy_1 schreef:
21 jan 2020, 20:10
Met de bestemmngen die je gaat doen is vliegen op LAX echt wel niet ideaal
Nee hadden anders Salt Lake City - Las Vegas gedaan maar hebben er extra dagen aan geplakt zodat onze reis binnen budget blijft. :wink:


Maar nog tips voor Phoenix, Denver of Salt Lake City of is het daar echt zo saai dat je er in een half uur klaar mee bent?...
Leek ons wel prettig om af en toe een dag niet in de auto te zitten... :angel:
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: LA - Arches NP - Mount Rusmore - Yellowstone - Las Vegas - LA

Bericht door stegeman »

Sluit me aan bij de Yellowstone reacties. Wij waren er drie volle dagen en hebben toen ook geen lange wandelingen gedaan. Maar hier valt zoveel te zien! Het was ons echt te kort.
Verder tja. Reistempo is persoonlijk. Hoe ik er nu in sta is graag op veel plekken drie nachten en weinig km. Maar zo zijn we niet begonnen! 2017 hadden we 7000km. 2019 3000(?). Was onze eerste reis ondanks de vele km er minder mooi om? Nee totaal niet. We hebben enorm veel gezien. (27 nachten, globaal: Rockies, VC en island, glacier, Mount Rainier, Yellowstone, GT, Whistler etc) Maar achteraf ook heel veel NIET gezien....spijt? Nee ook niet. Ook rijden genieten we wel van.
Maar voor de volgende reis weten 1 ding wel zeker. Meer op 1 plek en minder km OF enkele lange rijdagen om vervolgens weer langer op 1 plek te zijn. Wat je ook doet. Je zult ongetwijfeld genieten, maar ik hoop van harte dat je echt iets doet met het Yellowstone advies. 100procent overtuigd dat je daar wel heel erge spijt van gaat krijgen niet langer te zijn.
Eigenlijk best bijzonder. Even in Europa op vakantie maken wij reisdagen van wel 12u rijden. In Amerika is 5 me echt al teveel.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: LA - Arches NP - Mount Rusmore - Yellowstone - Las Vegas - LA

Bericht door PSVwally »

Dus voor het budget vlieg je naar LA, maar je reis begint eigenlijk 600km verderop in Phoenix?!? :blink:
Dat is naar Eindhoven vliegen omdat het goedkoper is,
Maar de dag erop doorrijden naar Basel in Zwitserland?!?!
Ik begrijp dat niet helemaal, maargoed ieder zijn ding he....of het moet echt €1000 schelen misschien.

Ik zou dag 1 dan al naar Palm Springs rijden als ik eerlijk ben. En dan dag 2 niet naar Phoenix, maar Blythe - Prescott - Jerome - Cottonwood - Sedona en dan dag 3 ook in Sedona blijven. Eventueel op het einde van deze dag al naar Flagstaff voor goedkopere accommodatie.

Ik zou na Moab via Grand Lake en Rocky Mountain NP naar Estes rijden, eigenlijk daar 2 nachten nemen. Dan 1 dag Denver en vanuit daar een lange rit naar Rapid City maken. Persoonlijk zou ik dan 3 nachten IN de black hills nemen, dus bv Keystone of Custer. Maar Rapid City kan ook, wel weer een pak meer rijden. Sla Cheyenne dus over in deze.

Ik zie die die 2 dagen Yellowstone waar je het over hebt ook niet hooguit 1 dag en een beetje.
Dag 13 zou ik van Cody naar Gardiner rijden via de beartooth highway en lamar valley. Dag 14 dan de grand canyon of yellowstone, hayden valley en old faithful en overnachten in Old Faithful of West Yellowstone en de dag erop vroeg op naar Grand Teton en overnachten in Jackson.

Ik zou zelf zeker 2 nachten Vegas eraf halen om je reis echt de tijd te geven om ook nog ergens relatief ‘rustig’ rond te kijken. Zeker in de Black Hills en Yellowstone/Grand Teton regio kan je beide een nacht extra goed gebruiken. Ik ben ook van een goed tempo, maar dit is echt too much. Maar in de post hierboven wordt alles door je echt afgeschoten dus ik denk dat je het maar moet ervaren dan. Veel plezier want het zal zeker een mooie reis worden.
Marsha
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 jan 2020, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: LA - Arches NP - Mount Rusmore - Yellowstone - Las Vegas - LA

Bericht door Marsha »

stegeman schreef:
21 jan 2020, 22:18
Maar zo zijn we niet begonnen! 2017 hadden we 7000km. 2019 3000(?).
Bij ons worden de reizen per jaar juist langer :lol: :lol: :lol:
Al rijdend genieten wij zeer zeker! In 2018 vanaf New York naar Toronto en via Washington naar Key West en terug vanaf Orlando waren veel meer kilometer als het jaar ervoor in veel minder dagen... 8)


PSVwally schreef:
21 jan 2020, 22:24
of het moet echt €1000 schelen misschien
Het scheelt al veel meer alleen op de tickets... en mega veel op de auto huur dus gezien het budget onder aan de streep maar iets meer vakantie dagen op nemen :lol: (en vermaken ons vast wel onderweg)
Palm Sprimngs hebben we al gehad maar ga me eens verdiepen in die andere plaatsjes bedankt!
Heeeeeel misschien mag er nog 1 dagje Las Vegas af maar dat is voor ons de verlenging en gaan we lekker rondstruinen en aan het zwembad!

PSVwally schreef:
21 jan 2020, 22:24
Maar in de post hierboven wordt alles door je echt afgeschoten
Had deze tips en reacties wel verwacht... twijfelde ook heel erg om heel de reis op tafel te gooien of alleen de vraag over Phoenix, Denver en Salt Lake City en de reisdag van Salt Lake City naar Las Vegas maar dacht laat ik eens gek doen wie weet is er toch nog een andere route of park de moeite waard voor ons!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: LA - Arches NP - Mount Rusmore - Yellowstone - Las Vegas - LA

Bericht door Martin & Marianne »

Zijn die nachten Cody misschien bedoeld om Yellowstone te bezoeken? Kijk eens of je accommodatie in het park kunt vinden. Dat scheelt al veel reistijd.

Ik zou ook Rocky Mountain NP doen op weg naar Denver. Je kunt dan in elk geval de Trail Ridge Road mee nemen.
Op weg van Salt Lake City naar Las Vegas zou je Snow Canyon kunnen bezoeken. En het Kolob deel van Zion. Zie voor beide ons 2019-verslag.

Wanneer ga je?

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Marsha: LA - Arches NP - Mt Rushmore - Yellowstone NP - Las Vegas - LA.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp nu uit een ander topic dat jullie met een dreumes reizen.
Dan lijkt het me toch niet gek om het wat rustiger aan te doen.

Marianne
Marsha
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 jan 2020, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: LA - Arches NP - Mount Rusmore - Yellowstone - Las Vegas - LA

Bericht door Marsha »

Martin & Marianne schreef:
21 jan 2020, 23:14
Zijn die nachten Cody misschien bedoeld om Yellowstone te bezoeken

Ik zou ook Rocky Mountain NP doen op weg naar Denver. Je kunt dan in elk geval de Trail Ridge Road mee nemen.
Op weg van Salt Lake City naar Las Vegas zou je Snow Canyon kunnen bezoeken.

Wanneer ga je?

Marianne
Cody is inderdaad om al klein stuk Yellowstone te pakken.
Rocky Mountain had ik ook in de route op weg naar Denver.
Snow Canyon is nieuw dus dat klinkt goed. Ga zeker even de verslagen kijken.
En inderdaad omdat onze dreumes mee gaat doen we het voor ons doen al rustiger aan...
Snap dat de meeste onze reis gekkewerk vinden en hoop dat alles zo mooi is waardoor we er langer konden vertoeven... want dat is een goede rede om nog eens terug te gaan! Wie weer dan met een camper op ons dooie akkertje en denken we dan eraan terug hoe we dat toch ooit zo hebben kunnen doen!

We gaan van 11 juni tot 4 juli dus wil de laatste bladzijdes van mijn roadbook echt gaan vastzetten.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Marsha: LA - Arches NP - Mt Rushmore - Yellowstone NP - Las Vegas - LA.

Bericht door ingrid14 »

Ik begrijp dat jullie op een andere manier reizen maar sommige tips die gegeven werden zou ik toch eens beter bestuderen voor ze zomaar af te schieten. Ze zijn goedbedoeld.

Vooral Yellowstone.
Bezoeken vanaf Cody is niet echt ideaal.
Het alternatief wat PSVwally je gaf zou ik zeker overwegen
PSVwally schreef:
21 jan 2020, 22:24
Ik zie die die 2 dagen Yellowstone waar je het over hebt ook niet hooguit 1 dag en een beetje.
Dag 13 zou ik van Cody naar Gardiner rijden via de beartooth highway en lamar valley. Dag 14 dan de grand canyon of yellowstone, hayden valley en old faithful en overnachten in Old Faithful of West Yellowstone en de dag erop vroeg op naar Grand Teton en overnachten in Jackson.
Alleen het RIJDEN op zich maakt het een moeilijk te bezoeken park. Neem daar nog bij dat een deel van de parkweg afgesloten is tot in 2022 en je dus flink moet omrijden.

Jackson-SLC: je bent in de vroege namiddag al in SLC. Ik zou dan de stad bezoeken (ik vond het niet veel voorstellen) en de volgende dag gewoon richting LV vertrekken.
De nacht die je hierdoor uitspaart kan naar bv Yellowstone :wink:

Phoenix: er is niet zo veel te zien/doen in de stad zelf. 1 nacht zou kunnen volstaan.

Denver: vond ik persoonlijk een fijne stad, genoeg te zien en doen in en rondom de stad.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Marsha: LA - Arches NP - Mt Rushmore - Yellowstone NP - Las Vegas - LA.

Bericht door Martin & Marianne »

Marsha schreef:
22 jan 2020, 01:21
Rocky Mountain had ik ook in de route op weg naar Denver.
In je route had je Rocky Mountain NP tussen Denver en Cheyenne staan. Of heb je iets aangepast? Wil je überhaupt wel iets aanpassen? Als de route wijzigt is het goed om de aangepaste route ook te plaatsen..

Yellowstone vanuit Cody betekent veel heen en weer rijden. Kijk eens of er iets vrij komt in het park.
Voor Yellowstone in juni kun je eens ons 2015-verslag bekijken. Daar staat ook een uitgebreide planning.
Wij hadden veel last van wegwerkzaamheden. Daar zul je in juni rekening mee moeten houden.

Marianne
Gebruikersavatar
sunshine state
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 feb 2010, 19:48
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Reis Marsha: LA - Arches NP - Mt Rushmore - Yellowstone NP - Las Vegas - LA.

Bericht door sunshine state »

Dag Marsha,

Yellowstone is echt heel erg groot, het bestaat uit twee delen.
Kijk eens naar ons blog en dan met name de dagen Yellowstone: https://www.oldersom.nl/blog/dag-14-van ... onal-park/
Voor Yellowstone zou ik minimaal 2 tot 3 overnachtingen doen.
Old Faithful, Grand Prismatic, Lamar Valley & Mammoth Hot Springs, Hayden Valley, Norris, Grand Canyon Of The Yellowstone, Norris & West Thumb zijn allen prachtig en wil je zien maar kan niet in twee dagen!

En als je toch vlakbij bent is Grand Teton ook zoooo mooi!!
De steden zou ik echt laten vallen!!


vr gr

Rick
Florida april 2024 http://www.oldersom.nl

Afbeelding
Marsha
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 jan 2020, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Marsha: LA - Arches NP - Mt Rushmore - Yellowstone NP - Las Vegas - LA.

Bericht door Marsha »

Iedereen bedankt voor de tips.
Ga nog eens wat reisverslagen bekijken.

Twijfel om (wat) steden te laten schieten omdat het anders alleen maar natuur wordt... of zijn er onderweg ook leuke plekjes om te stoppen?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Marsha: LA - Arches NP - Mt Rushmore - Yellowstone NP - Las Vegas - LA.

Bericht door Coyote »

Er is al veel gezegd over je route maar wellicht heb je nog wat aan de volgende tips.

Ik zou Los Angeles helemaal overslaan. Je wilt na aankomst vanaf LAX naar San Bernadino rijden om de files te mijden (las ik in één van je andere topics). Ben je al eens eerder in Los Angeles geweest? Daar is altijd file! Ook in de vroege middag. Je bezoekt de stad verder niet dus zou ik niet eens aandoen. Kun je beter op Phoenix vliegen, scheelt alweer anderhalve reisdag. Alhoewel, in Phoenix heb je ook weinig plannen dus vraag me af waarom je dan Phoenix zou willen aandoen.

Met jullie plannen kun je veel beter vliegen op bijv. Denver (of Salt Lake City) en terugvliegen vanaf Las Vegas. Heb je die opties al eens bekeken? Geeft veel meer rust in je reisschema. Zeker met de kleine dreumes die je meeneemt.

Ik ben zelf ook niet vies van veel rijden maar zou zelf niet een schema als deze kiezen. Beperk je tot het gebied waar hoofdzakelijk naartoe wilt. Los Angeles en Phoenix zou ik helemaal niet aandoen in dit geval. Las Vegas is een must begrijp ik. Dat is ook prima maar waarom daar niet je reis eindigen? Lekker bijkomen van de vele kilometers die je afgelegd hebt... :wink:

Als de tickets nog niet geboekt zijn zou ik zeker de mogelijkheden voor heen Denver/Salt Lake City en terug vanaf Las Vegas onderzoeken.

Succes met de planning! :thumbup:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Marsha
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 jan 2020, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Marsha: LA - Arches NP - Mt Rushmore - Yellowstone NP - Las Vegas - LA.

Bericht door Marsha »

Coyote schreef:
22 jan 2020, 10:39
Ben je al eens eerder in Los Angeles geweest? Daar is altijd file!
Roland
Ja LA is drama en het is dan ook maken dat je er weg komt. Maar hebben alle andere vliegvelden bekeken en met rechtstreekse vlucht scheelt dat zoooo veel dat we hier toch voor kiezen. De dag van aankomst proberen we in een uur rijden.... wat met file als snel 3 uur wordt de grootste gekte voorbij te zijn en de dag erna niet gelijk de mega file in te gaan.

Bedankt voor je tips!
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Marsha: LA - Arches NP - Mt Rushmore - Yellowstone NP - Las Vegas - LA.

Bericht door stegeman »

Geloof dat wij dan geluk hadden! Binnen 6u incl boodschappen en plasstop in las Vegas hotel aangekomen vanaf venice Beach. Zag erg tegen deze dag op, maar die rit is me juist erg meegevallen.

Krijg het idee dat je besluit van de route al vast staat, dus zou het maar gewoon zo doen dan. Echter maak voor jezelf uit of je iets ‘echt’ wilt zien of dat ergens langs rijden en er een blik op werpen voor je voldoende is. Yellowstone (zoals ik je al in pb stuurde) is zelfs met alleen erdoor krossen, de acht, zonder het echte Yellowstone te zien in 1 dag niet haalbaar door de lage snelheid en drukte in het park dus hier zou ik of iets aan doen of slechts een deel nemen en dan maar terug in een volgende reis.

Zoals al aangegeven is elke tourist anders. Zo hebben we lol om mijn ouders die zeggen dat ze Rome al hebben gezien. Uurtje met de scooter door Rome gereden. Kijk een ruïne en nog een en vol gas er langs. Mijn oom zei: heb je dan niet dit en dat etc gezien?? Huh nee... in dit opzicht lijk ik totaal dus niet op mijn vader :shock: :lol: Maar voor hem is het schijnbaar echt voldoende wat ze gezien hebben. Zo even een voorbeeldje dan van hoe mensen verschillen.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Marsha: LA - Arches NP - Mt Rushmore - Yellowstone NP - Las Vegas - LA.

Bericht door jojostravelusa »

Wij gaan echt niet zeggen dat je veel kilometers maakt in de beschikbare periode. Wie zijn wij om te oordelen? Wij gaan in maart straks zelf een wegbrengcamper van Middlebury naar Las Vegas brengen en terugvliegen vanaf LAX, maar doen dat wel met een omweg. Er staan een kleine 8000 km gepland voor 4 weken.
Maar, wat ik wel wil zeggen, is dat Yellowstone heel groot en heel mooi is en dat het echt wat tijd verdient. Wij zijn er nu 2x 2 dagen geweest en het staat op ons lijstje voor een volgende reis om er dan een kleine week te blijven. Dan gaan we een keer weinig rijden :lol: . Dat moeten we nog zien, maar rustig Yellowstone bezoeken gaat er een keer van komen. Wij zijn ook geen langeafstandswandelaars, maar er is zo veel te zien, de tijd vliegt er.

Heen en weer naar Cody kan. Dat hebben wij ook een keer gedaan, maar het is best een eind rijden. Daar dan naar de rodeo en het Buffalo Bill Museum. Dat laatste is er bij ons nog niet van gekomen. De rodeo wel.

Afsluiten met een paar dagen Las Vegas is lekker, maar je kunt je afvragen of het zoveel dagen moeten zijn. Met een dag of 3 ben je ook al aardig uitgerust en dan kun je die 2 dagen die vrij vallen ergens anders gebruiken.

Maar, ieder heeft andere voorkeuren. Gelukkig maar.

Kijk eens naar onze eerste reis in 1995 en de reis van 2006. De eerste keer vlogen we op San Francisco (Oakland) en in 2006 op Denver. Misschien kun je ideeën halen uit de routes en er zelf een nieuwe route van bakken.
https://jojostravel1995usa.blogspot.com/
https://jojostravelusa2006.blogspot.com/
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Marsha: LA - Arches NP - Mt Rushmore - Yellowstone NP - Las Vegas - LA.

Bericht door winterpark »

Ik begrijp niet zo goed wat je met dit topic wilt? Je krijgt heel veel (goede) tips, maar vervolgens ga je je eigen route verdedigen? Waar had je op gehoopt? Met deze route zou ik liever op Denver vliegen, kun je dat hele eerste stuk eruit gooien.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer