Reis NaRoMy: Meivakantie 2020 Denver-Denver.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
NaRoMy
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 jan 2020, 21:11
Aantal x V.S. bezocht: 7

Reis NaRoMy: Meivakantie 2020 Denver-Denver.

Bericht door NaRoMy »

Na al zeer lange tijd mee te lezen op dit forum en onwijs goede tips te hebben opgeslagen, heb ik nu maar eens besloten om ook lid te worden..

Aankomende meivakantie gaan wij, 2 volwassenen en een zoontje van 8 jaar, weer naar de States. Dit zal voor voor ons de 8ste keer worden. Blijft toch verslavend!
We houden van mooie natuur, worden graag verrast en houden van wandelen. Uiteraard moet de kleine man weer de nodige badges naar binnen halen als Junior Ranger. We zien liever iets minder dan dat we ons moeten haasten en mogen ook graag even zwemmen / relaxen / picknicken etc.
Alleen deze keer kom ik niet helemaal uit ons reisschema.
De vliegtickets Denver-Denver met Air Canada, de auto (Ford Edge) en de eerste 8 overnachtingen zijn inmiddels geboekt en kloppen mijns inziens wel.
Maar daarna ... ?

25/4 AMS-Denver (Aankomst 17.58 uur, auto ophalen, rijden naar hotel (La Quinta Inn and Suites by Windham Denver airport)
26/4 Denver - Glenwood Springs (boodschappen doen, Outlets at Silverthorne?, hotspringpool?, Glenwood Caverns adventure Park? Hanging lake? (Glenwood Springs Inn)
27/4 Glenwood Springs - Moab (via Colorado NM en UT128, slapen bij Rustic Inn Moab)
28/4 Moab (Arches)
29/4 Moab (Canyonlands)
30/4 Moab - Monument Valley (slapen bij Goulding’s lodge)
1/5 Monument Valley - Durango (via Mesa Verde NP. Slapen bij Econolodge Inn and Suites)
2/5 Durango
3/5 Durango - Montrose (via Million Dollar Highway?, is dit te doen qua weer?) - Black Canyon of the Gunnison
4/5 Black Canyon of the Gunnison - Alamosa
5/5 Alamosa
6/5 Alamosa - Colorado Springs of Denver?
7/5 Denver
8/5 Denver
9/5 Denver-AMS
10/5 weer thuis

Ik heb in diverse reisverslagen ook gave foto’s gezien van o.a. Crested Butte en andere hooggelegen delen. Het weer laat zich slecht voorspellen, maar zou zoiets te doen zijn en zo ja hoe passen we dat dan in?
Hoe de laatste 6 dagen passend te maken?
Ik ben zeer benieuwd naar jullie expertise!

Groetjes, Natascha.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis NaRoMy- Meivakantie 2020 Denver-Denver

Bericht door Martin & Marianne »

Wij waren in september in Crested Butte en spraken daar iemand die daar werkte, en die vertelde dat april en mei de minst leuke maanden waren daar. Maar het zal van jaar tot jaar verschillen.
Alamosa is voor Great Sand Dunes? Ik denk dat 1 nacht daar ook wel volstaat. Wij vonden de lodge daar leuk.
Misschien heb je iets aan ons 2013-verslag daarvoor. Wij waren er toen ook in mei, maar wel iets later. Op de Million Dollar Hwy hadden we nog wat sneeuw.
Ik kan een bezoek aan het Colorado NM ook aanraden.

Voor Rocky Mountain NP is het misschien ook wat vroeg, maar je kunt kijken wat er mogelijk is dan.
Kijk ook eens in ons 2019-verslag voor onder andere Crested Butte, Aspen en Leadville en de Black Canyon.

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis NaRoMy- Meivakantie 2020 Denver-Denver

Bericht door josea »

Wij gaan deze zomer ook die kant op, en gaan van Denver eerst onderlangs richting Montrose/Durango.

Misschien is onderstaande iets:

4/5 Black Canyon of the Gunnison - Alamosa
5/5 Alamosa - Royal Gorge Bridge & Park - Canyon City
6/5 Canyon City - Cripple Creek (gevangenissysteem, Mollie Kathleen goldmine) - Manitou Springs (Garden of the Gods)
7/5 Manitou Springs - Denver
8/5 Denver (dan heb je nog anderhalve Denver over, was voor mij voldoende)
9/5 Denver - Amsterdam
NaRoMy
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 jan 2020, 21:11
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis NaRoMy: Meivakantie 2020 Denver-Denver.

Bericht door NaRoMy »

Wat een super forum is dit toch! Word ik net wakker, heb ik alweer 2 reacties!

@Marianne: Ik lees al jaren met veel plezier jullie reisverslagen en had dus ook al in jullie reisverslag van 2013 en 2019 gelezen.
Het stomme is dat je dan ook het gevoel hebt dat je iemand dan een beetje kent.. :wink: Leuke schrijfstijl!
Ook andere reisverslagen zoals bijv van Rick en Mandy volg ik al vele jaren. Zij gingen voorheen altijd naar Florida waar wij ook graag komen.
Ik denk dat we Crested Butte uit ons hoofd moeten zetten. Ik vind het geen probleem om iets van winters weer op de Million Dollar Highway te hebben, maar het moet wel te doen zijn met de auto.


@Josea:
Ik zal dan waarschijnlijk 1 overnachting in Alamosa plannen (inderdaad voor de Great Sanddunes)
Ik had maanden geleden al gekeken naar Royal Gorge Bridge & Park en had het om 1 of andere reden afgekeurd en bedacht dat ik het niets vond (te commercieel of te prijzig of zo..)
Ik zal nog eens onderzoeken of Cripple Creek iets voor ons is..

Nogmaals bedankt voor de reacties!
Groetjes,
Natascha
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Reis NaRoMy: Meivakantie 2020 Denver-Denver.

Bericht door laanvdj »

Wij willen ook naar Durango in juni, om de treinreis te maken. Ik heb al verschillende keren gemaild om te vragen naar de prijs van dit jaar. Die is er nog altijd niet. Kwam er nu achter dat er een rechtszaak loopt tegen hun, ivm een brand langs de treinroute in 2018. Ben benieuwd of ze nog gaan rijden. Anders moeten we de route gaan omgooien, we gaan alleen die richting uit voor de treinreis.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis NaRoMy: Meivakantie 2020 Denver-Denver.

Bericht door IngridZw »

Het is wel jammer om alleen voor de treinreis hier naar toe te gaan. Je mist dan wel een prachtig gebied. Ik weet niet hoe de route er verder uitziet, maar wij hebben de Million Dollar Hyw gereden vanuit Durango en via Silverton. Staat bekend als één van de mooiste en spectaculairste wegen van Colorado. En je kunt regelmatig even stoppen om van de uitzichten en watervallen te genieten.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Reis NaRoMy: Meivakantie 2020 Denver-Denver.

Bericht door laanvdj »

IngridZw schreef:
26 jan 2020, 00:29
Het is wel jammer om alleen voor de treinreis hier naar toe te gaan.
We rijden nog de high ridge tail road bij RMNP en de Beartooth highway bij Yellowstone. Beide bekend om hun schoonheid.
Verder hebben we nog Arches, Deathhorse State point park, RMNP en Blackhills , Badlands, Yellowstone en Grand Teton op het programma staan.
Durango was een uitstapje om eens iets anders te doen dan autorijden.
NaRoMy
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 jan 2020, 21:11
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis NaRoMy: Meivakantie 2020 Denver-Denver.

Bericht door NaRoMy »

Nog minder dan 2 maanden en dan mogen weer naar de States! Inmiddels is zo’n beetje alles geboekt en kunnen we haast niet wachten..

Het reisschema staat nu ook wel aardig vast, maar ik dacht ik post ‘m nog even. Misschien zitten er nog verbeterpunten in ;-)

25/4 AMS-Denver (Aankomst 17.58 uur, auto ophalen, rijden naar hotel (La Quinta Inn and Suites by Windham Denver airport)
26/4 Denver - Glenwood Springs (boodschappen doen, Outlets at Silverthorne?, hotspringpool?, Glenwood Caverns adventure Park? Hanging lake? (La Quinta Inn and suites by Wyndham Glenwood Springs)
27/4 Glenwood Springs - Moab via Colorado NM en UT128, (slapen bij Rustic Inn Moab)
28/4 Moab (Arches, Moab Jett, Corona Arch?, Delicate Arch?)
29/4 Moab (Canyonlands)
30/4 Moab - Monument Valley (slapen bij Goulding’s lodge)
1/5 Monument Valley - Durango via Mesa Verde NP (Slapen bij Econolodge Inn and Suites)
2/5 Durango
3/5 Durango - Montrose via Million Dollar Highway. Onderweg naar Black Canyon of the Gunnison en terugrijden naar Montrose (slapen bij Days Inn by Wyndham Montrose)
4/5 Montrose - Great Sanddunes lodge via de 149 (Silver Thread scenic byway als het weer dit toelaat)
5/5 Great Sanddunes lodge - Colorado Springs (garden of the gods) (slapen bij la Quinta Inn by Wyndham Colorado Springs garden of the gods)
6/5 Colorado Springs - Denver (onderweg Outlets at Castle rock) (slapen bij Hyatt house Denver tech center)
7/5 Denver
8/5 Denver
9/5 Vertrek om 11.15 uur uit Denver - AMS.
10/5 weer thuis

Is er nog iemand die hier iets aan kan toevoegen / verbeteren?
Alvast bedankt voor alle input!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer