Reis opvakantie: in de buurt van Salt Lake City en Denver.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Reis opvakantie: in de buurt van Salt Lake City en Denver.

Bericht door opvakantie »

Na al een aantal keren in de US en Canada te zijn geweest, willen we dit jaar in september weer richting het westen en dan beginnen aan de kant van Denver. Echter ben ik nog op zoek naar:
1. Welke plaatsen zijn mooi om te bezoeken (natuur, wandelen max 10 km, scenic drives, of om lekker te relaxen en genieten van het uitzicht en wildlife) ?
2. Wat is een verstandige keuze wat betreft route?

We zijn met z'n 2en en houden van wat afwisseling stad en natuur. We gaan weer naar Yellowstone, toch wel het favoriete park en we willen de wolven toch nog eens te zien krijgen. Grand Teton heb ik nu ook toegevoegd, vaak op de borden zien staan en nu toch maar eens meepakken.

De route die ik als begin idee heb en ook te vinden is op: https://www.frijns.net/USA2020/

#1 01-09-2020 Amsterdam - Salt Lake City : Auto ophalen en wat benodigdheden kopen zodat ik niet alles van thuis hoef mee te nemen.
#2 02-09-2020 Salt Lake City - Grand Junction
#3 04-09-2020 Grand Junction - Aspen
#4 06-09-2020 Aspen - Denver
#5 08-09-2020 Denver - Rocky Mountain NP
#6 10-09-2020 Rocky Mountain NP - Casper
#7 11-09-2020 Casper - Jackson Lake Lodge (bezoek Grand Teton)
#8 13-09-2020 West Yellowstone - bezoek aan Yellowstone
#9 16-09-2020 Wat te doen na West Yellowstone?
...
#? 30-09-2020 LA, SF of SLC terug vlucht

Andersom kan ook lijkt me, via SLC naar Yellowstone en dan richting het zuiden als ik via Las Vegas richting de kust zou gaan.

Tot nu toe heb ik het idee om na West Yellowstone of richting Las Vegas te rijden en terug te vliegen via LA.
Misschien Grand Canyon north rim mee te pakken en eventueel nog wat anders zoals zwemmen in Lake Powell.
Bryce en Zion zijn we al twee keer geweest, dus die kan ik overslaan.

Een tweede optie is richting Portland te gaan en zo via de kust richting SF of LA te rijden.
Afhankelijk van de mogelijkheden die ertussen liggen.
Crater Lake zijn we al geweest, Portland ook al enkele keren inclusief de omliggende plekken.
LA of SF zou ik gebruiken om terug te vliegen, aangezien we er al een aantal keer geweest zijn is een bezoek niet nodig.
Dan zou ik in Pismo Beach aan het einde van de vakantie nog even aan het strand willen liggen.
Als iemand nog een leuk hotel aan de kust weet hoor ik het graag.

De derde optie is in de buurt van SLC blijven en vanaf daar ook weer terug vliegen.
Ik weet alleen niet of het de moeite waard is om bijvoorbeeld de presidenten te gaan bekijken bij Mount Rushmore, is dat het enige dat daar te zien is?
Wie is er bekend met het gebied ten zuiden van SLC en Denver, misschien zijn daar nog mogelijkheden?

We zijn al twee keer ('16 en '18) vanuit Seatlle, via Vancouver Island, Vancouver, Jasper en Banff richting Yellowstone gereden. Ten noorden van Yellowstone hoeft deze keer niet tenzij er echt iets buiten de gebaande paden ligt dat zeer de moeite waard is.

Alvast bedankt voor alle inspiratie.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Opvakantie in de buurt van Salt Lake City en Denver

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het wat lastig lezen zo. Schrijf het eens per dag uit, in een van/naar schema. dan is in één oogopslag te zien waar je 1 nacht hebt en waar je een volle dag hebt.
Je zegt beginnen in Denver maar je vliegt op SLC?

Misschien heb je iets aan ons 2019-verslag voor een route in september met Colorado en ons 2017-verslag voor een route met RMNP en Yellowstone.
Uit onze andere routes et Yellowstone kun je misschien ook wat inspiratie halen (2004, 2008 en 2015). Ben je al bij Moab geweest? En Capitol Reef?

Marianne
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Opvakantie in de buurt van Salt Lake City en Denver

Bericht door winterpark »

Je kunt ook vanaf Denver beginnen, en dan via Glenwood Springs en Vernal naar Grand Teton en Yellowstone. Wij gaan (deze augustus/september) daarna ook nog naar Glacier, maar je kunt ook na Yellowstone doorrijden naar South Dakota/Black Hills, en dan afsluiten met Rocky Mountain NP. En dan weer terug vanaf Denver.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Opvakantie in de buurt van Salt Lake City en Denver

Bericht door IngridZw »

De omgeving van de Black Hills in South Dakota is veel meer dan alleen Mount Rushmore. Natuurlijk is MR als bezienswaardigheid bijzonder om te zien maar de natuur is er ook prachtig. Mooie scenic routes door Custer SP, leuke westernstadjes en je hebt er Badlands NP. Zou het zeker aanraden.
Je kan inderdaad ook starten in Denver vervolgens RMNP, de Black Hils, daarna richting Cody, Yellowstone, Grand Teton en dan afzakken naar het zuiden.
Zo te lezen heb je voor de route nog veel opties open liggen en zijn jullie daar nog lang niet uit. Ik denk daarom dat het goed is om eerst voor je zelf te bepalen welke route jullie het meest aanspreekt.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis opvakantie: in de buurt van Salt Lake City en Denver.

Bericht door opvakantie »

@Martin & Marianne : Het idee is om op SLC te vliegen omdat we het liefst zonder tussenstops ergens aankomen. Aangezien er tussen SLC en Denver nog wel leuke dingen te zien en te doen zijn rijden we dan die kant op. Per dag weet ik nog niet exact hoelang we waar willen blijven. Meestal blijven we, tenzijn tussenstop, overal wel twee nachten gewoon omdat je dan de tijd hebt om iets te gaan bekijken.
Zodra ik een schema heb zal ik het updaten.

@winterpark: We zijn al in Glacier geweest in '16 toen we vanuit Canada richting Yellostone gereden zijn. Ik ga wel South Dakota eens wat meer in detail uitzoeken wat daar te doen is.

@IngridZw: Goed om te weten dat er meer is als Mount Rushmore. De opties liggen inderdaad open maar ik wil Yellowstone en misschien wat andere drukkere plekken alvast boeken voordat de betaalbare/leuke plekken al gereserveerd zijn.
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis opvakantie: in de buurt van Salt Lake City en Denver.

Bericht door opvakantie »

Om het topic compleet te maken, dit is de route geworden:

2/9 MS > SLC > Lehi
3/9 Moab, UT
4/9 Eagle, CO
6/9 Denver, CO
7/9 Estes Park, CO
10/9 Custer, SD
12/9 Cody, WY
13/9 West Yellowstone, MO
17/9 Jackson, WY
19/9 Beaver, UT
20/9 Las Vegas, NV
23/9 Carlsbad, CA
27/9 LA
28/9 LA > AMS

Het rondje vanaf Moab via Denver naar Yellowstone is een stuk waar we nog nooit geweest zijn.
Yellowstone, Moab en Las Vergas zijn bekend en daar komen we graag nog eens.
Het idee in Carslbad is nog lekker een paar dagen relaxen aan zee en daarna naar huis.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis opvakantie: in de buurt van Salt Lake City en Denver.

Bericht door Martin & Marianne »

Het blijft lastig lezen omdat niet duidelijk te zien is hoe lang je ergens bent. Maar ik begrijp dat je geen advies meer zoekt? Toch nog even een suggestie: je zou voor RMNP bij Grand Lake het park binnen kunnen rijden. Dan is het handiger om Denver daarna te doen.
Wat is het plan in Eagle?

En omdat ik het toch niet laten kan: :wink:
Is het niet iets om eerst naar Yellowstone te gaan en dan via South Dakota en Denver naar het westen? Dan ben je wat eerder in Yellowstone dus meer voorzieningen die open zijn. En je hoeft dan niet de I15 te rijden. En hoe later in Colorado hoe meer kans op herfstkleuren daar.
En misschien ook niet gek om te kijken of je accommodatie in Yellowstone zelf kunt vinden?

In je huidige planning is de tijd voor South Dakota ook wel kort, zeker omdat je ervoor en erna lange rijdagen hebt. Met mijn aanpassingen zou je zoiets kunnen doen:

2-sep naar Salt Lake City
3-sep Salt Lake City - Jackson
4-sep Jackson
5-sep Jackson - Yellowstone
6-sep Yellowstone
7-sep Yellowstone
8-sep Yellowstone
9-sep Yellowstone - Cody
10-sep Cody - Custer
11-sep Custer
12-sep Custer
13-sep Custer - Estes Park
14-sep Estes Park
15-sep Estes Park - Grand Lake
16-sep Grand Lake - Aspen
17-sep Aspen - Grand Junction
18-sep Grand Junction - Moab
19-sep Moab - ?
20-sep ? - Las Vegas
21-sep Las Vegas
22-sep Las Vegas
23-sep Las Vegas - Carlsbad
24-sep Carlsbad
25-sep Carlsbad
26-sep Carlsbad
27-sep Carlsbad - Los Angeles
28-sep Los Angeles -

Marianne
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis opvakantie: in de buurt van Salt Lake City en Denver.

Bericht door opvakantie »

We hebben een beetje zitten schipperen met de data ivm de weekenden in Las Vegas en West Yellowstone. Eerst hadden we ook de route linksom in gedachten gehad. Omdat we erg fan zijn van Yellowstone wilden we het mooiste niet meteen in het begin doen. En aangezien het stukje dat je 2x rijdt relatief gezien reuze mee valt hebben we de route toen rechtsom ingepland.
Ik weet nog niet wat ik van SD moet denken, als het echt mooi is en er is veel te zien dan gaan we daar volgend jaar weer naartoe :-)
Ik zal het nog eens overleggen, in principe liggen alleen de tickets en de auto vast. De hotels zijn allemaal nog gratis te annuleren.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis opvakantie: in de buurt van Salt Lake City en Denver.

Bericht door winterpark »

Volgens mij is het weekend niet per se drukker in Yellowstone hoor. Zoiets meen ik gelezen te hebben. Is anders in parken die simpeler vanuit de grote steden aan te rijden zijn.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis opvakantie: in de buurt van Salt Lake City en Denver.

Bericht door IngridZw »

opvakantie schreef:
24 feb 2020, 16:35
Ik weet nog niet wat ik van SD moet denken, als het echt mooi is en er is veel te zien dan gaan we daar volgend jaar weer naartoe
Bedenk wel dat je SD niet snel zult bezoeken in combinatie met andere gebieden of steden tijdens een eventuele volgende reis. Omdat het dan te ver uit de route ligt. Tenzij je opnieuw dezelfde richting uit gaat.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Reis opvakantie: in de buurt van Salt Lake City en Denver.

Bericht door Dutchess »

opvakantie schreef:
10 feb 2020, 13:59

2/9 MS > SLC > Lehi
Waarom in vredesnaam naar Lehi rijden na aankomst?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis opvakantie: in de buurt van Salt Lake City en Denver.

Bericht door Martin & Marianne »

opvakantie schreef:
24 feb 2020, 16:35
We hebben een beetje zitten schipperen met de data ivm de weekenden in Las Vegas en West Yellowstone.
Voor Yellowstone maakt het niet echt uit of je er in het weekend zit of niet. Wat veel belangrijker is is dat je op gunstige locaties overnacht. Heb je nu alles vanuit West Yellowstone gepland? Waarom niet in het park overnachten?
Wat Las Vegas betreft is het inderdaad goed om het weekend te vermijden. In mijn voorstel kom je op dezelfde dagen in Las Vegas als in jouw route. Dus dat is geen reden om voor linksom of rechtsom te kiezen.
Ik zou echt eens kijken naar mijn route. Het is niet alleen korter maar ook mooier qua wegen.

Marianne
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis opvakantie: in de buurt van Salt Lake City en Denver.

Bericht door Emootje »

Wij zijn afgelopen jaar naar Yellowstone geweest, via Grand Teton. Eerst een nacht in Old Faithful cabins, daarna nachtje Cooke City en daarna 2 nachten in West-Yellowstone. Voor ons was dit een geweldige planning en we hadden ook wel het gevoel het meeste "gezien" te hebben. Ja, het was op sommige plaatsen heel erg druk. Maar als je in of dichtbij het park zit kun je die hotspots als eerste pakken en de bussen dagjesmensen voor zijn.
Pluspunt daarvan is dat je wellicht nog wat wildlife kunt zien, zoals wij hadden in de Lamar Valley.
Helaas is de Grand Prismatic Spring in de ochtend een groot dampfestijn waardoor je die niet zo goed kunt zien, dus die moet in de middag of vanaf het uitkijkpunt...
Wij hebben overigens veel gehad aan de Gypsy Guide app, van Grand Teton en Yellowstone. Kost 10 euro maar meer dan waard. Hij werkt op je gps, je start hem op en begint te rijden. Hij vertelt je de plekken waar je moet stoppen, wat achtergrondinfo etc. Wel een usb-sigarettenlader meenemen want de usb van de auto kan hem niet voldoende bijladen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer