Reis Rjkd: advies gevraagd voor deel van de route.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Rjkd: advies gevraagd voor deel van de route.

Bericht door Martin & Marianne »

Rjkd schreef:
19 jan 2020, 10:51
Ik zal even kijken maar krijg het op mijn telefoon de creisverslagen niet geopend? ik zal straks mijn laptop er even bij pakken. Waar raad je aan om dan te overnachten bij de grand canon( welk deel) ?
Ik heb er geen moeite mee op mijn telefoon hoewel het navigeren op de laptop veel handiger is, dan kun je ook per dag iets zoeken.
Hier wat directe links:
Bryce-Page 2013
Grand Canyon 2013
Bryce-Page 2011
Page- Grand Canyon 2011

Ik neem aan dat je voor de Grand Canyon de South Rim bedoelt?
Accommodatie kun je vinden op www.grandcanyonlodges.com en voor de Yavapai Lodge op www.visitgrandcanyon.com.
De meeste lodges liggen aan de rim. De Maswik Lodge ligt er ongeveer 5 minuten lopen vanaf, de Yavapai Lodge iets verder. Die ligt ook iets verder van de meeste restaurants en trailheads en busstops.
De goedkoopste kamers vind je bij de Bright Angel Lodge, maar die zijn niet geschikt voor meer dan 3 personen. Wel ideaal als je eens twee kamers wilt. Je zult waarschijnlijk zien dat er al heel veel, zo niet alles, is volgeboekt, maar er zijn altijd veel annuleringen, dus check regelmatig of er iets vrij is.
Ik zou ook voor de andere plaatsen en parken niet te lang wachten. Je kunt meestal gratis annuleren, dus als je iets wilt wijzigen of je ziet later iets goedkopers dan kun je het altijd nog aanpassen.

De South Rim kun je op de kaart vinden onder Grand Canyon Village. Kijk eens op googlemaps naar de ligging en naar de reistijden vanaf Page en richting LA.
Rjkd schreef:
18 jan 2020, 13:32
plaatsje onderweg naar las vegas ( bv death valley of mammoth lakes?)
Dit zijn wel twee uitersten. Ik zou er tussensin gaan zitten. Wij vinden Lone Pine leuk. Bishop is groter en heeft meer keuze, maar Lone Pine heeft ook voldoende aanbod. Het beoremde Dow Villa Hotel bevalt ons altijd goed. Zie bijvoorbeeld hier en hier voor ons verblijf.

Marianne
Rjkd
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 jan 2020, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Rjkd: advies gevraagd voor deel van de route.

Bericht door Rjkd »

Ik weet dat we inderdaad laat zijn met boeken. Dit komt omdat we pas recent besloten hebben deze reis te maken. Vandaag gaan we de laatste hand leggen aan de route en daarna meteen op zoek naar hotels.Ik bedoel inderdaad de South rim, Al wist ik niet dat dat zo heten🙈. Ik moest het even op zoeken. Superfijn al je tips! Altijd handig als iemand met erg veel ervaring even meekijkt. Ondertussen alles kunnen openen op mijn telefoon lag niet aan jou site maar aan mijn toestel. Ik ga je tip zeker ter harte nemen en een locatie bij de Grand Canyon zoeken.Dat lijkt inderdaad logischer. Ook zal ik nog even kijken naar het stuk tussen Yosemite en Las Vegas. Zoals eerder genoemd hebben we nog een dag over om in te plannen is het verstandig om die misschien toch het eerste stuk langs de kust te pakken? Dus in plaats van een stop vanuit LA naar San Francisco Er twee te doen?
Of wellicht toch een extra dag yosemite
Wadu
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 nov 2017, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Rjkd: advies gevraagd voor deel van de route.

Bericht door Wadu »

Wij sliepen in GC in de KACHINA lodge.
Prima kamer direct aan de rim.

Inchecken gebeurt bij EL TOVAR hotel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer