Reis Rjkd: advies gevraagd voor deel van de route.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Rjkd
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 jan 2020, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Rjkd: advies gevraagd voor deel van de route.

Bericht door Rjkd »

Hallo. Ik zou graag willen in haken op deze vraag met mijn eigen vraag over deze route als dat mag.

Wij gaan van 5-26 juli een rond trip maken. Tickets net geboekt en de overnachting staan dus nog niet helemaal vast. Wij willen graag van uit Las Vegas naar Yosemite rijden.
Ik ben benieuwd welke route ik dan het best kan nemen en waar het handigst is om te overnachten op weg hier naar toe.
We zijn gewend wel lange stuk te rijden maar volgens mij is dit niet in 1 dag te doen als ik het goed gezien heb?
Verder ben ik nog benieuwd waar we zouden kunnen slapen als we niet in Yosemite zelf verblijven. Ik zie dat er sowieso al veel vol is op het park, Dus ben benieuwd naar eventuele andere opties waarvan uit het park makkelijk te bezoeken is. We willen daar twee nachten verblijven zodat we een volle dag voor Yosemite hebben. Ik weet dat dat niet heel veel is maar niet iedereen in ons gezelschap vind het leuk om de natuurparken te bezoeken vandaar dat we een middenweg zoeken. Van uit daar willen we graag doorreizen naar San Francisco. Ben benieuwd naar andere hun ervaringen!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Rjkd: advies gevraagd voor deel van de route.

Bericht door Martin & Marianne »

De kortste en mooiste route is die via Death Valley en de Tioga Pass. Hier heb je minimaal één maar het liefst twee tussenstops nodig.
Kijk eens naar onze laatste 4 reisverslagen voor de route en bezienswaardigheden onderweg. Wij overnachten altijd in het park. Buiten het park ligt El Portal het beste.
Heb je ook al eens naar de voorbeeldroute gekeken?

Voor Yosemite is twee nachten echt weinig. Er is echt voor iedereen voldoende te zien en te doen. Hoe ziet het reisgezelschap er uit?

Marianne
Rjkd
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 jan 2020, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Rjkd: advies gevraagd voor deel van de route.

Bericht door Rjkd »

We zijn met z’n 4e mijn man en ik en onze 2 jongens van 12 en 15.
Ik weet dat 2 nachten in Yosemite weinig is maar mijn man en mijn oudste willen eigenlijk helemaal niet naar de parken 🥴. Die zitten het liefst alleen in de stad 😂. Vandaar dat we er niet lang blijven maar er 1 dag voor uit trekken.
Ik zal jou verslag eens gaan bekijken en ook de vb routes om wat inspiratie op te doen hoe lang waarste blijven.
Ik dacht Al wel dat 1 stop sowieso nodig was.

Het idee is nu:
We landen op la en zullen daar 1 nacht slapen
La- Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas- bryce
Bryce - page
Page
Page - Las Vegas
Las Vegas - stop?
Stop?- Yosemite
Yosemite
Yosemite - San Francisco
Sf
Sf - stop langs de kust?
Stop langs de kust? - la
La
La
La
La -naar huis

We hebben dan nog 2 nachten “over”
Ik denk dat we nog 1 extra nacht in Las Vegas zullen verblijven en dan even kijken wat te doen met de laatste nacht.
Maar dit is even de ruwe opzet.

Feedback is welkom!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Rjkd: advies gevraagd voor deel van de route.

Bericht door Martin & Marianne »

Geen Grand Canyon? En geen Zion?
Waarom wel naar Page en Bryce?
Als jullie vooral voor de steden gaan dan zou ik meer tijd voor Las Vegas , SF en LA uittrekken. En dan het stuk ten oosten van Las Vegas laten vallen.
Maar echt wel jammer om niet wat meer tijd voor de parken uit te trekken.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 17 jan 2020, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Rjkd
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 jan 2020, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Rjkd: advies gevraagd voor deel van de route.

Bericht door Rjkd »

Zion hoor ik van meerdere mensen dat als je daar door heen rijdt dat je het dan ook wel gezien hebt ( ik begrijp als je er een dag voor uit trekt dat je dan met ziet).
We rijden vanaf page via de grand canon terug naar Las Vegas.
Dus daar rijden we dan door geen en stoppen bij een paar punten.
Laatst gewijzigd door Rjkd op 17 jan 2020, 22:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Rjkd: advies gevraagd voor deel van de route.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt door Zion heen rijden maar dan zie je maar een deel. Je komt dan niet in Zion Canyon. Mensen die zeggen dat ze het hebben gezien door er doorheen te rijden weten echt niet waar ze het over hebben. Kijk eens naar een wandeling als de Narrows. Google er eens op. En kijk eens op www.ontdek-amerika.nl.

Van Page naar Las Vegas via de Grand Canyon is bijna 7 uur rijden. Zonder stops Waarom niet een overnachting in het park? Dan heb je ook de mooiste uren daar.
Vanuit LA is het wel zo handig om meteen richting GC te rijden.

Marianne
Rjkd
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 jan 2020, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Rjkd: advies gevraagd voor deel van de route.

Bericht door Rjkd »

Dat begrijp ik maar aangezien niet iedereen de parken leuk vindt moeten we toch keuzes maken. ( ook met ook op de dagen die we hebben). Daarom hebben we besloten deze dan te skippen. Ik zal zeker even naar kijken maar ik denk niet dat er bij zion gaan stoppen.

Vanuit page een overnachting zou nog een optie zijn om een overnachting te nemen maar dat ligt een beetje aan de tijd die we over hebben...
Het lijkt dat we daar wel ruimte voor hebben dus daar zaten we idd aan te denken.

Je bedoelt vanuit la en dan het rondje de andere kant op?
Dan komen we in het weekend in Las Vegas aan en dat willen we vermijden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Rjkd: advies gevraagd voor deel van de route.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat kinderen Zion en Yosemite leuker vinden dan Bryce en de Grand Canyon. Heb je ze de Narrows laten zien? En in Yosemite kun je gaan raften of fietsen.

Het weekend in Las Vegas kun je inderdaad beter vermijden.
Jammer dat je geen one way hebt, die eerste dag is een beetje een verloren dag.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Rjkd: advies gevraagd voor deel van de route.

Bericht door IngridZw »

Ieder zo zijn ding zou ik zeggen. Als dat inhoudt een voorkeur voor de steden dan zou ik ook zeker overwegen om San Diego toe te voegen. Hele leuke stad waar je nog veel Mexicaans/Spaanse invloeden tegenkomt en veel mooie bezienswaardigheden. Ons is SD beter bevallen dan LA.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Rjkd: advies gevraagd voor deel van de route.

Bericht door PSVwally »

Ik vind het niet helemaal duidelijk wat je nou precies wilt. Meer steden dan parken, ok, maar waar je het verhaal vandaan haalt dat als je door de parken rijd je het wel gezien hebt begrijp ik niet.

Nee je hoeft geen urenlange wandelingen te maken, maar bv alleen viewpoints kosten soms ook best wat tijd. Als zou je bv bij de grand canyon 2 of 3 viewpoints aan de hermits rest kan aandoen (vind ik indrukwekkender dan die aan de desert drive kant) dan ben je, zonder wachttijden voor de bus' al een uur of 2 zoet.

Ik zou de route overigens direct omdraaien. Dus beginnen richting SF te rijden. Dit kan met 1 of 2 stops. Wil je bv een walvistocht doen dan kan je een lange rit van LA naar Monterey maken. Vroeg vertrekken, ontbijten in Santa Barbara, dan door ket een stop bij de zee olifanten langs het strand bij San Simeon, een stop bij de bixby bridge en bij point Lobos NRA. De dag erop 's ochtends een whaletour en dan door naar SF voor 3 nachten. Dan naar Yosemite voor 1 nacht en deze dag de Mariposa grove doen. De volgende ochtend glacier point en dan de valley even de lower falls wandelen (20min) en dan via de tioga pass naar Mammoth Lakes voor een nacht. De dag daarop een lange rit via Death Valley naar Las Vegas voor 3 nachten. Dan naar Bryce en Page en dan via de Grand Canyon niet door naar Vegas, maar naar Williams en de dag daarop een lange rit naar LA terug om daar nog wat dagen te pakken.

Zo zou ik het doen als ik je openingspost en reacties lees. Ik ben zelf in Nederland ook geen grote wandelaar, maar in Amerika vind ik het geweldig. Uitdagender, mooiere natuur, meer wildlife, etc etc. En ik denk dat je een volgende trip dan zelf evt wel iets anders in gaat delen. Al is er zeker niets mis met meer steden dan natuur aandoen. In de steden is ook genoeg te beleven. Itt Ingrid vind ik Los Angeles wel geweldig, maar die dat meer als een provincie dan een stad met een 'gezellig' centrum, want daar zijn SF en Vegas weer 'gezelliger' mee.
Rjkd
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 jan 2020, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Rjkd: advies gevraagd voor deel van de route.

Bericht door Rjkd »

Narrows ken ik niet en zal ik eens naar kijken. De reden dat we op la vliegen is dat dat gewoon heel veel verschilde in prijs.
De reden dat we niet van los Angelas richting sf gaan is dat ons verteld is dat de route anders om mooier is. Ik weet niet wat jullie ervaringen daarmee zijn anders is dat zeker een optie!
San Diego gaan we qua tijd gewoon niet redden😩 en la heeft dan wel echt onze voorkeur.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Rjkd: advies gevraagd voor deel van de route.

Bericht door Martin & Marianne »

Maar als jullie vooral voor de steden gaan kun je toch iets anders laten vallen en San Diego meenemen? Zoals ik al aangaf zou je het stuk ten oosten van Las Vegas kunnen laten vallen. Je hebt voor dat stuk toch al weinig tijd.
Eerst richting SF kan als je daarmee het weekend in Las Vegas kunt vermijden. Zoals ik het aangaf kan ook, dan zou je de dagen LA in het begin kunnen doen zodat je buiten het weekend in LV bent.
Ik vind het weinig uitmaken hoe de kustroute gereden wordt. Hoe de weekenden vallen en of je accommodatie kunt vinden is belangrijker.

Wat de activiteiten in de parken betreft had ik je al naar ontdek-amerika verwezen. De Narrows had ik ook al eerder genoemd.
Overweeg eens of het niet leuker is om minder parken goed te doen dan meerdere parken vluchtig. In dat laatste geval is het bijna zeker dat je denkt dat je het wel gezien hebt. In het andere geval zou zo'n park wel eens heel erg mee kunnen vallen .

In 2006 en 2008 waren onze kinderen ongeveer zo oud als die van jullie. Kijk eens in die verslagen bij de delen die overeenkomen met jullie route.

Marianne
Wadu
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 nov 2017, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Rjkd: advies gevraagd voor deel van de route.

Bericht door Wadu »

Hierbij onze route die we in de zomer van 2019 hebben gedaan:
image.png
Mocht ik deze kunnen hermaken had ik 1 dag page eruit gehaald en deze ergens toegevoegd.

Vertrek van LA was omdat de ticketprijs enorm verschilde in vergelijking met vertrek Las Vegas.

Van LA onthou ik Santa Monica Beach wat zeer mooi was maar vooral het enorm drukke verkeer.
Zelf geef ik de voorkeur aan de natuur ipv steden wel met 1 uitzondering namelijk Las Vegas :) :) (voor een paar dagen wel).
Anita74
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 05 okt 2013, 11:59

Re: Reis Rjkd: advies gevraagd voor deel van de route.

Bericht door Anita74 »

Ik zou van LA via Route66 naar Grand Canyon rijden. Ik denk dat de mannen Route66 wel leuk zullen vinden :wink:
Misschien Bryce skippen en Zion toevoegen?
Zoals Marianne al aangaf kun je de parken spannender maken door wat activiteiten toe te voegen. Paardrijden in Bryce, The Narrows in Zion.
Er zijn ook diverse tours te boeken. In Page kun je zwemmen in Lake Powell.
Wij gaan deze zomer samen met onze kids (18 en 15 jaar) een soortgelijke route doen en de jongste is de parken ook al snel zat. "Het zijn allemaal rode stenen" zegt ze :lol: Als je een goede combi vind, blijft het voor iedereen leuk.
In je route heb je ook maar 1 volle dag in SF, wellicht 1 dag van LA halen en die in SF besteden?
Succes verder met de planning :thumbup:
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia 2022
Westkust en Florida 2022
Boston/New England 2022
Rjkd
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 jan 2020, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Rjkd: advies gevraagd voor deel van de route.

Bericht door Rjkd »

Misschien was ik niet helemaal duidelijk, het is niet zo dat we helemaal geen parken willen zien.
Mijn jongste zoon en ik willen juist wel wat zien en mij oudste wil graag een canalope tour doen.
Mijn man skipt ze het liefst allemaal. Hij wil het liefst gewoon alleen naar de steden
Het ligt dus niet zozeer aan de kids :)
Vandaar de afweging om ze niet allemaal te doen en bv zion over te slaan ( maar dit zo bv ook omgeruild kunnen worden met bv bryce) Hier ga ik zeker zo even naar kijken
Wij zijn eerder bij een reisbureau langs geweest en deze gaf aan dat je langs Zion ook gewoon kan rijden en dat Bryce dan leuker was. Ook een collega vertelde dit en ik ben hier eigenlijk vanuit gegaan. Ik weet van de grand canon niet precies wat de leukste plekken zijn om te bekijken, vandaar dat we bedacht hadden om hier langs te rijden vanuit page en dan gewoon wat stopt te maken om te kijken. Ik heb eerder met mijn ouders 4 weken rondgereden (25 jaar geleden) en ik weet nog dat ik er naar een aantal stops helemaal klaar mee was, vandaar dit plan.

De route starten vanuit la naar grans canon is zoals eerder gezegd geen optie want dan komen we in het weekend in las vegas aan.
Wellicht is het toch slimmer om de route om te draaien en dan vanuit La eerst naar San Francisco te rijden.
@Anita74 het is de bedoeling dat we 3 dagen in SF blijven zodat we er 2 volle dagen hebben

@Martin & Marianne San Diego trekt ons wat minder en mijn oudste heeft veel dingen die hij wil doen ik LA vandaar de beslissing om daar wat langer te blijven, ook als een wat rustigere afsluiting van de vakantie. Ik ga je verslagen eens door lezen, daar heb ik nog geen tijd voor gehad :shock: .
Als ik de reis omdraai kom ik door de weeks aan in LV dus dat is top.

wellicht dat deze planning beter is?
-la
-kust plaats overnachtig?
-sf
-sf
-sf
-yosemte
-yosemite
-plaatsje onderweg naar las vegas ( bv death valley of mammoth lakes?)
-LV
-Lv
-Lv
-Bryce Of Zion
-Page
-page
-plaatsje ondeweg naar LA
-la
-la
-la
-la
-la

dan hebben we nog 1 nacht over om ergens tussen te schuiven...wat raden jullie aan, een extra een dag in yosemite, toch zowel bryce als zion doen, of 1 van deze 2 maar dan 2 dagen of overnachten in de buurt van de grand canon?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Rjkd: advies gevraagd voor deel van de route.

Bericht door Harry »

Ik zou echt naar Bryce gaan ipv Zion als je moet kiezen, in Zion zie je eigenlijk echt pas iets als je er veel tijd voor uittrekt en veel gaat wandelen. Je zou wel prima de Canyon overlook trail kunnen doen op weg naar Bryce, dat is een korte wandeling en voor ongeoefende wandelaars best leuk met behoorlijk wat klauteren.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Rjkd: advies gevraagd voor deel van de route.

Bericht door Martin & Marianne »

Wat Harry zegt is niet zo gek. Met maar 1 nacht doe je niet veel in Zion. Dan is Bryce handiger hoewel het wel iets verder rijden is. Overnacht dan in of vlak bij het p ark zodat je een zonsondergang of -opkomst mee kunt maken.

Wat zijn de plannen in Page? Waarom niet 1 nacht Page en 1 nacht Grand Canyon?

Marianne
Rjkd
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 jan 2020, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Rjkd: advies gevraagd voor deel van de route.

Bericht door Rjkd »

Dat heeft meer te maken met de tijd. Als we bij bryce zouden aankomen hebben we de middagen de volgende ochtend om daar wat te doen. Dan door rijden naar page. Daar slapen en dan de volgende dag de antilope tour dan en naar de horseshoe bend. Dan daar weet slapen en de volgende dag op ons gemak naar de volgende stop zodat we tijd hebben om stops te maken bij de grand canon. Op een of andere manier trekt het ons niet zo om bij de grand canon te overnachten en daar langer rond te kijken.... niet echt een specifieke reden. Maar misschien niet zo gek om vanuit page door te rijden en daar dan in de buurt van de grand canon te overnachten zodat we daar wat meer tijd hebben.
We hebben dus nog wel 1 dag over en deze zou dus nog ergens tussen kunnen. Ik twijfel om nog een dag bij Yosemite te pakken of bv bij Bryce of Zion( maar echte wandelaars zijn we niet dus twijfel dan of survivor ons is) Maar dit zou dus evt ook bij de rand canon kunnen zijn. Zelf neig ik nu misschien meer richting een extra dag Yosemite. Wat is aan te raden?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Rjkd: advies gevraagd voor deel van de route.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt natuurlijk prima twee nachten Page doen, dan heb je ook tijd voor andere dingen, maar voor alleen Horseshoe bend (die zou je ook kunnen doen als je van Bryce komt) en Antelope Canyon is een tweede nacht niet nodig.
Ik begrijp niet goed waarom e niet bij de GC zou willen overnachten. Dat je er overnacht betekent toch niet dat je er ook meer tijd doorbrengt? Je hebt alleen het voordeel dat je er tijdens de mooiste uren bent. En minder drukte en minder parkeerproblemen.

Kijk voor dit stuk eens in ons 2011- en 2013-verslag. Toen reden wij ook van Bryce via Page naar de South Rim.

Marianne
Rjkd
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 jan 2020, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Rjkd: advies gevraagd voor deel van de route.

Bericht door Rjkd »

Ik zal even kijken maar krijg het op mijn telefoon de creisverslagen niet geopend? ik zal straks mijn laptop er even bij pakken. Waar raad je aan om dan te overnachten bij de grand canon( welk deel) ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer