Reis Roell23: Route SLC - Las Vegas via Yellowstone & RMNP

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Roell23
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jan 2018, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Roell23: Route SLC - Las Vegas via Yellowstone & RMNP

Bericht door Roell23 »

Beste allemaal,

De geweldige rondreis die wij (mijn vriendin en ik) in september 2018 hebben gemaakt smaakte naar meer.
In 2020 willen wij graag terug naar Amerika, waarbij we een deel van de plekken die we toen (viewtopic.php?f=36&t=69918) hebben aangedaan (Las Vegas, Zion) graag nog eens willen doen, maar waar we vooral een aantal nieuwe plekken willen ontdekken: Yellowstone, Grand Teton & Rocky Mountains NP. Bryce Canyon, Capitol Reef, Canyonlands en Arches hebben we in 2018 bezocht en hoeven we niet persé nog eens te zien, maar zullen we ook zeker niet volledig links laten liggen wanneer we er toch langs komen. Las Vegas willen we graag wat meer ervaren in plaats van alleen maar van hotel naar hotel rennen, in Zion zouden we graag Observation Point (hoewel die nu gesloten is, las ik) of Angels Landing eens lopen.

De vier bovengenoemde parken (Yellowstone, Grand Teton, RMNP en Zion) en Las Vegas zijn dan ook de musts in onze reis van aankomende juni, waar we in totaal ca. drie weken (22 dagen, met gunstige vertrekdagen uit te breiden naar 24 dagen) de tijd voor hebben. Vertrekdatum zou rond 9 juni zijn.

Ik heb een route gemaakt waarin we deze parken allemaal kunnen bezoeken, maar loop daarin nog wel tegen iets aan waar ik nog over twijfel, de start- en finishplaats:
We kunnen starten en eindigen in Las Vegas (goedkoper ivm ontbreken one-way fee bij autohuur maar wel veruit de meeste kilometers), maar ook starten in SLC en eindigen in Las Vegas (voor mijn gevoel wel de mooiste route, ook omdat we in het begin dan rijdagen hebben). Laatste optie is starten in Las Vegas en eindigen in Denver, waarbij we later in Yellowstone en RMNP zijn (minder kans op sneeuw) en we de minste kilometers rijden maar waar we wel starten in Las Vegas.
Uiteraard is de keuze uiteindelijk persoonlijk, maar wat zouden jullie afwegingen zijn vanuit jullie ervaringen?

Daarnaast twijfel ik over het stuk Black Hills. Is die omweg de moeite waard of zouden bv. meer nachten op een andere plek mooier zijn? Mis ik eventueel een mooiere plek (bv. Craters of the Moon/Shoshone Falls)?
Wij houden vooral van natuur en doen graag mooie wandelingen die ook best wat langer mogen zijn dan een paar kilometer (bv. Panorama trail in Yosemite). Wildlife trekt ons niet persé.

De geplande route is als volgt (stopplaatsen kunnen nog iets wijzigen, met name op het eind, bv. een nachtje Zion naar omgeving Bryce of naar Valley of Fire, dat zouden we nu graag wat vroeger op de dag willen doen ipv in de bloedhitte):
Dag Van Naar
1 Amsterdam Salt lake city
2 Salt lake city Grand Teton
3 Grand Teton Grand Teton
4 Grand Teton Yellowstone
5 Yellowstone Yellowstone
6 Yellowstone Yellowstone
7 Yellowstone Yellowstone
8 Yellowstone Cody
9 Cody Deadwood
10 Deadwood Keystone (via Badlands NP)
11 Keystone Keystone
12 Keystone Estes Park
13 Estes Park Estes Park
14 Estes Park Grand Lake
15 Grand Lake Moab
16 Moab Moab
17 Moab Zion
18 Zion Zion
19 Zion Zion
20 Zion Las vegas
21 Las vegas Las vegas
22 Las vegas Amsterdam

Bij eindigen in Denver zouden Las Vegas en Zion naar het begin verplaatst worden en zouden we vanuit Zion door rijden naar Salt Lake City en de route daar verder oppakken (en dan vanuit Grand Lake naar Denver). De extra nacht doen we dan in Las Vegas, zodat we daar ook nog op de 2e en 3e dag iets van de (latere) avond mee kunnen krijgen.
Bij starten en eindigen in Las Vegas zouden we de tweede dag direct naar Zion rijden (voor 2 of 3 nachten), waarna we bovenstaande route weer oppakken. We zouden dan vanuit Moab via Bryce Canyon terug naar Las Vegas rijden. Vanwege het aantal extra kilometers zouden we de reis in dit geval met twee dagen kunnen verlengen.

Voor alledrie de routes heb ik al accommodaties gereserveerd (uiteraard met gratis annuleren) in Yellowstone (twee nachten Old Faithful Inn, één nacht Canyon Lodge en één nacht in Gardiner), dus dat is in ieder geval geregeld.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/meningen over onze route.

Alvast bedankt voor jullie hulp en tips!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Roell23: Route SLC - Las Vegas via Yellowstone & RMNP

Bericht door PSVwally »

Ik zou een dag meer nemen voor de Black Hills. Cody - Deathwood via Bighorn NF (stop), Devils Tower (stop) en dan de prachtige route via Huwett ipv de snelweg naar Deadwood kost je al zeker de hele dag. De dag erop doe je dan Badlands. Prima, de één vind het geweldig, de ander is er snel doorheen. Je kan ook nog naar minuteman missile launch plaatsen. En daarna heb je eigenlijk dus maar 1 volle dag voor de BH wat imo wat krap is.

Afhankelijk vd strengheid vd winter kan de trail ridge road nog gesloten zijn en dan is grand lake niet handig. Zorg dus voor een altenatief voor die dag onderlangs mocht het nodig zijn.

Je geeft zelf aan dat Moab geen must is, die dag zou ik dus bij de Black Hills zetten. Dan heb je wel 2 goede rijdagen van Grand Lake of een andere plek naar Zion, maar dat is dan niet anders.

Ik zou de trip zo ook kunnen doen, maar ik zou verder geen zaken meer toevoegen zoals Craters of the moon, anders heb je te weinig tijd
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Roell23: Route SLC - Las Vegas via Yellowstone & RMNP

Bericht door Markstaal »

Ik sluit me aan bij de de reactie van PSVwally. De Black Hills is een geweldig gebied met het echte Amerika gevoel, zeker een extra nacht toevoegen. Vergeet ook Custer SP niet!

Het stuk van Deadwood tot aan Cody is erg lang, wij hebben vorig jaar een overnachting in Buffalo gedaan om zo meer tijd te hebben voor Devils Tower en de dag erop Bighorn NF plus het bezoek aan Cody.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Roell23: Route SLC - Las Vegas via Yellowstone & RMNP

Bericht door Martin & Marianne »

Ziet er goed uit maar zoals hiervoor ook al gezegd is de tijd in South Dakota niet ruim. Maar het kan wel zo.

Qua vertrek en eindpunt zijn er nog wel wat mogelijkheden. Een rondje Denver kan ook natuurlijk. Een one way Las Vegas- Salt Lake City kan maar aan de andere kant is het maar 6,5 uur rijden dus met een extra dag kun je dan de drop off kosten besparen.
Zonder Las Vegas zou je een mooi rondje kunnen maken met wat meer tijd in Colorado en South Dakota.

Misschien heb je voor Yellowstone en Grand Teton in juni iets aan ons 2015-verslag en voor Yellowstone en RMNP ons 2017-verslag.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer