Reis MarjoleinB: van ? via Albuquerque naar San Diego (2021).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
MarjoleinB
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 10 jul 2013, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis MarjoleinB: van ? via Albuquerque naar San Diego (2021).

Bericht door MarjoleinB »

Ha allemaal,
ik loop een beetje vast, dus dacht ik kom eens hier shoppen voor tips.
Waar kunnen jullie bij helpen?
Ik wil heel graag in 2021 naar het Albuquerque International Balloon Fiesta. Deze is van 2 t/m 10 oktober 2021.
Het plan is om te gaan met mezelf, mijn man en onze 2 kinderen (van dan 4 en 2 jaar oud) en te reizen met een camper in ongeveer 3 weken.

We zijn al 2x eerder die kant op geweest en man wil eigenlijk alleen nieuwe dingen zien. Waar we al geweest zijn:
Las Vegas, Death Valley, Yosemite, San Francisco, Highway 1, Los Angeles, Grand Canyon, Page, Monument Valley, Mesa Verde, Bryce, Zion, Yellowstone, Grand Teton, Salt Lake City.
Met de kinderen lijkt me San Diego heel leuk en daarnaast wil ik nog eens de Million Dollar Highway rijden en met de trein van Durnago naar Silverton.
Dat leek me wel aan elkaar te passen dus ik ben begonnen met een route maar loop nu vast.
3 vragen eigenlijk:
#1 wat is een handige plek om te starten? Ik zat zelf te denken aan Denver. Is dit leuk in die periode? (zou dan eind september zijn) en wat moeten we dan daar in de omgeving echt bekijken?
#2 ik mis in mijn huidige route idee Sedona. Is dit zonde? Moet Sedona er op een of andere manier in? En zoja, hoe doe ik dat dan handig?
#3 wat zijn verder leuke parken/bezienswaardigheden die ik niet moet missen als ik in deze buurt ben? Nog leuke parken/attracties voor de kids?
Alle tips zijn welkom. :thumbup:

Hierbij mijn eerste route beginsel:

Vrijdag 24 september 2021: Amsterdam - ?
Zaterdag 25 september:
Zondag 26 september:
Maandag 27 september:
Dinsdag 28 september:
Woensdag 29 september:
Donderdag 30 september: Snowmass Village - Montrose (Black Canyon of the Gunnison)
Vrijdag 1 oktober: Montrose - Durango (million dollar highway)
Zaterdag 2 oktober: Durnago (trein naar Silverton)
Zondag 3 oktober: Durango - Santa Fe
Maandag 4 oktober: Santa Fe - Albuquerque
Dinsdag 5 oktober: Albuquerque
Woensdag 6 oktober: Albuquerque
Donderdag 7 oktober: Albuquerque - Silver City (City of Rocks State Park)
Vrijdag 8 oktober: Silver City - Tucson (Chiricahua National Monument)
Zaterdag 9 oktober: Tucson (Pima Air & Space Museum)
Zondag 10 oktober: Tucson - Yuma (Saguaro National Park)
Maandag 11 oktober: Yuma - Salton City (Salvation Mountain, East Jesus, Imperial Sand Dunes)
Dinsdag 12 oktober: Salton City - San Diego (Salton Sea, Galleta Meadows Metal Sculptures in Borrego Springs, Anza Borrego Desert State Park)
Woensdag 13 oktober: San Diego (USS Midway Museum of San Diego Model Railroad Museum)
Donderdag 14 oktober: San Diego (San Diego Zoo of San Diego Zoo Safari Park )
Vrijdag 15 oktober: San Diego (Legoland)
Zaterdag 16 oktober: San Diego - Amsterdam
Zondag 17 oktober: Amsterdam
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: MarjoleinB: van ? via Albuquerque naar San Diego (2021)

Bericht door winterpark »

Leuk idee zeg, om naar die Ballon Fiesta te gaan.

Klopt het dat jullie nog niet in Moab zijn geweest? Daar een dag of vier doorbrengen is HEERLIJK in oktober kan ik je vertellen :D En dan o.a. Arches en Canyonlands bezoeken.

Wat je misschien zou kunnen doen, is:
Denver-Glenwood Springs
Glenwood Springs - Moab
Moab
Moab
Moab - Montrose

En dan de rest van de route oppakken.

Je kunt onderweg naar San Diego ook anders rijden, nl. van Tucson naar Anza Borrego SP.
MarjoleinB
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 10 jul 2013, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: MarjoleinB: van ? via Albuquerque naar San Diego (2021)

Bericht door MarjoleinB »

Oeps, Moab vergeten in de lijst. Daar zijn we ook al geweest, maar alleen Arches en Deadhorse State Park gezien.
Dus Canyonlands zouden we nog kunnen bekijken en qua weer lijkt me dat in oktober inderdaad heel prima!
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: MarjoleinB: van ? via Albuquerque naar San Diego (2021)

Bericht door winterpark »

Ha, Canyonlands is wel de moeite waard. Je zou ook nog een dagje extra in Glenwood Springs kunnen blijven en de Hanging Lake kunnen bezoeken.
dizzymisslizzy1983
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 mei 2016, 16:17

Re: Reis MarjoleinB: van ? via Albuquerque naar San Diego (2021).

Bericht door dizzymisslizzy1983 »

Ik heb me behoorlijk ingelezen in die trein omdat het me heel gaaf leek en leuk voor onze 8 jarige.

Maar de rit duurt 3,5 uur enkele reis. Ter plaatse heb je dan 2 uur. En dan is het 3,5 uur weer terug of 1,5 met de bus.
De open wagons leken me geweldig maar daar vang je veel roet.
Al met al leek het me toch ongeschikt met een jong kind, helaas.
MarjoleinB
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 10 jul 2013, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis MarjoleinB: van ? via Albuquerque naar San Diego (2021).

Bericht door MarjoleinB »

Thx winterpark, ik ga me wat meer verdiepen in Colorado!
En dizzymisslizzy1983, goed punt! Het willen gaan met de trein stamt nog uit de tijd dat ik geen kinderen had en had me nu niet helemaal gerealiseerd hoe lang het zou zijn... Dus thx voor de tip en ik ga op zoek naar iets anders leuks met de kids :thumbup:
MarjoleinB
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 10 jul 2013, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis MarjoleinB: van ? via Albuquerque naar San Diego (2021).

Bericht door MarjoleinB »

Ik zit me nu serieus te verdiepen in een start in Denver,
En dan is het wel jammer als we niet meteen de Rocky Mountains meenemen. Wat ik echter wel lastig inschatten vind is of dat te doen is eind september?
Ik neem aan dat er kans is op sneeuw (en daar zit ik met een camper en 2 kleine kinderen niet echt op te wachten) of valt deze kans wel mee?
En als ik de Rocky Mountains meeneem dan is Estes Park volgens mij een goede overnachtingsplek.
Is de Peak to Peak Scenic Byway te doen met een camper eind september?
Ik had verder inmiddels op mijn lijstje staan Garden Of The Gods en Glenwood Springs (voor de hot springs) maar dat wordt volgens mij dan wel een gek rondje. Iemand hier nog tips/aanbevelingen voor?
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis MarjoleinB: van ? via Albuquerque naar San Diego (2021).

Bericht door jojostravelusa »

Je zou tussen Silver City en Tucson een uitstapje kunnen maken naar Tombstone. Dat vonden wij een heel leuk westerndorpje. Er zijn ook openluchtshows te zien en kun je met een postkoets of bus een tour door het stadje maken. Wij hebben ons er prima een ochtend vermaakt en dat had langer kunnen worden, als er geen wolkbreuk was die de Gunfight at the OK Corall show veknoeide. Daarom zijn we helaas ook niet meer naar het Bootleg Cemetary geweest.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer