Reis dochter moon29: van San Diego naar Las Vegas.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Reis dochter moon29: van San Diego naar Las Vegas.

Bericht door moon29 »

Hello!

Onze dochter is op al onze 5 reizen naar Amerika mee geweest (zie in onderschrift info over gemaakte reizen) en gaat nu voor het eerst alleen samen met vriend.
Ze willen vertrekken op of rond 14 mei voor max 3 weken.
Haar vriend is alleen ooit in Boston geweest, maar nooit in West-Amerika. De reis zou daarom bij voorkeur highlights bevatten voor hem, maar ook nieuwe plekken voor haar. Hij is helemaal gek op auto's. Beide willen ze mooie wandelingen in de natuur (tot max 15 km ongeveer) combineren met wat leuke staddagen.

Mij is gevraagd een leuke route voor ze mee uit te denken en kom ik op volgende:
image.png
Er kan nog 1 dag worden toegevoegd: waar?

Waarbij San Diego t/m Sedona voor onze dochter nieuw is (route 66 heeft ze al ooit mee gedaan in 2014, maar toen heeft ze heel dat stuk geslapen :lol: )
In Death Valley overnachten heeft ze nooit gedaan, daar reden we in 2014 doorheen.

Is dit een mooie gebalanceerde route? Hebben jullie tips ter verbetering, of voor fijne betaalbare accommodatie?

Groetjes, Monique.
Laatst gewijzigd door moon29 op 15 jan 2020, 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis dochter: van San Diego naar Las Vegas

Bericht door IngridZw »

Ik mis Capitol Reef tussen Moab en Bryce. Als ze nog een overnachting te besteden hebben zou ik die daar inzetten. Dat geeft ook meer tijd voor de UT 12 de volgende dag en de mooie wandeling naar de Lower Calf Creek Falls. Of hebben jullie die al gelopen in een eerdere reis.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis dochter: van San Diego naar Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Zeker Capitol Reef toevoegen.
Moab in het Memorial Day weekend is niet aan te raden.
Ik denk dat ze er hoe dan ook goed aan doen om zo snel mogelijk naar accommodatie te kijken.

Marianne
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis dochter moon29: van San Diego naar Las Vegas.

Bericht door moon29 »

Capitol reef zijn we al 2x uitgebreid geweest en lower Calf creek falls hebben we al 2x gelopen.
In 2019 nog. Is er een mooi alternatief op de route?

Omdat we nooit in die periode zijn geweest heb ik niet aan Memorial day gedacht. Dat is idd iets om rekening mee te houden.
Nou hebben we in 2019 ons plan om Chesler Park te lopen geskipt vanwege de hitte. Dus wellicht is dat een idee voor dat weekend? Daar zal het sws niet druk zijn.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis dochter moon29: van San Diego naar Las Vegas.

Bericht door winterpark »

Mooi schema zo, Chesler Park is echt heel gaaf. Misschien is de West Rim Trail in Zion ook wel wat voor hen? En Taylor Fork in Kolob? Sowieso dan een extra dag Zion toevoegen! En anders zou ik die bij Moab zetten. Ik zou ook overwegen om Death Valley eruit te halen, beetje gekke lus in die route, en zeker in mei vooral erg warm.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis dochter moon29: van San Diego naar Las Vegas.

Bericht door moon29 »

Stom... ik had in openingspost staan 'ze heeft nooit in Las Vegas overnacht' maar dat moest zijn Death Valley. In Las Vegas zijn we al in 4 reizen geweest (maar dat is voor haar en ons nooit een straf :lol: )
winterpark schreef:
15 jan 2020, 08:22
. Ik zou ook overwegen om Death Valley eruit te halen, beetje gekke lus in die route, en zeker in mei vooral erg warm.
In Death Valley zijn we 1 keer een dag geweest (zonder overnachting) in juli, 50 graden 8) Daarom juist nu die overnachting daar bedacht, om daar vroeg in de ochtend en later in de avond bij betere temperatuur te kunnen genieten van zonsopkomst/ondergang.
De lus is inderdaad wat vreemd, maar wist niet hoe ik het anders in kon plannen.
Alle ideeën hieromtrent of ervaringen van overnachten daar eind mei zijn welkom :)

Dank voor je andere tips! Mochten ze Chesler Park gaan doen, dan beter 1e nacht na Monument Valley in Blanding of Monticello?
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis dochter moon29: van San Diego naar Las Vegas.

Bericht door winterpark »

Trouwens, om teleurstelling te voorkomen, Observation Point in Zion is al een tijd dicht, net als een aantal andere wandelingen in het oostelijke gedeelte van Zion.

Willen ze eigenlijk ook nog naar Valley of Fire, Snow Canyon en Red Rock Canyon? Zomaar weer even wat ideeen. :D
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis dochter moon29: van San Diego naar Las Vegas.

Bericht door winterpark »

Wij hebben Chesler Park gedaan op een van onze Moab dagen omdat we daar vier dagen zaten. Toen gewoon terug gereden naar Moab. Daarna (dus een dag later) overigens nog een overnachting gehad in Blanding, maar die bleek toen een beetje zinloos te zijn, haha.
Ik zou die nacht dan na MV doen maar doorrijden naar Moab kan ook, is nog 1,5 uur.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis dochter moon29: van San Diego naar Las Vegas.

Bericht door moon29 »

Bedoel je
overnachting MV - Chesler Park - overnachting Blanding - Moab?
Ik bedoelde:
overnachting MV - overnachting Blanding - Chesler Park - Moab
Dan scheelt het op en neer rijden.
winterpark schreef:
15 jan 2020, 09:02
Trouwens, om teleurstelling te voorkomen, Observation Point in Zion is al een tijd dicht, net als een aantal andere wandelingen in het oostelijke gedeelte van Zion.
Thanks voor de tip. Toevallig wist ik dat al vanwege onze reis in 2019. Daarom liepen toen vanuit het oosten naar Observation Point. Dat is een erg mooie wandeling. Maar Angels Landing is ook nog een optie.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis dochter moon29: van San Diego naar Las Vegas.

Bericht door winterpark »

Sorry, had mijn bericht al aangepast. Wij reden de route namelijk omgekeerd. Hopelijk is het nu duidelijk?

De West Rim Trail loopt eigenlijk van Lava Point naar de Grotto, langs Angels Landing. Moet je echt eens naar kijken, leuk alternatief voor het drukke Angels Landing.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis dochter moon29: van San Diego naar Las Vegas.

Bericht door moon29 »

thanks :thumbup: we gaan er naar kijken
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis dochter moon29: van San Diego naar Las Vegas.

Bericht door winterpark »

Voor de zekerheid:
Dit is een optie:

Grand Canyon - Monument Valley
Monument Valley - Chesler Park - slapen in Monticello (Blanding ligt minder gunstig zie ik, heeft wel een erg leuke Lodge)
Monticello - Moab

Maar wat ook prima kan en wat ik eigenlijk zou aanraden:

Grand Canyon - Monument Valley
Monument Valley - Chesler Park - Moab
Moab
etc

Voor de rit naar de trailhead van Chesler Park is minstens een SUV wel heel prettig trouwens.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis dochter moon29: van San Diego naar Las Vegas.

Bericht door moon29 »

Om na Chesler Park terug te rijden naar het zuiden lijkt me zonde, dan beter meteen naar Moab idd.
Daarom dacht ik of het handig was na nacht in MV, daar bijvoorbeeld nog paardrijden en wat rondlopen of rijden en dan naar Monticello rijden (iets leuks nog te doen onderweg? eventueel middels omweg?). en dan ben je de volgende ochtend dicht bij de Chesler Park trail.

Ik neem aan dat je gezien warmte en lengte van de trail, vroeg aan de trailhead wilt staan. Als je dan nog uit MV moet komen ben je eerst nog 4 uur met de auto onderweg. Dat lijkt me wat veel.

Ze gaan nu trouwens kijken om eventueel week later te gaan. Dan valt Memorial Day weekend niet in Moab maar bij San Diego.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis dochter moon29: van San Diego naar Las Vegas.

Bericht door winterpark »

Ja, eigenlijk moet je inderdaad wel vroeg starten met die wandeling. Kan behoorlijk warm zijn en veel stukken zijn onbeschut.
Zie nu ook dat Monument Valley een stuk verder weg ligt dan ik dacht.
Van MV naar Blanding kunnen ze de Moki Dugway rijden, erg mooi. Hier hebben wij trouwens in Blanding geslapen, beviel heel goed: https://www.stonelizardlodge.com/
Er is eerlijk gezegd geen ruk te doen in Blanding maar om de hoek van de Lodge zit een bowlingbaan annex benzinepomp annex fastfoodrestaurant. Maar goed, Monticello ligt dan natuurlijk wel beter.
Sorry dat mijn eerdere reacties een beetje vaag waren, blijkbaar is het erg lastig voor me om andersom te redeneren (qua route), LOL.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis dochter moon29: van San Diego naar Las Vegas.

Bericht door moon29 »

haha, maakt niet uit :wink: . Stone Lizard is idd goed hotelletje met prima ontbijt. Verbleven wij in afgelopen reis ook.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis dochter moon29: van San Diego naar Las Vegas.

Bericht door moon29 »

Inmiddels hebben ze geboekt, een week later, zodat Memorial Day weekend niet in Moab valt, maar bij San Diego.
21 mei: Amsterdam -San Diego
9 juni: Las Vegas - Amsterdam
Een dag langer dus dan het schema gepost in openingspost.

het idee is nu om die extra dag alsvolgt in te zetten:
image.png
Hebben jullie nog leuke tips voor mooie activiteiten of hikes om te doen voor een jong stel (dan 26 en 21) en goede/bijzondere maar betaalbare accomodatie bijvoorbeeld?
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis dochter moon29: van San Diego naar Las Vegas.

Bericht door winterpark »

Voor Sedona zou ik eens op Airbnb kijken, hotels zijn daar erg prijzig (al zitten zij er wel doordeweeks zo te zien) en op Airbnb kun je voor 80-90 euro per nacht een leuk huisje/studio huren met zelfincheck.

In de Grand Canyon zou ik blijven checken of er in de Bright Angel Lodge een kamer vrij is, wij hebben een kamer zonder badkamer gehad daar, super schoon en netjes, en heel betaalbaar.

En in Monument Valley heb je in The View voor 80 dollar per nacht een truck driver room. Prima en schoon, maar zonder uitzicht.

In San Diego hebben wij de Old Town Inn geboekt voor 100 euro per nacht, maar ook daarvoor geldt dat er op Airbnb veel leuke en betaalbare alternatieven te vinden zijn.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis dochter moon29: van San Diego naar Las Vegas.

Bericht door IngridZw »

Zijn ze al in San Diego geweest. Als ze overnachten in de buurt van Old Town SD kunnen ze daar de auto parkeren en eventueel de stad verder verkennen met de historische tram. Een Hop & Off die bij alle bezienswaardigheden langs gaat.
Ze kunnen ook de auto parkeren bij de USS Midway. Daar is een hele grote parkeerplaats waar wij de auto ook hebben geparkeerd. Je zit dan op loopafstand van een aantal bezienswaardigheden zoals o.a. Harbour Village en Gaslamp Quarter. Old Town SD is vooral in de avond erg gezellig en Balboa Park is ook zeker een bezoek waard.

Wij waren 2 keer in Zion NP. Beide keren hebben we overnacht in Zion Park. Prima motel en niet duur. Mochten ze dit motel boeken dan via de eigen site. Is goedkoper dan bv bij Booking.com en annuleerbaar.

Sedona en omgeving is ook prachtig en van alles te zien en te doen. In Sedona zelf is een winkelgebied genaamd Tlaquepaque Village met leuke winkeltjes helemaal opgetrokken in Mexicaans/Spaanse sfeer. Ik denk zomaar dat je dochter hier wel graag rond wil snuffelen. The Chapel of the Holy Cross is ook de moeite waard om te zien. Een kerkje gebouwd in de rode rotsen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis dochter moon29: van San Diego naar Las Vegas.

Bericht door josea »

Capitol Reef toevoegen nog een optie? Of zijn de dagen gevuld? Ik denk dat de (hele) Sulphur Creek trail dan wel leuk is voor ze!
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis dochter moon29: van San Diego naar Las Vegas.

Bericht door IngridUSA »

Als ze van actie houden (ik zag al een jeeptour in Moab voorbij komen) kun je in Sedona op een atv rijden:
https://www.arizonaatvadventures.com/sedona-atv-tours
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer