Reis Anita74: rondreis LV-LA met 2 tieners.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Anita74
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 05 okt 2013, 11:59

Reis Anita74: rondreis LV-LA met 2 tieners.

Bericht door Anita74 »

Na plannen te hebben gemaakt voor een camperrondreis Noordwesten toch weer gewijzigd en willen we juli/augustus toch een rondje zuidwesten gaan doen, met de auto. Zelf ben ik er 25 jaar geleden al eens geweest. Samen met dochterlief afgelopen jaar Las Vegas en Los Angeles bezocht. Nu wil zoonlief toch ook wel erg graag dien kant op.
We houden van een mix steden/natuur, willen niet te gehaast rondreizen en er moet ook voldoende tijd zijn voor shoppen en spontane acties en reizen met 2 tieners van 18 en 15 jaar.

Ik had zelf de volgende route bedacht:

1. vlucht naar Las Vegas
2. Las Vegas - Williams (via Hooverdam - Kingman - Route66)
3. Williams - Grand Canyon
4. Grand Canyon - Monument Valley
5. Monument Valley - Page
6. Page (tour Lower Antelope Canyon + Lake Powell)
7. Page - Bryce Canyon
8. Bryce Canyon - Zion
9. Zion (the narrows)
10. Zion - Las Vegas
11. Las Vegas
12. Las Vegas
13. Las Vegas - Death Valley
14. Death Valley - Mammoth Lakes
15. Mammoth Lakes - Yosemite
16. Yosemite
17. Yosemite - San Francisco
18. San Francisco
19. San Francisco
20. San Francisco - Monterey (of omgeving)
21. Monterey - Pismo Beach (of omgeving)
22. Pismo Beach - LA
23. LA
24. LA
25. vlucht naar huis

Vlucht is nog niet geboekt, route kan dus evt. ook omgedraaid worden. Tickets vind ik op dit moment nog vrij duur.

Is deze route te doen en niet te gehaast? Tijdens onze vorige reizen was de rondreis max. 2 weken en daarna relaxen, dus dit is wel een uitdaging. :lol:
We hadden eerst nog Moab (Arches, Canyonlands en Capitol Reef) ingepland, maar dit werd een beetje te veel denk ik.
Is dag 2 te doen? Is ongeveer 400 km rijden en dan natuurlijk nog de nodige stops onderweg.

Alle tips zijn welkom. :D
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia 2022
Westkust en Florida 2022
Boston/New England 2022
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: reis Anita74: rondreis LV-LA met 2 tieners

Bericht door IngridZw »

Mooie route en goed in balans. Dat je 2 dagen uittrekt voor LV ik zeker voor de tieners ook leuk. Kortom Ik zou er niets meer aan veranderen of het moet al de 1ste overnachtingsplaats zijn. Eventueel Williams veranderen in Kingman maar aan de andere kant kun je die ochtend vanwege de jetlag al heel vroeg vertrekken. Williams is ook een leukere (route66) overnachtingsplaats dan Kingman. De Hoover dam kost je hooguit 2 uurtjes en vervolgens zou ik de route nemen via het authentieke westernstadje Oatman en een stop maken in Seligman. Daar vind je nog het jaren 60 sfeertje.

Ik zou wel zo snel mogelijk kijken naar accommodaties, vooral in de parken. Je kunt altijd annuleren mocht je de route andersom rijden.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Anita74: rondreis LV-LA met 2 tieners.

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route inderdaad.
En ook goed te doen maar heel rustig is het niet. Als je echt overal ruim de tijd wilt nemen zou ik iets laten vallen. Voor Yosemite is een extra overnachting zeker geen overbodige luxe.
Je kunt ook nog kijken naar vliegen op Phoenix. Dan heb je een mooie route naar de Grand Canyon.
Of doe de dagen Las Vegas in het begin en rij van Zion naar Death Valley. Dan win je een dag.

Marianne
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Anita74: rondreis LV-LA met 2 tieners.

Bericht door stegeman »

Las Vegas / GC via de Hooverdam en route 66 is ons ook erg goed bevallen! Misschien dat het nog wat meer rust geeft als je Williams overslaat en doorrijdt naar GC (wij vonden het helemaal geen lange rijdag en hebben zelfs nog uitgebreid boodschappen gedaan bij de wallmart die dag) en daar 2 nachten blijft. Williams - GC is maar heel kort. Of je moet het doen vanwege de prijzen.... maar de dure overnachting aan de rim van de GC was direct wel een vd meest speciale voor ons. Wat een uitzichten zo uit de cabin. Met de camper sta je niet pal aan de rim maar ook wel mooi
Eigenlijk maakten wij afgelopen september exact deze reis in een iets andere volgorde. Erg goed bevallen en niet te gehaast. (Al hebben we wel besloten een volgende keer overal nog langer op 1 plek te willen blijven)
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Anita74: rondreis LV-LA met 2 tieners.

Bericht door PSVwally »

Of je moet het doen vanwege de prijzen.... maar de dure overnachting aan de rim van de GC was direct wel een vd meest speciale voor ons. Wat een uitzichten zo uit de cabin
In September nog in de bright angel lodge overnacht...15 stappen van de rim. $80 per nacht exclusief tax. Kan dat in vergelijking met diverse andere hotels op dit soort toplocaties in een NP niet duur noemen.
Anita74
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 05 okt 2013, 11:59

Re: Reis Anita74: rondreis LV-LA met 2 tieners.

Bericht door Anita74 »

Dank voor jullie reacties!
En fijn dat de route zo goed in elkaar zit.

Vliegen op Phoenix is inderdaad ook nog een optie waar ik naar gekeken heb, maar op dit moment gemaakt het geen verschil met Las Vegas. Maar ik houd het in de gaten.
Heel uitgebreid gaan we de parken niet bezoeken, dus niet allerlei trails etc. Dan zouden we nog wel een week kunnen vullen en de jongste is het dan al snel zat. Afgelopen oktober samen naar Las Vegas en toen naar Valley of Fire geweest en dan is een halve dag meer dan genoeg. We willen wat variatie/actie in de reis, tour Lower Antelope Canyon, The Narrows in Zion.
We hebben Las Vegas nu juist bewust tussenin als onderbreking van de natuurbezienswaardigheden en zoals Ingrid ook al aangaf zijn we de eerste dagen toch vroeg wakker, dus kunnen we lekker vroeg op pad.
Wat betreft de overnachtingen: lees inderdaad dat je er in de parken vroeg bij moet zijn met reserveren. Veel zit al vol zag ik. Zouden jullie bij alle parken echt in het park overnachten of is erbuiten ook goed te doen? Bij Grand Canyon dacht ik juist aan een overnachting buiten het park, maar begin nu toch te twijfelen. Dacht zelf aan Tusayan. Ik schrik toch wel van de prijzen hoor, september is waarschijnlijk ook net weer iets goedkoper dan juli/aug. en we willen een 4-pers.kamer anders is het dubbel tarief met 2 kamers.
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia 2022
Westkust en Florida 2022
Boston/New England 2022
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Anita74: rondreis LV-LA met 2 tieners.

Bericht door stegeman »

Het grote voordeel vd dure overnachting bij Bright angel Lodge was eigenlijk vooral ook wel dat wanneer je met de auto zou komen (wij waren september) het vinden van een parkeerplek rampzalig is. Dat was het voor ons als gast al. Maar als hij eenmaal staat kan verder alles lopend en met de shuttel. Erg goed bevallen. Maar je hebt gelijk. De prijsverschillen zijn enorm. IN de NP deden wij in DV, Yosemite en GC. Bryce niet nodig ivm de shuttel die wel loopt en ZIon overnachtten we in Springdale en konden zo ook met de shuttel. Met een camper wellicht anders daar(?). Hadden geen spijt vd soms dure keuzes die we elders weer compenseerden.
Anita74
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 05 okt 2013, 11:59

Re: Reis Anita74: rondreis LV-LA met 2 tieners.

Bericht door Anita74 »

Dacht je wel voor de duidelijke uitleg. Dat het in september ook nog zo druk was voorspelt niet veel goeds. Maar ik ga zeker kijken naar die lodge wat de prijs is in onze periode en of die nog vrij is. Wij doen dat inderdaad ook altijd: duurdere hotels afwisselen met goedkopere.
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia 2022
Westkust en Florida 2022
Boston/New England 2022
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Anita74: rondreis LV-LA met 2 tieners.

Bericht door Martin & Marianne »

Zoals Paul al aangeeft hoeft de Bright Angel Lodge niet duur te zijn, stegeman heeft blijkbaar een dure kamer/cabin gehad Je zou zelfs twee kamers kunnen nemen voor hetzelfde geld als iets in Tusayan of een dure lodge aan de rim. De goedkopere kamers bij de Bright Angel Lodge hebben maar 1 bed, maar een mooie gelegenheid om eens lekker twee kamers te hebben.
Anita74 schreef:
12 jan 2020, 09:47
Ik schrik toch wel van de prijzen hoor, september is waarschijnlijk ook net weer iets goedkoper dan juli/aug
Voor de accommodatie in de parken maakt het niets uit.

In Yosemite is een overnachting in het park ook wel fijn omdat je dan de drukte bij de ingang en bij het parkeren kunt vermijden. Een tent in Housekeeping camp is leuk, maar die zit wel snel vol. Curry Village kan ook, daar is meeste=al nog wel iets vrij. Neem dan wel een heated tent; dan heb je een stopcontact.

Je kunt natuurlijk ook een tent aanschaffen, dan kun je heel goedkoop in de parken overnachten.

En leg inderdaad alvast iets vast zodra je wat ziet; annuleren kan altijd nog.

Marianne
Gebruikersavatar
JaapjeInAmerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 jan 2015, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Anita74: rondreis LV-LA met 2 tieners.

Bericht door JaapjeInAmerika »

Je programma is inderdaad vrij vol. Je neemt vooral weinig tijd voor de parken. Je kunt zoals voorgesteld inderdaad overwegen een tentje me te nemen (of eventueel te kopen bij bijv. de Walmart). Dat scheelt veel geld. En in een tentje beleef je de parken toch net wat intenser. Je kunt misschien dan ook wat flexibeler reizen en als het bevalt, wat meer tijd te pakken in een park als het er leuk is. Bovendien kun je dan ook eens op verkenning. Langs je route liggen nog heel veel leuke, wat kleinere parken die zeer de moeite waard zijn zoals Valley of Fire.
Anita74
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 05 okt 2013, 11:59

Re: Reis Anita74: rondreis LV-LA met 2 tieners.

Bericht door Anita74 »

Bright Angel Lodge is helaas al vol op onze (voorlopige) datum. Wat nog vrij is zijn Kachina, Maswik en Thunderbird, goedkoopste is Maswik $254 per nacht excl tax.
Zouden jullie dan 1 nacht Williams doen en 1 nacht Grand Canyon?

Yosemite is ook al veel vol, waar ik al bang voor was. Hotels zijn allemaal al vol. Housekeeping camp is ook al vol, Curry Village nog wel beschikbaar. Misschien toch maar snel boeken, kunnen we altijd nog annuleren. Bedankt voor de tip met stopcontact Marianne :thumbup:
Las ook in een ander topic dat het wel kan lonen om de websites van de parken goed in de gaten te houden voor evt annuleringen.
Welk hotel in Yosemite heeft jullie voorkeur (mocht er eentje vrij komen)?

Optie met tent is voor ons niks, we zijn niet echt kampeerders. Zo'n kant-en-klare tent is al gek genoeg :lol:

Valley of Fire is zeker een geweldig park, maar daar ben ik met mijn dochter afgelopen oktober al geweest en we willen ons deze eerste ronde Zuidwest echt beperken tot de 'grote' highlights. Je moet nu eenmaal keuzes maken en dan gaan we gewoon nog een keer terug :wink:
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia 2022
Westkust en Florida 2022
Boston/New England 2022
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Anita74: rondreis LV-LA met 2 tieners.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind 1 nacht Williams en 1 nacht GC niet gek. Je kunt alvast de Maswik Lodge vastleggen. Of kijk eens naar de Yavapai Lodge, op www.visitgrandcanyon.com. Ligt wel iets minder gunstig. Zie ons 2013-verlsag voor onze ervaring daar. En regelmatig checken of er iets anders vrij komt, er zijn altijd heel veel annuleringen.

In Yosemite is de Lodge mooi, maar behoorlijk prijzig. Ook prima zijn de cabins (met of zonder badkamer) of de Stoneman Room bij Curry Village, maar die zijn ook prijzig. Zie hier voor de lodge, hier voor de stoneman Room, hier voor HKC en hier voor een cabin in CV.
En nogmaals; overweeg een extra nacht Yosemite; dan kun je bijvoorbeeld de Panorama Trail lopen. Of raften. Of fietsen. En naar de sequoia's in de Mariposa Grove.

Onze dochters wilden eigenlijk nooit kamperen maar we hebben het in 2017 toch gedaan. Met een prima luchtbed, en altijd uit eten was het best luxe. :wink: En het beviel ook de dochters goed! Zie hier onze tentjes in Yosemite.

Marianne
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Anita74: rondreis LV-LA met 2 tieners.

Bericht door stegeman »

Wij hadden idd een cabin met view. En die waren duurder. Enorm van genoten. Dat wel!
Mocht je er iets aan hebben. Bij bryce hadden wij net als veel andere bryce view Lodge. Basic, goedkoop en netjes met goede ligging waar je ook zo op de shuttel stapt. Wij hadden hier ook niet de duurdere luxere Ruby’s aan de overkant nodig gevonden. We mochten trouwens wel dat zwembad gebruiken
Anita74
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 05 okt 2013, 11:59

Re: Reis Anita74: rondreis LV-LA met 2 tieners.

Bericht door Anita74 »

Ik had bij Bright Angel Lodge de zoekopdracht voor 4 personen staan, daardoor was er geen plaats. Nu gezocht op 2 personen en nog vrije kamers, dus meteen vastgelegd :D De 'gewone' kamers geboekt, wel met eigen badkamer. $124 per kamer, dus mooie prijs. De cabins waren $208 per stuk, dus een stuk duurder. Ik weet niet of deze meerprijs het ook echt waard is? Vanuit de gewone kamers loop je, neem ik aan, ook zo naar de rim?
Las nog wel dat er geen airco is, alleen een waaier. Hoop dat dit niet te warm is. Wat zijn jullie ervaringen in juli/augustus?

Extra nacht Yosemite zou ook wel onze voorkeur hebben, zou het misschien een optie zijn om vanuit Death Valley in 1x door te rijden naar Yosemite?
Of vlak voor Yosemite de overnachting te doen i.p.v. bij Mammoth Lakes?

Is El Portal nog een optie om te overnachten in Yosemite? In Yosemite Valley is alleen de tent vrij bij Curry Village, verder is alles vol op dit moment.

En bedankt voor de tip voor Bryce, ga ik zeker ook even naar kijken :thumbup:
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia 2022
Westkust en Florida 2022
Boston/New England 2022
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Anita74: rondreis LV-LA met 2 tieners.

Bericht door mpaauwe »

Hi Anita,

Wat een leuke plannen. Ik vind je route er erg leuk uit zien.

Misschien heb je wat aan onze verslagen. Kids zijn dezelfde leeftijd. Wij hebben 2,5 jaar geleden de route met San Francisco, Yosemite, Zion, Bryce, Page enz. gedaan. 1,5 jaar geleden een rondje met Yellowstone, Grand Teton en Moab.
Wij hebben ook geprobeerd een mix te vinden tussen steden en natuur. Onze kids waren op sommige momenten wel een beetje 'natuurmoe' :wink:
Bij de hotels hebben wij regelmatig 2 queenbedden en 1 sofabed in de kamers gehad. Ideaal, want dan hadden de kids een eigen bed. Af en toe bij elkaar gaat goed en af en toe bij ons, maar dit gaf wel veel rust.

Wij hebben ook bewust gekozen om af en toe wel wat meer buitenaf te zitten. Scheelt enorm in de kosten en de kamers zijn wat groter.

Vorig jaar zijn we in februari een weekje naar LA geweest. Onze kids (en wij ook) vinden dit, in tegenstelling tot vele anderen, een geweldige stad.

Als je wil kan ik je ook een lijstje sturen van onze hotels, maar dan moet je me maar even een pb sturen met je mailadres.

Reis 2017: https://goingsouthwest2017.wordpress.com/
Reis 2018: https://goingwestagain2018.wordpress.com

Voor ideetjes in LA: https://gotola2019.wordpress.com
Laatst gewijzigd door markro op 13 jan 2020, 07:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: De links naar de verslagen werkend gemaakt.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Anita74: rondreis LV-LA met 2 tieners.

Bericht door IngridZw »

Het punt is als je besluit ergens een dag toe te voegen gaat het logischerwijs altijd weer ten koste van iets anders wat ook de moeite waard is. Dat maakt het lastig en iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur.
Wij zaten voor Yosemite in El Portal. (Cedar Lodge) Dit is een half uur rijden naar de vallei. Mooi hotel en ook niet goedkoop maar je heb er wel 4 persoons kamers.
Je kunt ook vanuit Death Valley doorrijden naar Lee Vining maar dat scheelt niet zoveel tijd, ongeveer een half uur.
Wij zijn vanuit Las Vegas doorgereden via Death Valley naar Bishop voor een overnachting. Op de route door DV hebben we een aantal korte stops gemaakt. Op die manier hou je een extra dag over voor Yosemite. Wij vonden dit goed te doen maar voor anderen is een overnachting in DV juist weer een aanrader.
Mariposa Grove kun je ook 's ochtends nog bezoeken op weg naar San Francisco. Je verlaat dan het park via Oakhurst.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Anita74
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 05 okt 2013, 11:59

Re: Reis Anita74: rondreis LV-LA met 2 tieners.

Bericht door Anita74 »

Bedankt voor de reisverslagen Monique, ik heb er al een begin mee gemaakt :thumbup:
Ik stuur je zometeen nog een pb voor de hotels.
Ik begrijp het helemaal dat de kids soms een beetje natuurmoe waren, daarom willen we de route zo gevarieerd mogelijk maken.
LA is niet zo mijn stad, maar mijn dochter daarentegen vond het helemaal geweldig. In oktober zijn we daar samen een paar dagen geweest.

Ik ga het zeker bekijken of het voor ons haalbaar is om op één dag van Las Vegas door Death Valley naar Bishop te rijden. Naast Death Valley hebben we op die route eigenlijk niets gepland staan, alleen wat korte stops. En als we daar 1 dag extra Yosemite mee kunnen winnen is dit zeker het overwegen waard. Overnachten in Death Valley is voor ons ook geen must. Kwamen jullie laat aan in Bishop? Of zou nog iets verder ook nog een optie zijn?

Cedar Lodge in El Portal heeft inderdaad nog kamers vrij, vandaar mijn vraag of deze plaats ook een optie is om te verblijven. Rijdt de shuttlbebus ook hierlangs of moet je echt met eigen auto?
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia 2022
Westkust en Florida 2022
Boston/New England 2022
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Anita74: rondreis LV-LA met 2 tieners.

Bericht door PSVwally »

stegeman schreef:
12 jan 2020, 09:57
Het grote voordeel vd dure overnachting bij Bright angel Lodge was eigenlijk vooral ook wel dat wanneer je met de auto zou komen (wij waren september) het vinden van een parkeerplek rampzalig is
Tip voor als je er nog ooit eens komt. Kijk bij de Bright Angel lodge eens voorbij de 'grote' parkeerplaats grofweg voor de lobby en rij aan het eind van de parkeerplaats naar rechts omhoog. De meeste mensen weten niet dat daar ook nog parkeerplaatsen zijn die eigenlijk voor bij de lodges zijn. 2x bij de Bright Angel lodge geslapen, 2x op veel plekken geen parkeerplek meer, maar hier wel. Deze parkeerplekken staan eigenlijk niet aangegeven
balpark.JPG
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Anita74: rondreis LV-LA met 2 tieners.

Bericht door stegeman »

Ja dat is bij de cabins dat gele stuk .... maar we konden dus zelfs de auto niet kwijt hierbij. Dus maar op straat uitgeladen en heel lang wachten tot er eindelijk een weg reed (niet gast). Afgelopen september stond het daar ook al vol....helaas
Tenminste ik denk te zien dat dat bij de cabins is. Onze auto stond heel dichtbij de rim.
Terugkomen doen we zeker!
Als ik over deze cabin schrijf word ik fanatiek. Vond het zo gaaf! De meeste foto’s zijn ook hier genomen. Alhoewel we de dikke (volgens verblijf een gevaarlijke variant... dodelijke of die dat je vlees kapot maakt bij een beet) spin in de cabin echt helemaal niks vonden. Jeroen heeft m gekild terwijl ik heel hard gillend boven op het bed stond.
Echt gerust slapen deden we niet meer haha. De volgende dag hebben ze gif gespoten onder de cabin. Ze waren bang dat er meer zouden zitten dan 1
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Anita74: rondreis LV-LA met 2 tieners.

Bericht door IngridZw »

Anita74 schreef:
13 jan 2020, 18:51
Cedar Lodge in El Portal heeft inderdaad nog kamers vrij, vandaar mijn vraag of deze plaats ook een optie is om te verblijven. Rijdt de shuttlbebus ook hierlangs of moet je echt met eigen auto?
Ik vind het een prima optie. Wij hebben gewoon de eigen auto gebruikt om in het park te komen. Maar je moet wel vroeg vertrekken om een parkeerplaats te bemachtigen. Vanuit verschillende plaatsen buiten het park is er wel een openbaar vervoer systeem. Als je deze site bezoekt zie je dat de Yarts bus ook stopt bij Cedar Lodge. Deze bussen zijn niet gratis zoals in het park.
https://yarts.com/routes-and-schedules/merced-hwy-140/

Het is alweer wat jaartjes geleden maar volgens mij waren we aan het eind van de middag bij Bishop. Het scheelt dat in het hoogseizoen de dagen lang zin.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer