Reis may en theo: rondje Denver.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
may en theo
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2020, 17:35
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis may en theo: rondje Denver.

Bericht door may en theo »

Al zoveel verslagen gelezen en nou willen we graag enkele tips over ons onderstaand reisschema.
Wij (2 volw.) reizen in aug/sept 2020 naar en van Denver. We huren een auto en slapen in motels.
In 2016 hebben we een reis van 4 weken gemaakt van Denver, las vegas, san fransisco naar los angeles. We hebben onderweg alle np gezien.
Nu willen we van Denver-Yellowstone-Brice-Moab-Durrango terug naar Denver en veel in de omgeving liggende parken zien. We houden van natuurschoon, wandelen en fietsen.

Onderstaand ons reisschema:
(dag - van - naar - reistijd)
dag 1 thuis - denver
dag 2 denver - walden via loveland 3.30u
dag 3 walden - dubois 4.30u
dag 4 dubois - gardiner 4.30u
dag 5 gardiner
dag 6 gardiner
dag 7 gardiner - jackson 3.40u
dag 8 jackson
dag 9 jackson - springville 5 uur
dag 10 springville - brice 3 uur
dag 11 brice
dag 12 brice - hanksville 3 uur
dag 13 hanksville - monument valley 3 uur
dag 14 monument valley - moab 2.40u
dag 15 moab
dag 16 moab
dag 17 moab - durango 4.30u
dag 18 durango
dag 19 durango
dag 20 durango - gunnison 3.50u
dag 21 gunnison - buena vista 1.50u
dag 22 buena vista - denver 3 uur
dag 23 denver
dag 24 huis

Hebben jullie nog tips? We horen het heel graag,
Theo en May.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: rondje Denver

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Misschien kun je wat keuzes toelichten? Jullie willen Yellowstone vanuit Gardiner bezoeken zie ik. Waarom niet - ook - een overnachting in het park? In Gardiner zit je goed voor de terrassen bij Mammoth Hot Springs maar niet voor de rest van het park.
De tijd voor Yellowstone is ook wel minimaal.
Voor Bryce trekken jullie dan wel weer veel tijd uit. Je hebt er een hele middag en dan nog een volle dag. En ik neem aan dat je al eerder in Bryce bent geweest?
Ik denk dat je met één overnachting ook al voldoende tijd hebt voor een aantal wandelingen en viewpoints.
In plaats van Hanksville zou ik voor Torrey kiezen. Dan heb je ook nog tijd voor Capitol Reef. Ik zou sowieso via de UT12 rijden en niet de snelste route nemen.
Wat zijn de plannen in Durango? Als je de treinrit naar Silverton wilt doen zijn twee nachten niet gek maar een derde nacht lijkt mij wat veel.
Ik mis Rocky Mountain NP maar daar zijn jullie wellicht al geweest?
Misschien heb je voor delen van de route iets aan onze laatste drie reisverslagen. In 2015 en 2017 bezochten we onder andere Yellowstone en in 2017 en 2019 hebben we Colorado bezocht.

Als jullie van fietsen houden is de Mineral Belt Trail in Leadville een aanrader.

Marianne
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis may en theo: rondje Denver.

Bericht door Markstaal »

Voor Yellowstone zou ik ook in jullie geval zeker 4 nachten uitrekken op 2 verschillende plaatsen. Er is meer dan genoeg te doen om de dagen mee te vullen. Verder zou ik er eerder voor kiezen om vanuit Cody Yellowstone binnen komen (Denver - Casper - Cody).

Verder zoals Marianne al aangaf, zeker Capitol Reef meenemen en in Torrey overnachten.
may en theo
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2020, 17:35
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis may en theo: rondje Denver.

Bericht door may en theo »

Hallo,
dank voor jullie hulp.
We hebben tijdens onze vorige reis de route via Cody gedaan, nu willen we via de rockies. We willen nog graag even terug naar Yellowstone omdat het er zo mooi is. Ik ga eens op zoek naar een overnachting binnen het park.
We willen daarna richting Jackson, iemand een tip voor een overnachting en trail rond Jackson lake?
Vandaaruit naar Brice maar niet via Salt Lake City (vorige trip geweest). Het is een lange trip. Enige tips? hadden zelf gedacht over 1 overnachting in Springville?
Ik had in Bryce 1 dag extra gedaan om een langere trail te lopen. Het is zo'n mooie plek. Maar we moeten ergens nog een dag eruit halen. Zal er eens over denken om deze te skippen. Of heeft er iemand een beter idee om ergens een dag af te peuteren?
Hanksville wordt vervangen door Torrey en idd via de UT12.
Na Moab willen we graag richting Durango. Lijkt ons een mooie omgeving waar we mooie wandelingen kunnen doen. Nog tips voor evt andere mooie route richting Denver?
we zijn benieuwd,
may
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis may en theo: rondje Denver.

Bericht door markro »

We willen daarna richting Jackson, iemand een tip voor een overnachting en trail rond Jackson lake?
Kijk eens bij de beoordelingen van de forumleden. De link vind je bovenaan de forumpagina en voor het gemak nu even hier,
voor Jackson (WY): https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... n&staat=WY
En kijk op de website van Tripadvisor.

Voor wandelingen in het Grand Teton National Park, zie:
https://www.nps.gov/grte/planyourvisit/hike.htm
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis may en theo: rondje Denver.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben al een paar keer bij Colter Bay overnacht. Qua ligging is dat erg mooi. Kijk bijvoorbeeld eens in ons 2015-verslag daarvoor en voor wandelingen in de omgeving. Je kunt ook eens op mijn wandelsite kijken.

Ik heb geen ervaring met wandelingen bij Durango. Zijn jullie al in de omgeving van Aspen en Crested Butte geweest? En wat vond je van mijn suggestie voor de Mineral Belt Trail, is dat iets voor jullie?

Voor met name Colorado halen wij altijd veel tips uit de verslagen van forumlid Felicitas. Zie daarvoor www.lochnora.nl.

Marianne
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Reis may en theo: rondje Denver.

Bericht door sunnyrojo »

ik heb gekeken bij hiking en de wandelingen voor Teton, wat vinden jullie een zelf een aanrader? (wandeling van 4-5 uur)?
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis may en theo: rondje Denver.

Bericht door Felicitas »

Mooie hikes in Grand Teton die wij zelf liepen zijn o.a.

Cascade Canyon Trail
Bij Jenny Lake met de shuttleboot naar de andere kant van het meer. Dan via Inspiration Point naar de Cascade Canyon. Het kan wel druk zijn, maar toch een aanrader.

Lunch Tree Hill Trail
Bij Jackson Lake Lodge is dit korte wandelingetje mooi vanwege het uitzicht. Je kunt nog wat verder lopen.

Hike Swan Lake & Heron Pond
Hike Hermitage Pond
Vlakke aangename wandelingen bij Colter Bay Village. Mooi zicht op de bergen aan de andere kant van Jackson Lake.

Paintbrush Canyon Trail
Wij liepen in 2016 de hele Paintbrush-Cascade Canyon Loop. Dat was wel echt veel voor een dag. Je kan ook naar Holly Lake en weer terug wandelen. Prachtig en minder druk dan de Cascade Canyon. Wel meer hoogteverschil.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer