Reis karin 49: oneway trip Houston - Las Vegas.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
karin 49
Amerikafan
Berichten: 215
Lid geworden op: 15 aug 2012, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis karin 49: oneway trip Houston - Las Vegas.

Bericht door karin 49 »

Na 5 jaar gaan we weer een keer, 31 december op de valreep van 2019 tickets geboekt voor een mooi prijsje.
Dit keer hebben we besloten om een oneway trip te maken van Houston naar Las Vegas van 31 mei t/m 25 juni,
we hebben globaal een idee van wat we zouden willen doen, er staat nog weinig vast en we willen er de tijd voor nemen.

31 mei - AMS - Houston, `s middags aankomst Houston, auto ophalen en naar het hotel
1 juni - Houston - San Antonio onderweg een bezoek aan New Braunfels
2 juni - San Antonio
3 juni - San Antonio - Corpus christie
4 juni - Corpus christie - Galvaston - Houston
5 juni - Houston
6 juni - Houston eind van de middag auto inleveren - `s avonds per Sunset limited train richting Tucson
7 juni - Tucson `s avonds aankomst Tucson, auto ophalen en naar hotel.
8 juni - Tucson o.a Saguaro np
9 juni - Tucson - Scottsdale via Sonoran Dessert nm
10 juni - Scottsdale
11 juni - Scottsdale -
12 juni -
13 juni - Meteor crater - (Petrifeid forest NP)- Grand Canyon Dessert view
14 juni - Grand Canyon
15 juni- Grand Canyon
16 juni - Grand Canyon, helikoptervlucht
17 juni -
18 juni -
19 juni - Zion
20 juni - Zion
21 juni - Zion - Las Vegas
22 juni - Las Vegas
23 juni - Las Vegas
24 juni - Las Vegas, `s avonds auto inleveren en vliegen naar AMS
25 juni - Zurich - AMS `s avonds aankomst Amsterdam en weer naar huis

Dit is zoals het tot op dit moment in gedachten is, we maken gedeeltelijk gebruik van hotelovernachtingen en in de parken willen we camperen, dit is ons de vorige keer erg goed bevallen. :) Dus na de aankomst in Tucson duiken we de volgende dag de Walmart in.
De vliegtickets en de autohuur is geregeld, als wel de tickets voor de trein, verder staat eigenlijk alles nog open.
Laatst gewijzigd door karin 49 op 05 jan 2020, 17:54, 4 keer totaal gewijzigd.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Oneway trip Houston- Las Vegas

Bericht door winterpark »

Wat een tof plan om de trein te nemen naar Tucson! Kun je onderweg luisteren naar Bruce Springsteen: Tucson Train. ;)

Twee dagen Petrified Forest lijkt me wat veel. Je zou ook ervoor kunnen kiezen om na Tucson en Phoenix door te rijden naar Sedona. Vanuit hier kun je mooie wandelingen maken, gaan wij in april doen. Vanaf daar dan naar de Grand Canyon. Dan zou je na de Grand Canyon - wij hadden hier eigenlijk aan een halve dag genoeg, als je er vanaf Sedona heen zou rijden heb je aan een nacht genoeg - misschien nog een omweggetje kunnen maken naar Bryce via Page. Prachtig park. In principe heb je daar genoeg dagen voor.
Voor Zion zou ik als je van wandelen houdt zeker drie nachten laten staan. Onderweg naar Las Vegas is Valley of Fire de moeite waard. En als je in Vegas genoeg hebt van de stad, ligt aan de westkant ook nog Red Rock Canyon.

Dan zou het zoiets worden, eventueel zou je nog een extra dagje Tucson kunnen doen om Mt Lemmon te bezoeken.

Tenzij jullie per se naar het Petrified Forest willen, dan heb ik niks gezegd ;-)

31 mei - AMS - Houston, `s middags aankomst Houston, auto ophalen en naar het hotel
1 juni - Houston - San Antonio onderweg een bezoek aan New Braunfels
2 juni - San Antonio
3 juni - San Antonio - Corpus christie
4 juni - Corpus christie -Galvaston - Houston
5 juni - Houston
6 juni - Houston eind van de middag auto inleveren- `s avonds per Sunset limited train richting Tucson
7 juni - Tucson `s avonds aankomst Tucson, auto ophalen en naar hotel.
8 juni - Tucson o.a Saguaro np
9 juni - Tucson -Scotsdale via Sonoran Dessert nm
10 juni - Scotsdale
11 juni - Scotsdale - meteor crater
12 juni - Scotsdale - Sedona
13 juni - Sedona
14 juni - Sedona - GC (heli)
15 juni- GC - Page
16 juni - Page - Bryce
17 juni - Bryce
18 juni - Bryce - Zion
19 juni - Zion
20 juni - Zion
21 juni - Zion - Las Vegas
22 juni - Las Vegas
23 juni - Las Vegas
24 juni - Las Vegas, `s avonds auto inleveren en vliegen naar AMS
25 juni - Zurich -AMS `s avonds aankomst Amsterdam en weer naar huis
karin 49
Amerikafan
Berichten: 215
Lid geworden op: 15 aug 2012, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Oneway trip Houston- Las Vegas

Bericht door karin 49 »

winterpark,ten eerste bedankt voor je reactie.

Onze vorige reis was van Salt lake city naar Las Vegas waarbij we inderdaad uitgebreid de Nationale Parken in Utah bezocht en daar ook de tijd voorgenomen hebben, het jaar ervoor kwamen we in Zion in een shutdown terecht (oktober 2013) toen moesten we ter plekke onze reisplannen aanpassen, daardoor zijn we toen ook enige dagen in de omgeving van Sedona geweest.
Dit jaar willen we graag wat plaatsen bezoeken die we nog niet gezien hebben, en daar de tijd voor nemen. En plaatsen als de Grand Canyon en Zion hebben we de laatste keer ook bezocht en wij hebben gemerkt dat we ons daar rustig een dag of 2/3 vermaken al was het alleen al door de omgeving in ons op te nemen ;) en zoals gezegt is dit een eerste opzet, maar we nemen je advies mee in onze overdenking

Ik heb de planning inmiddels wat aangepast en aangevult, en heb nog steeds ruimt, heerlijk toch;)
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Oneway trip Houston- Las Vegas

Bericht door winterpark »

Oei, je kunt beter je nieuwe planning in een nieuw bericht zetten! Anders is mijn reactie ook niet meer te volgen ;)

Met de tijd die je hebt zou ik dan toch een extra nacht in Tucson plannen! Wat zijn je plannen tijdens al die dagen in de Grand Canyon?
Bryce zijn jullie dus ook al geweest? :)
Ben je in Zion ook al in Kolob Canyon geweest? Vonden wij erg mooi. Misschien is Snow Canyon ook een mooie aanvulling op jullie programma, hier zijn wij geweest onderweg naar Las Vegas.
karin 49
Amerikafan
Berichten: 215
Lid geworden op: 15 aug 2012, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Oneway trip Houston- Las Vegas

Bericht door karin 49 »

Ooops daar heb ik helemaal niet aan gedacht, zal ik volgende keer wel om denken.

Onze vorige trip hebben we Canyonlands, Arches, omgeving Moab, Canyonlands needles, Mesa Verde, Capitool Reef, Bryce Canyon, Zion, Page ( Horsshoe Bend, Anthyloop Canyon en Glen Canyon Dam) en de GrandCanyon bezocht.
Dit keer wil ik bij de Grand Canyon graag een paar trails lopen en ook in Zion, verder houden wij van de wijdse uitzichten en nemen er graag de tijd voor. We leggen liever niet alles vast en als het ons ergens niet bevalt of we zijn er uit gekeken maken wij ook rustig een tour door de omgeving.
Voor ons is het echt vacantie en niet zo van ik moet het allemaal vlug gezien hebben.
Het is bijvoorbeeld ook niet ondenkbaar dat we vanuit Las Vegas nog een dag richting Death Valley gaan of richting Hooverdam. Ligt er bij ons maar net aan waar we zin in hebben.
Er is gewoon zo ontzettend veel te zien wat de moeite waard is;)
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis karin 49: oneway trip Houston - Las Vegas.

Bericht door Trails »

Op weg naar Grand Canyon NP zijn Sunset Crater Volcano NM en Wupatki NM zeker een bezoek waard.
Wij hebben in oktober 2017 deze Loop Road gereden en vonden het en ontzettend mooi en gevarieerd.
Hier onze dag:
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/westen ... 20okt.html

In maart 2017 waren we een maand in Tucson. Daar is zó veel te zien/doen. In die maand hebben we niet eens alles kunnen zien/doen dus we gaan er zeker terug.
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/Arizon ... gorde.html
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis karin 49: oneway trip Houston - Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik mis Monument Valley. Zeker als je gaat kamperen is dat wel een mooie ervaring. Wij stonden afgelopen september bij The View. Erg mooi! Misschien heb je iets aan aan ons reisverslag, ook voor wat minder bekende parken. Je moet wel tijdig reserveren.

Als je in Zion wilt kamperen ben je misschien al te laat voor Watchman. South campground kun je vanaf twee weken voor aankomst reserveren.

Marianne
Gebruikersavatar
JaapjeInAmerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 jan 2015, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis karin 49: oneway trip Houston - Las Vegas.

Bericht door JaapjeInAmerika »

Jullie manier van vakantie vieren spreekt me erg aan. Zo doe ik het ook altijd. Lekker flexibel zijn. Sonora is een erg basic monument beheerd door BLM. Als je daar wat wilt doen, moet je je thuis wel een beetje voorbereiden. Veel voorzieningen zijn er niet. Uitstekend uiteraard als je voor zeer ruig gaat. Als je wat verder wilt afzakken is Organ Pipe Cactus misschien nog een idee. Het is toch wel bijzonder. Zeker ook doordat het dicht bij Mexico ligt. Walnut Canyon en Wupatki/Sunset Crater zijn zeker bijzondere en aparte monumenten die zeer de moeite waard zijn. Montezuma Castle is misschien ook nog een idee. En als je van wat ruiger houdt, dan zijn GSENM en Vermillion Cliffs echt de top.
karin 49
Amerikafan
Berichten: 215
Lid geworden op: 15 aug 2012, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis karin 49: oneway trip Houston - Las Vegas.

Bericht door karin 49 »

Martin & Marianne schreef:
05 jan 2020, 07:57
Ik mis Monument Valley. Zeker als je gaat kamperen is dat wel een mooie ervaring. Wij stonden afgelopen september bij The View. Erg mooi! Misschien heb je iets aan aan ons reisverslag, ook voor wat minder bekende parken. Je moet wel tijdig reserveren.

Als je in Zion wilt kamperen ben je misschien al te laat voor Watchman. South campground kun je vanaf twee weken voor aankomst reserveren.

Marianne
Dank je Marianne,
Het klopt dat Monument valley er niet tussen staat, in sept/okt 2013 hebben we een rondje per camper gedaan SF - SF tjjdens die tour hebben we 2 nachten op Gouldings gestaan en een jeep tour van 3 uur gedaan die wij super vonden en waar we nog steeds met veel plezier aan terug denken. We stonden op Watchman op het moment dat de boel op slot ging :shock:
In die route hebben we dus veel moeten omgooien en hebben dus ook inderdaad in de omgeving van Sedona gecampeerd, het jaar er op hebben we het gedeeltelijk over gedaan met auto en tentje ( we hadden nog nooit gecampeert) met alleen bij Zion een hotel in Springdale en moet zeggen dat het camperen ons erg goed bevallen is :lol:

gr Karin
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis karin 49: oneway trip Houston - Las Vegas.

Bericht door winterpark »

Misschien was het vooraf handig geweest als je in je openingspost had gedeeld waren jullie al geweest zijn en wat je wel en niet wil. Dat geeft een stuk gerichter tips denk ik. :thumbup:
karin 49
Amerikafan
Berichten: 215
Lid geworden op: 15 aug 2012, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis karin 49: oneway trip Houston - Las Vegas.

Bericht door karin 49 »

Hallo allemaal, na de goede adviezen van mensen hier en afwegingen en bestuderen van de kaarten ziet onze route er op dit moment zo uit:

Een oneway:
31 - 05 Amsterdam naar Houston, eind van de middag aankomst Houston, auto ophalen en naar Hotel
01 - 06 Naar San Antonio via New Braunfels
02 - 06 San Antonio
03 - 06 San Antonio - Corpus Christi
04 - 06 Corpus Christi - Galviston - Houston
05 - 06 Houston
06 - 06 Aan het eind van de middag auto in leveren en `s avonds om 18 uur Sunset Limited train naar Tucson,
07 - 06 trein dag, `s avonds aankomst Tucson, auto ophalen en naar Hotel
08 - 06 Tucson o.a Saguaro NP bezoeken
09 - 06 Tucson
10 - 06 Tucson - Scotsdale via Sonora dessert NM
11 - 06 Scotsdale
12 - 06 Scotsdale - Sedona
13 - 06 Sedona - Meteor crater- petrefeid forest NP - Flagstaff
14 - 06 Flagstaff - Grand canyon (helicopter vlucht)
15 - 06 Grand canyon
16 - 06 Grand canyon - Zion
17 - 06 Zion
18 - 06 Zion - Bryce canyon
19 - 06 Bryce canyon
20 - 06 Bryce canyon - Valley off fire- Las Vegas
21 - 06 Las Vegas
22 - 06 Las Vegas
23 - 06 Las Vegas - Death Valley - Las Vegas
24 - 06 Las Vegas `s avonds auto inleveren en dan terug vlucht
25 - 06 overstap Zurich ` s avonds aankomst Amsterdam
Dit is zo als het op dit moment op papier staat, volgens mij is het zo wel een relaxete trip met voldoende tijd overal. Er zijn een aantal plaatsen waar we eerder geweest zijn, en plekken waar ik graag wat meer wil wandelen, verder heb ik geprobeerd een route uit te stippelen waarbij we soms langs een andere weg kunnen rijden dan we vorige keren gedaan hebben.
Tips en adviezen zijn altijd welkom

gr Karin
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis karin 49: oneway trip Houston - Las Vegas.

Bericht door winterpark »

Het ziet er mooi uit zo!
Nog een ding: ik zou vanuit de Grand Canyon eerst naar Bryce rijden, en dan pas naar Zion. Dat is route-technisch logischer volgens mij.

Heb je al wandelingen uitgezocht in de Grand Canyon? Willen jullie een stukje de Canyon in? Anders zou ik echt die nacht bij Zion zetten. Zeker als je na de Grand Canyon nog twee nachten in Bryce slaapt en je feitelijk dus nog een ochtend in de Grand Canyon hebt!
karin 49
Amerikafan
Berichten: 215
Lid geworden op: 15 aug 2012, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis karin 49: oneway trip Houston - Las Vegas.

Bericht door karin 49 »

Na wat denk en lees werk de route iets aangepast en besloten dat we dit keer de North Rimm willen bezoeken en via de vermillion clifs willen rijden.
Een oneway:
31 - 05 Amsterdam naar Houston, eind van de middag aankomst Houston, auto ophalen en naar Hotel
01 - 06 Naar San Antonio via New Braunfels
02 - 06 San Antonio
03 - 06 San Antonio - Corpus Christi
04 - 06 Corpus Christi - Galviston - Houston
05 - 06 Houston
06 - 06 Aan het eind van de middag auto in leveren en `s avonds om 18 uur Sunset Limited train naar Tucson,
07 - 06 trein dag, `s avonds aankomst Tucson, auto ophalen en naar Hotel
08 - 06 Tucson o.a Saguaro NP bezoeken
09 - 06 Tucson
10 - 06 Tucson - Scotsdale via Sonora dessert NM
11 - 06 Scotsdale
12 - 06 Scotsdale - Flagstaff ( mogelijk Helicoptervlucht)
13 - 06 Flagstaff - bijv: Meteor crater - Petreifeid forest NP - Flagstaf
14 - 06 Flagstaff - Grand Canyon North rimm
15 - 06 Grand canyon North Rimm
16 - 06 Grand canyon - Zion (via Hurricane)
17 - 06 Zion
18 - 06 Zion - Bryce canyon
19 - 06 Bryce canyon
20 - 06 Bryce canyon - Valley off fire- Las Vegas (we willen langs Cedar city rijden)
21 - 06 Las Vegas
22 - 06 Las Vegas
23 - 06 Las Vegas - Death Valley - Las Vegas
24 - 06 Las Vegas `s avonds auto inleveren en dan terug vlucht
Na 25 - 06 overstap Zurich ` s avonds aankomst Amsterdam

Volgens mij gaan we ons uitstekend vermaken zo, voor het deel na Tucson ligt er nog niks vast dus we kunnen alle kanten uit.

gr Karin
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis karin 49: oneway trip Houston - Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom eerst Zion en dan Bryce en niet andersom? Cedar City is niet echt een doel op zich lijkt me?
Ik begrijp Hurricane ook niet. Of bedoel je dat je dat als uitvalsbasis voor Zion wilt gebruiken?

Marianne
karin 49
Amerikafan
Berichten: 215
Lid geworden op: 15 aug 2012, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis karin 49: oneway trip Houston - Las Vegas.

Bericht door karin 49 »

Hallo Marianne, bedankt voor je reactie.

Ik wil als we tijd hebben graag nog een bezoek brengen aan Colob canyon en dan is de route 89, 14 en interstate 15 volgens mij de beste weg.
En waarom eerst Zion en dan Bryce, nou eigenlijk omdat we vorige keer eerst Bryce en daarna Zion gedaan hebben :wink: en dus gewoon omdat ik daar zin in heb. Voor Hurricane geldt vooral dat we waarschijnlijk de weg er langs nemen, dan gaan we dus niet 2 keer door de tunnel. We verblijven of op Watchmann of een hotel in Springdale, daar ben ik nog niet helemaal uit.

Zoals gezegd, sommige dingen hebben niet echt een reden en we zetten globaal een route op, waarbij we kijken wat we graag willen zien, maar op het moment dat we daar zijn maken we pas echt uit waar we langs rijden en wat we gaan zien. Vooral omdat we toch niet weten wat er op dat moment mogelijk is, zoals schutdowns en afgesloten wegen :blink: , want daar hebben vooral de eerste keer mee te maken gehad op het moment we aan het reizen waren.

gr, Karin
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis karin 49: oneway trip Houston - Las Vegas.

Bericht door winterpark »

Ik zou denk ik in deze opzet kiezen voor 3 nachten Zion en 1 nacht Bryce, zeker als je Kolob Canyons wil bezoeken. Taylor Fork (Middle Creek) is daar trouwens een fantastische wandeling.
karin 49
Amerikafan
Berichten: 215
Lid geworden op: 15 aug 2012, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis karin 49: oneway trip Houston - Las Vegas.

Bericht door karin 49 »

winterpark schreef:
13 jan 2020, 09:58
Ik zou denk ik in deze opzet kiezen voor 3 nachten Zion en 1 nacht Bryce, zeker als je Kolob Canyons wil bezoeken. Taylor Fork (Middle Creek) is daar trouwens een fantastische wandeling.
Dank je voor het Advies, ik hou het in gedachten. Zoals ik al vertelde wij kijken op het moment dat we reizen hoe het loopt. Ik plan in ieder geval 2 nachten op de plaatsen zodat we de tijd kunnen nemen, maar als het ons ergens niet bevalt vertrekken we eerder. En in Zion zijn we al 2 keer eerder geweest ( de eerste keer tijdens de shutdown toen stonden we op Watchmann), en daar wil ik graag de Angels landing trail lopen. Mijn man is geen grote wandelaar maar die vermaakt zich daar vast prima bij de lodge :wink:


gr, Karin
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis karin 49: oneway trip Houston - Las Vegas.

Bericht door winterpark »

Misschien nog één tip: mocht het bij Angels Landing op die rots (zo noem ik het maar even) te druk zijn, je kunt ook een stuk dóór lopen om vervolgens bóven Angels Landing uit te komen. Grote aanrader. Wij hebben in oktober de gehele West Rim Trail gelopen, dan kom je nl. bij de punt uit.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis karin 49: oneway trip Houston - Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

karin 49 schreef:
13 jan 2020, 09:00
Hallo Marianne, bedankt voor je reactie.

Ik wil als we tijd hebben graag nog een bezoek brengen aan Colob canyon en dan is de route 89, 14 en interstate 15 volgens mij de beste weg.
En waarom eerst Zion en dan Bryce, nou eigenlijk omdat we vorige keer eerst Bryce en daarna Zion gedaan hebben :wink: en dus gewoon omdat ik daar zin in heb. Voor Hurricane geldt vooral dat we waarschijnlijk de weg er langs nemen, dan gaan we dus niet 2 keer door de tunnel. We verblijven of op Watchmann of een hotel in Springdale, daar ben ik nog niet helemaal uit.
Duidelijk. Voor Watchman moet je echt reserveren, dat zal anders niet lukken lijkt me.
Wij deden vorig jaar de route via Cedar City met ook een bezoek aan Valley of Fire en het Kolob-deel. Wel met een extra tussenstop. Misschien heb je iets aan ons verslag voor dat stuk.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer