Reis Mariahubertinapetra: Yosemite NP in de winter.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Mariahubertinapetra
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jan 2020, 13:57
Aantal x V.S. bezocht: 10

Reis Mariahubertinapetra: Yosemite NP in de winter.

Bericht door Mariahubertinapetra »

Wij gaan 25 jan naar SF, daar woont onze dochter. Dat is de reden van onze reis, maar door de week werkt ze.
Daarom hebben we de 27ste een Toyota 4wheel drive gehuurd en willen we via een leuke route met onze zus en schoonbroer naar Mariposa (het stadje), via een leuke route waar we onderweg door veel natuur en typische plaatsjes rijden. We hebben daar al een hotel. River Rock inn.

Hebben nu het idee: SF - Mariposa via Castro Valley, Dublin, Livermor, Manteca, Oakdale, Chinese Camp, Big Oak Flat, Maripoa.
De dag daarna van Mariposa naar Yosemite, eigenlijk om de Sequoias te zien. We weten dat de weg naar Mariposa Groove, waar deze bomen staan, is afgesloten en dat we alleen tot het Mariposa-welcomecenter kunnen rijden. Staan daar ook Sequoias?
Kunnen we van dat punt wandelen naar Mariposa Groove?

Hoe komen we aan sneeuwkettingen, want we weten nu de maat van de wielen niet. Walmart? En sneeuwschoenen voor onder onze wandelschoenen? Zijn die hier al te koop, dan doen we dat?

En wat is een mooie route van Yosemite naar Lake Tahoe? Dat is nl ons volgende adres voor 2 nachten.
Zijn de sequoias wel te zien ergens buiten Yosemite?

Heeeeel veel vragen.
We zijn met ons tweeen al eens in de zomer in Y geweest en eens eind november, maar onze zus en schoonbroer nog nooit.
Toen in november hebben we gewoon tot aan de sequoias gereden, zonder kettingen, er lag een beetje sneeuw.

Denk niet dat ik het niet geprobeerd heb op te zoeken, heb ook gedetailleerde kaart, maar totaal geen ervaring hoe de staat van de wegen is in jan. Je kunt dat wel als je er bent nakijken op bepaalde sites, maar ik wil een (beetje) zekere planning.
Nu denken jullie: vraag het aan je dochter, maar die is maar 1 keer in Yosemite geweest, want ze hebben maar weinig vakantiedagen.
Bedankt alvast!
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: yosemite in de winter

Bericht door sanook »

Er is al een soortgelijk topic: viewtopic.php?f=7&t=70103
Je zou dus ook naar Sequoia kunnen gaan, maar of een en ander daadwerkelijk mogelijk is hangt af van de omstandigheden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mariahubertinapetra: Yosemite NP in de winter.

Bericht door Martin & Marianne »

Mariahubertinapetra schreef:
01 jan 2020, 14:29
Hebben nu het idee: SF - Mariposa via Castro Valley, Dublin, Livermor, Manteca, Oakdale, Chinese Camp, Big Oak Flat, Maripoa.
Als je na de Mariposa Grove naar Lake Tahoe gaat kom je langs Chinese Camp etc, dus dat zou ik niet op weg naar Mariposa al meenemen.

In het topic waar sanook naar verwijst staan al veel handige tips. Had je zelf de NPS-site al bekeken? En ook de Yosemite guide gevonden? Kijk daarvoor op deze pagina, er staan meer handige links in.
Houd ook de current conditions-pagina in de gaten.

Voor de route naar Lake tahoe kun je eens ons 2006-verslag bekijken. Wij reden toen via de Carsson pass Die is normaal gesproken het hele jaar open.

De Mariposa Grove is lopend te bereiken. Bij het welcome center heb je geen sequoia's, je moet echt naar het begin van de grove lopen.
Een alternatief in het park is de Tuolumne Grove of de Merced Grove. Ook daar moet je een stuk lopen, maar dat is minder ver denk ik.

Er zijn op meer plaatsen - buiten Yosemite - sequoia's te zien, maar ik weet niet wat wel en niet bereikbaar is. Kijk eens op www.redwoodhikes.com (en dan naar giant sequoia hikes) om te zien waar je nog meer sequoia's kunt vinden. Wij waren in 2013 in Calaveras Big Trees SP; ik denk dat die in principe ook bereikbaar is.
Mariahubertinapetra schreef:
01 jan 2020, 14:29
Denk niet dat ik het niet geprobeerd heb op te zoeken, heb ook gedetailleerde kaart, maar totaal geen ervaring hoe de staat van de wegen is in jan. Je kunt dat wel als je er bent nakijken op bepaalde sites, maar ik wil een (beetje) zekere planning.
Het is toch echt een kwestie van ter plekke kijken hoe de wegen zijn, dat kunnen we niet hiervandaan voorspellen.

Marianne
Mariahubertinapetra
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jan 2020, 13:57
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Mariahubertinapetra: Yosemite NP in de winter.

Bericht door Mariahubertinapetra »

Dank je! Soms is het onvoorspelbare het spannende van de reis!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer