Reis jill1234: plannen gewijzigd; korter rondje vanuit Las Vegas 2021.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: plannen gewijzigd; korter rondje vanuit Las Vegas 2021.

Bericht door jill1234 »

Goede tips weer, dank. We willen Fruita reserveren bij Capitol Reef, dus als dat lukt geen haast die dag. Bryce zijn we al geweest, dus het is geen absolute must om er lang te zijn; 1 wandeling is genoeg dus dat lukt dan echt wel, desnoods de ochtend er na voor we verder reizen naar Lake Mead, wat puur een overnachtingsplek is om de dag er na de camper in te leveren.
Ik zal eens googlen op die scenic routes die je noemt; eens kijken wat daar allemaal te zien is.

En misschien moet ik de route toch iets anders doen. Deze beter:
dag 1 vliegen naar Las Vegas
dag 2 Las Vegas, dagtrip Death Veally
dag 3 Las Vegas- Snow Canyon SP
dag 4 Snow Canyon - Bryce
dag 5 Bryce - Capitol Reef
dag 6 Capitol Reef
dag 7 Capitol Reef - Logan
dag 8 Logan - Yellowstone
dag 9 Yellowstone
dag 10 Yellowstone
dag 11 Yellowstone
dag 12 Yelowstone- Grand Teton
dag 13 Grand Teton
dag 14 Grand Teton- Vernal (Dinosaur)
dag 15 Vernal- Moab
dag 16 Moab
dag 17 Moab
dag 18 Moab - Page
dag 19 Page - Grand Canyon
dag 20 Grand Canyon- Lake Mead
dag 21 Lake Mead- Las Vegas
dag 22 Las Vegas- huis

Eventueel kan de volle dag Grand Teton er uit omdat we daar op weg naar Yellowstone natuurlijk ook al doorheen rijden en iets kunnen meepikken? Die dag kan dan misschien elders toegevoegd worden.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: plannen gewijzigd; korter rondje vanuit Las Vegas 2021.

Bericht door jill1234 »

Wat is trouwens handig qua overnachten in Arches/Canyonlands en Dead Horse State park? 3 nachten op 1 locatie, bijvoorbeeld 3 nachten Devils garden? Of 3 aparte campings? Het ligt allemaal wel aardig dicht bij elkaar toch? Staan het liefst in de natuur, maar een zwemmogelijkheid voor de kinderen is wel fijn, dus wat dat betreft is een commerciële camping in Moab dan misschien weer fijner..
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis jill1234: plannen gewijzigd; korter rondje vanuit Las Vegas 2021.

Bericht door PSVwally »

Eventueel kan de volle dag Grand Teton er uit omdat we daar op weg naar Yellowstone natuurlijk ook al doorheen rijden en iets kunnen meepikken?
Als je van Logan naar Yellowstone gaat kom je normaal gesproken niet door Grand Teton. Beter ga je dan vanaf West Yellowstone het park in. Lijkt me onlogisch qua afstand en tijd ook om door Grand Teton te rijden.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: plannen gewijzigd; korter rondje vanuit Las Vegas 2021.

Bericht door jill1234 »

Ik zie het inderdaad PSVWally; via Grand Teton is dan inderdaad om.
Ik heb op google flights zitten kijken om een indicatie te geven wat een one way zou kosten ipv een retour; heen op Las Vegas, terug vanaf Denver valt me voor deze zomer best mee qua prijs; als dat veel tijd scheelt is dat misschien toch een optie, daarnaast rijdt die camper ook niet op water, dus als het veel kilometer scheelt is het zeker het overwegen waard. Ook gegekeken naar heen op Vegas, terug vanaf Salt Lake City, maar dat lijkt veel duurder te zijn. Ik ga dus eens kijken of terug vanaf Denver veel tijd scheelt (en kilometers)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: plannen gewijzigd; korter rondje vanuit Las Vegas 2021.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou wel Grand Teton meenemen vanuit Logan. Dat is toch niet om? Je hebt dan een mooiere route en aangezien er twee wegen van noord naar zuid lopen in Grand Teton kun je op deze manier beide meenemen.

Bij Moab zou ik niet alle nachten in Arches gaan zitten. Hen je al op www.nps.gov/arch gekeken naar de ligging?
Voor 1 nacht heel mooimaar vandaar naar Canyonlands etc is niet handig.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: plannen gewijzigd; korter rondje vanuit Las Vegas 2021.

Bericht door jill1234 »

En wat zou jij dan aanraden Marianne? onderweg vanuit Logan naar Yellowstone al een nacht in Grand Teton doorbengen? Of alleen de mooie route rijden en na Yellowstone overnachten in GT?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: plannen gewijzigd; korter rondje vanuit Las Vegas 2021.

Bericht door Martin & Marianne »

Kan allebei. In 2015 hadden wij eerst twee nachten Grand Teton en na Yellowstone zijn we er zonder overnachting doorheen gereden. Met een camper is het niet erg als je ergens maar 1 nacht bent dus spreiden kan ook.
Als je er de eerste keer alleen doorheen rijdt zou ik in Yellowstone kiezen voor Grant op de eerste nacht. Ook mooi om dan tegen de avond of vroeg in de ochtend naar het West Thumb Basin te gaan.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: plannen gewijzigd; korter rondje vanuit Las Vegas 2021.

Bericht door jill1234 »

Ik heb even gekeken naar een one way; dan lijkt het inderdaad echt een rustiger schema.
Ik hoop dat de tickets qua prijs mee gaan vallen voor een multi city, want dan is onderstaand schema denk ik wel echt interessant:

dag 1 Vliegen naar Salt Lake City
dag 2 Salt Lake City- Bear Lake
dag 3 Bear Lake- Yellowstone
dag 4 Yellowstone
dag 5 Yellowstone
dag 6 Yellowstone
dag 7 Yelowstone -Grand Teton
dag 8 Grand Teton
dag 9 Grand Teton- Flaming Gorges
dag 10 Flaming Gorges- Dinosaur
dag 11 Dinosaur - Arches
dag 12 Arches
dag 13 Aches- Canyonlands
dag 14 Canyonlands - Dead Horse State Park
dag 15 Dead Horse State Park - Capitol Reef
dag 16 Capitol Reef
dag 17 Capitol Reef- Bryce- Zion (in Bryce alleen een stop voor de peek a boo trail; vorig jaar al geweest)
dag 18 Zion
dag 19 Zion- Las Vegas
dag 20 Las Vegas; auto huren, dagtrip Death Valley)
dag 21 Las Vegas
dag 22 Las Vegas- huis
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis jill1234: plannen gewijzigd; korter rondje vanuit Las Vegas 2021.

Bericht door josea »

Je kunt ook (regelmatig) kijken of vliegen of Jackson dan nog een optie is, dat deden wij in 2018. Op een gegeven moment vond ik een prijs die goedkoper was dan op Salt Lake City vliegen en het scheelt je in dit schema twee nachten.
Moet je wel geluk hebben met de prijs.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: plannen gewijzigd; korter rondje vanuit Las Vegas 2021.

Bericht door jill1234 »

Wij gaan met de camper en de verhuurder heeft geen ophaallocatie in Jackson; anders was dat zeker een goed idee geweest.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis jill1234: plannen gewijzigd; korter rondje vanuit Las Vegas 2021.

Bericht door PSVwally »

Ik zou wel Grand Teton meenemen vanuit Logan. Dat is toch niet om? Je hebt dan een mooiere route en aangezien er twee wegen van noord naar zuid lopen in Grand Teton kun je op deze manier beide meenemen.
Met de camper? Zeker wel om. Misschien niet qua kilometers, maar qua tijd doe je er zeker minimaal 2u langer over. In de oorspronkelijke route rijden ze van SLC naar Yellowstone. Dat is via Logan en Grand Teton in 1 ruk zonder (veel) stops al een rit van een uur of 9. (ik reken dan even tot Old Faithful). Via West Yellowstone is het een uur of 6.

Naar Bear Lake vanaf SLC is een kleine 3u rijden. Bear Lake - Old Faithful Yellowstone - 5u met de auto dus zeker 6u met een camper (grofweg een 20% erbij in de berggebieden).
Ze hebben in de tijd dat ze Grand Teton bezoeken naar mijn mening ook voldoende tijd om beide wegen te rijden.

Nou veranderd Jill1234 zo vaak van route dat ik er toch af en toe geen touw aan kan vastknopen :wink: :lol: Soms is het handig om gewoon een basis te hebben, de tickets te boeken en dan te gaan finetunen.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: plannen gewijzigd; korter rondje vanuit Las Vegas 2021.

Bericht door jill1234 »

haha PsvWally; je hebt gelijk hoor, route verandert vaak; zijn gewoon aan het brainstormen. Maar misschien kan ik beter wachten tot we tickets hebben en dan finetunen zoals je zegt :oops:
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis jill1234: plannen gewijzigd; korter rondje vanuit Las Vegas 2021.

Bericht door PSVwally »

Haha, ik bedoelde het zo slecht niet hoor. Een paar basisroutes is niets mis mee. Alleen op een gegeven moment moet je gewoon knopen doorhakken mbt vliegtickets, camper/autohuur en als de route zo strak in afstanden zit evt. al hotels/motels, of in jullie geval campgrounds.

Je kan wel bezig blijven met het finetunen, want je kan toch nooit alles zien. Ik ben alleen al 4x in het zuidwesten geweest en heb eigenlijk op delen van LA en Vegas en de 2x de Grand Canyon na nog niets dubbel gedaan. En dan weet ik dat ik nog veel meer zaken kan bekijken als ik dat zou willen. Je kan maanden rondreizen alleen al in het deel wat jullie aan gaan doen.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: plannen gewijzigd; korter rondje vanuit Las Vegas 2021.

Bericht door jill1234 »

Ik vatte je opmerking niet slecht op hoor, je hebt ook volkomen gelijk :-)
Het is meer dat ik een goed beeld wil van de mogelijkheden; niet dat ik straks een retourticket Las Vegas koop en er dan achter kom dat wat we willen eigenlijk niet kan en dat een one way beter was geweest. Ik wil die 2 opties gewoon eerst goed in beeld hebben en dan bepalen of de extra kosten (drop off kosten camper en wellicht duurder ticket) opwegen tegen de tijdswinst en de besparing benzine etc.

Zeker is in elk geval dat we naar Yellowstone, Moab en Las Vegas willen. Na het hebben gelezen van diverse reisverslagen, waaronder van Martin en Marianne, is Yellowstone en Moab echt een must geworden. Las Vegas willen man en kinderen graag terug.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: plannen gewijzigd; korter rondje vanuit Las Vegas 2021.

Bericht door stegeman »

Van alle national parken die wij gezien hebben is Yellowstone wel de allermooiste, meest bijzondere wat ons betreft. Was ook heel dankbaar dat we ondanks de drukke reis toen in Yellowstone het volop aan de tijd hadden (4 overnachtingen), waardoor we nu niet het gevoel hebben de helft niet te hebben gezien.
De twijfels over waar en hoe de volgende reis snap ik. Heb ik zelf ook constant dat het alle kanten opgaat. Alhoewel we nu wel knopen hebben doorgehakt. Mocht het lukken om langer vakantie te krijgen dan is het ook mooi glacier NP mee te pakken en wellicht nog de Rocky Mountains Canada! Maar dan moet je de vakantietijd er wel naar hebben. Als het lukt zou ik Glacier zowiezo proberen. Toen wij het in ons reis meenamen hadden we geen idee maar dit was echt een pareltje van een NP
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: plannen gewijzigd; korter rondje vanuit Las Vegas 2021.

Bericht door jill1234 »

Inmiddels bij Tioga Tours een offerte voor camperhuur gekregen. De prijzen van Cruise America voor zomer 2021 zijn al bekend.
Het wordt toch een echt rondje Las Vegas; dit scheelt respectievelijk 600 en 800 euro ten opzichte van een one way Las Vegas-Salt Lake City en Las Vegas-Denver. Samen met waarschijnlijk duurdere tickets bij een multi city maakt dat de keus makkelijk. Ik heb de prijzen voor een retourtje Las Vegas in de gaten gehouden voor komende zomer en daar zijn echt mooie prijzen voor te vinden.

Dus het is fijn dat dit nu helder is; dan kan ik tenminste echt concreet een route in elkaar gaan zetten ;-)

Ik las in verschillende reisverslagen, waaronder die van Martin en Marianne, over Kolob Canyon (Zion); dat deel lijkt me ook erg mooi en is rustiger, dus daarom na Vegas een overnachting daar.
Na veel gelezen te hebben denk ik dat een heel aardige route is:
dag 1 vlucht naar Vegas
dag 2 Vegas- Kolob Canyon
dag 3 Kolob Canyon- Grand Teton (Colter Bay campground) (lange rijdag,eventueel hier een extra nacht inlasten ten koste van 1 dag in Yellowstone)
dag 4 Grand Teton- Yellowstone
dag 5 Yellowstone
dag 6 Yellowstone
dag 7 Yellowstone
dag 8 Yellowstone
dag 9 Yellowstone - Vernal
dag 10 Vernal- Dinosaur
dag 11 Dinosaur - Arches
dag 12 Arches
dag 13 Arches - Canyonlands
dag 14 Canyonlands- Dead Horse State Park
dag 15 Dead Horse State Park- Capitol Reef
dag 16 Capitol Reef
dag 17 Capitol Reef- Bryce
dag 18 Bryce- Lake Mead Recreation Area
dag 19 Lake Mead - Las Vegas, camper inleveren
dag 20 Las Vegas, dagtrip Death Valley met huurauto
dag 21 Las Vegas
dag 22 Las Vegas - huis

Dag 10 en 11: is het nodig zowel in Vernal als in Dinosaur te overnachten? Of beter in Flaming Gorge en Dinosaur? Of in 1x van Yellowstone naar Dinosaur?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: plannen gewijzigd; korter rondje vanuit Las Vegas 2021.

Bericht door jill1234 »

Klopt het dat campings voor Yellowstone al in mei 2020 te reserveren zijn voor augustus 2021?
En kan je gratis annuleren en omboeken als ik dat zou doen in mei maar ik de data later moet veranderen?
Ik heb verder even gekeken of er voor komende zomer nog plekken te boeken zijn en dat is zo; is Yellowstone dan minder een probleem qua een plek bemachtigen dan Yosemite? Lijkt me gek!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: plannen gewijzigd; korter rondje vanuit Las Vegas 2021.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had al aangegeven dat het niet snel gaat.
En je kunt in inderdaad al vanaf mei dit jaar boeken voor volgend jaar.
Voor annuleringen geldt hetzelfde als voor de lodges in het park. Tot 30 dagen voor aankomst gratis. Je kunt dat checken op www.yellowstonenationalparklodges.com.

Marianne
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis jill1234: plannen gewijzigd; korter rondje vanuit Las Vegas 2021.

Bericht door Old Faithful »

jill1234 schreef:
03 feb 2020, 15:36

dag 1 vlucht naar Vegas
dag 2 Vegas- Kolob Canyon
dag 3 Kolob Canyon- Grand Teton (Colter Bay campground) (lange rijdag,eventueel hier een extra nacht inlasten ten koste van 1 dag in Yellowstone)
dag 4 Grand Teton- Yellowstone
Laat het woord "eventueel" maar weg. Van Kolob Canyons naar Colter Bay is iets van 900km, dat red je niet in één dag. Houd er ook rekening mee dat je met een overnachting in Colter Bay al een groot deel van Grand Teton achter je hebt, terwijl je de volgende dag meteen verder gaat naar Yellowstone. Zorg daarom voor voldoende tijd voor Grand Teton op de dag van aankomst in Colter Bay.

Ik heb geen ervaring met een camper maar ik lees regelmatig dat je zonder early bird pas 's middags kunt vertrekken en dat er ook nog enkele uren nodig zijn om boodschappen te doen. Er blijft zo weinig tijd over voor Kolob Canyons.

Na Yellowstone verloopt de route in een mooi rustig tempo. :thumbup: Canyonlands en Dead Horse Point S.P. zou eventueel op één dag kunnen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: plannen gewijzigd; korter rondje vanuit Las Vegas 2021.

Bericht door jill1234 »

Bedankt voor reactie Old Faithful! Ja, die extra dag inlasten tussen Kolob Canyon en GT is zeker ;-) Weet alleen nog niet goed waar. Liefst willen we voorbij SLC komen; Logan? Of Garden City?
Tijd voor Kolob is inderdaad beperkt; we zijn afgelopen zomer al in Zion geweest en willen de ochtend voor we richting Logan of Garden City vertrekken een trail doen; Als we begin avond in Logan of Garden City (of heb je een betere optie voor een tussenstop?) aankomen is het prima.

De camper hebben we vorig jaar met early bird gedaan, dat doen we nu niet (kost 350 euro); Daarom nu gekozen voor een relatief korte afstand (2,5 uur) tot de 1e camping; als we dan laat aankomen kunnen we de volgende ochtend (een deel van de) Trailer Creek doen; daar heb ik bij @Martin & Marianne gelezen in hun verslagen en op hun wandelsite. Dan einde ochtend/begin middag richting SLC/Logan/Garden City om daar begin avond aan te komen.

Blij te lezen dat het verder een prima route is!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer