Reis jill1234: plannen gewijzigd; korter rondje vanuit Las Vegas 2021.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: plannen gewijzigd; korter rondje vanuit Las Vegas 2021.

Bericht door jill1234 »

Zijn er trouwens bezienswaardigheden op de route Kolob- SLC/Logan? Of is het een lange saaie reisdag?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis jill1234: plannen gewijzigd; korter rondje vanuit Las Vegas 2021.

Bericht door Old Faithful »

als we dan laat aankomen kunnen we de volgende ochtend (een deel van de) Trailer Creek doen; daar heb ik bij @Martin & Marianne gelezen in hun verslagen en op hun wandelsite. Dan einde ochtend/begin middag richting SLC/Logan/Garden City om daar begin avond aan te komen.
Ik ken dat deel van de route via SLC of Bear Lake niet, dus ik weet niet of het heel interessant is..
Het lijkt me wel dat je voor dit eerste stuk te weinig tijd hebt. Je hebt nu anderhalve dag om de 900 km naar Colter Bay te overbruggen. Die zul je wel nodig hebben en daarmee houd je naar mijn mening geen tijd over om in Grand Teton iets te doen.
Kolob Canyons - Garden City is 600 à 650 kilomer. Dat doe ik met de auto nooit in een hele dag en jullie willen dat met een camper in een halve dag doen? Ik zou de overnachtingen bij Canyonlands en Dead Horse Point combineren en de gewonnen dag op dit eerste stuk plannen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: plannen gewijzigd; korter rondje vanuit Las Vegas 2021.

Bericht door jill1234 »

Denk dat we aardig uit de planning zijn; alleen nog twijfel over het stuk Cedar City (Kolob Canyon) naar Grand Teton en van Yellowstone richting Dinosaur

dag 1 vlucht naar Las Vegas
dag 2 camper ophalen en op weg naar Cedar City (Kolob Canyon)
dag 3 Kolob Canyon - Park City
dag 4 Park City - Grand Teton (Colter Bay campground)
dag 5 Grand Teton - Yellowstone (Grant Village campground)
dag 6 Yellowstone (Madison)
dag 7 Yellowstone (Madison)
dag 8 Yellowstone (Canyon Campground)
dag 9 Yellowstone (Bridge Bay)
dag 10 Yellowstone- Grand Teton-overnachting ergens tussen Jackson en Dinosaur: tips?
dag 11: ??? naar Dinosaur
dag 12 Dinosaur - Arches
dag 13 Arches
dag 14 Arches- Dead Horse Point SP- Canyonlands
dag 15 Canyonlands-Capitol Reef
dag 16 Capitol Reef
dag 17 Capitol Reef- Bryce
dag 18 Bryce - Lake Mead (hooverdam en laatste nacht voor inleveren camper)
dag 19 Lake Mead- Las Vegas
dag 20 Las Vegas (auto huren en dagtrip Death Valley)
dag 21 Las Vegas
dag 22 Las Vegas - huis

Eventueel kan er een dag Las Vegas af omdat we op dag 19 al vroeg in Vegas zijn. Die dag kan worden toegevoegd aan omgeving Moab of tussen Kolob Canyon en Grand Teton. Ben benieuwd naar jullie input! En qua campings in Yellowstone: misschien in plaats van Bridge Bay in Gardiner een nacht boeken? om zo dichtbij Mammoth hot springs te zijn?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis jill1234: plannen gewijzigd; korter rondje vanuit Las Vegas 2021.

Bericht door Tantelotje »

Ik denk dat ik geneigd zou zijn om dag 10 nog een keer bij Jackson te overnachten en dan dag 11 in een keer naar Dinosaur te rijden. Dat scheelt je een 'zinloze' overnachting en geeft lekker nog wat extra tijd in GT. Het is natuurlijk wel een lange rijdag, beetje vergelijkbaar denk ik met dag 4.
Mocht je een nacht LV willen 'opofferen' zou ik die bij Moab zetten. Als je daar (nog) meer tijd hebt, is het ook niet erg als je op dag 12 laat aankomt, en kun je bijvoorbeeld de ochtend nog wat bekijken in Dinosaur. De quarry is in ieder geval qua dino's erg leuk en interessant, de uitzichten in het Canyon deel vonden we wat weg hebben van de uitzichten langs de UT12. Ook mooi, maar daar kom je toch nog langs :wink:

Misschien heb je iets aan ons verslag van afgelopen jaar. Wij waren dan wel met de auto, maar wij zijn pas tegen 13.15 uur weggereden bij het Canyon deel van Dinosaur en we waren rond 16.00 uur in Moab. Als je alleen de Quarry bezoekt kost het veel minder tijd.

Succes met de keuzes... :D
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: plannen gewijzigd; korter rondje vanuit Las Vegas 2021.

Bericht door jill1234 »

Dat is inderdaad ook een optie, dan hebben we lekker veel tijd voor GT. Van Jackson naar Dinosaur is 500km. Op dag 4 inderdaad ook zoiets, maar dat zijn de enige 2 lange reisdagen (langer dan 300 km)
Ik ga jullie verslag vanavond eens lezen: leuk!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: plannen gewijzigd; korter rondje vanuit Las Vegas 2021.

Bericht door jill1234 »

Ik ben de dagindeling wat concreter aan het maken en zit vooral met de eerste dagen een beetje vast; van Las Vegas via Zion/Kolob Canyon richting Grand Teton. Is er op die lange I-15 na Zion nog wat te zien (overnachting in de buurt van SLC) , of is het een kwestie van even doorbijten tot aan Grand Teton?
En dan beter van Zion tot aan Bear lake gaan, echt lange reisdag, maar dan ben je de dag er na in 3 uurtjes in Grand Teton. Of beter van Zion tot SLC en de dag er na van SLC naar Grand Teton?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: plannen gewijzigd; korter rondje vanuit Las Vegas 2021.

Bericht door jill1234 »

De plannen liggen een beetje stil....onze vorige reis heb ik 11 maanden van te voren geboekt (camper en tickets); dat leverde een hele gunstige prijs op, daarna niet meer tickets voor die lage prijs gezien en ook de camper wordt duurder hoe langer je wacht.
Dat zou betekenen dat we rond augustus/september weer zouden boeken voor juli.....ik denk niet dat ik het tegen die tijd al aandurf....
Hoe doen anderen dat? Plannen jullie wel al voor 2021?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis jill1234: plannen gewijzigd; korter rondje vanuit Las Vegas 2021.

Bericht door mtl »

Ik plan helemaal niks zolang dit nog duurt.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis jill1234: plannen gewijzigd; korter rondje vanuit Las Vegas 2021.

Bericht door RuthdeLange »

Ik ben ook al mijn reis voor juli/ aug. 2021 aan het uitwerken. 1 mei wil ik de accommodatie voor Yellowstone boeken. Die kun je wel annuleren. En inderdaad: augustus/ september de vliegtickets. Hoop dat ik tegen die tijd weet of dat verstandig is maar vooralsnog ben ik wel bezig met de route uitwerken.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: plannen gewijzigd; korter rondje vanuit Las Vegas 2021.

Bericht door jill1234 »

De route heb ik inderdaad wel al zo goed als uitgestippeld; het is meer dat ik nu denk dat het niet door zal gaan....zoveel onzekerheden. Wat gaat er met de ticketprijzen gebeuren bijvoorbeeld? En hoe staat het tegen die tijd met het virus...
Ik denk dat ik maar gewoon afwacht; mocht het op een gegeven moment weer allemaal veilig zijn en er zijn nog leuke prijzen te vinden voor camper en tickets dan kunnen we alsnog kijken of we gaan.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis jill1234: plannen gewijzigd; korter rondje vanuit Las Vegas 2021.

Bericht door jojostravelusa »

Wij durven ook nog niets concreets te plannen en al helemaal niet te boeken voorlopig. We houden er ernstig rekening mee dat we volgend jaar niet zouden kunnen, omdat alles nog niet normaal is en we geen idee hebben wat de prijzen gaan doen. Het kan maar zo zijn dat het in principe wel kan, maar dat het onbetaalbaar geworden is. Nu hebben we wel 2 vouchers voor vluchten, dus eens zullen we moeten gaan. Die zijn gelukkig wel 2 jaar geldig. Dat geeft een beetje ruimte. Omdat het met Air Canada en United Airlines is, geldt niet de Europese afspraak van geld terug vragen.

We zijn nu maar bezig met het uitwerken van verschillende routes, zodat we erin kunnen springen als het aan de orde is.

Zo kijken we naar wegbrengcampers, als die al komen voor volgend jaar, omdat we die reis dit jaar 3 weken eerder af hebben moeten breken. Ook hebben we een route met o.a. de Dakota's op de planning. Die zou dan in september/oktober plaats moeten vinden, omdat eind september in Custer State Park de Buffalo Round up is. Andere optie waar we mee bezig zijn is Los Angeles - Orlando. En zo kunnen we er nog wel een paar verzinnen. We zien wel wat de tijd brengt. Voorlopig zijn we hier lekker mee aan het knutselen. Zijn we toch een beetje daar :wink:
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: plannen gewijzigd; korter rondje vanuit Las Vegas 2021.

Bericht door jill1234 »

Ja, dat 'knutselen' aan routes blijft leuk. Ook het lezen van verslagen. Ik lees veel de verslagen van @Martin & Marianne ; heerlijk om te lezen en tips uit op te slaan.
Voor jullie wel echt heel zuur dat jullie dit jaar jullie reis zo vroeg hebben moeten afbreken...
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: plannen gewijzigd; korter rondje vanuit Las Vegas 2021.

Bericht door Martin & Marianne »

jill1234 schreef:
26 apr 2020, 20:41
Ik lees veel de verslagen van @Martin & Marianne ; heerlijk om te lezen en tips uit op te slaan.
:thumbup:

Wij zijn ook plannen aan het maken. Of en wanneer het er van gaat komen is afwachten, maar je kunt maar beter goed voorbereid zijn. :wink: Het plannen alleen al is erg leuk!

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: plannen gewijzigd; korter rondje vanuit Las Vegas 2021.

Bericht door jill1234 »

Plannen is inderdaad heerlijk! En een deel van de pret! Welke plannen hebben jullie @Martin & Marianne ? Weer het westen of dit keer misschien een hele andere hoek?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis jill1234: plannen gewijzigd; korter rondje vanuit Las Vegas 2021.

Bericht door Martin & Marianne »

Weer het westen. :wink: We zijn nu één keer naar het oosten geweest, en dat is goed bevallen, maar het trekt toch niet zo als het westen.
Naar aanleiding van de prachtige reis van forumlid Michelly afgelopen februari staat het zuidwesten in februari hoog op de agenda. Maar met mijn huidige werk is dat juist de drukste maand dus dat gaat voorlopig niet lukken. En naar aanleiding van een topic over Lassen Volcanic ben ik begonnen om een route voor Noord Californië te bedenken. Maar dat is nog heel prematuur.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis jill1234: plannen gewijzigd; korter rondje vanuit Las Vegas 2021.

Bericht door IngridZw »

Ik ben begin dit jaar al begonnen met plannen te maken voor volgend jaar. Net als de vorige reizen gaan we samen met onze dochter, schoonzoon en (inmiddels) 2 kleinkinderen. De laatste keer hebben we de zuidelijke staten bezocht in combinatie met Florida maar vooral de natuur en de lange saaie vlakke wegen is dit toch niet te vergelijken met het westen. Dit keer staat staat een reis van Seatlle naar San Francisco op ons verlanglijstje omdat de regio ten noorden van SF voor ons onbekend is. Lijkt me prachtig.
Of het volgend jaar door kan gaan is maar de vraag want zolang er geen vaccin is en we ons dus moeten blijven houden aan de anderhalve meter afstand kan het weleens heel lang duren voordat alles weer "normaal" is. Hopelijk geen jaren. Mijn man en ik zijn niet meer de jongsten en als we nog kunnen zal het waarschijnlijk onze laatste reis naar Amerika zijn.
@Marianne Ook ik heb het reisverhaal van Michelly gelezen. Prachtig maar zij hebben wel heel veel geluk gehad met het weer. Je kan het ook anders treffen wb weersomstandigheden in die periode en dan ziet de wereld er toch minder mooi uit.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: plannen gewijzigd; korter rondje vanuit Las Vegas 2021.

Bericht door jill1234 »

Leuke plannen Marianne! Ben benieuwd, en hoop dat we 'snel' weer een leuk verslag hier kunnen lezen van jullie!

Ingrid: ik ben ook best huiverig over hoe lang dit gaat duren ... las net dat Argentinië tot september geen vluchten vanuit andere landen binnenlaat. Disney en Universal heel 2020 niet meer open (las ik ergens). Klinkt niet hoopvol ... en toch blijf ik stug meerdere keren per week aan de route sleutelen; dingen opzoeken, wegdromen ...
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: plannen gewijzigd; korter rondje vanuit Las Vegas 2021.

Bericht door jill1234 »

Zijn er hier ook meelezers die behalve bekend met het ZuidWesten ook bekend zijn met NoordWesten en/of West Canada?
Je moet wat in deze tijd dus we zijn aan het fantaseren geslagen.
Oorspronkelijke idee was rondje Las Vegas met Yellowstone, zoals in dit topic beschreven. Nu borrelen ook andere ideeën omhoog; zoals rondje Seatlle met Yellowstone of rondje Seatlle met West Canada.
Is de drukte in het NW/West Canada te vergelijken met de drukte in het ZuidWesten? En zijn parken als Glacier, Olympic, Mount Rainier,Jasper ,Banff, goed te doen met de camper? Lees: geen al te steile wegen omhoog met haarspeldbochten zonder vangrail ;-) en met grote kans op een parkeerplaats bij de start van trails of bezienswaardigheden zonder om 6 uur op zo'n parking te moeten staan ;-)

We zijn gewoon wat aan het inlezen nu; optie 1 blijft de route vanuit Las Vegas, optie 2 een rondje Seatlle met Yellowstone, Mount Rainier, Craters of the Moon, The Dallas etc. Optie 3 rondje Seattle met West Canada.

Ben ook benieuwd naar het prijsniveau in het NW vergeleken het ZW. Bedankt alvast voor de reacties!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Reis jill1234: plannen gewijzigd; korter rondje vanuit Las Vegas 2021.

Bericht door covri »

Wij hebben vorig jaar en rondreis gemaakt vanuit Seattle met oa Yellowstone en Glacier NP.
Het is zeker de moeite waard en een stuk rustiger als het zuid westen. Behalve Yellowstone natuurlijk.

https://noordwestusa2019.wordpress.com/route/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer