Reis Stvmichels: op zoek naar tips and tricks.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Stvmichels
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 dec 2019, 08:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Stvmichels: op zoek naar tips and tricks.

Bericht door Stvmichels »

Hey iedereen,
Graag deel ik mijn route voor westkust september 2020

In september 2007 heb ik ongeveer deze route al eens ondernomen. Toen een paar zaken overgeslagen, die we deze keer zouden doen. Graag had ik ook een paar mooie wandelingen gemaakt, daar hier vorige keer minder tijd voor was.

San Francisco
San Francisco ( Alcatraz night tour)
Yosemite (tunnelview, Glacier Point)
Bishop ( vroeg beginnen Mist trail, Tioga Pass)
Las Vegas ( via Death Valley)
Las Vegas
Springdale ( Valley of fire state park)
Springdale ( Angel's Landing)
Torrey ( via Bryce canyon & Capitol Reef national park)
Moab ( Canyon lands national park, Dead horse state
park)
Page ( via Monument valley & Antilope canyon)
Seligman ( via Grand Canyon)
Los Angeles ( via route 66)
Los Angeles
Los Angeles

Auto huren Sunny Cars?

Ik reken 4 à 5 uur voor de Mist Trail.
Van Moab maar Page winnen we een uur. Het is niet echt de bedoeling Monument Valley in te rijden, enkel de scenic route er langs. We zouden de Lower Canyon willen bezoeken om 14:00.

Graag jullie tips and tricks, alvast bedankt. ;-)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42134
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Stvmichels: op zoek naar Tips and tricks

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Ik denk dat je nu weer (te) weinig tijd gaat hebebn voor veel dingen.
Mist Trail en dan naar Bishop kan, maar dan heb je geen tijd voor de Tioga Road.
Tussen Springdale en Torrey kun je ook wel meer tijd gebruiken.
Voor Moab is 1 nacht echt heel weinig. Waarom geen Arches? Of ben je daar al geweest?
En de Grand Canyon: wat zijn de plannen daar? Daar ben je al geweest neem ik aan? Wil je niet in het park overnachten en genieten van en zonsondergang? Idem voor Monument Valley.

Wij zijn dit jaar ook in september geweest. En voor ons was het ook niet de eerste keer. Maar we hebben toch veel meer tijd genomen overal. Misschien heb je iets aan ons verslag - het eerste deel is in grote lijnen hetzelfde.

Marianne
Stvmichels
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 dec 2019, 08:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Stvmichels: op zoek naar Tips and tricks

Bericht door Stvmichels »

Bedankt voor uw reactie, Tioga road hebben we toen ook meer tijd voor genomen. Enkel wandelingen in Yosemite zijn er toen over geschoten, waar we toen wel spijt van hadden. Arches hebben we toen idd gedaan ipv Canyon Lands.
Stvmichels
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 dec 2019, 08:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Stvmichels: op zoek naar Tips and tricks

Bericht door Stvmichels »

Voor de Grand Canyon hadden we de eerste maal 2 dagen voor uit getrokken. Ik vond deze toen heel erg mooi, maar niet echt heel toegankelijk. De wandeling naar beneden neemt eigenlijk 2 dagen in beslag en het uitzicht van alle punten zag er allemaal hetzelfde uit. Gewoon omdat hij zo groot is. Blijft natuurlijk fenomenaal mooi. Maar keuzes moeten gemaakt worden. En voor mij was dit:
Alcatraz Island
Wandeling Yosemite
Las Vegas thema hotel met zicht op de strip
Angel's Landing Zion
Utah highway 12 ( hebben we toen ook gereden, maar zo mooi)
Sterren kijken Capitol reef national park
Canyon Lands national park
Antilope Canyon
Old route 66

Dit zijn de punten die we vorige keer gemist hebben, en waar we naar mijn gevoel wel tijd voor maken? Natuurlijk de afstand om de punten te verbinden moet gemaakt worden.
De eerste keer hebben we een nog grotere toer gemaakt op 21 dagen, en nog veel meer parken aan gedaan en Palmsprings en San Diego erbij. Dat was op zich een fantastische reis waar we nog van nagenieten. We verblijven ook in het Half Dome village om s' morgens meteen te kunnen starten aan de wandeling. Eerste keer, Curry Village toen nog hebben we hier ook verbleven en zijn we toen doorgereden tot Furnace Creek, waar we toen rond 16:00 zijn toegekomen. We hebben ook bijna alles al kunnen vastleggen dus geen gevoel naar een camping of opzetten van tent ;-)
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Stvmichels: op zoek naar Tips and tricks

Bericht door Superdork1 »

Vorige keer heb je ongeveer dezelfde route gemaakt maar door tijdgebrek een aantal dingen gemist. Nu wil je met de nieuwe reis deze gemiste onderdelen alsnog inhalen. Pas op dat je niet dezelfde fout maakt door te snel te gaan.. :wink:

Als ik kijk naar je wishlist dat zou je kunnen overwegen om terug te vliegen vanaf Las Vegas ipv LA. Je kan dan, na de overnachting in Page, naar de Grand Canyon gaan en overnachten in WIlliams. De volgende dag pak je een groot deel van Route 66 tot aan Kingman en dan ga je richting Las Vegas.

Je houdt dan twee dagen over. Die zou ik besteden met een extra nacht in Yosemite en een extra nacht in Moab. Je hebt dan meer rust in de reis, je kan je trail doen in Yosemite en hebt rustig de tijd om hier en daar te stoppen op de Tiogaroad. Hetzelfde bij Moab.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2180
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Stvmichels: op zoek naar Tips and tricks

Bericht door jojostravelusa »

Je zegt niet Monument Valley in te willen, maar wij hebben in 2014 een tour gedaan met Monument Valley Safari https://monumentvalleysafari.com/. De sunset tour was echt prachtig. Je komt met gids op plekken waar je met eigen vervoer niet mag komen. Dit betekent wel dat je het in je reisprogramma op moet nemen, want je reist hierna niet meer door naar een volgende bestemming.
Stvmichels
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 dec 2019, 08:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Stvmichels: op zoek naar Tips and tricks

Bericht door Stvmichels »

Onze vluchten hebben we al geboekt, dus daar kunnen we niets meer aan veranderen. 2 overnachtingen in Yosemite had ik overwogen, maar alhoewel dit een ervaring is vind ik de prijs daarvoor iets te hoog. Ook nu hebben we een cabin genomen, dit is toch "iets" meer comfort. 2 dagen Moab vind ik persoonlijk niet nodig, gezien de rit van Torrey nu niet van die orde is.
Ik denk idd dat een tour op paard door Monument valley een super ervaring is. Maar dit zijn de compromissen, ik denk dat een tocht met paard door Bryce ook zo'n ervaring is.
Er zullen altijd genoeg redenen zijn om terug te gaan.
Maar we kunnen gezien verschillende factoren niet elke paar jaar gaan. Dus probeer ik idd ook hier weer alles er uit te halen. Had idd nu ook liever weer 21 dagen genomen, maar dat zat er niet in.
Los van Yosemite heb ik niet echt het gevoel dat het zo krap is, uiteindelijk is het een roadtrip en ben je idd altijd on the move.
En toch blijven we redelijk wat keren meerdere dagen op locatie: San Francisco, Las Vegas, Springdale en Los Angeles.
Ik weet nog wel dat we de eerste keer net iets teveel parken hebben gedaan, zodat je op het laatste wel blij was terug richting kust te gaan. En dan geniet je niet meer met dezelfde interesse van die laatste parken.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Stvmichels: op zoek naar Tips and tricks

Bericht door PSVwally »

2 dagen Moab vind ik persoonlijk niet nodig, gezien de rit van Torrey nu niet van die orde is.
Ik kwam dan wel van Bryce, maar ik denk dat je je echt vergist in de tijd die de parken rond Moab innemen. Ik had zeg maar een late middag en volle dag en heb er nog wat spijt van dat ik (als toen nog zeker niet supergrote wandelaar) niet meer tijd had. Canyonlands Island in the sky NP en dead horse SP kan je goed in pakweg een ochtend begin van de middag doen met de viewpoints en bv een korte wandeling rond Mesa Arch. Maar het is zonde als je er bent om niet Goblin valley SP en bv de utah128 niet mee te pakken. Verder is Arches NP een stuk groter en vooral ook drukker wat daardoor zeker 3/4 tot een hele dag opslokt zonder echt hele rare dingen te doen daar. Je moet het allemaal zelf weten, maar puur alleen er ongeveer langs rijden en alleen Canyonlands doen vind ik zo zonde van tijd en geld...voor mij is deze omgeving nog altijd de mooiste van heel het Zuidwesten. Eigenlijk zou je de omweg via de ut95 moeten maken tussen Capitol Reef en Monument Valley/Natural Bridges. Doet mij veel meer dan Yosemite, Highway 1 of de Grand Canyon en route66.

Overigens vond ik de Grand Canyon de eerste keer ook wat tegenvallen. Minder overweldigend dan ik/we hadden verwacht. Dit jaar teruggeweest en vooral de westkant (de kant van Hooi point) bekeken en vond het veel indrukwekkender dan die desert view kant tussen GC Village en Cameron.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Stvmichels: op zoek naar Tips and tricks

Bericht door IngridZw »

Eigenlijk wil je dus zeggen dat je al met al tevreden bent over de route die je hebt samengesteld. Tenminste dan maak er erop uit Als je er zelf een goed gevoel bij hebt dan is dat toch prima?. Maar ik vraag dan wel af welke tips en trucks je nog graag wilt horen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42134
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Stvmichels: op zoek naar Tips and tricks

Bericht door Martin & Marianne »

Het is echt heel veel voor slechts twee weken. Ik weet niet hoeveel tijd je de vorige keer overal had maar ik kan me niet voorstellen dat je te veel parken had. En zeker niet te veel tijd in de parken. Als je meer tijd hebt zie je meer en waardeer je alles vaak ook meer. Jammer dat de tickets al vastliggen. Maar misschien kun je de dagen LA inkorten en toch wat meer rust onderweg creëren?
Heb je al naar ons verslag gekeken? Dan zie je dat je onderweg nog heel veel nieuwe dingen kunt doen. Je geeft aan dat je voor de Tioga Road al tijd hebt genomen. Ik kan me echter niet voorstellen dat je daar niet nog iets nieuws zou kunnen doen. Het is toch jammer om daar wel langs te rijden en geen tijd te hebben voor een of meerdere wandelingen?
Idem voor Capitol Reef, wat heb je daar al gedaan? Wij waren er al meerdere keren geweest maar dit jaar met twee nachten alleen maar nieuwe dingen gedaan. En nog steeds niet alles gezien. En ben je al naar Goblin Valley geweest? Of naar Little Wild Horse Canyon?
Wat je ook kunt doen: Canyonlands overslaan en van Torrey naar Monument Valley rijden via de UT95. Dan heb je ene prachtige route en wat minder kilometers.

wat de Grand Canyon betreft: helemaal naar beneden lopen is niet nodig om toch een gevoel te krijgen van de diepte en grootsheid van de canyon. Loop bijvoorbeeld een stuk van de South Kaibab Trail. Dan zijn de uitzichten echt niet overal hetzelfde.

Je hebt nu een heel vol programma met weliswaar mooie bezienswaardigheden maar je slaat ook veel dingen over. Waarom niet nu een kleiner deel wat beter bekijken en een volgende keer een ander deel bezoeken?

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Stvmichels: op zoek naar Tips and tricks

Bericht door PSVwally »

Ik heb nu een aantal keer juist 2 wekentrips ipv 3 weken trips gemaakt. Ook omdat ik op het einde van die 3 weken vaak gewoon verzadigd was qua gevoel en indrukken en mn lijf niet meer heel lang wilde autorijden. Als ik dan Moab zie en 3 nachten later LA ben ik altijd wat huiverig. Sommige mensen houden van autorijden (standje cruisecontrol en gassen maar) i know, maar dat is nog even 1300km op het einde met daar ook nog zaken die iemand wil doen/zien
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1247
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis Stvmichels: op zoek naar Tips and tricks

Bericht door IngridUSA »

Je bedoelt dus voor Monument Valley met scenic route niet de 17 mile loop/Valley Drive?

Zelfs als je over de 163 alleen langs MV rijdt dan vind ik het nog haasten (en jammer). Van Moab naar Page moet je al minimaal 4,5 uur rekenen. Ook al zou je een uur winnen, je bent nog nergens gestopt voor eten/drinken/tanken, even de benen strekken en vooral foto’s maken. Verkijk je daar niet op. Je zult bij de Antelope Canyon waarschijnlijk ook een half uurtje van te voren aanwezig moeten zijn en een beetje speling wil je toch wel inbouwen lijkt me.
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Stvmichels: op zoek naar Tips and tricks

Bericht door Superdork1 »

Stvmichels schreef:
13 dec 2019, 22:11
Onze vluchten hebben we al geboekt, dus daar kunnen we niets meer aan veranderen.
Je zou een domestic flight kunnen nemen van LAS naar LAX die aansluit op de vlucht terug naar AMS. Meestal vertrekken de redeye flights vanaf LAX pas later in de middag of in de avond naar Europa dus ik denk dat dat prima gaat. Mocht je vroeg vertrekken dan kan het ook de avond er voor en dan overnachten bij het vliegveld. Dan hou je nog steeds twee volle dagen over om je reis wat af te remmen.

Je vraagt tip en tricks hier dus we gaan er van uit dat je zelf ook nog niet helemaal tevreden bent met je plannen... :geek2:
Gebruikersavatar
Rik-
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2018, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Stvmichels: op zoek naar Tips and tricks

Bericht door Rik- »

Moab zou ik toch ook 2 nachten proberen te verblijven. Zeker Arches neemt wel wat tijd in beslag. Met leuke korte en langere wandelingen. Ook Moab zelf vond ik wel leuk om tegen de avond even rond te wandelen, ondanks het toerisme.
Yosemite is erg krap... ik ben er 2 maal geweest. Maar blijf het prachtig vinden...
Maar zoals eerder aangehaald, het zijn jouw keuzes. Als jij een goed gevoel hebt moet je het zo doen natuurlijk!

Een domestic flight is wel weer wat gedoe, maar misschien nog niet zo een slecht idee. En het hoeft helemaal niet duur te zijn!
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
Stvmichels
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 dec 2019, 08:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Stvmichels: op zoek naar Tips and tricks

Bericht door Stvmichels »

Allereerst bedankt voor de vele reacties. Uiteraard zijn we tevreden over de voorhand gestelde route, anders handen we ze niet opgesteld.
Ik appreciër zeker jullie input, maar momenteel wijzen jullie me enkel op de zaken die ik ga missen.
En daar zijn we ons zeker van bewust. Ik zocht zeker ook wel wat bevestiging inzake tijd, en dat lees ik hier en daar ook. Bv Yosemite en Bishop is haalbaar, mist niet teveel Tioga Pass. Maar hier hadden we vorige keer meer tijd voor, maar niet voor een wandeling in Yosemite. Heb hier zeker 2 dagen en zelf Lee vinning overwogen, maar deze plaatsen zijn buiten proportie duur, Bishop leek ons hier beter om wat meer Death Valley tijd.
Van Moab maar Page is idd 4,5 min 1 uur tijdwinst, dus als we om 08:00 vertrekken 2 uur onderweg spenderen aan stops and views ( welke zijn volgens jullie de beste) dan komen we nog om 13:30 aan voor de tour van 14:00 ( wij dachten Ken's tours)
Arches en Natural bridges hebben we vorige keer gezien, Canyon Lands niet, tips zijn hier welkom.
Maar vooral wilde we wel min of meer de volledige tour van de eerste, met dan nieuwe zaken en andere hoogtepunten. Omdat we deze in grote lijnen nog eens wilde beleven na 12 jaar.
Motels en hotels zijn op het eerste zicht wel heel veel duurder geworden. Parkenpas dan weer niet, welke autoverhuur bedrijf raden jullie aan? Waar tanken en eten? Welk is volgens jullie de beste optie voor een thema hotel met strip view? Excalibur is voor een luxe kamer met strip view precies een betaalbare oplossing? Ervaring mee?
Los Angeles wilde we zeker mee afsluiten, we willen de sfeer en zeker de mooie uitzichten vanaf Griffith observatory en misschien ook eens Hollywood boel overlook zijn( is dat de moeite)
Fietsen huren in Santa Monica.
Stvmichels
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 dec 2019, 08:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Stvmichels: op zoek naar Tips and tricks

Bericht door Stvmichels »

Hoelang hebben jullie over de Mist trail gedaan?
Is Angel's Landing echt zo gevaarlijk?
Stvmichels
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 dec 2019, 08:56
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Stvmichels: op zoek naar tips and tricks.

Bericht door Stvmichels »

Van Torrey naar monument valley heb eens gekeken. Zal idd wel een mooie route zijn, maar zou echt Canyon Lands eens willen zien. En zoals eerder vernoemd is Moab idd wel een gezellige plaats. Capitol Reef hebben we vorige een wandeling gemaakt, waar allemaal datums en namen van pioneers op de rotsen stonden. Ik vond de weg daarnaartoe zo geweldig. Deze keer zou ik de Hickman Bridge trail willen doen. Heb ook gelezen dat de sterren hemel hier zo fenomenaal moet zijn (bij helder weer;-). Ik heb een b&b kunnen boeken vlak aan de ingang van het park.
Goblin state park zal wel de moeite zijn en zoals als in de parken heeft het zijn eigen karakter. Maar vorige keer waren we er op het laatste echt wel van verzadigd.
Het is ook net de afwisseling dat het deels zo geweldig maakt. Geweldige steden, machtige bossen, uitgestrekte woestijnen en wisselende klimaten en temperaturen.
Bryan K
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jul 2019, 10:32
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Miami

Re: Reis Stvmichels: op zoek naar Tips and tricks

Bericht door Bryan K »

Stvmichels schreef:
16 dec 2019, 08:17
Is Angel's Landing echt zo gevaarlijk?
Ik lees met deze even mee, ben best benieuwd.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Stvmichels: op zoek naar Tips and tricks

Bericht door PSVwally »

Stvmichels schreef:
16 dec 2019, 08:17
Is Angel's Landing echt zo gevaarlijk?
Hangt er vanaf of je de tijd er voor neemt en niet bang bent om langs afgronden te lopen. Ik vind het niet gevaarlijk, maar zeker na 10.00 maakt de drukte op de trail het gevaarlijker. Zeker op het laatste stuk wasr de kettingen hangen kan de drukte en ‘haast’ zorgen voor gevaar
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42134
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Stvmichels: op zoek naar tips and tricks.

Bericht door Martin & Marianne »

Stvmichels schreef:
16 dec 2019, 12:27
Capitol Reef hebben we vorige een wandeling gemaakt, waar allemaal datums en namen van pioneers op de rotsen stonden. Ik vond de weg daarnaartoe zo geweldig. Deze keer zou ik de Hickman Bridge trail willen doen.
De wandeling die jij hebt gedaan is de Capitol Gorge Trail. De weg er naar toe is inderdaad mooi. De Hickman Ridge Trail is ook mooi. Voor als het warm is, is de Sulphur Creek een aanrader; je kunt een klein deel doen door bij het visitor center te beginnen. Had je al in ons verslag gekeken? Wij deden het dit jaar. Ook een aanrader is de Grand Wah Trail.
Stvmichels schreef:
16 dec 2019, 12:27
Goblin state park zal wel de moeite zijn en zoals als in de parken heeft het zijn eigen karakter. Maar vorige keer waren we er op het laatste echt wel van verzadigd.
Over dat verzadigd zijn; wij hebben daar nooit last van. Misschien heb je dat sneller als je te veel in één reis wilt doen? Ik blijf er bij dat het toch prettiger zal zijn om overal wat meer de tijd te nemen. Je zou bijvoorbeeld ene deel toch tijdens een andere vakantie kunnen doen? Bijvoorbeeld in combinatie met Colorado. Of Yellowstone. Maar goed, je besluit staat vast.
Stvmichels schreef:
16 dec 2019, 08:17
Hoelang hebben jullie over de Mist trail gedaan?
Dat hangt er van af hoe ver je wilt gaan. Je kunt tot aan beneden bij de Vernal Fall lopen, of tot aan de bovenkant, of nog doorlopen tot aan de Nevada Fall. En het hangt natuurlijk van je conditie af. Het is behoorlijk stijgen. De een heeft daar veel meer moeite mee dan de ander.
Stvmichels schreef:
16 dec 2019, 08:10
Bv Yosemite en Bishop is haalbaar, mist niet te veel Tioga Pass. Maar hier hadden we vorige keer meer tijd voor, maar niet voor een wandeling in Yosemite. Heb hier zeker 2 dagen en zelf Lee vinning overwogen, maar deze plaatsen zijn buiten proportie duur,
De TIoga Road is ook Yosemite, daar heb je dus ook niet gewandeld? Ik zou daar ook zeker een wandeling plannen. zie ook hiervoor ons 2019-verslag. Wij zaten dit jaar in Lee Vining; is goed bevallen, en viel qua prijs nog mee (Mono Motel).

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer