Reis Fam. Rosmalen: New York en Zuidwesten juli 2020.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Fam. Rosmalen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Fam. Rosmalen: New York en Zuidwesten juli 2020.

Bericht door Fam. Rosmalen » 11 dec 2019, 21:18

Beste Forumleden,

Als nieuw lid op dit forum wil ik graag onze reis met jullie delen. Mijn man en ik gaan met onze twee dochters van 12 en 14 jaar oud voor de eerste keer naar Amerika. Normaliter gaan we altijd met de auto naar Frankrijk of Italië, omdat we niet zo van vliegen houden. :wink:
Na flink gespaard te hebben gaat het er nu toch eindelijk van komen. Graag wil ik onze route met jullie delen.

- Amsterdam - New York 3 nachten
- New York - Las Vegas 1 nacht
- Zion NP 2 nachten
- Bryce Canyon 1 nacht
- Page 2 nachten
- Grand Canyon 2 nachten
- Las Vegas 2 nachten
- Mammoth lakes 2 nachten
- Yosemite NP 2 nachten
- San Francisco 2 nachten
- Monterey 1 nacht
- Pismo Beach 1 nacht
- Los Angeles 3 nachten
- Los Angeles - Amsterdam

We vliegen heen met Delta Airlines en terug met KLM.
We komen op de 26e dag thuis. Tussen Page en Grand Canyon willen we onderweg toch via Monument Valley rijden (2 uurtjes om), als we de zonsopkomst gaan bekijken kunnen we daarna op tijd vertrekken. We verblijven in hotels (met zwembad voor de meisjes), we rijden rond in een heerlijke grote Amerikaanse auto (Chevrolet Tahoe, was de wens van mijn man ...)

Uiteraard gaan we alle geijkte bezienswaardigheden doen: Alcatraz, Antelope Canyon, paardrijden in Bryce, Universal Studios, etc.

Ben benieuwd wat jullie van onze reis vinden. Zelf heb ik de reis in mijn hoofd al 100 keer gemaakt, zoveel reisverslagen en tips gelezen, fantastisch, zoveel zin in!!!

Veel groetjes, Fam Rosmalen.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Fam. Rosmalen New York en Zuid Westen juli 2020

Bericht door Martin & Marianne » 11 dec 2019, 22:41

Welkom op het forum!
Wat zoek je precies, het lijkt er op of alles al vastligt of vergis ik me daarin? Kan er nog iets gewijzigd worden?

Wat je over MV schrijft is mij niet helemaal duidelijk. zonsopkomst waar? In MV red je dat niet als je van Page komt. Waarom plan je geen overnachting in MV als je daar naartoe wilt? Als dat niet kan zou ik het denk ik overslaan en het lekker rustig aan doen in Page.
De rit van Las Vegas naar Mammoth Lakes is best lang en er is veel te zien en te doen onderweg. Jammer dat je daar nu geen tijd voor hebt. Wat is de bedoeling van de twee nachten Mammoth Lakes?

Denk eraan dat je een bepaalde klasse auto huurt, niet een bepaald model.

Marianne

josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door josea » 11 dec 2019, 23:09

Ik zou deze reis uitbreiden met een nacht Death Valley (ten koste van een nacht Mammoth Lakes) en een nacht Monument Valley (ten koste van nacht Grand Canyon). In MV is het inderdaad heel mooi om de zonsopkomst te bekijken, maar dan moet je er wel slapen.
Death Valley is ook vooral mooi (en prettiger qua temperatuur) tijdens zonsopkomst en zonsondergang, dus daar overnachten is ook handig.

IngridZw
Amerikakenner

Bericht door IngridZw » 12 dec 2019, 00:14

Het is maar net wat je het meeste aanspreekt. Van wat ik heb gezien en gelezen is de omgeving van Mammoth lakes ook zeer de moeite waard om er een extra nacht te verblijven. Of er even een rustmoment te plannen. Als je niet overnacht in Death Valley kan je in ieder geval de rit door het park rijden met eventueel een paar korte stops onderweg.
Met zonsopkomst bedoel je deze waarschijnlijk in Page? En vervolgens via Monument Valley naar de Grand Canyon begrijp ik. Op zich kan dit natuurlijk maar dan mis je er wel de zonsondergang/opgang. Juist dit maakt MV zo bijzonder. Als je toch graag naar Monument Valley wilt zou ik daar inderdaad ook overnachten ten koste van een nacht Grand Canyon. Op de dag dat je naar de GC vertrekt hou je nog een groot gedeelte van de dag over om het park te bezichtigen. Vooral als je het alleen gaat om de uitzichtpunten en je geen lange wandeling naar beneden onderneemt.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida

Fam. Rosmalen
Amerika-ontdekker

Bericht door Fam. Rosmalen » 12 dec 2019, 07:06

Super bedankt voor de tips, mogelijk dat we inderdaad een nachtje MV nemen en 1 nacht minder Grand Canyon. Wij hebben bewust gekozen om alleen maar door Death Valley heen te rijden denk namelijk dat het echt veel te warm is om daar te verblijven. 2 dagen Mammouth Lakes is bewust om een beetje rust te creëren. Beetje wandelen, kanoën even op adem komen in de bergen. ( als wij naar Frankrijk gaan gaan we ook meestal naar de Alpen)

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 12 dec 2019, 07:37

Wij hebben bewust gekozen om alleen maar door Death Valley heen te rijden denk namelijk dat het echt veel te warm is om daar te verblijven
Airconditioning......

Het is in heel het Zuid-Westen warm. In Vegas/Zion/Page kan het ook 40 graden worden. Als je daar tegenop ziet zou ik niet eens door Death Valley rijden maar via Tonopah direct naar Mammoth Lakes rijden ten oosten en noorden van Death Valley. Ook bloedheet trouwens. Ik trek de ‘hitte’ in death valley beter dan constant airco in en uit in Vegas

Als je door Death Valley rijdt zou ik zeker de highlights meepakken en dan is Mammoth Lakes m.i. te ver. Ik zou dan voor Lone Pine kiezen en ‘s avonds of de volgende ochtend nog de alabama hills meepakken voor je naar Mammoth Lakes rijdt.

josea
Amerikakenner

Bericht door josea » 12 dec 2019, 08:32

Ja, in Death Valley heeft je hotel ook gewoon air-conditioning.
Juist als je iets wilt zien daar en wat kleine wandelingen wilt maken, is de late avond en vroege ochtend ideaal, omdat je overdag echt niet wilt gaan lopen i.v.m. de warmte. Onze kinderen van toen 9 en 13 vonden het in ieder geval heel mooi (zonsopkomst).
Zie ook ons verslag van 2015 voor wat we deden ‘s ochtends in Death Valley en wat foto’s.

stegeman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door stegeman » 12 dec 2019, 08:50

Vanwege de rust in de reis wellicht MV gewoon overslaan of daar een nacht plannen idd. Meerdere nachten op 1 plek slapen gaf ons ook wel rust in de reis. Zou het er van af laten hangen hoe graag je MV wilt zien.

Mammoth Lakes 2 nachten: heerlijk! Deden wij ook en had er wel meerdere willen verblijven. Genoeg te zien in de omgeving en de meren zijn dichtbij en erg mooi. Wel is het stuk Vegas- ML erg lang en is een overnachting in DV prachtig. Bij ons was het erg bewolkt wat zorgde voor de allermooiste zonsondergang ooit. Is het helder dan heb je de mooiste sterrenhemel. Wel erg duur overnachten in DV. Als je er niet gaat slapen. Zorg dan dat je heel erg vroeg uit Vegas vertrekt en stop elk geval even na DV ook bij Alalabama Hills, Mobius arch trail. Korte mooie wandeling voor unieke foto door de boog met Mount Whitney op de achtergrond.

Mijn voorkeur zou zijn 1 nacht LA minder en dan een overnachting in DV tussen LV en ML zetten. Maar dan schuift alles erna op en ik heb geen idee hoe makkelijke je nog kunt switchen. Als je alles al langer geleden geboekt hebt waren de prijzen wellicht gunstiger dan nu.

Ps. Wij gaan 2020 dus weer ‘gewoon’ met de auto naar Frankrijk of Italië en waren in 2019 in Amerika. Pas op. Het is verslavend. We zijn alweer hard aan het sparen.

Fam. Rosmalen
Amerika-ontdekker

Re: Reis Fam. Rosmalen: New York en Zuidwesten juli 2020.

Bericht door Fam. Rosmalen » 12 dec 2019, 18:03

Wat fijn al die reacties. Ik ben me er van bewust dat het overal erg warm is in de maanden juli/ augustus. Helaas is er geen enkele vakantie lang genoeg om buiten deze maanden om Amerika te bezoeken. We weten inderdaad dat de reistijd tussen Las Vegas en Mammoth lakes vrij lang is gelukkig is dat eenmalig de rest van de reis valt het gelukkig mee. Zoals als gezegd denk ik inderdaad dat dit niet de laatste keer is dat we een verre reis gaan maken.
alleen op de voorpret/voorbereiding kan ik al lang teren laat staan dat we mee gaan maken!!

Dat sparen gaat ook goed als je weet waarvoor je het doet !!! dan is die nieuwe broek of nieuwste paar laarzen niet meer zo interessant. :lol:

ik ga de reisverslagen lezen!!

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 12 dec 2019, 18:10

stegeman schreef:
12 dec 2019, 08:50

Mammoth Lakes 2 nachten: heerlijk! Deden wij ook en had er wel meerdere willen verblijven.
Is ook heerlijk maar voor een eerste keer en met maar twee nachten voor Yosemite lijkt een extra nacht daar mij geen overbodige luxe. En dat geeft ook rust.
Waar overnachten jullie in Yosemite?

Marianne

Rik-
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Rik- » 12 dec 2019, 18:42

Ik heb zelf enkele jaren geleden de route Mammoth lakes - Las Vegas in 1 dag gereden via DV. (Omgekeerde richting dus)
Ik vond de afstand zelf wel te doen. Erg veel afwisseling waardoor het niet zo lang leek.
Echter zou ik het nu toch anders aanpakken. Death Valley vond ik een van de verrassingen! Een volgende keer zou ik hier dus ook een overnachting plannen.

Mijn idee was ook altijd zoveel mogelijk zien op korte tijd... hier begin ik toch van terug te komen... :mrgreen:

Ik zou zelf ook eerder een nacht extra Yosemite plannen i.p.v. 2 nachten mammoth lakes, maar ik begrijp je redenatie wel.
Los Angeles 3 nachten kan misschien ook een nachtje minder. 2 maal geweest, en nog steeds niet echt warm van deze stad, maar dat is persoonlijk waarschijnlijk :D
San Francisco zou ik wel makkelijk 3 nachten kunnen verblijven. Heerlijke stad!

Wat de hitte betreft, tja het was bij ons bijna 50 graden in DV.(juli) Echter de lucht is lang niet zo vochtig als bij ons. Dus dat viel eigenlijk wel mee. In tegenstelling tot Palm Springs... dat vond ik als enige plaats echt onprettig.
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:Canada

Fam. Rosmalen
Amerika-ontdekker

Bericht door Fam. Rosmalen » 12 dec 2019, 18:58

In Yosimite verblijven we in yosimite valley lodge dus midden in het park! Los Angeles drie nachten geboekt omdat we 1 dag Universal studio's doen met de kids. Vrienden van ons zitten in de omgeving v pismo beach dus daar blijven we die dag wat langer. Dan komen we laat aan in LA dus blijft er maar goed 1,5 dag over daar... ben benieuwd ook zóveel verschillende meningen over LA gelezen! In LA wel een appartement geboekt héérlijk een keertje geen hotel en zelf koken ( na 23 dgn buiten de deur eten🤪)

IngridZw
Amerikakenner

Bericht door IngridZw » 13 dec 2019, 00:40

Wat je ook besluit qua route, het is natuurlijk sowieso al prachtig om zo'n reis met je gezin te ondernemen.
Fam. Rosmalen schreef:
12 dec 2019, 18:58
héérlijk een keertje geen hotel en zelf koken ( na 23 dgn buiten de deur eten🤪)
Buiten de deur eten is volgens mij geen straf :D Maar dat hoeft niet iedere dag. In de meeste hotelkamers heb je nl. wel een magnetron waar wij zo nu en doen ook gebruik van hebben gemaakt om er een kant en klare maaltijd uit de supermarkt in op te warmen. Scheelt je wel in de kosten.

Wat betreft LA: meningen verschillend inderdaad maar als je er toch bent is het wel erg leuk om de bezienswaardigheden waar de stad om bekend staat te bekijken.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida

Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful » 13 dec 2019, 20:44

Kijk eens of het mogelijk is om na de vlucht van New York naar Las Vegas dezelfde dag nog naar Zion te rijden. Dat is drie uurtjes en je wint er een dag mee. Je zou ook een à anderhalf uur naar Valley Of Fire kunnen rijden.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful

Fam. Rosmalen
Amerika-ontdekker

Bericht door Fam. Rosmalen » 14 dec 2019, 07:41

Old Faithful schreef:
13 dec 2019, 20:44
Kijk eens of het mogelijk is om na de vlucht van New York naar Las Vegas dezelfde dag nog naar Zion te rijden. Dat is drie uurtjes en je wint er een dag mee. Je zou ook een à anderhalf uur naar Valley Of Fire kunnen rijden.
Wij hebben een late vlucht vanaf New York ( bewust omdat we niet zo lang in New York zijn) namelijk 20:30 en komen met correctie tijdverschil pas rond 23:30 aan....dan de auto ophalen . Het zou dan 2 uur in de nacht New York tijd zijn dus duiken meteen bed in en vertrekken vroeg in de ochtend richting Zion. Later komen we nog 2 dagen terug in Vegas en proberen dan Valley of Fire mee te pakken.

Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful » 14 dec 2019, 11:01

Dan gaat dat inderdaad niet lukken.
Groet,

Old Faithful

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 14 dec 2019, 11:15

Als je naar Valley of Fire wilt zou ik dat proberen als je naar Zion rijdt. Misschien ben je wel vroeg op die dag. Voor Las Vegas heb je maar 1 volle dag, die heb je daar wel nodig.

Marianne

Fam. Rosmalen
Amerika-ontdekker

Bericht door Fam. Rosmalen » 14 dec 2019, 22:44

Gelukkig hebben we na Grand Canyon nog 2 dagen Las Vegas. De eerste stop Vegas is alleen overnachten volgende dag meteen door naar Zion !

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 15 dec 2019, 08:55

Ja, dat schreef je al, maar in je schema staat 2n. Twee nachten is maar volle dag. Je hebt een rijdag van de GC naar Las Vegas en de dag dat je naar Mammoth Lakes rijdt zul je vroeg moeten vertrekken. Dan is er maar 1 volle dag in Las Vegas. Je kunt dan natuurlijk wel naar Valley of Fire gaan maar dan heb je erg weinig tijd voor Las Vegas.

Kijk goed wat je op weg naar Mammoth Lakes wilt doen. Ik zou zeker vroeg vertrekken en wat highlights in Death Valley meenemen en de Alabama Hills bij Lone Pine. Het Ancient Bristlecone Pines Forest is ook mooi. Zie daarvoor ons 2013-verslag en 2017-verslag.

Marianne

Fam. Rosmalen
Amerika-ontdekker

Bericht door Fam. Rosmalen » 15 dec 2019, 13:58

Je hebt helemaal gelijk, 2 nachten lijkt veel maar in de praktijk toch beperkt om alles te zien, we zullen keuzes moeten maken.

Wie kan antwoord geven op onderstaande:

Ik las net een stukje over de Tioga pass, dat we daar onderweg ook richting Tuolumne Grove kunnen rijden en de Sequoia bomen kunnen zien en dat het daar beduidend minder druk is dan Mariposa. Ik overweeg om daar naar toe te rijden onderweg naar Yosimite en dan de Mariposa route over te slaan zodat we meer tijd over houden voor andere hoogtepunten in Yosimite.

heeft iemand hier ervaring mee?

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer