Reis anna.smit: rondreis met kinderen april/mei 2020.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
anna.smit
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 dec 2019, 11:01
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis anna.smit: rondreis met kinderen april/mei 2020.

Bericht door anna.smit »

Goedemorgen allen,

Heerlijk weer rondstruinen op deze site ...

Vorig jaar met de kinderen (toen 6 en 8 jaar) in Florida geweest en nu volgend jaar naar de andere kant. ;-)
Voor de trip van vorig jaar kon ik vrij makkelijk een reisschema samenstellen, Florida is tenslotte een stuk compacter, nu vind ik het wel een lastige, dus ik hoop dat jullie kenners mij kunnen helpen met een samenstellen van een fijne trip. Alvast dank. ;-))

We landen op vrijdag 17 april halverwege de middag op LAX en vliegen daar vandaan op zondag 3 mei laat in de avond.

In de tussentijd willen we graag LA (niet eens superhoog op de verlanglijst), Las Vegas, San Francisco en de route van Highway 1 zien. Naast de steden staat natuurlijk ook 'de natuur' op het lijstje, maar ik snap dat we daar gezien de beperkte tijd concessies moeten doen. Aangezien we met de kinderen rondreizen moeten we geen hele dagen onderweg zijn en moet er genoeg tijd zijn voor zwembaden en kindervertier ... ;-))
Wie gaat de uitdaging aan om mij te helpen met een mooie rondreis? Ben echt heel benieuwd ...

Fijne dag, groet, Anna.
alje
Amerikafan
Berichten: 335
Lid geworden op: 03 mar 2008, 01:05

Re: Reis anna.smit: rondreis met kinderen april/mei 2020.

Bericht door alje »

Misschien handig als je even aangeeft of je nog bepaalde zaken als Disneyland of Universal wil bezoeken. Als je in Florida daar al geweest bent misschien niet (of juist wel?) nog een keer.
Sea World in San Diego vonden onze kinderen toen ook geweldig, maar dan zou je LA-SD-LV moeten doen en niet SF. Ik verwacht dat je voor deze periode binnen 2 weken met deze route en tijd voor kinderen uitkomt op iets als LA- kustroute 2-3 dagen - SF 2 dagen - Yosemite (nog wel vroeg in het jaar) - mogelijk Death Valley - Las Vegas - LA. Veel meer wordt denk ik haasten.
Gebruikersavatar
JaapjeInAmerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 jan 2015, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis anna.smit: rondreis met kinderen april/mei 2020.

Bericht door JaapjeInAmerika »

Tips Alje lijken me logisch. Zo vroeg in het jaar zijn er beperkingen. Het lijkt me niet waarschijnlijk dat je in Yosemite door kunt steken naar het oosten via Tioga Road. Een park als Lassen Volcanic is door de sneeuw ook geen optie (ook wel ver weg).

Een alternatief kan nog zijn de 1 / 101 door te rijden naar de Redwoods (maar dat is wel erg ver). In de buurt van Las Vegas kun je eventueel Valley of Fire State Park bezoeken of (wel minder mooi) Red Rock Canyon. In Californië is misschien Joshua Tree NP nog een optie. Tussen Los Angeles en San Francisco kun je eventueel nog naar Hearst Castle.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis anna.smit: rondreis met kinderen april/mei 2020.

Bericht door josea »

Is San Francisco een must? In die tijd van het jaar zou je het op een zuidelijk rondje kunnen houden

17-4 Amsterdam - LA
18-4 LA - San Diego
19-4 San Diego
20-4 San Diego
21-4 San Diego - Joshua Tree NP
22-4 Joshua Tree - Sedona
23-4 Sedona
24-4 Sedona - Grand Canyon
25-4 Grand Canyon - Page
26-4 Page - Zion NP
27-4 Zion
28-4 Zion - Valley of Fire - Las Vegas
29-4 Las Vegas
30-4 Las Vegas - Death Valley
1-5 Death Valley - LA
2-5 LA
3-5 LA - Amsterdam
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis anna.smit: rondreis met kinderen april/mei 2020.

Bericht door IngridZw »

Voor die periode is het rondje van Josea een hele mooie optie. Op die manier heb je een mooie afwisseling tussen steden en natuur en de temperatuur is op de meeste plaatsen een stuk aangenamer. Ook Sedona (en omgeving) en San Diego zijn beiden zeer de moeite waard.
Wil je toch de kustroute en San Francisco, dan kan je eventueel naast Las Vegas Yosemite en Death Valley nog toevoegen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis anna.smit: rondreis met kinderen april/mei 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind je startpunt eigenlijk niet zo handig. Als SF een must is dan was vliegen op SF wel handig geweest; je had dan Yosemite zo laat mogelijk in je route op kunnen nemen.
Een rondje Las Vegas is in die tijd van het jaar ook wel mooi. Zonder SF is het rondje van josea mooi. Je zou daar Bryce aan toe kunnen voegen.
Hou er rekening mee dat het echt nog niet overal zwembadweer is.

Een rondje met SF zou er zo uit kunnen zien:
17-apr-10 naar LA
18-apr-10 LA - San Diego
19-apr-10 San Diego
20-apr-10 San Diego - Palm Springs
21-apr-10 Palm Springs - Las Vegas
22-apr-10 Las Vegas
23-apr-10 Las Vegas - Death Valley
24-apr-10 Death Valley - Lee Vining
25-apr-10 Lee Vining - Lake Tahoe
26-apr-10 Lake Tahoe - Yosemite
27-apr-10 Yosemite
28-apr-10 Yosemite - San Francisco
29-apr-10 San Francisco
30-apr-10 San Francisco - Monterey
1-mei-10 Monterey - Pismo Beach
2-mei-10 Pismo Beach - LA
3-mei-10 LA

Als de Sonora Pass open is kun je in 1 dag van Lee Vining naar Yosemite rijden. Of je rijdt via de CA88. Dan kun je elders een dag extra nemen.

Marianne
anna.smit
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 dec 2019, 11:01
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis anna.smit: rondreis met kinderen april/mei 2020.

Bericht door anna.smit »

Dank jullie wel voor de reacties! Zo leuk om te zien dat jullie er daadwerkelijk tijd in steken om mij op weg te helpen...

San Diego, jeetje... Nu wordt het nog moeilijker... Aan de ene kant verheug ik me echt op SF, maar ik vind een beetje aangename temperatuur ook wel lekker... De hoofdmoot moet echter absoluut liggen bij het welzijn van de kinderen (en dat houdt ook in dat de route niet teveel moet slingeren, we hebben een snel misselijk meisje aan boord, hebben jullie dan echte don'ts waar we niet moet gaan rijden?).
alje schreef:
09 dec 2019, 17:09
Misschien handig als je even aangeeft of je nog bepaalde zaken als Disneyland of Universal wil bezoeken. Als je in Florida daar al geweest bent misschien niet (of juist wel?) nog een keer.
Sea World in San Diego vonden onze kinderen toen ook geweldig, maar dan zou je LA-SD-LV moeten doen en niet SF. Ik verwacht dat je voor deze periode binnen 2 weken met deze route en tijd voor kinderen uitkomt op iets als LA- kustroute 2-3 dagen - SF 2 dagen - Yosemite (nog wel vroeg in het jaar) - mogelijk Death Valley - Las Vegas - LA. Veel meer wordt denk ik haasten.
Disney of Universal is niet echt een must... Een m&M store wel ;-)
Yosemite te vroeg, in de zin van 'te koud, wellicht nog sneeuw'? Je hebt hier, zoals je merkt, te maken met een leek :wink:
josea schreef:
09 dec 2019, 23:21
Is San Francisco een must? In die tijd van het jaar zou je het op een zuidelijk rondje kunnen houden

17-4 Amsterdam - LA
18-4 LA - San Diego
19-4 San Diego
20-4 San Diego
21-4 San Diego - Joshua Tree NP
22-4 Joshua Tree - Sedona
23-4 Sedona
24-4 Sedona - Grand Canyon
25-4 Grand Canyon - Page
26-4 Page - Zion NP
27-4 Zion
28-4 Zion - Valley of Fire - Las Vegas
29-4 Las Vegas
30-4 Las Vegas - Death Valley
1-5 Death Valley - LA
2-5 LA
3-5 LA - Amsterdam
Ik ga zo een kaart halen en dit rondje ook eens nader bekijken... Is San Diego echt de moeite waard? Ik ken het echt helemaal niet.
Martin & Marianne schreef:
10 dec 2019, 08:07
Ik vind je startpunt eigenlijk niet zo handig. Als SF een must is dan was vliegen op SF wel handig geweest; je had dan Yosemite zo laat mogelijk in je route op kunnen nemen.
Een rondje Las Vegas is in die tijd van het jaar ook wel mooi. Zonder SF is het rondje van josea mooi. Je zou daar Bryce aan toe kunnen voegen.
Hou er rekening mee dat het echt nog niet overal zwembadweer is.

Een rondje met SF zou er zo uit kunnen zien:
17-apr-10 naar LA
18-apr-10 LA - San Diego
19-apr-10 San Diego
20-apr-10 San Diego - Palm Springs
21-apr-10 Palm Springs - Las Vegas
22-apr-10 Las Vegas
23-apr-10 Las Vegas - Death Valley
24-apr-10 Death Valley - Lee Vining
25-apr-10 Lee Vining - Lake Tahoe
26-apr-10 Lake Tahoe - Yosemite
27-apr-10 Yosemite
28-apr-10 Yosemite - San Francisco
29-apr-10 San Francisco
30-apr-10 San Francisco - Monterey
1-mei-10 Monterey - Pismo Beach
2-mei-10 Pismo Beach - LA
3-mei-10 LA

Als de Sonora Pass open is kun je in 1 dag van Lee Vining naar Yosemite rijden. Of je rijdt via de CA88. Dan kun je elders een dag extra nemen.

Marianne
De tickets naar LA waren vorige zo goedkoop, dat het een soort impulsaankoop is geweest, vandaar :oops: En nu een leuke route erbij bedenken... Komt vast goed, keuzes maken en blijven dromen van een volgend bezoek.

Maar beste mensen, alle tips zijn welkom!

Groet, Anna
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis anna.smit: rondreis met kinderen april/mei 2020.

Bericht door Trails »

Highway 1 is een behoorlijke slingerweg. Als je weet dat een van de kinderen snel wagenziek wordt dan zou ik die wellicht niet doen. Ik heb die weg inmiddels 2 keer gereden en was de bochten na een uurtje meer dan zat. Wel mooi maar het nadeel is dat je niet overal een doorsteek kunt maken.

Wil je beter weer dan zou je misschien kunnen overwegen om van LA naar San Diego (genoeg te zien/doen met kinderen) te rijden en dan misschien richting het zuiden van Arizona. Daar ben je verzekerd van goed weer en er is ook daar genoeg te zien/doen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis anna.smit: rondreis met kinderen april/mei 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Anna, je hoeft geen complete berichten te citeren, dat voegt niets toe.
anna.smit schreef:
10 dec 2019, 10:53
Yosemite te vroeg, in de zin van 'te koud, wellicht nog sneeuw'? Je hebt hier, zoals je merkt, te maken met een leek
Ik denk dat de temperatuur niet echt een probleem is, maar het kan natuurlijk wel fris zijn. Maar de Tioga Pass is nog gesloten, en de Glacier Point Raod wellicht ook. Maar het lijkt me ene prachtige tijd om naar de vallei te gaan en bijvoorbeeld naar Hetch Hetchy en de Mariposa grove.
Die bochten zijn wel een probleem, zeker aan de kust en in de parken, misschien helpt iets tegen wagenziekte? Een ruime auto en voorin zitten helpt wellicht ook. En regelmatig even pauzeren natuurlijk.
anna.smit schreef:
10 dec 2019, 10:53
De hoofdmoot moet echter absoluut liggen bij het welzijn van de kinderen
Ik zou ook kijken wat je zelf leuk vindt. Zo'n reis is op zich al een geweldige ervaring toch? En voor zo'n dure reis zou ik niet alleen maar kijken naar wat de kinderen leuk vinden.

Marianne
anna.smit
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 dec 2019, 11:01
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis anna.smit: rondreis met kinderen april/mei 2020.

Bericht door anna.smit »

Goedemorgen allen,

Als we onderstaand rondje (heel globaal) zouden maken, wat vinden jullie dan dat WE ECHT MISSEN (met in het achterhoofd houdend dat we een ander keertje weer terugkomen :thumbup: )? Is er een manier om hier iets van de Canyons in te verwerken?

17-4 Amsterdam - LA
18-4 LA
19-4 LA
20-4 LA - Joshua Tree NP
21-4 Joshua Tree NP - Las Vegas
22-4 Las Vegas
23-4 Las Vegas
24-4 Las Vegas - Death Valley - (binnen of net buiten het park slapen)
25-4 Death Valley - Sequoia - ?
26-4 ? - San Francisco
27-4 San Francisco
28-4 San Francisco
29-4 San Francisco - Monterey
30-4 Monterey - Pismo
1-5 Pismo
2-5 ?
3-5 LA - Amsterdam

Keuzes keuzes, ik ben er niet goed in... ;-) Help me out please...

Fijne dag!
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis anna.smit: rondreis met kinderen april/mei 2020.

Bericht door Mrvanilla »

Ja dat kan. Je zou bijvoorbeeld San Francisco kunnen laten vallen. Daarmee win je enorm veel tijd en kun je bv de Grand Canyon en Bryce toevoegen.
Groetjes,
Daniel
anna.smit
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 dec 2019, 11:01
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis anna.smit: rondreis met kinderen april/mei 2020.

Bericht door anna.smit »

Ja, hebben we echt overwogen, maar SF lijkt me echt leuk en de kustweg dan weer naar beneden ook... Maar zou inderdaad veel ruimte geven... :roll:
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis anna.smit: rondreis met kinderen april/mei 2020.

Bericht door Mrvanilla »

LA ligt niet heel handig om Arizona/Utah te bezoeken. Als SF en de kustweg een must zijn dan heb je nu eigenlijk geen speling meer. Sequoia kun je ook schrappen, daar heb je vrijwel geen tijd voor nu. Het is een uur of 7 rijden vanuit DV (zonder te stoppen).
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis anna.smit: rondreis met kinderen april/mei 2020.

Bericht door josea »

Zeker als jij in je achterhoofd hebt, dat je nog een keer terug wilt, dan zou ik SF en de kustweg voor dan bewaren en dan bijvoorbeeld in de zomer gaan en combineren met andere dingen die je nog niet gezien hebt.

Voor de periode die je nu hebt, blijf ik bij mijn eerder genoemde route (qua temperatuur en afwisseling).
De route die je hier als laatste post, is eigenlijk vooral een rondje steden met hier en daar wat natuur tussendoor, en dat vind ik persoonlijk een beetje jammer.
Maar het blijft natuurlijk keuzes maken van wat je zelf het belangrijkst vindt.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis anna.smit: rondreis met kinderen april/mei 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Als SF een must is dan kun je inderdaad in grote lijnen wel de route doen zoals je hem nu hebt. Maar de tijd voor de steden is verhoudingsgewijs ruim. Van Death Valley naar Sequoia is te ver voor 1 dag. Bekijk het eens in googlemaps, en neem dan bijvoorbeeld de General Sherman Trailhead als punt in Sequoia.
Waarom kies je voor Sequoia en niet voor Yosemite?

Marianne
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis anna.smit: rondreis met kinderen april/mei 2020.

Bericht door winterpark »

Wij overwegen ook een reis van 2-2,5 weken zuidwesten in april/mei, en ons laatste idee (de ideeën wisselen nl nogal ;-)) is idd ongeveer het rondje van Josea.
Je zou ook de hoek van San Francisco, Sequoia, Yosemite voor een herst- of zomerreis kunnen bewaren, of is het gek om dat te suggereren?

Het rondje wat Marianne noemt (in haar post van 10 december 08.07), zou ik echt overwegen als ik jullie was. Super mooie afwisseling. San Diego zijn wij nog niet geweest, maar schijnt een fantastische stad te zijn. Wij hebben zelf geen kinderen maar ik zou denk ik geen zin hebben om met kleine kinderen door SF en LA te gaan sjouwen.

Nog even een edit, hetzelfde geldt voor Las Vegas, wat wil je daar in drie dagen doen? Tenzij je bijvoorbeeld ook naar Valley of Fire buiten de stad wil, of naar Red Rock Canyon. Dan heb ik niks gezegd :)
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis anna.smit: rondreis met kinderen april/mei 2020.

Bericht door IngridUSA »

Ik zou echt gaan voor het rondje van Josea. Gezien de periode is het daar veel lekkerder weer; het is nog maar half april tenslotte.

Ook heb je dan nu geen ‘geslinger’ over de kustweg en wel een prachtige afwisseling tussen prachtige natuur en leuke steden. Zo kun je mooi de highway 1 met San Francisco en Yosemite voor een volgende (zomer)reis bewaren.

In San Diego en in Las Vegas zijn ook zoveel leuke dingen te zien en te doen voor de kinderen. En met Sedona, Zion en Death Valley heb je nog een paar toppers voor het hele gezin te pakken! Succes :thumbup:
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis anna.smit: rondreis met kinderen april/mei 2020.

Bericht door PSVwally »

Ik vond Yosemite jn April erg mooi (persoonlijk niet 'overweldigend' overigens). Wij hadden wel het geluk dat Glacier Point al ooen was, maar alle trails omlaag waren gesloten.

Ik zou zelf overigens niet al te veel door je kids laten kiezen. Ja misschien een pretpark/studiotour in LA of tussen LA en San Diego en evt wat leuke dingen in Vegas. Maar verder zal je echt met de basic toeristendingen bezig zijn en maak je jouw kinderen misschien blijer met een zwembad bij het hotel dan een wandeling door whatever welk park dan ook. Ik weet niet of de kids ranger programmas het hele jaar door zijn of zeg maar vanaf Memorial Day, maar dat kan in de parken toch leuk en leerzaam zijn.
Zorg dus dat je ze ook in de auto geëntertaind houdt want soms kan je gewoon niet anders dan er in totaal op een dag toch wat uren in door te brengen.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis anna.smit: rondreis met kinderen april/mei 2020.

Bericht door IngridZw »

San Diego wordt meestal niet genoemd in het bekende standaard rondje omdat er geen ruimte voor is. En is daardoor ook minder bekend. Maar dat wil niet zeggen dat het minder de moeite waard is. Integendeel. Wij zijn er geweest en het is een hele mooie stad met veel leuke bezienswaardigheden en daardoor een goed alternatief voor SF. De kustweg LA-SD is ook mooi met leuke badplaatsen en stranden. Wil je bijv. zeeleeuwen zien dan kan dat ook in La Jola. Die liggen daar in grote getale. En een groot voordeel is dat de temperaturen op de meeste plekken (voor zwemplezier) een stuk aangenamer zijn.
In SF kan het nl. nog behoorlijk fris zijn met kans op mist. En dat geldt ook voor de kustweg. In Sequoia kunnen er zelfs nog winterse omstandigheden zijn en is te ver vanaf DV met de tijd die jullie hebben. Dus ja ik zou ook zeker gaan voor het rondje Josea. Je hebt dan beiden: mooie natuur en mooie steden. Maar dat had ik al eerder aangegeven.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis anna.smit: rondreis met kinderen april/mei 2020.

Bericht door PSVwally »

San Diego is zeker leuk. Veel vliegdekschepen in de haven en 1 in downtown om te bezoeken. Gasquarter district (wat verloederd vind ik) en little italy om wat te eten/drinken. Old town en Balboa Park voor cultuur en geschiedenis. Seaworld of de Zoo voor vertier (of de safari boven San Diego als aanvulling vd Zoo). Op en neer met de ferry naar Coronado en je kan best veel op de fiets doen in de stad. Verder veel plekjes langs het water voor een mooie zonsondergang.
La Jolla heb ik wat mixed feelings over. Leuk om de zeeleeuwen/Zeeolifanten weer zo van dichtbij te kunnen zien. Maar mensen die erg klagen over Seaworld zouden dit ook beter over kunnen slaan. Ongehoord hoe veel mensen zich kunnen gedragen als dit soort dieren op een meter afstand liggen.
Overal hangt er een goede vibe in San Diego...kan ook komen door de vele brewery cafees :lol: ik heb veel per fiets gedaan en dat is ondanks wat klimwerk prima te doen. Een stuk compacter dan LA. Ook hier moet je wat geluk hebben met het vele verkeer in de stad. Vooral op de grote wegen veel files waar het in de binnenstad juist mijn ervaring was dat er bv in vergelijk met LA en San Francisco veel minder verkeer was
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer