Reis moniquevdh: eerste keer zuidwesten juli 2020.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
moniquevdh
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis moniquevdh: eerste keer zuidwesten juli 2020.

Bericht door moniquevdh » 06 dec 2019, 10:52

Bedankt voor jullie reacties.
In eerste instantie wilde ik van Las Vegas naar Bakersfield en dan door naar San Francisco. Dit is echter een zeer saaie route en mijn man stelde voor om dan LA mee te pakken. Ik denk dat als ik er nu niet naar toe ga dat we er dan ook nooit meer komen. Meer dan Hollywood, Beverly Hills en Santa Monica staat dan ook niet op het programma. Zelfde geld voor Highway 1. Mijn man heeft hem al eens gereden en was niet heel erg onder de indruk. Destijds 21... Dat we dat iets sneller doen dan de rest vind ik niet erg. Jetlag zou ik niet weten. Als ik eenmaal geslapen heb past mijn lichaam zich redelijk snel aan aan de lokale tijd. Tenminste zo was dat in Thailand en Mexico. Wel maar 6 uur verschil natuurlijk en meer dan 15 jaar geleden.

Mariposa grove: als ik dat wil bezoeken is het dan het handigste om dat op de dag te doen dat ik vanuit San Fransisco kom? Heb filmpjes gezien van de drukte in het park en dat is bijna niet te doen als je na 9 uur komt. Krijg ik dat probleem met parkeren dan niet bij Mariposa Grove? ik dacht dus om via Oakhurst naar Mariposa Grove te rijden, daar te gaan wandelen. Dan door naar El Portal, eten en rond half zes / zes uur naar de vallei te rijden. Dan zal er neem ik aan toch nog wel een plekje ergens te vinden zijn. Is dat zo te doen denken jullie?

Valley of the Gods, zien de wegen veel beter uit zag ik op YouTube. Maar Monument Valley lijkt me wel indrukwekkender. Ik kijk gewoon hoe het weer is geweest de afgelopen dagen en kijk dan wel wat we doen. Hebben een midsize suv gehuurd. Wil daar de beslissing ook een beetje van de kinderen laten afhangen of ze dat zien zitten. Ben je toch zeker 1 tot 2 uur mee kwijt met die 17 Mile drive. Het is een behoorlijk stuk rijden vanaf Moab omdat we omrijden via de Moki Dugway.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 06 dec 2019, 12:27

Je kunt de Mariposa Grove inderdaad het beste doen als je van SF komt. Wij waren er dit jaar in het Labor Day weekend (érg slechte timing :lol: ) maar daar viel de drukte heel erg mee. Dit in tegenstelling tot de drukte op de weg naar de vallei (zie hier voor ons verslag).
Waarom zou je na het bezoek aan de Mariposa Grove naar El Portal rijden? Ik zou dan meteen naar de vallei rijden. Maar ik heb geen idee hoe het dan met parkeren zit. Als je pas tegen 6 uur naar de vallei rijdt zal het zeker wel lukken om te parkeren, de meeste dagjesmensen zullen dan al weer weg gaan.
IngridZw schreef:
04 dec 2019, 22:51
Het is volgens mij tegenwoordig ook mogelijk om van tevoren een parkeerplaats te reserveren
Daar hebben ze in 2017 een proef mee gedaan, maar voorzover ik weet is het bij die ene proef gebleven. Het gold ook alleen voor het weekend. Wij vonden het wel prettig toen; we hadden in het park overnacht maar konden de laatste dag nog bij de Lodge parkeren.

De kustweg is de moeite waard, zeker als je zo nu en dan eens uitstapt. Ik zou er zelf LA voor laten vallen; je kunt daar weinig doen in de tijd die je hebt.

Marianne

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Coyote » 07 dec 2019, 12:00

moniquevdh schreef:
06 dec 2019, 10:52
Valley of the Gods, zien de wegen veel beter uit zag ik op YouTube. Maar Monument Valley lijkt me wel indrukwekkender. Ik kijk gewoon hoe het weer is geweest de afgelopen dagen en kijk dan wel wat we doen. Hebben een midsize suv gehuurd. Wil daar de beslissing ook een beetje van de kinderen laten afhangen of ze dat zien zitten. Ben je toch zeker 1 tot 2 uur mee kwijt met die 17 Mile drive. Het is een behoorlijk stuk rijden vanaf Moab omdat we omrijden via de Moki Dugway.
Als je de Moki Dugway doet (neem aan dat je 'm rijdt van boven naar beneden als je vanuit Moab komt) kom je beneden uit bij het begin/eind van de Valley of the Gods. Het kost je inderdaad minstens een uur deze weg te rijden. Misschien wel langer, afhankelijk van de stops die je onderweg maakt en stoppen doe je zeker! Zou er in ieder geval de tijd voor nemen. Valley of the Gods is niet een dirtroad die je 'er even bij doet' omdat het op de route ligt.

Aan de andere kant, als je vroeg vertrekt vanuit Moab (bij mij is dat tussen 07:00 - 08:00 u) kun je naast de Moki Dugway en Valley of the Gods ook nog wel de route bij Monument Valley rijden. Tussen Mexican Hat en Monument Valley niet vergeten nog even stoppen bij het Forrest Gump punt. Een rit van ruim 4 uur (182 mijl) zonder stops. Blijft er dus genoeg tijd over om beide onverharde wegen te rijden en te stoppen waar je wilt.

Mag je daarna oordelen welke het mooiste was. :wink:

Roland
Since 1982: 25 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.

moniquevdh
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door moniquevdh » 20 apr 2020, 11:58

Hi allemaal,

Ik heb mijn route nog eens onder de loep genomen en ben eraan het denken om de reis om te gooien (indien dit jaar niet, dan maar volgend jaar en dan kan misschien nog wel een of twee daagjes meer, maar deze route is voor dit jaar). Denk dat dit een iets rustiger reistempo is dan mijn oorspronkelijke reis. Ben niet zo bang voor corona, dus als het vliegtuig vliegt en de parken zijn open dan gaan we gewoon. Wat vinden jullie van deze route tov de oude?

Dag 1: FRA-Las Vegas
Dag 2: Las Vegas (misschien uitstapje naar Death Valley indien heel vroeg wakker)
Dag 3: Las Vegas-Zion
Dag 4: Zion
Dag 5: Zion-Bryce
Dag 6: Bryce-Capitol Reef
Dag 7: Capitol Reef - Salt Lake City of regio (meer als overnachtingsplaats, 's ochtends nog CR)
Dag 8: Salt Lake City-Yellowstone (west yellowstone, ja is bekend dat het meer rijden is, volgend jaar zou in het park kunnen, is nu vol)
Dag 9: Yellowstone
Dag 10: Yellowstone
Dag 11: Yellowstone
Dag 12: Yellowstone-Jackson
Dag 13: Jackson
Dag 14: Jackson-Vernal
Dag 15: Vernal-Moab
Dag 16 Moab
Dag 17 Moab
Dag 18 Moab-Page
Dag 19 Page
Dag 20 Page-Grand Canyon
Dag 21 Grand Canyon-Flagstaff
Dag 22 Flagstaff-via Sedona-Phoenix-Fra

Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful » 20 apr 2020, 14:11

Ik vind het een mooie route. :thumbup:

Als een avond Las Vegas niet heel belangrijk is, zou je dag 2 in Death Valley kunnen overnachten. Je bent dan tijdens de mooiste en koelste uren in het park.
Dag 22 zou je in Sedona kunnen overnachten.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer