Reis moniquevdh: eerste keer zuidwesten juli 2020.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
moniquevdh
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 dec 2019, 07:26
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis moniquevdh: eerste keer zuidwesten juli 2020.

Bericht door moniquevdh »

Hallo allemaal,

Mijn man, ik en mijn twee zonen van 13 en 15 jaar gaan in juli 2020 voor het eerst naar de VS. Mijn man heeft echter 20 jaar geleden het rondje LA-LV-SFO-LA (met reisgezelschap met een bus) gedaan. Vluchten, hotels en huurauto zijn al geboekt. Ik besef dat het eerste gedeelte vrij gehaast is. LA stond niet op de planning. San Francisco en Yosemite absoluut wel, evenals Arches en Canyonlands. Vanwege de goedkope vliegtickets (1800 euro) heb ik de route moeten omgooien en de keuze gemaakt om meteen naar LA te gaan. Meer verlof zat er helaas niet in.
Veel rijden is voor ons niet zo’n probleem. Er is bewust vrij weinig tijd voor de steden gepland. Mijn man heeft ze allemaal al een keer gezien en bovendien zijn we alle 4 niet zo van de steden en hebben een stad vrij snel gezien. Rome in 1 dag. Parijs in 2. Meer dan genoeg voor ons. Mijn vragen gaan meer over de haalbaarheid van wandelingen. Ik heb het schema even voor de volledigheid opgeschreven.

Di 14 juli: Frankfurt-Las Vegas
Wo 15 juli: Las Vegas-LA-Thousand Oaks
Do 16 juli: Thousand Oaks-San Simeon
Vr 17 juli: San Simeon-San Francisco
Za 18 juli: San Francisco (Alcatraz en nog wat andere bekende sights)
Zo 19 juli: San Francisco-El Portal
Ma 20 juli: El Portal
Di 21 juli: El Portal-Mammoth Lakes
Wo 22 juli: Mammoth Lakes-Lone Pine
Do 23 juli: Lone Pine-Las Vegas
Vr 24 juli: Las Vegas-Valley of Fire-Springdale
Za 25 juli: Springdale
Zo 26 juli: Springdale-Bryce
Ma 27 juli: Bryce-Torrey
Ma 28 juli: Torrey-Moab
Di 29 juli: Moab
Wo 30 juli: Moab
Do 31 juli: Moab-MV-Page
Vrij 01 aug: Page
Za 02 aug: Page-Grand Canyon
Zo 03 aug: Grand Canyon
Ma 04 aug: Grand Canyon-PHX airport
Di 05 aug: aankomst Frankfurt

19-20 juli: We willen de Panorama trail gaan lopen op dag 20 juli. 19 juli vertrekken we vrij vroeg vanuit SF. Dit is op een zondag dus waarschijnlijk druk in het park. Welke hikes zijn in de valley aan te raden? Ik wil niet twee keer Glacier point oprijden.
21 juli: Soda Springs trail (vrij kort) – Gaylor Lakes trail – Mono lake south tufa trail. Is dit haalbaar op een dag of kan ik beter Soda laten vallen? Of iemand nog andere ideeën?
22 juli: Little Valley lakes trail - Hot geological site – Mobius arch trail. Dit is wel haalbaar, maar ik dacht ik zet het er voor de volledigheid maar even bij.
24 juli: Dit valt op 24 juli en dan is Pioneer day. Geen idee hoe het dan met de drukte is. Sowieso weekend in Zion. Maar je ontkomt er niet aan om ergens in het weekend te zijn. We zien wel wat we gaan doen. Wellicht in de namiddag-avond Angels Landing?
25 juli: Even afwachten wat open is en wat niet.
26 juli: Canyon overlook trail (indien plaats.) Bryce: park tot het einde rijden en de uitzichtspunten bekijken. Daarna de Navajo/Queens in de namiddag of in de avond.
27 juli: Hier weet ik het even niet meer. Mossy Cave leek me wel leuk (niet spectaculair maar wel leuk), maar de Sulphur Creek trail vanuit het Visitor center wil ik ook graag doen. Is er dan nog tijd over voor lower Calf Creek? Ik vermoed dat we die het beste kunnen laten voor wat ie is? In de avond de scenic drive.
28 juli: Little wild horse canyon – Goblin Valley. In de avond windowsection in Arches
29 juli: Ochtend: Wilde gaan raften, maar het water zal dan vrij laag zijn waardoor het lijkt alsof je op de Ardeche aan het kanoen bent. Jetboat lijkt me niet zo heel leuk en ook vrij snel afgelopen. Iemand nog andere ideeën? Hummer tour heb ik ook wel positieve reviews van gelezen, maar vraag me af of dat echt leuk is. Late namiddag-avond: Canyonlands
30 juli: Arches – Devils garden primitive trail en uitzichtspunten op de weg terug.
31 juli: Via Moki Dugway richting MV en dan door naar Page. We willen niet het park in.
01 aug: Canyon X – Horseshoe bend – Glenn Canyon dam en bij lake powel relaxen
02 aug: Grand Canyon viewpoints en rim trail
03 aug: South Kaibab Trail
04 aug: naar Phoenix via Sedona. We moeten de huurauto om 15 uur inleveren (vliegtuig vertrekt om 18:50), dus we vertrekken vroeg (zoals bijna iedere dag). Zou genoeg tijd moeten zijn.

Opmerkingen of tips? Ik hoor het graag. Alvast bedankt.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Eerste keer zuid-westen Juli 2020

Bericht door stegeman »

21-7 liepen we (wij in sep) op aanraden van iemand op dit forum de onbekendere nunatak trail. Vrij aan begin vd tiogaroad. Korte mooie wandeling. En zo hadden we erg veel stops en korte wandelingen langs de tiogaroad. Olmsted point is ook mooi om te stoppen met jullie kids. Lekker even tegen de rotsen op lopen en de Tenaya Lake trail vonden we ook mooi.
Mono Lake evt dag eerder als dat zo uitkomt??? Kun je ter plekke bekijken. Evt geologic deel laten vallen?? Dan heb je veel meer tijd voor de prachtige stops langs de tiogaroad, welke wij echt prachtig vonden. Zou gewoon dan zien. Het is een optie.

Over te gehaast zeg ik niks. Niet mijn ding, maar je bent zelf al heel duidelijk dat het een bewuste keuze is en bij jullie past. Weet niet of het financieel haalbaar is. Maar overnachten in Yosemite Lodge scheelt wel heel veel gereis. Dat je bijv ‘s avonds in alle rust vanuit de Lodge nog wat wandelingen kunt doen. Indien je gaat voor Angel’s Landing zou ik even niet weten waar je de tijd voor glacier point road vandaan moet halen. Dit vonden wij het allermooiste van Yosemite. Tja keuzes ....lastig hè

Gr Alice
moniquevdh
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 dec 2019, 07:26
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis moniquevdh: eerste keer zuidwesten juli 2020.

Bericht door moniquevdh »

Bedankt voor je reactie. Yosemite View lodge ligt een half uurtje van het visitor centre af en dat vinden wij eigenlijk wel prima. Die lodge is volgens mij ook helemaal niet meer vrij, dus ik weet niet hoe het qua prijs zit. Wij betalen voor El Portal 432 euro. Ik begrijp alleen niet zo goed je oopmerking op Angels Landing en Glacier Point. Angels Landing ligt in Zion en Glacier point in Yosemite. We gaan naar Glacier point met de bus en vandaaruit lopen we de panorama trail, dat is dan toch genoeg tijd voor Glacier Point? En ik weet zeker als ik die gelopen heb hoef ik 's avonds niet heel veel meer te gaan lopen. Verwacht redelijk wat spierpijn te krijgen.

Nunatak trail ziet er ook super uit. Die gaan we zeker meenemen.

Angels landing weet ik überhaupt niet of ik dat wil (of durf). LIgt ook helemaal aan de drukte op dat moment.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis moniquevdh: eerste keer zuidwesten juli 2020.

Bericht door stegeman »

HbHha ja ik was in de war. Bedoelde idd de andere lange wandelingen in Yosemite. Ben de naam van die bekende wandelingen in de Valley en naar de watervallen f kwijt. Dat dat niet goed te doen is allemaal in 1 dag. Was net wakker ! :wink: :wink:
Maar zou zeker de glacier point road zien zoals je al zegt. Mooier dan de Valley vonden wij. En met de wandeling die jij noemt zie je denk ik al heel erg veel! Wij konden hem niet doen. (Trok mijn voet en astma niet helaas)
Angels landing ZIon durfden wij niet aan maar velen hier wel en zijn enthousiast.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis moniquevdh: eerste keer zuidwesten juli 2020.

Bericht door Trails »

Hier staan o.a. foto's van Olmsted Point, Tenaya Lake, Lyell Fork en de Nunatak Nature trail:
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/westen ... 0sept.html
moniquevdh
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 dec 2019, 07:26
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis moniquevdh: eerste keer zuidwesten juli 2020.

Bericht door moniquevdh »

Thanks Trails. Die wandeling Lyell Fork ziet er ook geweldig uit. Soda Springs vliegt eruit. Je zult toch keuzes moeten maken. Vaak lastig omdat het allemaal zo mooi daar is.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis moniquevdh: eerste keer zuidwesten juli 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Soda Springs is een hele korte wandeling, die kun je prima laten staan. Je kunt ook eerder teruglopen, tot aan de brug is het ook al heel mooi (zie hier en hier - begin van de Glen Aulin trail - voor onze ervaringen).
Wij deden dit jaar ook de Nunatak Trail. Erg kort en niet spectaculair, maar wel informatief.
Een mooie verrassing voor ons dit jaar was de Pothole Dome. Een trail waarbij je zowel op als langs de dome kunt lopen. Loop je eromheen dan kom je op een gegeven moment bij de rivier. Heerlijk om te pootjebaden, en veel rustiger dan bij Tenaya Lake. Zie hier voor ons verslag, en zie ook mijn wandelsite voor meer foto's.

Als je de Panorama Trail wilt lopen zou een extra dag in Yosemite wel mooi zijn. Wil je niet naar de Mariposa Grove? En misschien raften of fietsen?
El Portal is weliswaar maar een half uur rijden maar je zult ook nog een parkeerplaats moeten vinden. Zeker als je de PT gaat lopen wel iets om rekening mee te houden. Behalve in de (dure) lodge kun je ook overnachten in Housekeeping Camp of Curry Village. Bij die laatste is meestal nog wel wat vrij. Bovendien zijn er altijd annuleringen.
Maar ik begrijp dat alles al vast ligt? Of kun je nog wat schuiven?

Ook wel jammer om MV te missen, wij hadden daar dit jaar een prachtige overnachting, en we liepen er de wildcat trail. Maar wellicht is het daar in de zomer echt te heet voor.
Tussen Bryce en Torrey heb je in principe wel tijd voor de Lower Calf Creek falls. En het laatste deel van de Sulphur Creek kost ook niet heel veel tijd. Zie voor beide ook ons 2019-verslag.

Marianne
moniquevdh
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 dec 2019, 07:26
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis moniquevdh: eerste keer zuidwesten juli 2020.

Bericht door moniquevdh »

Dank voor je reactie Marianne, Ik had al veel reisverslagen en je wandelsite bekeken. Van jou had ik die Soda Springs trail dan ook en nog wel meer hikes. Dan laat ik die staan. We kijken wel of we die Nunatak nog doen.

Ik kan helaas niks meer schuiven anders kom ik op andere plaatsen in de knel. Wij zijn helaas geen kampeerders. De tenten vallen dan ook sowieso af. We zijn gelukkig vroege vogels. De wekker gaat iedere dag bij ons om half zes. Dus als we op tijd vertrekken dan moet er toch nog wel een parkeerplaatsje te vinden zijn neem ik aan. Rond 7:00-07:30 zal het toch nog wel niet bomvol zijn lijkt me?
Mariposa Grove: nee, dat spreekt me niet aan. Fietsen hoeft voor mij ook niet. Raften, ja leuk, maar je moet ergens consessies doen. Je kunt niet alles zien en doen terwijl je maar beperkt de tijd hebt. Verder is het water in juli niet meer zo wild en dan wordt het al snel saai. Wellicht iets voor een volgende reis, want ik heb begrepen als je eenmaal daar geweest bent, blijft het niet bij een keer.
Natuurlijk had ik Moab kunnen laten vallen, maar dat wilde ik juist weer niet.

Dan kijken we wel of we die Lower Calf Creek falls gaan doen en Mossy cave laten vervallen. Het zal waarchijnlijk heet zijn.

Monument Valley trekt me niet zo. Denk dat de kids liever in Page wat aan het zwembad liggen dan naar de zonsondergang kijken. Ik heb ook heel lang MV op de planning gehad, maar toch maar geschrapt..ook vanwege wisselende reviews hiervan. De een vind het geweldig en de ander weer helemaal niks.
Wadu
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 nov 2017, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis moniquevdh: eerste keer zuidwesten juli 2020.

Bericht door Wadu »

Van Moab naar Page zou ik zeker even door Valley of the Gods rijden.
Dit hebben wij dit jaar ook gedaan en ook de self drive door MV lijkt me een must-do als je daar toch bent.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Reis moniquevdh: eerste keer zuidwesten juli 2020.

Bericht door sanook »

moniquevdh schreef:
03 dec 2019, 14:37
Wij zijn helaas geen kampeerders
Wij zijn ook geen kampeerders maar voor Yosemite vind ik de 'tenten' in Curry Village prima te doen voor een paar nachten. Er staan gewoon normale bedden in de tenten dus een echt kampeer gevoel is er niet en je zit dan wel IN de valley. Het uitzicht als je 's ochtends uit je tent stapt is onvergetelijk. Vergeet niet dat het ook vanaf El Portal heel lang kan duren voordat je in de valley bent en je auto geparkeerd hebt.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis moniquevdh: eerste keer zuidwesten juli 2020.

Bericht door stegeman »

Monument Valley zijn we wel geweest. Onze conclusie was dat we geen behoefte hadden er doorheen te rijden of door dat rode zand te sjokken. We hebben foto’s genomen. MV gezien. En dat was genoeg. Maar zeker waren we wel blij het in de route te hebben opgenomen. Het ernaartoe rijden en die rotsen zien opdoemen vonden we toch wel uniek. MV staat niet in onze top tien lijstje. Dat niet.
Mijn advies zou zijn, als het je niet trekt, om er WEL voor om te rijden maar dan niet te blijven. Denk dat je 31-7 planning die je oorspronkelijk hebt prima is, als je voorbereid bent om wat lang onderweg.
moniquevdh
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 dec 2019, 07:26
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis moniquevdh: eerste keer zuidwesten juli 2020.

Bericht door moniquevdh »

Staat er dan al om 7:00 uur file vanaf el Portal naar Yosemite? Dus als we om kwart voor acht aankomen staan alle plaatsen dan al vol? Ik kan het me echt niet voorstellen. Ben er nooit geweest dus kan er niet over meepraten.
Reden om voor el Portal te kiezen was doordat het relatief dichtbij was en er een kitchenette bij zit waardoor ik twee dagen zelf iets kan maken. Tenten zijn ook een heel stuk goedkoper zie ik, maar doordat er geen badkamer bijzit......dat houd me wel tegen. Heb nog nooit gekampeerd.....
De dag van aankomst ben ik me bewust van dat het dan enorm druk zal zijn. Parkeren is voor degene die een tent gehuurd hebben dan geen probleem neem ik aan?

Even over Mv en Valley of the Gods. Ik dacht dat de wegen daar slecht zijn en kuilen in de wegen zitten. Verder mag je toch ook niet met een huurauto daar rijden of heb ik het mis? Iedereen doet dit gewoon?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis moniquevdh: eerste keer zuidwesten juli 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet of het zo vroeg al druk is, wij slapen altijd in het park dus daar hebben we geen ervaring mee. Als je in het park overnacht heb je daar ook parkeergelegenheid. voor bijvoorbeeld de bus naar Glacier Point is het wel de vraag of je kunt parkeren bij de Lodge. Officieel is dat alleen voor gasten van de lodge. Als je ergens anders moet parkeren moet je rekening houden met de tijd die je nodig hebt om vanaf de parking met de shuttlebus naar de Lodge te rijden. Ik raad altijd aan om dan in het park te gaan ontbijten. Dat kan bij de Lodge, maar je kunt natuurlijk ook zelf wat meenemen.

Eens zelf koken is wel prettig. Je zou dat vaker kunnen doen door een barbecue aan te schaffen en bij een picknickplaats te barbecueën. Bij de tenten in Housekeeping Camp heb je een picknicktafel en een fire ring, ook leuk voor een kampvuur 's avonds. En je loopt vanaf de tent zo naar het strand bij de Merced River.

Marianne
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis moniquevdh: eerste keer zuidwesten juli 2020.

Bericht door Trails »

moniquevdh schreef:
04 dec 2019, 15:52
Verder mag je toch ook niet met een huurauto daar rijden of heb ik het mis?
Officieel mag je idd niet met een huurauto/camper op onverharde wegen rijden. Mocht er op zo'n weg iets gebeuren dan ben je niet verzekerd.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis moniquevdh: eerste keer zuidwesten juli 2020.

Bericht door IngridZw »

Het is al een tijdje geleden dat wij hebben overnacht in El Portal. Dat was In 2011 in Cedar Lodge. Wij konden toen gewoon de auto parkeren op de grote parkeerplaats. Het zal in de afgelopen wel drukker zijn geworden maar het lijkt me ook sterk dat je zo vroeg geen plekje vindt.
Het is volgens mij tegenwoordig ook mogelijk om van tevoren een parkeerplaats te reserveren
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moniquevdh: eerste keer zuidwesten juli 2020.

Bericht door PSVwally »

El Portal is net als de dorpen buiten Yosemite (mariposa en oakhurst) prima te doen mits je inderdaad op tijd vertrekt. Rond 9.00 of later Yosemite pas binnengaan betekent grote kans op file en minder parkeerplek. Maar bij Zion en zelfs bij de Grand Canyon is dat hetzelfde. Overigens kun je smiddags bij de Grand Canyon achter de Bright Angel lodge (dus bij de 'grote' parkeerplaats achter het hoteldeel rechtsaf tussen de losse units) vaak nog wat lege plekjes vinden.

Mariposa Grove .. Sja ik zou dat toch echt gaan bekijken hoor. Die reuzenbomen zijn echt indrukwekkend.

Die eerste 3 dagen hoop ik voor je dat je geen last hebt van een jetleg, want ondanks dat je Rome op 1 dag kunt doen (ga je dan uberhaupt ergens naar binnen? Of is het ergens langs rijden, foto van de buitenkant en weer door?) zijn deze ritten/dagen vaak veel langer als dat google maps aangeeft. Vermoeid worden in de middag is dan niet handig.
Als je niets om LA geeft zou ik persoonlijk de doorsteek anders maken en van Vegas naar Barstow rijden (calico ghost town aandoen) en dan doorrijden naar Bakersfield om te overnachten. De dag erop naar Morro Bay rijden om highway 1 op te gaan (of San Simeon als je daar al een hotel hebt geboekt) en een tussennacht boeken rond Monterey/Santa Cruz/Salinas. Je kan evt een walvistoer maken of ook het laatste deel tusen Monterey en SF via de 1 rijden wat meer tijd in beslag neemt of juist de 101 pakken om in Gilroy te gaan shoppen. Dat lijkt mij als ik dit zo lees veel beter dan de files van LA gaan opzoeken om dan helemaal geen tijd over te houden om echt iets van LA te gaan bekijken.
De een vind het geweldig en de ander weer helemaal niets
Dat is toch met alles zo? Het is aan jou om te filteren wat je wel en niet ok lijkt. Het is en blijft jouw reis.

Het zuidwesten is tegenwoordig zo druk dat veel plekken wat van hun 'magie' verliezen omdat je zowat in polonaise door bezienswaardigheden loopt. Je moet ook steeds vaker de wat langere minder bekende wandelingen doen om echt uit de meute te geraken. Maar doordat het drukker is kost het ook meer tijd om zaken echt goed te kunnen bekijken. Misschien kom je er nooit meer en dan lijkt het mij zonde om alles snel af te raffelen. Zeker omdat het ook (voor de meesten hier) hele dure reizen zijn, je bent snel totaal €8000-€10000 kwijt voor deze reis in de zomermaanden. Zorg dus dat je de opties die je hier aangereikt krijgt goed filtert in wat je inderdaad wel en niet wilt. Op het einde van de reis kan je ook nog eens te maken krijgen met een overdaad van indrukken dat het je ook niet meer pakt als je zoveel gezien hebt.
Wadu
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 nov 2017, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis moniquevdh: eerste keer zuidwesten juli 2020.

Bericht door Wadu »

moniquevdh schreef:
04 dec 2019, 15:52
Even over Mv en Valley of the Gods. Ik dacht dat de wegen daar slecht zijn en kuilen in de wegen zitten. Verder mag je toch ook niet met een huurauto daar rijden of heb ik het mis? Iedereen doet dit gewoon?
Tijdens mijn voorbereiding heb ik ook talloze berichten over MV en Valley of the Gods gelezen en mij ook zorgen gemaakt over de wegen daar.
In de werkelijkheid is mij dit echt heel goed meegevallen en heb ik nooit het gevoel gehad dat dit onbezonnen was.
Ik had wel een SUV (Nissan Murano).
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moniquevdh: eerste keer zuidwesten juli 2020.

Bericht door PSVwally »

@Wadu

Hangt af van de dag/week. Als het geregend heeft dan lopen er allemaal stroompjes die sleuven vormen en dan wil je daar echt niet rijden met een auto die niet ‘high clearance’ is. Ik heb er autos losgesleept/trokken zien worden omdat ze vast zaten in het mulle zand.

Valley of de gods heb ik zelf met een dodge caravan gereden en had maar 1 stuk waarvan ik iets had van hmmm misschien niet helemaal voor deze auto
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis moniquevdh: eerste keer zuidwesten juli 2020.

Bericht door Coyote »

moniquevdh schreef:
04 dec 2019, 15:52
Even over Mv en Valley of the Gods. Ik dacht dat de wegen daar slecht zijn en kuilen in de wegen zitten. Verder mag je toch ook niet met een huurauto daar rijden of heb ik het mis? Iedereen doet dit gewoon?
Valley of the Gods is eigenlijk gewoon een 'must' als je Monument Valley bezoekt. Een oase van rust in vergelijking met Monument Valley zelf. De meesten rijden deze weg zo voorbij. Afgelopen mei voor de zoveelste keer deze onverharde weg gereden. Moet zeggen, in het verleden lag deze weg er slechter bij. Nu was ie zelfs met een gewone auto prima te doen. Erg leuk om deze weg te rijden en hele stukken geen mens (en auto) te bekennen.

Mocht je Valley of the Gods rijden, dan natuurlijk ook even de Moki Dugway. Onverharde weg met flinke haarspeldbochten omhoog (en/of eventueel omlaag natuurlijk). Bovenaan even stoppen en daar heb je een prachtig uitzicht op o.a. de Moki Dugway. Ook Goosenecks State Park ligt dichtbij dus daar kun je ook gelijk even naartoe rijden.

Monument Valley is uiteraard prachtig om ook te bezoeken. Ook dit jaar weer geweest maar mij beperkt tot het visitor center. Had geen zin mij aan te sluiten in de lange (stoffige) colonne die beneden reed, Valley of the Gods vind ik veel leuker.

Oh ja, natuurlijk ook even een stop maken bij het 'Forrest Gump' point. Wel opletten, het is daar tegenwoordig erg druk met toeristen die stoppen en midden op de weg gaan staan voor die ene mooie foto terwijl het verkeer aan beide kanten aan komt razen. Is nl. gewoon de doorgaande weg waar flink wordt doorgereden.

Met al deze bezienswaardigheden kun je je prima een hele dag vermaken in en rondom Monument Valley.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis moniquevdh: eerste keer zuidwesten juli 2020.

Bericht door Mrvanilla »

Ik heb Valley of the Gods afgelopen maart gereden. Lag er zo vlak als een biljartlaken bij. Die hebben ze dus wel wat opgeknapt. Zoals @Coyote stelt: een prachtige route, waar je lekker kunt stoppen wanneer je wilt en waar je weinig andere toeristen zult tegenkomen.

Ik vond juist de MV Scenic Road een stuk minder goed onderhouden, veel kuilen en grote rotsen. Maar wel gewoon doenbaar.
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer