Reis RogerR: rondreis Zuidwesten met gezin (op basis van voorbeeldrondreis).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
RogerR
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 dec 2019, 21:16
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis RogerR: rondreis Zuidwesten met gezin (op basis van voorbeeldrondreis).

Bericht door RogerR »

Hoi Allemaal,

We willen in juli 2020 als gezin een rondreis door het Zuidwesten gaan maken, mijn dochters zijn dan 15 en 16 dus we zitten vast aan de schoolvakantie. We zijn nog niet eerder naar de Verenigde Staten geweest, dus de voorbeeldrondreis Zuidwesten is dan een top basis. Ik heb tot nu toe alleen een dag extra in San Francisco en Los Angeles toegevoegd.

Ik heb op het forum gelezen dat je sommige plekken beter niet in het weekend kunt plannen, omdat het dan te druk en/of te duur is. Ik heb de reis nu laten beginnen op een maandag en kom dan tot onderstaande planning. Er staat nog niks vast en de invulling op de locaties moet ik nog doen, dus ik kan nog makkelijk schuiven, maar uiteindelijk zal er altijd iets in het weekend vallen. :)

Zien jullie verbeterpunten qua planning? Welke locaties wil je echt niet in het weekend plannen?

Groetjes, Roger.

Dag Datum Etappe
1 maandag 13 juli 2020 Amsterdam - Los Angeles
2 dinsdag 14 juli 2020 Los Angeles - Pismo Beach
3 woensdag 15 juli 2020 Pismo Beach - Monterey
4 donderdag 16 juli 2020 Monterey - San Francisco
5 vrijdag 17 juli 2020 San Francisco
6 zaterdag 18 juli 2020 San Francisco
7 zondag 19 juli 2020 San Francisco - Yosemite NP
8 maandag 20 juli 2020 Yosemite NP
9 dinsdag 21 juli 2020 Yosemite NP - Mammoth Lakes
10 woensdag 22 juli 2020 Mammoth Lakes - Death Valley
11 donderdag 23 juli 2020 Death Valley - Las Vegas
12 vrijdag 24 juli 2020 Las Vegas
13 zaterdag 25 juli 2020 Las Vegas - Zion
14 zondag 26 juli 2020 Zion
15 maandag 27 juli 2020 Zion - Bryce Canyon
16 dinsdag 28 juli 2020 Bryce Canyon - Page
17 woensdag 29 juli 2020 Page - Grand Canyon
18 donderdag 30 juli 2020 Grand Canyon - Kingman
19 vrijdag 31 juli 2020 Kingman - Los Angeles
20 zaterdag 1 augustus 2020 Los Angeles
21 zondag 2 augustus 2020 Los Angeles
22 maandag 3 augustus 2020 Los Angeles - Amsterdam
23 dinsdag 4 augustus 2020 Aankomst Amsterdam
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Rondreis Zuidwesten met gezin (op basis van voorbeeld rondreis)

Bericht door PSVwally »

Je moet eens wat spelen met hoe je dagen LA uitkomen als je ze aan het begin zet. Nu heb je Vegas en Zion in het weekend. Zeker Vegas op vrijdagavond is met de zaterdag de duurste avond van de week. Zion in het weekend is enorm druk.
Vaak wordt hier aangeraden om te proberen om Yosemite en Vegas buiten de weekenden te houden, maar aan de andere kant kan je ook weer niet overal rekening mee houden. Of kijk hoe het qua prijs uitkomt om te beginnen in San Francisco, Vegas of zelfs Phoenix. Of begin in LA en eindig bv in Vegas/Phoenix. Er zijn veel opties. En je hebt bij aankomst en vertrek tussen deze steden bij autohuur vanaf de vliegvelden geen dropoff kosten.

Ik vind het een mooie route. Er zal wel wat commentaar komen van misschien een dag te weinig Yosemite of een nacht Monument Valley toevoegen tussen Page en de Grand Canyon, maar dat zijn altijd persoonlijke keuzes. Net als een dagje meer in LA, San Francisco, maar niet in Vegas. Wat zijn je plannen overal?

Afhankelijk van je aankomsttijd zou je op dag 1 al iets buiten LA richting Oxnard kunnen overnachten. Scheelt de volgende ochtend veel verkeer LA uit.

Hou er rekening mee dat dit soort reizen altijd duur zijn en je voor Zion de GC en Yosemite al vrij laat bent met boeken als je voor hotels in de parken kiest. Ik hou altijd al stelregel all-in €1000 per persoon per week aan en dat komt elke reis redelijk uit.
RogerR
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 dec 2019, 21:16
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis RogerR: rondreis Zuidwesten met gezin (op basis van voorbeeldrondreis).

Bericht door RogerR »

Hoi Paul,

Dank voor je snelle feedback. Ik vind de standaard route juist mooi omdat je natuur en steden goed afwisselt dus de volgorde bevalt me wel. Natuurlijk moet ik keuzes maken, je kunt niet alles doen in die 23 dagen. Dat ik dan een dag minder in Yosemite heb of Monument Valley mis, het zij zo.

Ik ga het begin eens een dag of twee opschuiven en kijk dan hoe de dagen vallen. En dat het geen goedkope reis wordt had ik van tevoren al in de gaten. :)

groetjes,
Roger
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis RogerR: rondreis Zuidwesten met gezin (op basis van voorbeeldrondreis).

Bericht door moon29 »

Hi Roger,

Mooie reis gaan jullie sws maken!
Wij gingen in 2014 voor het eerst een vergelijkbaar rondje doen met onze kinderen van toen 17 (zoon) en 15 (dochter), dus aardig vergelijkbaar. Sindsdien zijn we ieder jaar terug gegaan, op 2018 na...het bleek zoals bij meerderen hier te smaken naar meer :D
Keuzes die gemaakt worden zijn natuurlijk erg persoonlijk, dus ik kan alleen praten uit onze ervaring en wat onze voorkeuren heeft. Kijk maar wat je er aan hebt :wink:
LA heeft super leuke plekken en bijvoorbeeld Universal is geweldig. Maar voor ons geldt dat we er niet zoveel dagen zouden verblijven. Bij ons stond de enorme drukte op de wegen, veel in de file staan etc wat tegen en al met al vonden we andere plekken en de andere steden (Las Vegas en San Francisco) vele malen leuker. Zowel wij als de kinderen.
Ik zou dan ook niet 4 nachten in LA verblijven, maar een nacht Las Vegas toevoegen (zo veel gaafs daar om te zien en te doen) en/of bijvoorbeeld een extra dag bij Page en heerlijk met een boot een dag Lake Powell op! Zo gaaf en heerlijke relax dag terwijl je zoveel moois ziet. Een dag die een erg grote indruk bij ons heeft achtergelaten.

Zie ook ons verslag voor een idee van de diverse plekken.

Succes met de verdere voorbereidingen en wat je ook kiest, het wordt sowieso een mooie reis! :thumbup:

gr. Monique
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis RogerR: rondreis Zuidwesten met gezin (op basis van voorbeeldrondreis).

Bericht door IngridZw »

Volgens mij verblijven ze 2 dagen in LA.
Als je begint in Las Vegas of Phoenix vermijdt je het lange stuk tussen de GC en LA en dus bespaar je een overnachting. Al naar gelang de ticketprijzen misschien toch het overwegen waard.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis RogerR: rondreis Zuidwesten met gezin (op basis van voorbeeldrondreis).

Bericht door moon29 »

Ja klopt 2 dagen maar zijn daar in hun voorgestelde route wel 4 nachten aan kwijt (1 in het begin en 3 aan het einde). Goede tip idd om er een one-way van te maken :thumbup:
Laatst gewijzigd door moon29 op 04 dec 2019, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis RogerR: rondreis Zuidwesten met gezin (op basis van voorbeeldrondreis).

Bericht door Franciscus »

moon29 schreef:
04 dec 2019, 06:53
wetsvoorstel
:lol:

Mooie route. Wat betreft LA; vergis je niet in de afstanden die je daar aflegt en de tijd die dat kost als je verschillende dingen wilt zien. Van Disney naar Hollywood of Santa Monica is bijvoorbeeld iets van 70 minuten. Ben je al snel een uur mee kwijt en in de spits meer. Dus bedenk van tevoren wat je in LA wil gaan doen en kies je hotel daarbij in de buurt. Eén centraal hotel voor meerdere dagen is al snel onhandig. Verder zou ik niet te lang meer wachten met vastleggen van overnachtingen. Hoe eerder je boekt, hoe groter de keus, hoe lager de prijs.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis RogerR: rondreis Zuidwesten met gezin (op basis van voorbeeldrondreis).

Bericht door moon29 »

:lol: :lol: :lol: die stomme autocorrectie op telefoon :lol: :lol: :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer