Reis Peutje en fam: Salt Lake City - Los Angeles

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Peutje
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 okt 2012, 22:53
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis Peutje en fam: Salt Lake City - Los Angeles

Bericht door Peutje »

Hoi allemaal,

De eerste ideen over een rondje zuidwesten + Yellowstone staan op papier. We zouden willen vertrekken op 7/8 mei 2020 met onze zoon van (dan) 2 jaar. Onze eerdere reis in het zuidwesten: San Francisco, Yosemite NP, Death Valley, Las Vegas, Grand Canyon, Page, Route 66, LA en de kustroute.

1. Amsterdam - Salt Lake City
2. Salt Lake City - ... (camper ophalen en xx km rijden)
3. ... - Grand Teton NP (overnachten op Colter Bay, wandeling Jenny Lake naar Hidden Falls)
4. Grand Teton NP - Yellowstone NP (Mammoth Campground)
5. Yellowstone NP (Mammoth Campground)
6. Yellowstone NP (Madison Campground)
7. Yellowstone NP (Madison Campground)
8. Yellowstone NP - Grand Teton NP (Grand Prismatic Spring, Old Faithful en dan richting Grand Teton - overnachten op Colter Bay)
9. Grand Teton NP - Vernal
10. Vernal - Moab (Devils Garden Campground)
11. Moab (Arches NP en dan verplaatsen naar een camping in Moab zoals Canyonlands RV Park)
12. Moab (Canyonlands NP + Dead Horse SP)
13. Moab - Monument Valley (the view campground, geen tour in het park)
14. Monument Valley - Zion NP (Watchman Campground)
15. Zion NP
16. Zion NP
17. Zion NP - Las Vegas
18. Las Vegas (Camper omruilen voor huurauto)
19. Las Vegas - Los Angeles
20. Los Angeles (hotel HJ Anaheim met waterplay area)
21. Los Angeles
22. Los Angeles
23. Los Angeles
24. Los Angeles - Amsterdam

De twijfels / vragen zitten in;
- Yellowstone NP qua temperatuur (av 8 graden in mei) + opening wegen (south enterance gepland op 8 mei). Is dat te doen met een camper of is een huurauto en hotel verstandiger?
- Lange reisdagen op dag 9 en 10
- Dag(indelingen) van de parken met voldoende rust (lees: speeltijd)
- Bryce hebben we de vorige keer overgeslagen, ik twijfel om het nu toe te voegen omdat ik denk dat we 'alleen even de uitkijkpunten' zullen bekijken en ik twijfel over de extra reistijd
- Tioga adviseerde een C22 camper van El Monte (Road Bear zit niet in SLC), dit lijkt me een prima optie? We hebben voor SLC ipv Denver gekozen ivm rechtstreekse vluchten.

Alle andere tips zijn natuurlijk welkom!

Groeten, Ronald
2013: Zuidwesten
2015: Florida
2018: Florida
2019: Florida
2019: New York
2022: Florida
2024: Zuid-Westen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Peutje en fam: Salt Lake City - Los Angeles

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom begin je niet in LA? Dan ben je wat later in Yellowstone. Hou wel rekening met het Memorial Day weekend.
Colter Bay moet je tijdig reserveren, de kans is groot dat je al te laat bent. Voor Arches kun je vanaf 6 maanden van te voren reserveren. Ik denk dat je meteen moet boeken zodra het mogelijk is.
Bryce is een prachtig park en de route ernaartoe is ook mooi. Ik zou het zeker niet overslaan. Ook mooi: Capitol Reef meenemen en de ut12 en de ut95.
Daar zou ik LA voor laten vallen.

Lees je goed in over het vervoeren van een peuter in een camper.

Marianne
Gebruikersavatar
Rik-
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2018, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Peutje en fam: Salt Lake City - Los Angeles

Bericht door Rik- »

Ik zou voor deze reis misschien ook LA overslaan. (Heeft nooit zoveel indruk op me gemaakt...)
Eindig in las Vegas? Ik meen dat hier ook rechtstreekse vluchten naar Amsterdam vertrekken.
Je zou dan inderdaad bryce kunnen toevoegen aan de reis. Zou ik zelf toch niet overslaan. Maakte misschien wel het meeste indruk op mij tijdens mijn eerste rondje west.
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Peutje en fam: Salt Lake City - Los Angeles

Bericht door PSVwally »

Ik vind het allemaal prima te doen als ik eerlijk ben. Die lange afstanden. Sja, dan heb je die maar een keer. En dag 10 is zo lang nog niet. Er zitten wel meer goede rijafstanden in, maar dat heb je met zo'n rondreis nou eenmaal. Wil je het echt rustiger aandoen dan zou je idd op Vegas of Phoenix kunnen vliegen en eindigen in SLC. Ik weet niet hoe het dan ket camper dropoffkosten en dergelijke zit.

Ik zou de reis overigens wel ook omdraaien. Ik ben in 2013 midden Mei in Yellowstone/Grand Teton geweest en zowel campgrounds als andere accommodaties en diverse wandelgebieden waren nog gesloten voor publiek. Deels door sneeuw en ijs en deels door verbouwing/reparaties die altijd voor het seizoen (begint op memorial day weekend) plaatsvinden. Je hebt kans dat zo vroeg diverse wegen ook nog gesloten zijn en je niet overal zomaar kunt komen

Bryce toevoegen kan door een dag van LA te halen en dan van Monument Valley naar Bryce te rijden via de ut95 en ut12, dat is dan ook een flinke rijdag, maar dan heb je de middag en ochtend daarop voor Bryce wat prima te doen is voor dit park. En je pakt gelijk de 2 mooiste wegen van het zuidwesten mee
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Peutje en fam: Salt Lake City - Los Angeles

Bericht door Old Faithful »

PSVwally schreef:
27 nov 2019, 07:26
En dag 10 is zo lang nog niet.
Vergeet die dag niet via de mooie Ut-28 te rijden.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Peutje en fam: Salt Lake City - Los Angeles

Bericht door jojostravelusa »

Je kunt ook starten in Las Vegas en teruggaan vanuit San Francisco. Of andersom. Dat hebben wij gedaan in 2014. Misschien heb je wat aan ons verslag van toen.
https://jojostravelusa2014.blogspot.com ... iding.html
MarjoleinB
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 10 jul 2013, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Peutje en fam: Salt Lake City - Los Angeles

Bericht door MarjoleinB »

Hi,
wij hebben in september 2018 een deel van jouw route gedaan met ons zoontje van toen 1,5 jaar.

Misschien heb je wat aan de volgende tips:

- Bedenk goed van tevoren wie waar gaat slapen in de camper. In september was het in Yellowstone 's avonds al snel heel koud (zogauw de zon onder ging), ik denk in mei ook. Wij hadden een C25 en ik vond het te claustrofobisch om boven de rijcabine te slapen waardoor wij in het bed achterin sliepen en mijn zoontje op de plek van de dinette. Deze konden we 's avonds dus niet gebruiken om nog te zitten, alleen buiten zitten was hierdoor een optie. Alleen was het vanaf 20.30 buiten te koud om nog te zitten waardoor wij noodgedwongen rond die tijd maar gingen slapen. Het is heel Nederlands om een kleine camper te nemen. grotere maten zijn meer gangbaar en dus soms ook goedkoper. Je zou dus ook een offerte voor een C30 camper kunnen opvragen en checken wat het scheelt.

- rij niet te lang op 1 dag. Rond 3 uur 's middags was mn zoontje er wel echt klaar mee en dan was het dus handig om aan te komen op een camping en boodschappen e.d. al gedaan te hebben.

- Wij hadden wat speelgoed besteld bij Walmart en dat op de 1e dag opgehaald (o.a. wat blokken en watertafel). Ook kinderstoel van Ikea besteld en laten bezorgen op de 1e camping (campings rekenen hier vaak geen afleverkosten voor, hotels vaak wel)

- Ons kind houdt van zwemmen dus elke camping met zwembad was echt een aanrader

- in California moet je een kind tot 2 verplicht achterwaarts in een autostoel vervoeren. In de meeste campers schijnt dit niet te gaan. Er is een topic in het subforum vervoer geweest van iemand die dit helemaal heeft uitgezocht en toen bleek het toch te kunnen. Goed om ff dit topic op te zoeken (ik denk dat dit m is: viewtopic.php?f=30&t=74462 )

- wat betreft campings in Yellowstone/Grand Teton: Madison in Yellowstone was prima. Mix van tenten en RV's. Allemaal redelijk vlak dus weinig kans dat je kind opeens van een helling afvalt. Canyon in Yellowstone was ook prima. Je staat in een soort cirkeltje met andere RV's waardoor je in het midden een vrije plek hebt om rond te rennen en te spelen. Nadeel is wel dat de RV plekken heeeeeel ver van de douches en het hoofdgebouw af staan. Echt niet te lopen. En toen wij er waren had onmgeveer elke RV 's avonds zn generator aan. Wat een rotherrie, terwijl je zo vredig in de natuur bent. Maar om 8 uur moeten ze uit dus daarna is het weer stil. Dan ColterBay, wij stonden hier op een niet zo kindvriendelijke plek, echt direct aan een helling. Er zijn wel betere plekken waar het gewoon vlak is. Uiteindelijk hebben we maar een waslijn tussen een paar bomen gehangen als soort van barrière

- de Playground buddy app is heel handig. Hiermee vind je speeltuinen langs je route. Altijd handig na een paar uur rijden!

- Tip voor Salt Lake City: wij verbleven de 1e nacht in het Little America Hotel, hadden gruwelijke jetlag en dit hotel heeft een zwembad wat vanaf 4 uur 's nachts is geopend dus om 5 uur 's ochtends lagen wij in het zwembad. Verder was het centrum ook prima te lopen vanaf het hotel.
Peutje
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 okt 2012, 22:53
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Peutje en fam: Salt Lake City - Los Angeles

Bericht door Peutje »

Bedankt allemaal voor de goede tips en suggesties.

We hebben besloten om Bryce toch op te nemen in de reis en waarschijnlijk bij LA een dag weg te halen. De reden dat we voor LA kiezen is niet voor de stad (daar zijn we al eens geweest) maar als rustpunt voor het einde van de reis (we vonden Las Vegas dan minder geschikt met een 2-jarige). Een lekker resort met water play area en eventueel een dagje Disney. Nu we de route waarschijnlijk omdraaien omdat we dan voor Yellowstone qua weer waarschijnlijk beter uitkomen weet ik niet zo goed waar we dat 'rustpunt' dan moeten zoeken - of we starten er gewoon mee.

Qua camper hebben we nu ook een aanvraag gedaan voor een C30 (en nog een formaatje groter). Wat ik wel lastig vind is dat er geen optie is om op te halen of weg te brengen in het weekend. Hoe plannen jullie dat zonder veel dagen te 'verliezen'?

Ik ga nog even puzzelen :)
2013: Zuidwesten
2015: Florida
2018: Florida
2019: Florida
2019: New York
2022: Florida
2024: Zuid-Westen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer