Reis henrimelis: rondreis vanaf Chicago.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
henrimelis
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 dec 2013, 18:58

Reis henrimelis: rondreis vanaf Chicago.

Bericht door henrimelis »

Hallo,

Ik heb vandaag vliegtickets geboekt naar Chicago. Ik heb echter nog geen idee hoe of wat verder. We hebben 30 dagen de tijd en willen graag richting grand canyon, las Vegas, la, San diego en San Francisco. Willen graag onderweg wat parken bezoeken, weet niet of Yellowstone park te doen is in dit tijdsbestek.

Heeft iemand misschien suggesties of zelf al eens zo’n reis gemaakt?

Bedankt.

Mvg Henri
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5970
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Rondreis vanaf Chicago

Bericht door Harry »

Hmmmm, dit begrijp ik niet zo goed, heb je al eens op de kaart van Amerika gekeken?

Je boekt tickets naar een stad en wil vervolgens een rondreis maken zo’n 2500 kilometer verderop?, is het niet een beter idee om een reis te maken rondom Chicago?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Rondreis vanaf Chicago

Bericht door harryh »

Even voor de zekerheid: Je weet dat het zo'n 3500km enkele reis rijden is van Chicago naar bv LA? Je bestemmingen zijn in het westen :wink:
Als je niet bewust naar Chicago vliegt zou ik annuleren als dat nog kan en bv op Las Vegas, SFO of Denver vliegen.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10175
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Rondreis vanaf Chicago

Bericht door Hockey »

Deze snap ik ook niet helemaal.

Jullie vliegen zowel heen als terug vanaf Chicago? Volgens Google maps is Chicago naar LV al 2.812 km, dat is dus 3 dagen rijden. Vlieg je ook terug vanaf Chicago dan ben je 6 dagen aan het rijden, puur om in LV te komen en terug.
Bij de 30 dagen die jullie hebben, hoeveel tijd hebben jullie op de dag van aankomst en vertrek? Als dat niet gunstig is hou je nog 30 - 2 - 6 is 22 dagen over. Daarmee kan je een mooi rondje maken, maar het sloopt je wel met die afstand moeten rijden. Vergelijk jullie plan met vliegen op Kopenhagen en dan naar Sevilla rijden om daar je rondreis te beginnen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42135
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis vanaf Chicago

Bericht door Martin & Marianne »

Als je alles wilt doen wat je opsomt zou ik een paar binnenlandse vluchten gaan boeken. Of inderdaad annuleren als het nog kan (is het niet zo dat dat binnen 24 uur nog mogelijk is?).
Wanneer ga je, in welke tijd van het jaar?

Marianne
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7777
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Rondreis vanaf Chicago

Bericht door mtl »

Onmogelijk is het niet maar het wordt flink rijden. Of je daarmee een leuke vakantie hebt is een andere vraag. Ik zou toch eens kijken naar een leuke rondreis dichterbij met Chicago als start-/eindpunt.
Gebruikersavatar
Duklo
Amerika-ontdekker
Berichten: 79
Lid geworden op: 05 jul 2015, 11:31
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Rondreis vanaf Chicago

Bericht door Duklo »

Een overweging zou kunnen zijn om bijvoorbeeld Route 66 vanuit Chicago richting LA te rijden, bij Flagstaff richting Grand Canyon te rijden, daarna Las Vegas, Yosemite, SAN Francisco, Highway 1 naar LA en dan een binnenlandse vlucht van LA naar Chicago er bij te boeken. Blijft nog steeds een fikse route, maar je “wint” de rit terug van LA naar Chicago. En zelfs dan denk ik dat je keuzes zult moeten maken.

Hoe dan ook een leuke puzzel, maar met een beetje schikken en fantasie is er best wat mogelijk.
henrimelis
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 dec 2013, 18:58

Re: Rondreis vanaf Chicago

Bericht door henrimelis »

Ik vlieg terug met een binnenlandse vlucht vanaf aan Francisco.

Tickets waren zo goedkoop,1670,- betaald voor 2 volwassenen en 2 kinderen.

Bedankt voor de reacties!
henrimelis
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 dec 2013, 18:58

Re: Rondreis vanaf Chicago

Bericht door henrimelis »

Harry schreef:
20 nov 2019, 18:43
Hmmmm, dit begrijp ik niet zo goed, heb je al eens op de kaart van Amerika gekeken?

Je boekt tickets naar een stad en wil vervolgens een rondreis maken zo’n 2500 kilometer verderop?, is het niet een beter idee om een reis te maken rondom Chicago?
Mijn bedoeling is om van Chicago naar San francisco te rijden en vanuit daaruit terug te vliegen. Vindt u dit nog te veel van het goede? We hebben 30 dagen.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Rondreis vanaf Chicago

Bericht door harryh »

Zoals je het vraagt in je opening klinkt het toch meer als een rondreis door het westen. Denk aan de reacties te zien dat ik niet de enigste ben.

Enne... Het lijkt me niet nodig steeds hetzelfde antwoord te geven, één keer is ook duidelijk :wink:
henrimelis
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 dec 2013, 18:58

Re: Rondreis vanaf Chicago

Bericht door henrimelis »

harryh schreef:
20 nov 2019, 21:52
Zoals je het vraagt in je opening klinkt het toch meer als een rondreis door het westen. Denk aan de reacties te zien dat ik niet de enigste ben.

Enne... Het lijkt me niet nodig steeds hetzelfde antwoord te geven, één keer is ook duidelijk :wink:
Haha, sorry. Maar is het volgens u wel op deze manier te doen?

Of is de afstand gewoon te groot?
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10175
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Rondreis vanaf Chicago

Bericht door Hockey »

henrimelis schreef:
20 nov 2019, 21:43
We hebben 30 dagen.
Het blijft lastig je advies te geven als je zelf zo weinig informatie geeft. 30 dagen zegt eigenlijk niks. Is dat 30 volle dagen in de VS, waarbij heen- en terugvlucht niet meetellen, of .... Als je op de 1e dag om 23.00 uur aankomt in Chicago dan telt zo'n dag niet echt meer mee. Een dag vliegen van SF naar Chicago is sneller dan rijden, maar kost je nog steeds een dag. Het kost zelfs twee dagen als je terugvlucht vroeg genoeg is.
Maak het voor jezelf en ons makkelijk en zet je schema hier eens neer per dag in een van/naar vorm. Ondanks dat je nog heel veel niet weet kan je alvast een start maken waarmee wij ook beter advies kunnen geven.

Voorbeeld:
1) Amsterdam - Chicago
2) Chicago - ......
3) ......
29) SF - Chicago
30) Chicago - Amsterdam

PS: Het is niet toegestaan volledige voorgaande berichten te quoten. Aangeven op wie je reageert is voldoende.
Laatst gewijzigd door Hockey op 20 nov 2019, 22:09, 2 keer totaal gewijzigd.
henrimelis
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 dec 2013, 18:58

Re: Rondreis vanaf Chicago

Bericht door henrimelis »

Ga ik doen! Zijn overigens 30 volle dagen.
Laatst gewijzigd door Stan.Gobien op 20 nov 2019, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42135
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis vanaf Chicago

Bericht door Martin & Marianne »

In juli heb je geen last van afgesloten wegen en passen, dus je hebt veel mogelijkheden.
Yellowstone opnemen kan, je kunt dan via South Dakota naar Yellowstone rijden, en dan via Bryce en Zion en de Grand Canyon naar Las Vegas. Afhankelijk van de tijd die je dan nog hebt kun je LA meenemen, of via Death Valley naar Yosemite rijden en enindigen in SF.
Je kunt ook naar Denver rijden en Rocky Mountain NP meenemen, en dan naar Moab, Monument Valley, Grand Canyon, Page, Bryce, zion, en dan Las Vegas etc.
De vlucht terug naar Chicago ligt nog niet vast? Je zou ook van LA naar Chicago kunnen vliegen?

Marianne
henrimelis
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 dec 2013, 18:58

Re: Rondreis vanaf Chicago

Bericht door henrimelis »

Hallo,

Wat vinden jullie van deze opzet.

Dag 1 Amsterdam-Chicago ( 1 nacht )
Dag 2 tm 4 Chicago ( 2 nachten )
Dag 4 t/m 5 ( 1 nacht ) Indianapolis
Dag 5 t/m 7 ( 2 nachten ) St. Louis
Dag 7 t/m 9 ( 2 nachten ) Kansas City
Dag 9 vliegen naar Denver vanaf Kansas City.
Dag 9 t/m 12 ( 3 nachten ) Denver en Rocky Mountains
Dag 12 t/m 13 ( 1 nacht ) Glenwood Springs
Dag 13 t/m 14 ( 1 nacht ) Moab
Dag 14 t/m 15 ( 1 nacht ) Monument Valley
Dag 15 t/m 16 ( 1 nacht ) grand Canyon
Dag 16 t.m 17 ( 1 nacht ) Bryce Canyon
Dag 17 t/m 20 ( 3 nachten ) Las Vegas
Dag 20, vliegen vanaf las vegas naar Los Angeles
Dag 20 t/m 22 ( 2 nachten ) Los Angeles
Dag 22 t/m 23 ( 1 nacht ) Santa barbara
Dag 23 t/m 24 ( 1 nacht ) Pismo Beach
Dag 25 t/m 26 ( 1 nacht ) Montery
Dag 25 t/m 29 ( 4 nachten ) San Francisco
Dag 29 vliegen vanaf San Francisco naar Chicago, 1 nachtje Chicago
Dag 30 Chicago terug naar Amsterdam
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Rondreis vanaf Chicago

Bericht door Coyote »

Ik snap de logica van bovenstaande route niet helemaal. :think:

Je vliegt op Chicago omdat je goedkope tickets vond voor 4 personen. Is dat de enige reden? Vervolgens rijd je naar Kansas City (Missouri??) via Indianapolis en St. Louis om verder te vliegen naar Denver (is slechts 605 mijl) en dan wil je vanuit Las Vegas naar Los Angeles vliegen (een ritje van 275 mijl met de auto) om vervolgens een binnenlandse vlucht vanuit San Francisco terug te nemen (naar Chicago en dan weer naar Amsterdam).

Heb je Chicago gekozen omdat het goedkoop was of omdat je naar Indianapolis, St. Louis en Kansas City wilt voor een speciale reden? Wat wil je doen in deze steden?

Je hebt nu ineens 3 binnenlandse vluchten en zit dus ook met minimaal 2x drop off kosten voor een huurauto. Maakt het allemaal best prijzig (3x binnenlandse vlucht voor 4 personen + dropoff kosten huurauto's) en kost je bovendien veel tijd (zo'n binnenlandse vlucht neemt vaak een halve tot hele dag in beslag) terwijl je vanuit Kansas City en Las Vegas ook makkelijk met de auto kunt doen, zij het dat het vanuit Kansas City wat verder rijden is maar zou ik persoonlijk nooit een binnenlandse vlucht voor kiezen.

Al met al vind ik het niet een hele logische route. In 30 dagen tijd kun je een hele mooie rondreis maken in Amerika. Ook vanuit Chicago maar dan zou ik een hele andere opzet maken en zou de nadruk meer op het midden van Amerika liggen in plaats van het zuidwesten.

Mijn idee als ik zou vliegen op Chicago en 30 dagen de tijd had? Ik zou vanuit Chicago naar Yellowstone NP rijden. Dan afzakken naar Moab/Monument Valley, Bryce Canyon NP, (event. Zion NP, Las Vegas), Grand Canyon NP om daar Route 66 op te pakken en die terug te volgen tot Chicago.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Rondreis vanaf Chicago

Bericht door tomhster »

Vliegen van Las Vegas naar LA heeft weinig zin, het is 5 uur rijden met de auto. Ik zou na 2 dagen Chicago naar Denver vliegen en daarvandaan richting San Francisco rijden. Daar heb je dan zo'n vier weken voor en dat is qua tijd en afstand wat realistischer.
henrimelis
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 dec 2013, 18:58

Re: Rondreis vanaf Chicago

Bericht door henrimelis »

Dit is idd ook een goed idee, bedankt!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42135
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis vanaf Chicago

Bericht door Martin & Marianne »

Het voordeel van goedkope tickets verdwijnt wel snel op deze manier. Vliegen naar Denver is wel mooi als je met name het zuidwesten wilt zien. Kijk ook eens hoe het met de drop off kosten van de autohuur zit.
Ik zou sowieso zo snel mogelijk naar het westen gaan en St Louis en Kansas City vergeten.

Is dit jullie eerste keer naar het zuidwesten? Ik mis een paar mooie parken.
En hoe oud zijn de kinderen?

En het was al eerder aangegeven: het is niet nodig en ook niet toegestaan om bovenliggende berichten geheel te quoten.

Marianne
henrimelis
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 dec 2013, 18:58

Re: Rondreis vanaf Chicago

Bericht door henrimelis »

Sorry, allemaal nieuw voor mij. Zal er op letten.

Ik wil heel graag Chicago zien, zoals ik had aangegeven denk ik dat ik een hele mooie prijs heb voor een rechtstreekse vlucht. Als ik dan een binnenlandse vlucht moet pakken ben ik denk ik nog goedkoper uit. Had verder nog helemaal niet nagedacht over de reis. Ik had ook al gekeken om bij de andere kant op te gaan en Canada mee te pakken. Is alleen allemaal erg lastig omdat ik alleen nog maar in Florida, la en New York ben geweest.

U vindt het het ook een goed idee begrijp ik om naar Denver te vliegen en vanuit daar verder te gaan reizen?

De kinderen zijn 8 en 11. Vraag me dan ook af of we alle parken moeten bezoeken, ben bang dat als ik te veel parken bezoek de kinderen snel afhaken ( daarom beperken tot de mooiste ? ). Kan me vergissen hoor.

Gr. Henri
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer