Reis Remme601: Rondje SLC.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Remme601
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Remme601: Rondje SLC.

Bericht door Remme601 » 17 nov 2019, 20:06

Samen met mijn man wil ik in juni 2020 een rondje SLC maken.
Heb een rondje gemaakt en wil graag commentaar en/of aanvullingen op dit rondje.

1 28 mei A’dam naar SLC
2 SLC naar Moab
3 Moab
4 Moab
5 Moab naar ZW ingang RMNP, Trailridge Road naar Estes Park
6 Estes Park RMNP
7 Estes Park via Badlands naar Rapid City
8 Rapid City naar Blackhills
9 Rapid City via Spearfish en Devils Towers naar Sheridan
10 Sheridan naar Cody
11 Cody naar Yellowstone (Beartooth en Lamar Valley)
12 Yellowstone
13 Yellowstone
14 Yellowstone
15 Yellowstone naar Jackson (Grand Teton)
16 Jackson Gr Teton
17 Jackson via Bear Lake en Antilope Islands naar SLC

Wat/waar kunnen jullie aanbevelen voor overnachting Yellowstone?
Is dit rondje te doen, of ergens dag extra?
Graag als het kan info over aanvullen/veranderen.
Groet, Ria (remme601)

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondje SLC ( remme601)

Bericht door Martin & Marianne » 17 nov 2019, 22:31

Hallo, welkom op het forum!
Mooi rondje, hoewel iets meer tijd wel mooi zou zijn. Is dit het maximum aantal dagen of zou je er misschien nog wat dagen bij kunnen doen?
In 1 dag van Moab nasr Estes Park is veel. Het geeft je weinig tijd voor de Trail Ridge Road. En het is ook mooi om de ut128 te rijden vanaf Moab.
Dag 7 is helemaal te veel voor 1 dag. En de tijd voor South Dakota is erg krap, een extra dag zou wel mooi zijn.

Kijk zo snel mogelijk naar accommodatie in Yellowstone. En reserveer meteen als er iets betaalbaars vrij is. Het is mooi om een overnachting bij Old Faithful te hebben.
Misschien heb je iets aan aan ons 2015- verslag voor onze indeling en accommodaties. Wij waren er toen ook in juni.

Marianne

IngridZw
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Rondje SLC ( remme601)

Bericht door IngridZw » 17 nov 2019, 22:48

Mijn vraag was ook of dit de maximum dagen zijn die jullie kunnen besteden. Het is een mooie route maar m.i. kom je net inderdaad net 2 dagen tekort. Van Moab naar Estes Park is best wel een behoorlijke afstand. Ik zou een overnachting plannen bijv. in Grand Lake zodat je de volgende dag op je gemak de TrailRidge Road kunt rijden, Prachtige route maar het kost wel tijd. Er zijn onderweg veel mogelijkheden om te stoppen en te genieten van de uitzichten en ook om eventueel nog te wandelen.

De 2de dag zou ik inzetten bij de Black Hills. Voor Badlands heb je nu ook weinig tijd. I.p.v. Rapid City zou ik ook eerder kiezen voor Keystone, Custer of Hill City. Deze plaatsen zijn veel sfeervoller en voor de scenic routes door Custer SP liggen ze qua locatie veel beter. Misschien heb je iets aan de route die wij reden. Die zag er zo uit:
1e nacht Keystone (Mount Rushmore)
2d nacht Keystone (naar Badlands)
3 de nacht Deadwood

Voor Yellowstone is het mooi om in ieder geval op 2 locaties te zitten zodat je eerst het noordelijk rondje kunt verkennen en later het zuidelijk gedeelte.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida

Remme601
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Remme601: Rondje SLC.

Bericht door Remme601 » 18 nov 2019, 07:08

Al bedankt voor deze bijdrage. We gaan na het rondje van SLC naar Houston. Op bezoek bij familie en paar dagen strand.
Ik kan 2 dagen wel afsnoepen van de strandvakantie.
Groetjes, Ria

Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Remme601: Rondje SLC.

Bericht door Markstaal » 18 nov 2019, 08:24

Wij deden afgelopen juni het zelfde rondje (in 23 dagen). Misschien heb je iets aan mijn topic: viewtopic.php?f=36&t=72819.

Voor een overnachting tussen Moab en Estes zaten wij in Glenwood Springs, prima plaats met genoeg betaalbare overnachtingen.
Verder sluit ik me aan bij de eerdere opmerkingen, de Black Hills zijn erg de moeite waard.

De 2 extra nachten zou ik inzetten tussen Moab en Estes plus een extra nacht in de Black Hills.
2012: Florida
2014: Zuidwesten
2016: Texas
2017: Zuidwesten
2018: Zuidwesten Video
2019: Noordwesten Video
2019: Zuidwesten
2020: Deep South

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves