Reis EstherJ: tips Amerikareis september 2020.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
EstherJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2019, 20:43

Re: Reis EstherJ: tips Amerikareis september 2020.

Bericht door EstherJ »

@Old Faithful De keuze voor een camper staat nog niet vast. We hebben deze in gedachte omdat deze een stuk zuiniger rijdt. In ieder geval dat lees ik overal. Daarnaast hebben we met zijn 2e ook niet super veel ruimte nodig. We kunnen dit nog aanpassen.

Wel fijn dat ik nu steeds meer lees dat het in veel parken 's avonds al flink af koelt. Daar had ik zelf nog niet zo over nagedacht, maar uiteraard wel heel logisch. Met de periode kunnen we in principe ook nog een beetje schuiven, maar september is natuurlijk wel buiten het hoogseizoen waardoor we kosten kunnen besparen.

Groet, Esther
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis EstherJ: tips Amerikareis september 2020.

Bericht door hemmie »

Zo'n kleine camper lijkt me juist perfect met 2 personen, lekker compact, makkelijk kamperen, zuiniger, en toch alles wat je nodig hebt. Wij hebben er ook wel eens naar gekeken voordat we kinderen hadden, maar wij vielen over het korte bed, dat lijkt me wel heel vervelend. Maar als geen van beide lang is maakt dat natuurlijk niet uit.
Terug in Texas!
alje
Amerikafan
Berichten: 335
Lid geworden op: 03 mar 2008, 01:05

Re: Reis EstherJ: tips Amerikareis september 2020.

Bericht door alje »

Wij zijn ooit -maar is al weer 10 jaar geleden- bij Havasu Falls geweest. Was toen niet zo duur als nu, zie ik. Wij hebben in lodge overnacht. Geen idee of dit nu lastig te reserveren is. Wij kwamen van Sedona en zijn in de middag naar beneden gelopen (eerste stuk extreem heet, was ook in Augustus, maar omlaag; na eerste uur verder in schaduw. Tweede dag voor de Falls. Derde dag teruglopen en doorgereden naar LV, dat was goed te doen. Als je echt een goede wandelaar bent zou een nacht in de lodge volstaan. Betekent op de eerste dag heel vroeg tot aan de Falls doorlopen, in de middag daar genieten van het water (+ evt naar Mooney Falls, maar daar heb je ws geen zin in dan) en eind vd dag terug naar de Lodge. Tweede dag omhoog terug. Beter is 3 dagen. Zou nu behoorlijk prijskaartje zijn.
Het was echt heel erg mooi en een bijzondere ervaring daar. Als je een echte wandelaar bent, prachtig. (of je kunt met de heli maar dan wordt het prijskaartje nog steviger). Echter, bij deze prijzen, en voor iemand die de eerste keer naar de VS gaat: er zijn ook heel veel mooie andere plekken.
leonklundertje
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 aug 2019, 20:47
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis EstherJ: tips Amerikareis september 2020.

Bericht door leonklundertje »

Leuke route hebben jullie op het oog! En goed dat jullie de tijd overal voor nemen, dat maakt het soms toch wel makkelijker met keuzes.

Wij hebben een zelfde overlap in de route, alleen is die van ons wat voller met hetzelfde aantal dagen.Misschien kun je hier nog ideeën uithalen.
viewtopic.php?f=36&t=75012&p=1219481#p1219481

Om de route eenvoudiger te maken zou ik Highway 1 met LA schrappen. Tot aan SF. De route is echt wel mooi, maar om daar zoveel dagen voor te schrappen. En voor LA hoef je het sowieso niet te doen. Wij doen t namelijk voor de attractieparken.
Yellowstone en Grand Teton werd ons ook geadviseerd om begin september te doen vanwege de kou. Misschien kun je daar dus je route op afstemmen.

Ideaal is dan ook een One-Way. Dit brengt met de camperhuur wel extra kosten mee, maar voor de vliegtickets waren wij echt niet meer kwijt.
Wij vliegen op Denver en vertrekken vanuit LA voor € 528,- pp. met Lufthansa.
2013 - Florida
2018 - West Amerika
2019 - New York
2022 - Midwest Amerika
EstherJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2019, 20:43

Re: Reis EstherJ: tips Amerikareis september 2020.

Bericht door EstherJ »

Wow, alweer een aantal leuke reacties en goede tips. Super bedankt hiervoor.

@alje De foto's en filmpjes van de Havasu Falls die ik online vind zien er echt prachtig uit. De prijs is inderdaad ontzettend duur. 440 dollar per nacht. Fijn om te horen dat het in 3 dagen goed te doen is. Wij zijn geen ervaren wandelaars. In 2018 hebben we wel de Salkantay Trek van 4 dagen in Peru gelopen. Dat waren ook dagen van zo'n 15 km per dag. Maar ik was niet de snelste van de groep zullen we maar zeggen. :wink:

Je geeft aan dat er voor dat geld nog veel andere mooie plekken zijn. Waar doel je precies op?

@leonklundertje Wat leuk dat je me tipt over jullie route. Ik denk zeker dat ik daar wat tips uit kan halen! Wij hadden die route eerst ook in gedachte, maar vonden het een te vol schema worden. Naast de route die ik hier op het forum heb geplaatst heb ik een alternatief in gedachte om van Denver via Rocky Mountains, Glenwood Springs, Moab, de parken rondom Bryce naar Yosemite en een stukje over de Highway 1 naar San Francisco te rijden.

Dan komen er inderdaad flinke one-way kosten bij.
Wel ook echt goed om te horen dat jullie voordelige vliegtickets hebben kunnen scoren. Is dat een directe vlucht of zit er een overstap bij?

Groet, Esther
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis EstherJ: tips Amerikareis september 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je er tijd voor hebt is een bezoek aan Havasu Falls natuurlijk erg mooi. Zonder Havasu falls kun je het geld gebruiken voor de kosten van een one way. Maar er zijn natuurlijk talloze bestemmingen voor dat geld te bedenken. Eerst maar eens een route uitwerken lijkt me.
Heb je al eens overwogen om met een tent te kamperen? Zeker begin september is dat goed te doen. En als het te koud wordt neem je een hotel of een cabin.

Marianne
Lucano
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 aug 2019, 07:03
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis EstherJ: tips Amerikareis september 2020.

Bericht door Lucano »

Ook een vergelijkbare route gedaan dit jaar
Zie andere topic .

viewtopic.php?t=74880

Ik vond het een perfecte route, Yosemite richting GT was wel een serieus eind rijden, maar niet te wat mij betreft.
alje
Amerikafan
Berichten: 335
Lid geworden op: 03 mar 2008, 01:05

Re: Reis EstherJ: tips Amerikareis september 2020.

Bericht door alje »

Dag Esther,

Ik doelde niet op iets specifieks. Wij hebben wel dagtochten gemaakt in oa Yosemite, Zion, Grand Canyon, Bryce en op andere plekken. Havasu Falls was wel iets heel speciaals omdat we toen twee overnachtingen maakten. Was ook met de kinderen bijzonder. En de plek is erg mooi. Dus als geld geen probleem is en je houdt veel van wandelen zeker doen.
Als je goedkoper een tocht met overnachting in een ander park (bv Yosemite of Zion) typ eens backcountry camping in en zie alles wat kan. Je moet dan wel tent meenemen (maar dat was je voor Havasu ook al van plan) en een permit vragen voor overnacht kamperen, maar dat alles kost bijna niets. Wij hebben daar zelf geen ervaring mee, helaas, met de kinderen was dat toen geen optie. Overigens kan ik me heel goed voorstellen dat dagtochten ook voldoende zijn voor jullie!
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis EstherJ: tips Amerikareis september 2020.

Bericht door jojostravelusa »

EstherJ schreef:
16 nov 2019, 20:02
De keuze voor een camper staat nog niet vast
Houd er rekening mee dat, als je een camper vroeg boekt, het enorm in prijs kan schelen dan dat je het kort van tevoren doet. Wij doen het altijd een jaar van tevoren. Als je in september gaat, dan is het nu wel tijd om de keuze te maken of je met een camper gaat of niet.
EstherJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2019, 20:43

Re: Reis EstherJ: tips Amerikareis september 2020.

Bericht door EstherJ »

Hoi Allemaal,

Inmiddels heb ik heel wat aan de route gesleuteld en Yellowstone er uit gehaald en daarvoor in de plaats gekozen voor een enkele route van Denver naar San Francisco.

Op advies van @Martin & Marianne wil ik nogmaals mijn route delen. Ik ben er best wel tevreden over, alleen het stukje rond Moab is volgensmij nog wat rommelig. We willen Arches, Dead Horse Point en Canyonlands NP bezoeken.

1. Nederland - Denver
2. Denver - Rocky Mountain NP
3. Rocky Mountain NP
4. Rocky Mountain NP
5. Rocky mountain NP - Aspen
6. Aspen (maroon lake)
7. Aspen - Glenwood Springs
8. Glenwood springs (hanging lake)
9. Glenwood Springs - Moab (arches NP)
10. Moab (canyonlands NP)
11. Moab (canyonlands NP) - monument valley einde dag
12. Monument Valley - Page
13. Page
14. Page
15. Page - Grand canyon North rim
16. Grand canyon North rim - Bryce
17. Bryce
18. Bryce - Zion
19. Zion
20. Zion
21. Zion - Las Vegas
22. Las Vegas
23. Las Vegas - Death Valley - regio Bishop
24. Regio Bishop - Yosemite Valley
25. Yosemite Valley
26. Yosemite Valley
27. Yosemite valley - Morro Bay
28. Morro bay - Monterey
29. Monterey
30. Monterey - San Francisco
31. San Francisco
32. San Francisco
33. San Francisco - Nederland

Ik hoor graag jullie reacties. :D

Groet, Esther
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis EstherJ: tips Amerikareis september 2020.

Bericht door winterpark »

Kun je niet een dag Page inruilen voor een dag Moab? Wij hebben 't echt heel fijn gehad in Moab, en het is geen overbodige luxe om hier twee volle dagen te zitten.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis EstherJ: tips Amerikareis september 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook een extra dag Moab doen. Je hebt nu te weinig tijd voor Arches. Als je geen extra nacht wilt uitrekken voor Moab dan zou ik kiezen voor de Devils Garden camping in Arches zodat je niet meer naar Moab hoeft te rijden en je de mooiste uren in het park hebt.
Of ga eerst naar Canyonlands en Dead Horse Point en gebruik de volle dag voor Arches.
Canyonlands zou je ook nog kunnen doen op de dag dat je naar Monument Valley rijdt. Kijk eens naar ons 2013-verslag voor een indeling met 2 nachten Moab.

Ik neem aan dat je al zo laat in het jaar bent dat rijden door Death Valley toegestaan is?
Maar nog vroeg genoeg voor de North Rim en de Tioga Pass?
Als je geen speciale plannen hebt in Page zou je daar ook een nacht minder kunnen doen en dan een extra stop maken tussen Las Vegas en Yosemite.

Marianne
EstherJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2019, 20:43

Re: Reis EstherJ: tips Amerikareis september 2020.

Bericht door EstherJ »

Ik ga kijken of ik nog ergens een dagje af kan halen om in Moab bij te plakken.

Marianne ik had sowieso al de Devils Garden camping op de planning staan voor Arches. Als ik jouw reisverslag goed heb gelezen zijn jullie een hele dag in Arches geweest, plus de zonsondergang en zonsopkomst in het park gezien en daarna ongeveer driekwart dag in Canyonlands geweest.

Als we in de ochtend vanuit Glenwood Springs naar Arches te rijden en vanuit Canyonlands aan het einde van de dag naar Monument Valley te rijden dan hebben we 1,5 dag per park. Dead Horse point kunnen we dan doen op weg naar Canyonlands.
Welke camping zou je aanraden in of nabij Canyonlands NP?

We zijn eind september in Death Valley. We gaan voor de Apollo Pioneer en in de voorwaarden staat dat je vanaf 16 september door Death Valley mag. Wat ik gelezen moet de Tioga Pass eind september / begin oktober nog open zijn toch?

In Page willen we graag een Kayak huren. Op dit forum zag ik ergens de tip voorbij komen dat je richting de Antelope Canyon kunt kayakken. Dit zal ongeveer een hele dag in beslag nemen. Daarnaast willen we ook Antelope Canyon zelf bezoeken en misschien eens proberen of we kans maken op The Wave. Dus denk dat we die 2 volle dagen zeker nodig hebben.

Groet, Esther
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis EstherJ: tips Amerikareis september 2020.

Bericht door Ron Notenboom »

Voor deze route heb ik even vlug op Skyscanner gecheckt met een multi city ticket betaal ik 772 euro voor 1 persoon. Voor SF zag ik retour tickets voor zo'n 500 euro.
Wij kwamen mooie prijzen voor vliegtickets (inclusief koffer) tegen bij WTC. Weliswaar voor een andere bestemming, maar wellicht ook iets voor jullie bestemming.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
EstherJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2019, 20:43

Re: Reis EstherJ: tips Amerikareis september 2020.

Bericht door EstherJ »

@Ron Notenboom dankjewel voor je tip. :thumbup: Toevallig heb ik net ook op Skyscanner gekeken en kom vliegtickets voor zo'n 520 euro tegen MultiCity van Denver naar San Francisco, inclusief koffer.

Heeft WTC ook een MultiCity optie? Ik zie deze namelijk niet op de website.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis EstherJ: tips Amerikareis september 2020.

Bericht door Coyote »

@EstherJ Het kan alleen nog via een offerte: https://www.wtc.nl/meerdere-bestemmingen/

Voorheen kon je zelf zoeken via hun site maar die is eerder dit jaar gewijzigd waardoor niet meer kan. Een tijdje was het nog mogelijk via hun oude site maar dat is er inmiddels ook uit gesloopt zo te zien, erg jammer. :roll:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis EstherJ: tips Amerikareis september 2020.

Bericht door AnitaV »

Met een camper van Las Vegas via Death Valley naar Bishop in een dag is teveel. Je hebt in ieder geval geen tijd om iets te zien in DV.
Wij zijn vanuit Las Vegas via Beatty (hadden Death Valley op de heenweg al gezien) naar Lone Pine gereden en dat duurde een dag. Bij Lone Pine zijn we nog wel even naar Mobius Arch geweest.
Misschien de dag Hanging Lake eruit halen? De 395 naar Yosemite is zo mooi, daar wil je ook af en toe stoppen. Wij hebben van Las Vegas naar Yosemite twee overnachtingen gedaan. Sla zeker niet Mono Lake over en dan met name het South Tufa Aera. Onwerkelijk zo mooi.

Een reis plannen is zo leuk maar ook moeilijk. Er is zoveel te zien.

De campings in de parken vinden wij het allermooist.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer