Reis WalterK: Zuidwesten 2 personen juni/juli 2020

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
WalterK
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 nov 2019, 10:05
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis WalterK: Zuidwesten 2 personen juni/juli 2020

Bericht door WalterK »

Goedemorgen en aangenaam!

Wij zijn bezig met een reis plannen van San Francisco naar LA, via de welbekende parken. Nu hebben wij ons schema los/zo goed als gebaseerd op de reis van Fox, https://www.fox.nl/verenigde-staten/pri ... het-westen.

We gaan reizen met z'n 2. Huren de auto zelf en zijn die van plan de laatste dag in SF op te halen, waardoor we direct door kunnen.

Hieronder heb ik een schema gemaakt met de plaatsen/hotels. Graag ontvang ik suggesties/advies, alles is gewaardeerd!
1 Ding wat ik zelf net wel zag; is dat Death Valley niet meegepakt wordt.Zou dat tussen Visalia - Vegas kunnen, of wordt het dan wel heel druk?

Afbeelding

Nu komen we al met al op zo'n 4900 euro in totaal uit, wat ook wel ongeveer ons budget is; iets meer/minder zou prima kunnen.
Weste
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 aug 2019, 14:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis: Zuidwesten 2 personen juni/juli 2020

Bericht door Weste »

Leuke vooruitzichten! Ik zou alleen niet zomaar deze reis overnemen en zelf boeken (zeker als je zelf gaat boeken heb je juist de mogelijkheid af te wijken van de standaard keuzes van Fox). Een aantal dingen mis je echt in deze route.

- Ga niet via Visalia, maar via de Tioga Pass naar Las Vegas, met 1 of 2 overnachtingen onderweg in Mammoth Lakes / Bishop en eventueel Death Valley. Je komt dan dus ook automatisch door Death Valley.
- Voeg 2 nachten Zion NP toe en eventueel een nacht Bryce minder.
- Overnacht niet in Flagstaff, maar dichter bij de Grand Canyon in de buurt (het liefst in het park zelf), eventueel is 1 nacht hier ook voldoende.
- Om nog een dag te winnen zou je ook een overnachting minder kunnen doen tussen Grand Canyon en Los Angeles
- Let er ook op wat je in LA wilt gaan doen, je zit nu niet echt centraal in de stad.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis: Zuidwesten 2 personen juni/juli 2020

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Als ik jullie was zou ik de route iets anders doen. Je mist nu iet alleen Death Valley maar ook de Tioga Pas. Bovendien mis ik Zion. Heb je al eens naar de voorbeeldroute gekeken?
Ook wat de hotels betreft zou ik, zeker bij de parken, andere keuzes maken. Het hotel bij Yosemite bijvoorbeeld ligt op 1,5 uur rijden van de vallei. En voor de Grand Canyon zou ik iets in het park nemen en niet in Flafgstaff.
Gaan jullie de overnachtingen zelf boeken?

In juni zijn de watervallen in Yosemite prachtig, dus neem daar voldoende tijd. Voor de Grand Canyon en Bryce kan 1 nacht voldoende zijn.
Kijk voor Yosemite in juni eens in ons 2013- en 2015-verlsag (en wij namen daar toen weinig tijd omdat we er al meerdere keren waren).

@Weste was mij al voor zie ik. :wink: Inderdaad Scottsdale ook overslaan, heeft totaal geen toegevoegde waarde hier.

Marianne
WalterK
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 nov 2019, 10:05
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis: Zuidwesten 2 personen juni/juli 2020

Bericht door WalterK »

Bedankt voor jullie reacties, hier kunnen we zeker wat mee!

Moeten we voor Tioga Road nog wel een alternatief voor plannen, voor de extreme zekerheid dat het eind juni nog steeds gesloten is?

We gaan inderdaad zelf de overnachtingen boeken, dus alles is mogelijk. De tickets willen we eigenlijk zsm boeken. :)

Zoals we het nu aan het aanpassen zijn wordt het
Visalia vervangen door Mammoth lakes, Grand Canyon en Bryce beide 1 nacht, waardoor we 2 nachten Zion kunnen toevoegen.

En Scottsdale helemaal overslaan, waardoor we dus van Grand Canyon direct naar Palm Springs gaan? Ik zie in de voorbeeldreis dat deze naar Kingman gaat. Ik ben zelf 'vroeger' in Palm Springs geweest en had het gevoel dat dit echt een 'tussenhalte' is voor LA, klopt dat? Wat is hier aan te raden?

Nogmaals bedankt!

EDIT: Ik heb nu een gat in mijn planning, ergens heb ik fout gedaan, maar kan niet zo snel vinden waar.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis WalterK: Zuidwesten 2 personen juni/juli 2020

Bericht door Martin & Marianne »

Als je 1 nacht GC doet zou ik niet verder rijden dan Kingman zodat je dan nog een groot deel van de dag voor de GC hebt.
Kijk voor overnachtingen in het park eens op www.grandcanyonlodges.com. De bright Angel Lodge ligt heel mooi en is niet duur. Mocht het al vol zijn: kijk dan regelmatig of er annuleringen zijn. En leg het direct vast als je iets ziet. Annuleren is gratis tot een aantal dagen voor aankomst.

Voor de Tioga Pass is de Sonora Pass een alternatief. De kans dat de Tioga Pass gesloten is, is echter heel klein.
Zie voor Yosemite www.travelyosemite.com. De tentcabins bij Housekeeping camp of Curry Village zijn goed gelegen en de goedkoopste opties in het park.
Als je echt goedkoop in de parken wilt overnachten zou je ook kunnen overwegen om een tent mee te nemen of daar te kopen. De aanschaf daarvan heb je er al in twee nachten uit.

Marianne
Weste
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 aug 2019, 14:26
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis WalterK: Zuidwesten 2 personen juni/juli 2020

Bericht door Weste »

Als toevoeging op Marianne zou ik dan nog willen zeggen dat je voor Zion het beste in Springdale kunt zitten.

Overigens, om zeker te zijn van de Tioga Pass, zou je de route natuurlijk ook altijd andersom kunnen doen, dus starten in Los Angeles. Kijk daar ook naar voor vliegtickets, geeft je meer opties.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis WalterK: Zuidwesten 2 personen juni/juli 2020

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou nog een overnachting in Death Valley doen. Nu heb je te weinig tijd voor het stuk tussen Mammoth Lakes en Las Vegas.
En zoals gezegd zou ik van de GC naar Kingman rijden en niet verder.
De route omdraaien kan ook, maar als het een winter wordt met weinig sneeuw zijn de watervallen in Yosemite dan al een stuk minder indrukwekkend.
Ik zou zelf Monterey overslaan ten gunste van een extra dag Yosemite zodat je ook tijd hebt voor de Mariposa Grove en Glacier Point.

Wat bedoel je met een gat in de planning?

Een tip: als je de planning in Excel maakt, maak dan twee kolommen; een voor de vertrekplaats en een voor de aankomstplaats. Je hoeft dan ook maar 1 kolom te vullen want de vertrekplaats is gelijk aan de aankomstplaats van de vorige dag (dus bijvoorbeeld b5=c4). En bij een wijziging gaat het automatisch goed.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis WalterK: Zuidwesten 2 personen juni/juli 2020

Bericht door Marcopstal »

Reisbureau routes zijn vaak verre van ideaal. Je hebt bij deze dus geen ideale route om van te starten al is er uiteraard voldoende tijd om ze aan te passen.

Hotels in betere locaties gaan vrees ik wel het budget wat omhoogduwen. Maar daar krijg je ook wel iets voor terug in kwaliteit.

Op de aangepaste route zou ik inderdaad niet van Mammoth Lakes in één dag naar Vegas proberen rijden. Dat is net iets te veel van het goede.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis WalterK: Zuidwesten 2 personen juni/juli 2020

Bericht door Kath90 »

Eens dat je vanaf GC beter maar tot aan Kingman kan rijden, zo heb je op die dag nog een aantal uur in het park te besteden zonder tegen een rit van 6,5 uur op te kijken.
Ter compensatie zou ik de dag erna van Kingman direct naar Los Angeles rijden en Palm Springs overslaan.

De extra nacht die over is zou ik in Death Valley doen (furnace creek of stovepipe wells).
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
WalterK
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 nov 2019, 10:05
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis WalterK: Zuidwesten 2 personen juni/juli 2020

Bericht door WalterK »

Bedankt voor alle reacties!

We hebben nu de route omgedraaid omdat we anders precies in het weekend in Vegas kwamen, en dat was toch wel echt een stuk duurder.

Afbeelding
WalterK
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 nov 2019, 10:05
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis WalterK: Zuidwesten 2 personen juni/juli 2020

Bericht door WalterK »

Inmiddels zijn de tickets en eerste park hotels geboekt!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis WalterK: Zuidwesten 2 personen juni/juli 2020

Bericht door Martin & Marianne »

Ik wilde eigenlijk nog aanraden om er een dag aan vast te knopen, maar dat lukt dus niet meer. :wink:
Ik zou zelf Monterey overslaan en wat meer tijd uittrekken voor Yosemite zodat je ook tijd hebt voor Glacier Point en de Mariposa Grove. En misschien de Panorama Trail lopen? Als je ook nog naar Bodie wilt blijft er die eerste dag ook niet veel tijd over voor het park.

Marianne
Gebruikersavatar
Rik-
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2018, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis WalterK: Zuidwesten 2 personen juni/juli 2020

Bericht door Rik- »

Hoi,
Over je overnachting in San Francisco, ik ben zelf de eerste keer ook blijven overnachten in hotel Withcomb. Ik was niet zo enthousiast... De buurt is niet zó gezellig. (redelijk wat daklozen aan die kant van Market street...)
Misschien is het leuker om een motel te zoeken in de buurt van Lombard street? Of eventueel aan de "goede" kant van Union Square, dan zit je bij beide opties al iets centraler.
Maar onveilig zal Withcomb ook weer niet zijn hoor, het kan zeker, maar ik denk dat er betere alternatieven zijn.

Succes, wordt een leuke reis!
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis WalterK: Zuidwesten 2 personen juni/juli 2020

Bericht door IngridZw »

Mooie route zo. Als je Yosemite verlaat via Oakhurst kun je 's ochtends nog de Mariposa Grove bezoeken voordat je verder rijdt naar San Francisco. Dat hoeft niet veel tijd te kosten.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
usaroadtripfan
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 okt 2019, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Reis WalterK: Zuidwesten 2 personen juni/juli 2020

Bericht door usaroadtripfan »

Nou, erg mooie route hoor.

Succes met verder plannen en mooie reis!

:clap:

Opmerking moderator

Link verwijderd
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer