Reis Muchaquito: rondje parken vanuit Las Vegas met camper; tips?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Muchaquito
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 nov 2019, 09:14
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Muchaquito: rondje parken vanuit Las Vegas met camper; tips?

Bericht door Muchaquito »

Wij gaan de eerste keer naar de VS en 1e keer met camper (we zijn geen kampeerders -> willen de C-28 huren met apart douche/toilet), gaan met z`n tweetjes en willen de tijd nemen om de parken te bekijken, te wandelen, paardrijden, raften etc. en ook relaxen. Eerste gedacht was SLC-LV en dan ook Yellowstone en omgeving mee te pikken. Maar dat bewaren we toch voor een volgende trip. :-)

Routeoverzicht - vertrek medio september 2020 - vluchten in optie:
1. NL - Las Vegas (aankomst, hotelovernachting)
2. Valley of Fire (camper ophalen)
3. Snow Canyon State Park
4. Zion
5. Zion
6. Bryce Canyon
7. Bryce Canyon (paardrijden, elke ranch voor gevorderden?)
8. Capitol Reef (via scenic route 12)
9. Arches
10. Arches (raften)
11. Canyonlands Dead Horse Point State Park, Island in the Sky)
12. Canyonlands (Island in the Sky)
13. Canyonlands (The Needles)
14. Monument Valley
15. Monument Valley (paardrijden, welke ranch voor gevorderden?)
16. Page
17. Page (Lake Powell, de Horseshoe Bend, Rainbow Bridge, Antelope Canyon: lower route)
18. Grand Canyon
19. Grand Canyon (helikoptervlucht)
20. Sedona (Coconino National Forest, wandelen)
21. Sedona (Coconino National Forest, wandelen)
22. Kingman (enkel ivm terugreis, onderweg helikoptervlucht wellicht zoals geadviseerd)
23. Las Vegas (inleveren camper, hotelovernachting)
24. Vertrek: Las Vegas
25. terug in NL

Graag tips; waar welke activiteit en mooie routes om te rijden. We willen zoveel mogelijk in de parken zelf overnachten (zitten wel nog te kijken in hoeverre dit mogelijk is ivm water tanken/dumpen). Update 9 nov: al een paar zaken aangepast.
Laatst gewijzigd door Muchaquito op 09 nov 2019, 12:39, 2 keer totaal gewijzigd.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Rondje parken vanuit Las Vegas met camper: tips?

Bericht door IngridZw »

Welkom op het forum. Het eerste wat me opvalt is de hoeveelheid tijd die jullie willen besteden aan de Grand Canyon. Zowel aan de North als de South Rim. Ik denk dat je op deze manier heel veel van hetzelfde zult zien. Ik zou daarom kiezen voor één van beide. Normaal gesproken heb je dan aan 2 nachten meer dan voldoende. Zion is een ander verhaal. Daar zou ik sowieso een extra dag aan toevoegen. Daar heb je nu als je de route van .....naar beschrijft maar 1 overnachting. Een extra dag Capitol Reef is ook niet gek. In beide parken heb je veel wandelmogelijkheden.

Voor Canyonlands geldt eigenlijk hetzelfde. Wat zijn jullie plannen daar. Normaal gesproken heb je daar aan 1 volle dag voldoende. De weg door het park is niet lang. Als uitvalsbasis is 1 camping genoeg.

Gezien het bovenstaande hou je dus best nog wel tijd over om voor de afwisseling nog wat extra's toe te voegen aan de route. Denk bijv aan Sedona en omgeving. Ook prachtig. Of een stukje Colorado. Wat je dan zou kunnen doen is na Moab rijden naar Grand Junction via de 128. Daar eventueel de scenic route rijden door Colorado National Monument. En de volgende dag de Million Dollar Hyw rijden via de leuke westernstadjes Quray en Silverton naar Durango. Dat is een prachtige route en weer een heel andere natuur. Vanuit Durango vervolgens naar Monument Valley.

Met paardrijden In Monument Valley heb ik geen ervaring, maar je kunt met een gids een tocht boeken. (geen ranch). Je zou eens kunnen informeren op de website bij Roy Black Guided Tours.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Muchaquito
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 nov 2019, 09:14
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Muchaquito: rondje parken vanuit Las Vegas met camper; tips?

Bericht door Muchaquito »

IngridZw dank voor je feedback. Grand Canyon is de reden waarom mijn man naar de VS wil ;-). De North Rim is ruiger en wordt veel minder bezocht, dus het leek ons wel leuk om beide te zien. Extra nacht in Zion is een goed idee. Andere tips ga ik bekijken. Canyonlands kun je vanuit verschillende ingangen bezoeken 313 en 211... moet ik nog even verder onderzoeken. Glen Canyon National Recreation Area zou ook kunnen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Muchaquito: rondje parken vanuit Las Vegas met camper; tips?

Bericht door Martin & Marianne »

Wat de Grand Canyon betreft is het goed om eens te kijken wat je er wilt doe. Zonder een wandeling naar de rivier en terug is de tijd die je er nu voor uittrekt echt heel veel. Misschien heb je iets aan ons 2015-verslag voor de North Rim en ons 2013-verslag voor de South Rim. Een helikoptervlucht zou je prima kunnen doen op de dag dat je naar Kingman rijdt. Dan rij je immers langs Tusayan
Wil je beide rims doen dan kun je overwegen om de North Rim tussen Zion en Bryce te plannen zodat je wat meer afwisseling hebt.
Voor Zion zou ik zeker een extra nacht uittrekken.

Je wilt in Canyonlands zowel.het Island in the Sky deel als het Needles deel bezoeken?

Ik weet niet hoelang een paardrijtocht kan duren maar op zich zou je voor Monument Valley aan 1 nacht voldoende kunnen hebben.

Wij hebben dit jaar in september een deel van jullie route gedaan. Misschien heb je ook iets aan dat verslag.

Marianne
Muchaquito
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 nov 2019, 09:14
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Muchaquito: rondje parken vanuit Las Vegas met camper; tips?

Bericht door Muchaquito »

Aangepast na lezen reisverslagen en tips:

1 Amsterdam - Las Vega: vlucht
2 Las Vegas - Valley of Fire: Camper ophalen / nationale parkenpas kopen
3 Valley of Fire - Snow Canyon State Park
4 Snow Canyon State Park - Zion:"scenic drive
5 Zion: The Narrows: Bottom up hike from Temple of Sinawava
6 Zion - Bryce Canyon: Rim Road
7 Bryce Canyon: THUNDER MOUNTAIN RIDE, Red Canyon is part of Dixie National Forest, https://www.horserides.net/horseback-ri ... h/#thunder
8 Bryce Canyon - Capitol Reef: scenic drive route 12
9 Capitol Reef- Arches: onderweg: Goblin Valley State Park, Little Wild Horse Canyon en de Bell Canyon?
10 Arches: Fiery Furnace Hike (4uur, wandeling met gids)?
11 Arches - Canyonlands/Island in the Sky: rijden via Dead horse Point State Park naar Canyonlands, via Highway 313
12 Canyonlands/Island in the Sky
13 Canyonlands/Island in the Sky - Canyonlands/The Needles: via Highway 211
14 Canyonlands/The Needles - Monument Valley: onderweg Goosenecks State Park
15 Monument Valley: "Paardrijden? https://royblacksguidedtours.com /
16 Monument Valley - Page
17 Page: Lake Powell, de Horseshoe Bend, Rainbow Bridge en de bijzondere Antelope Canyon, Lower Antelope Canyon Hiking Tour 1,5uur "
18 Page - Grand Canyon/South Rim
19 Grand Canyon /South Rim
20 Grand Canyon/South Rim - Sedona: onderweg "helicoptervlucht: vanaf $209 pp 25-30min, airport in Tusayan
21 Sedona: wandelroutes; verschillende parken
22 Sedona - Kingman
23 Kingman - Las Vegas: camper inleveren, via Hoover dam?
24 Las Vegas - Amsterdam

"
alje
Amerikafan
Berichten: 335
Lid geworden op: 03 mar 2008, 01:05

Re: Reis Muchaquito: rondje parken vanuit Las Vegas met camper; tips?

Bericht door alje »

Canyonlands is prachtig. Dat gezegd hebbend: je ruimt er nu wel heel veel tijd voor in. Op dag 11 ben je al snel waar je wezen moet, want het is niet ver van Arches. Heb je de hele dag nog om rond te kijken en te wandelen. Als je al kunt overnachten in Islands of the Sky (first come first served). Anders moet je eind van die dag toch terugrijden naar Moab.
Dag 12 lijkt me dus wat boventallig (tenzij je daar heel speciale plannen hebt voor een verre wandeling, of in Moab uit zou willen rusten). Dan zou je dus al naar Needles kunnen rijden. Dit geeft je een extra dag. Wat je daarmee zou kunnen doen is Mesa Verde toevoegen aan je programma. Dat zou je of aan het eind van dag 13 kunnen bezoeken, of je kunt dag 14 daarmee beginnen. Je zou zelfs ruimte kunnen maken door pas in de loop van dag 15 aan te komen bij Monument Valley en dan eind van de dag je paardrit maken. Behalve als je zes uur zou willen rijden, natuurlijk.
Mesa Verde is een totaal ander park met de oude Indiaanse ruines. Ik vind het een absolute aanrader.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Muchaquito: rondje parken vanuit Las Vegas met camper; tips?

Bericht door Martin & Marianne »

Jammer dat je je eerste bericht hebt aangepast, nu zijn de reacties niet meer te volgen.
Ik zou de dagen in Moab zo houden, maar wellicht wat anders indelen. Voor Arches heb je meer tijd nodig als je de Fiery Furnace walk gaat doen. En er is nog veel meer te zien buiten Arches en Canyonlands.
Voor Capitol Reef heb je nu weinig tijd...Ik zou daar een extra nacht doen. Dat geeft je ook meer tijd voor de ut12.
Kijk voor dat stuk eens in ons 2019-verslag.
Voor Bryce heb je niet veel gepland nu. Ik zou daar zeker een wandeling naar beneden maken. Je komt daar niet met de paardrijtocht?
En nogmaals, voor Monument Valley is 1 nacht voldoende.

Marianne
Muchaquito
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 nov 2019, 09:14
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Muchaquito: rondje parken vanuit Las Vegas met camper; tips?

Bericht door Muchaquito »

Ik moet nog even wennen aan de werking van dit forum Marianne.
Dank voor de tips. ...ik puzzel weer verder.
In Bryce willen we zeker wandelen. Naar Monument Valley is het een rit van 3 uur. Dus het lijkt ons handiger om daar de tijd te hebben voor een paardrijrit. Ik moet nog checken of een rit van een halve dag mogelijk is.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Muchaquito: rondje parken vanuit Las Vegas met camper; tips?

Bericht door Martin & Marianne »

Dan heb je toxh een hele middag om te paardrijden? Of je gebruikt de volgende ochtend voor het paardrijden. Dan ben je nog op tijd on Page voor bijvoorbeeld Antelope Canyon en Horseshoe Bend.

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Muchaquito: rondje parken vanuit Las Vegas met camper; tips?

Bericht door jojostravelusa »

Ik zou zeker proberen om in Zion een plekje te bemachtigen op Watchman campground.

Waarom hebben jullie overigens specifiek voor een 28 ft camper gekozen? Iedereen mag zelf kiezen uiteraard, maar wij hebben inmiddels verschillende maten mee gehad en zullen eerder voor een kleinere kiezen dan voor een grotere. Al kan het maar zo zijn dat we volgend voorjaar met een 32 ft. Middlebury uitrijden, want dan moeten we maar afwachten wat we meekrijgen. Het is immers een wegbrengspecial. Nu is de kans op een 32 ft niet groot hoor.
Maar, terugkomend mijn vraag. Wij hebben met een 22, 25, 27 ft en een truckcamper gereden. De truck is ideaal, maar in Amerika niet zo mooi (want eigenlijk alleen te huur bij Cruise Amerika), want daar zijn ze een stuk kleiner dan in Canada. De 27 ft bood nauwelijks meer comfort dan de 25 ft. Deze 2 modellen hebben met met 3 personen bewoond en waren allebei van Cruise America. De 27 ft had zelfs relatief minder bergruimte dan de 25 en maar 3 kookplaten t.o.v. de 4 in de 25-er. Vorig jaar hebben we ook een wegbrenger gehad en toen kregen we een 22 ft mee. Deze was van El Monte. Het bleek dat die hartstikke praktisch was. Je kunt hem veel makkelijker ergens parkeren, omkeren en, zeker niet onbelangrijk, een kleine is een stuk zuiniger in de benzine. Zeker vanuit dat oogpunt hopen we in het voorjaar weer op een 22 ft.

Het enige nadeel van een 22 ft is dat de rugleuningen van de cabine stoelen niet zo ver naar achteren kunnen. Nu zijn wij niet heel groot, dus dan staat de stoel vrij ver naar voren en win je daar aan de achterkant ruimte mee, maar voor mensen met lange benen was dat niet mogelijk en dan zit je best wel rechtop de hele vakantie. Wij houden daar niet van. Hoe het met campers van andere verhuurders is, weet ik natuurlijk niet. De 25 heeft het ook een beetje, maar daar was het ons nooit zo opgevallen.

Je zegt dat je op dag 2 vanuit Las Vegas naar Valley of Fire gaat. Dit is een first come first serve camping (beide campings), dus houd er rekening mee dat je er op tijd bent, want ook in september zal het er nog best druk zijn.
In Capitol Reef en Canyonlands zijn de wegen naar de meeste interessante punten onverhard en zeer waarschijnlijk mag je met de camper niet over onverharde wegen. Houd daar rekening mee in je planning.
Bij Sedona is een tocht met Pink Jeep Tours heel leuk https://www.pinkadventuretours.com/tours/sedona-tours. Dan is de Broken Arrow tour een goede keuze. Daar zitten leuke hobbels in.
In Monument Valley hebben wij een sunset tour gedaan met Monument Valley Safari. Deze is zeer goed bevallen. https://monumentvalleysafari.com/monume ... nset-tour/
Aanrader is om van Kingman via Oatman naar Las Vegas te gaan. De burro's (wilde ezels) in het dorp zijn hartstikke leuk en de Sitgreaves pass is prachtig.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Muchaquito: rondje parken vanuit Las Vegas met camper; tips?

Bericht door Elendan »

Mocht er geen plaats meer zijn bij Valley of Fire kun je altijd nog wildkamperen bij Stewards Point of betaald als dat je voorkeur heeft bij Echo Bay, daar zijn ook campings. Ik zou als je vertrekt uit Las Vegas zeker de route langs Lake Mead nemen en niet de snelweg 15. Op de weg langs Lake Mead (167) kun je bij het toegangspoortje meteen je parkenpas kopen voor $80. Gewoon genieten en af en toe uitstappen onderweg, is de fcfs vol bij Valley of Fire dan weet je dat er nog alternatieven zijn, ook al is het een klein stukje terug.

Wij hebben eerste nacht in de camper bij Echo Bay gestaan met uitzicht op het meer en zijn dag daarna Valley of Fire ingereden. Het is jammer dat de camping helemaal aan de andere kant ligt, maar het is wel een heel mooi gelegen camping, dus zeker de moeite om daar nog een nachtje te slapen als je reisschema het toe laat. En laat je niet meteen afschrikken door de bordjes vol, want meestal klopt er niet veel van :wink: We rijden vaak gewoon door en dan blijkt er meestal nog wel een plekje te zijn. Blijft een vreemd systeem daar in de VS.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Muchaquito: rondje parken vanuit Las Vegas met camper; tips?

Bericht door tomhster »

"We zijn geen kampeerders". Waarom ga je dan toch voor een camper en niet voor een huurauto en motels? Voor de kosten hoef je het niet te laten en ik vind de tweede variant veel comfortabeler en flexibeler. Je kunt de overnachtingen tussen Moab en Page wel halveren. In die periode kun je inderdaad prima een lus door Colorado maken. Met de auto is de Moki Dugway een aanrader. Fiery Furnace is top.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Muchaquito: rondje parken vanuit Las Vegas met camper; tips?

Bericht door jojostravelusa »

tomhster schreef:
16 nov 2019, 20:46
ik vind de tweede variant veel comfortabeler en flexibeler
Hiermee kom je weer op de eindeloze discussie over verschil in smaak, want daar komt het in feit op neer.
Persoonlijk zijn wij het er niet mee eens dat het in een hotel en met een auto comfortabeler zou zijn, maar als iemands voorkeur daar naar uit gaat, is dat prima natuurlijk. Wat wel een feit is, is dat een camper in de stad vaak een blok aan je been is. Als je van plan bent om steden te bezoeken, dan zijn er een paar opties. Plan die aan het begin en/of het eind van je reis. Dan kun je daar tussenin met de camper op pad. Of je huurt voor 1 of 2 dagen een auto en zet die op de camping naast de camper. Dan ben je in de stad toch flexibel. Of je steekt veel tijd in het uitzoeken waar een geschikte parkeerplaats voor de camper is in de stad. Valt niet altijd mee en vaak heb je meer dan 1 parkeerplaats nodig wat de parkeerkosten ophoogt, maar het is een optie.

Comfort is voor ons ook niet elke dag de koffer in en uit te pakken of lekker bij de camper je eigen kostje koken of bbq-en evt. met een kampvuur ernaast. Voor ons is (vrijwel) elke dag naar een restaurant moeten en daar wachten tot we eten krijgen geen ontspanning. Af en toe ergens eten is hartstikke leuk, maar niet elke dag. Daar staat tegenover dat je wel boodschappen moet doen, maar dat probeer je zoveel mogelijk voor een aantal dagen te doen. Als je met de auto gaat zul je ook inkopen doen voor onderweg. Onderweg lunchen, toiletteren of lekker relaxen als je daar zin in hebt is ook een vorm van comfort als je je eigen huis bij je hebt.

Met een camper kun je vaak makkelijker in de parken zelf staan en evt. 's avonds nog een rondje doen, als de meute vertrokken is. Dat moet je wel reserveren, maar dat moet je met een hotel ook in of in de buurt van de parken, dus flexibeler met een hotel is ook betrekkelijk.

Ook voor niet-kampeerders is reizen met een camper te doen. Probeer het eens uit. Dan weet je achteraf of je ervoor gevallen bent of zegt: dat nooit meer. Elk nadeel hep ze voordeel, in beide varianten. Er is geen "beste".
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Muchaquito: rondje parken vanuit Las Vegas met camper; tips?

Bericht door tomhster »

Leuk betoog, maar ik begin met het citaat "Wij zijn geen kampeerders". Daarom schets is een alternatief dat mij zeer goed is bevallen. Niets meer dan dat.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Muchaquito: rondje parken vanuit Las Vegas met camper; tips?

Bericht door jojostravelusa »

Is ook geen verwijt, maar bedoeld als achtergrondinformatie voor niet-kampeerders. Mogelijk zijn ze niet op de hoogte van een aantal aspecten. Zoals gezegd: ieder zijn keuze.
Muchaquito
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 nov 2019, 09:14
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Muchaquito: rondje parken vanuit Las Vegas met camper; tips?

Bericht door Muchaquito »

Dank voor alle reacties/tips. We hebben onze route inmiddels behoorlijk helder.

Keuze voor camper is omdat wij het prettig vinden om niet elke dag koffer in en uit hoeven te pakken, lekker onderweg kunnen eten en ons eigen potje kunnen koken danwel BBQ-en. Dit laatste heeft onze voorkeur gezien alle verhalen over Amerikaans (vaak ongezond) eten. En ja, wie weet valt het tegen, maar daar gaan we niet vanuit. Uiteten gaan kan altijd nog als we het zat zijn om zelf te kokkerellen.

Enig wat ik nog niet heb kunnen vinden is om ergens te raften (zie wel excursies voor meerdere dagen, of raften voor een halve dag waarbij je leest dat het eigenlijk niet meer dan dobberen is).
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Muchaquito: rondje parken vanuit Las Vegas met camper; tips?

Bericht door PSVwally »

Muchaquito schreef:
24 dec 2019, 17:35
Dit laatste heeft onze voorkeur gezien alle verhalen over Amerikaans (vaak ongezond) eten
Je kan er ook gewoon heel gezond eten hoor....Net zoals je ook in Nederland heel ongezond kunt eten bij allerlei fastfood ketens. Dat gezegd hebbende is er niets mis met lekker BBQ-en :blink: :mrgreen:

Ik vind het wel leuk dat je in je openingspost aangeeft geen kampeerders te zijn en in je laatste post juist voor een camper te kiezen om niet elke dag je koffer in/uit te hoeven pakken. Ik vind het rondreizen met een camper erg leuk (in Europa ook veel gedaan) en in Amerika kies ik juist voor hotels/motels/cabins en zorg voor een klein koffertje met wat kleren voor een paar dagen en de grote koffer blijft dan grotendeels gesloten. Het zijn altijd persoonlijke keuzes en beide heeft zo z'n charme vind ik.

Medio September heb je inderdaad veel meer laagstaande rivieren. Dus ook de Colorado en de San Juan river staan niet meer zo hoog en dat maakt het raften iets minder spectaculair. Je kan alsnog rond Moab prima raften hoor. Als je de 128 een stuk afrijd heb je een aantal aanbieders, maar ik zou dit altijd vooraf boeken. Je kan er ook voor kiezen om ipv te gaan raften te gaan kajakken op Lake Powell en dan een stuk Antelope Canyon in te varen. Let op dat dit een tochtje is wat je niet lichtzinnig moet opnemen, want je bent uren op het water.

Vergis je niet in een aantal ritten. Bv Sedona - Kingman vind ik echt een flinke rit. Je kan via route66 rijden, maar persoonlijk vind ik dat niet echt meerwaarde hebben. Wel zou ik een stop maken in Seligman. Ik zou dan naar Needles rijden en via Oatman terug naar Kingman rijden. Dan heb je maar 1x de sitgreaves pass (welke met een camper niet de fijnste weg is om te rijden..smal en veel bochtjes).

Ik zou persoonlijk echt een keuze maken om de south rim helicopter op dag 18 of 19 al te doen en dag 20 zo snel mogelijk naar Sedona te rijden. Sedona is (helaas) erg druk tegenwoordig. Ik had om 9u 's ochtends al meer dan 100 mensen voor me op een populaire wandelroute.
Dag 15 zou ik zeker ook al ergens anders bijzetten. Dat paardrijden kan op dag 14 ook met groot gemak.

Hou er rekening mee dat je een camper vaak voor 11u in moet leveren. Dan heeft het misschien geen nut om de hooverdam mee te pakken als je van Kingman naar Vegas gaat.
Muchaquito
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 nov 2019, 09:14
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Muchaquito: rondje parken vanuit Las Vegas met camper; tips?

Bericht door Muchaquito »

Ik zal nog eens zoeken naar rafting mogelijkheden vanuit Moab, tot nu toe niet gevonden wat ik zoek.

Onze nieuwe route:
1 Amsterdam - Las Vegas: vlucht
2 Las Vegas - Valley of Fire: Camper ophalen / nationale parkenpas kopen (via Lake Mead rijden)
3 Valley of Fire - Snow Canyon State Park
4 Snow Canyon State Park - Zion:scenic drive
5 Zion: The Narrows: Bottom up hike from Temple of Sinawava
6 Zion - Bryce Canyon: Rim Road
7 Bryce Canyon: THUNDER MOUNTAIN RIDE
8 Bryce Canyon - Capitol Reef: scenic drive route 12
9 Capitol Reef: verschillende Trails + scenic drive naar Capitol Gorge
10 Capitol Reef - Arches: onderweg: Goblin Valley State Park, Little Wild Horse Canyon en de Bell Canyon?
11 Arches: Fiery Furnace Hike (4uur, wandeling met gids)
12 Arches - Canyonlands/Island in the Sky: rijden via Dead horse Point State Park naar Canyonlands, via Highway 313
13 Canyonlands/Island in the Sky
14 Canyonlands/Island in the Sky - Canyonlands/The Needles: via Highway 211
15 Canyonlands/The Needles - Monument Valley: onderweg Goosenecks State Park
16 Monument Valley - Page (in de ochtend: Paardrijden? https://royblacksguidedtours.com )
17 Page: Lake Powell, de Horseshoe Bend, Rainbow Bridge en de bijzondere Antelope Canyon, Lower Antelope Canyon Hiking Tour 1,5uur
18 Page - Grand Canyon/South Rim
19 Grand Canyon /South Rim
20 Grand Canyon/South Rim - Sedona: onderweg in de ochtend helicoptervlucht: vanaf $209 pp 25-30min, airport in Tusayan
21 Sedona: wandelroutes; verschillende parken
22 Sedona - Boulder (RV bij Lake Mead)
23 Boulder - Las Vegas: ochtend camper inleveren, maar 35 min rijden naar inleverlocatie (eerst nog langs Hoover dam)
24 Las Vegas - Amsterdam
JVDP78
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 jun 2019, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Muchaquito: rondje parken vanuit Las Vegas met camper; tips?

Bericht door JVDP78 »

Wij gaan volgend jaar raften op de Colorado river vanuit Moab bij Westwater Canyon, dat is wel een stukje verder rijden naar het startpunt maar daar zijn in ieder geval nog wat stevige rapids, ook in de zomer. Dat is de enige dagtrip die ik kan vinden, rest zijn meer float trips.
2018 Florida
2022 California + Hawaii
Gebruikersavatar
JaapjeInAmerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 jan 2015, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Muchaquito: rondje parken vanuit Las Vegas met camper; tips?

Bericht door JaapjeInAmerika »

Mooi maar wel erg vol programma. Hierdoor is het toch veel rijden en weinig doen. Als je de wat grotere parken wat meer wilt beleven, heb je toch wel wat tijd nodigen om te wandelen. Even weg van de parkeerplaatsen. Daarnaast zul je ook moeten winkelen (Walmart) en (uit) eten etc. Een beetje flexibiliteit inbouwen is dan ook verstandig. Dan kan je ook een dagje op adem komen als dat nodig is. Als je naar Zion gaat, is een bezoek aan The Narrows en een wandeling naar Angels Landing mooie hoogtepunten. Dat lukt niet in een paar uur. En misschien is kamperen niet helemaal jullie ding. Maar kamperen in een park is ook echt een belevenis. Dus geniet ervan. En genieten kost vaak best wat tijd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer