Reis D--Amo: Zuidwest incl Yellowstone - 3 weken Zomer 2020

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
D--Amo
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jan 2014, 23:38

Reis D--Amo: Zuidwest incl Yellowstone - 3 weken Zomer 2020

Bericht door D--Amo »

Hi,

In 2015 maakten wij reeds een reis naar het zuidwesten. We reden toen van LA naar SF, en deden nadien Yosemite, Death Valley, Zion, Page, Monument Valley, Grand Canyon en Las Vegas.

Volgend zomer willen we graag nog eens terug naar het zuidwesten, maar deze keer willen ook graag naar Yellowstone. Wij hadden hier niet meteen bij stil gestaan, maar dat ligt eigenlijk een beetje uit de buurt, dus we hebben wat moeite met de route samen te stellen. Er is voorlopig nog niets geboekt, dus alles kan nog. We zullen deze trip met de wagen doen en plannen er +- 3 weken voor.
Kampeerders zijn we niet, dus wij verkiezen kleine hotels of BnB's.

Enkele must do's voor deze reis:
[*] Yellowstone
[*] Zion (Dit vonden we de mooiste stop vorige keer en willen we graag nog eens bezoeken voor The Narrows en Angel's Landing)
[*] We zouden de vakantie graag rustig eindigen met enkele dagen strand/zwembad. We dachten te eindingen in LA, stranden genoeg vermoed ik, en dan kunnen we stad ook nog eens rustig verkennen.

Bij een eerste poging voor een route kom ik bij onderstaande uit. Vliegen op SLC Of Denver zal denk ik het beste zijn. Zal vermoedelijk van de prijs afhangen. Via KLM is er wel een directe vlucht naar SLC, Denver precies niet. Het is wel een beetje zonde om hetzelfde stuk op en neer te rijden, maar rondrijden lijkt me niet echt de moeite.

Dag 1 AMS -> Salt Lake City
Dag 2 Salt Lake City -> Yellowstone
Dag 3 Yellowstone
Dag 4 Yellowstone
Dag 5 Yellowstone
Dag 6 Yellowstone -> Salt Lake City
Dag 7 Salt Lake City -> Moab
Dag 8 Moab
Dag 9 Moab
Dag 10 Moab -> Capitol Reef
Dag 11 Capitol Reef -> Bryce
Dag 12 Bryce
Dag 13 Bryce -> Page
Dag 14 Page
Dag 15 Page -> Zion
Dag 16 Zion
Dag 17 Zion
Dag 18 Zion -> Las Vegas
Dag 19 Las Vegas
Dag 20 Las Vegas -> Los Angeles
Dag 21 Los Angeles
Dag 22 Los Angeles
Dag 23 Los Angeles
Dag 24 Los Angeles -> AMS
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis D--Amo: Zuidwest incl Yellowstone - 3 weken Zomer 2020

Bericht door Old Faithful »

Mij valt op dat je Grand Teton N.P. overslaat. Is dat bewust? Ik zou dat na Yellowstone bezoeken, als je weer richting zuiden gaat. Overnachten kan (beperkt) in het park of in Jackson.
Daarna kun je naar Salt Lake City en daarna naar Moab rijden maar je kunt ook de vaak gekozen route via Flaming Gorge N.R.A. en/of Dinosaur N.M. met een overnachting in Vernal of Dutch John nemen.
Tussen Zion en Las Vegas is een stop in Valley Of Fire S.P. in mijn ogen de moeite waarrd.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42136
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis D--Amo: Zuidwest incl Yellowstone - 3 weken Zomer 2020

Bericht door Martin & Marianne »

Ik mis ook Grand Teton. Voor Bryce zou een nacht minder ook kunnen. Die kun je dan voor Grand Teton gebruiken.
Voor accommodatie in Yellowstone kun je het beste zo snel mogelijk gaan kijken op www.yellowstonenationalparklodges.com.
De goedkoopste opties zullen vaak al volgeboekt zijn maar er zijn altijd wel annuleringen. Dus regelmatig checken of er iets vrij komt.
Misschien heb je iets aan aan ons 2015-verslag voor de indeling en overnachtingslocaties in het park.

Marianne
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis D--Amo: Zuidwest incl Yellowstone - 3 weken Zomer 2020

Bericht door Markstaal »

Voor het einde van de reis zou je ook aan San Diego kunnen denken, stuk rustiger dan LA en vind het persoonlijk een veel mooiere stad, ook veel stranden en net wat zuidelijker. 2 jaar geleden sloten wij onze vakantie hier ook af en is erg goed bevallen.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis D--Amo: Zuidwest incl Yellowstone - 3 weken Zomer 2020

Bericht door josea »

Zeker inderdaad Grand Teton toevoegen! Wij deden een soortgelijke reis (beginnen in GT/YST) en eindigend in Utah/Las Vegas. Zie hiervoor ons verslag 2018. Wij gingen ook met auto en overnachtten in hotels.
Wij vlogen heen op Jackson, dat scheelt je een dag rijden. Qua prijs maakte dat toen zo goed als niets uit. Terug gingen we vanaf Las Vegas.
D--Amo
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jan 2014, 23:38

Re: Reis D--Amo: Zuidwest incl Yellowstone - 3 weken Zomer 2020

Bericht door D--Amo »

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Intussen hebben we onze tickets geboekt via KLM. We vliegen naar SLC en komen terug vanuit LAX. Prijzen een tijd in de gaten gehouden, maar helaas geen topdeals kunnen doen. Maar het echte plannen kan nu echt beginnen :wink:

Ik denk dat onderstaande planning zeker haalbaar zonder ons ergens te moeten haasten. Page heb ik er voorlopig uitgehaald, dat leek niet meer te passen en zit eigenlijk net uit de richting ook. Een aantal jaren geleden zijn we kort in Page geweest en Horseshoe Bend bezocht. Ik vond niet meteen andere must do's in die regio.
Waar onze uitvalsbasis zal zijn om Yellowstone te bezoeken moeten we nog uitzoeken.

Verder nemen we bewust enkele dagen Las Vegas en Los Angeles om het wat rustiger aan te doen op het einde van de vakantie.
De enige echte rijdagen zullen van SLC naar Jackson zijn, en van Yellowstone terug naar SLC. Hopelijk vinden we op die route nog iets dat de moeite waard is.

Opmerkingen zijn zeer welkom!

Dag 1 AMS => SLC (Aankomst SLC en meteen doorrijden naar Jackson)
Dag 2 Jackson (Grand Teton)
Dag 3 Jackson => Yellowstone (Grand Teton + Yellowstone)
Dag 4 Yellowstone
Dag 5 Yellowstone
Dag 6 Yellowstone => SLC
Dag 7 SLC => Moab
Dag 8 Moab (Canyonlands)
Dag 9 Moab (Arches)
Dag 10 Moab => Capitol Reef
Dag 11 Capitol Reef => Bryce
Dag 12 Bryce => Zion
Dag 13 Zion (Angel's Landing of Observation Point)
Dag 14 Zion (Narrows)
Dag 15 Zion => Las Vegas (Valley of Fire ?)
Dag 16 Las Vegas
Dag 17 Las Vegas
Dag 18 Las Vegas => Los Angeles (Joshua Tree ?)
Dag 19 Los Angeles
Dag 20 Los Angeles
Dag 21 Los Angeles
Dag 22 Los Angeles => AMS
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 881
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis D--Amo: Zuidwest incl Yellowstone - 3 weken Zomer 2020

Bericht door Tantelotje »

Mooie plannen in een geweldig gebied.

Een paar opmerkingen:
Het is echt nog een behoorlijk eind rijden van SLC naar Jackson, ruim 4 uur. Ik zou er niet aan moeten denken om dat nog te moeten rijden op de aankomstdag. Ook niet als we (vroeg) in de middag aan zouden komen. Je hebt er net een reis van 10 uur ofzo opzitten, dat is meestal een lange dag geweest en je moet ook nog even een tijdverschil van 8 uur verwerken. Onze ervaring is dat het licht op die eerste dag toch wel vroeg uit gaat.
Ik zou dan ook de eerste nacht in SLC blijven en de verplaatsing naar Jackson de volgende morgen plannen. Dan kun je de dag van aankomst nog eventueel een bezoek brengen aan de stad.

En dan heb je SLC al gezien en komt gelijk mijn volgende opmerking:
Ik zou het bezoek Yellowstone/Grand Teton omdraaien. Dus op dag 2 van SLC naar ergens in Yellowstone rijden. Dan je geplande aantal nachten Yellowstone, dan Grand Teton met 1 of 2 overnachtingen en dan via Vernal/Flaming Gorge (en ook gelijk een bijzonder leuk bezoek aan Dinosaur NM) naar Moab rijden. Ik zou dat zeker verkiezen boven de veel minder mooie route naar SLC, die je bovendien op de heenweg al gereden hebt.

Overweeg in Grand Teton ook een overnachting ín het park, bijvoorbeeld Colter Bay. Wij hebben dit afgelopen jaar ook gedaan en vonden dit echt een meerwaarde.

Verder geef je aan in Page al de Horseshoe Bend te hebben gezien; de Antelope Canyon (of Canyon X) is daar zeker ook nog een aanrader. Ik zou dat persoonljik ten koste laten gaan van een nacht LA. Als je toch Page wilt overslaan, zou ik nog steeds een dag LA inwisselen voor een extra overnachting bij Capitol Reef. Je kunt je daar met gemak een dag vermaken en dat geeft je bovendien meer tijd voor de route Moab - Capitol Reef met een bezoek aan bijvoorbeeld Goblin SP of Little White Horse Canyon. De volgende dag kun je dan besteden aan Capitol Reef, en daarna naar Bryce via de prachtige UT12 met bijvoorbeeld de Lower Creek Falls en Kodachrome SP.
Bovendien: als je tijdens de reis wat meer rust/tijd hebt, heb je aan het einde minder rust/tijd nodig om bij te komen :wink: .

Misschien heb je iets aan ons verslag van afgelopen jaar. Wij kwamen dan wel vanaf Seattle, maar het stuk vanaf Yellowstone naar LA is min of meer vergelijkbaar. Wij waren wel kort in Yellowstone; wij waren er al eens eerder geweest. Voor een eerste bezoek is een langer verblijf inderdaad beter.

Veel succes met plannen!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42136
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis D--Amo: Zuidwest incl Yellowstone - 3 weken Zomer 2020

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook zeker niet naar Jackson rijden, dat is echt een flink eind.
Heb je al accommodatie geboekt in Yellowstone? Zo nee, dan zou je inderdaad eens kunnen kijken naar de mogelijkheid om eerst naar Yellowstone te gaan.
Ik vind de tijd voor Yellowstone niet ruim nu. Eigenlijk zou eindigen in Las Vegas wel mooi geweest zijn, dan had je wat meer tijd voor de parken uit kunnen trekken.
Page is meer dan alleen Horseshoe Bend. Een slotcanyon is toch wel een must. Of ga varen op Lake Powell of op de Colorado. En bekijk de Glen Canyon dam.

Marianne
D--Amo
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jan 2014, 23:38

Re: Reis D--Amo: Zuidwest incl Yellowstone - 3 weken Zomer 2020

Bericht door D--Amo »

Martin & Marianne schreef:
07 jan 2020, 19:14
Ik zou ook zeker niet naar Jackson rijden, dat is echt een flink eind.
Heb je al accommodatie geboekt in Yellowstone? Zo nee, dan zou je inderdaad eens kunnen kijken naar de mogelijkheid om eerst naar Yellowstone te gaan.
Tantelotje schreef:
07 jan 2020, 14:58
Het is echt nog een behoorlijk eind rijden van SLC naar Jackson, ruim 4 uur.

En dan heb je SLC al gezien en komt gelijk mijn volgende opmerking:
Ik zou het bezoek Yellowstone/Grand Teton omdraaien. Dus op dag 2 van SLC naar ergens in Yellowstone rijden. Dan je geplande aantal nachten Yellowstone, dan Grand Teton met 1 of 2 overnachtingen en dan via Vernal/Flaming Gorge (en ook gelijk een bijzonder leuk bezoek aan Dinosaur NM) naar Moab rijden. Ik zou dat zeker verkiezen boven de veel minder mooie route naar SLC, die je bovendien op de heenweg al gereden hebt.
Dat begrijp ik helemaal, en het is niet ideaal. Die eerste dag zal inderdaad zwaar worden. De reden daarvoor is heel simpel, hiermee winnen we een halve dag. En kunnen we op dag 2 meteen 's ochtends het park in. Die dag van aankomst is meestal toch een beetje een verloren dag, dus op deze manier benutten we die optimaal.

Het alternatief was een duurdere vlucht nemen naar jackson met een extra tussenstop, waar we ook veel langer onderweg zouden zijn geweest.

Salt Lake City hebben we niet bewust gekozen het is nu eenmaal een logische bestemming voor Yellowstone. Ik bekijk nog even of er iets de moeite waard is in de stad. Anders kunnen we inderdaad eerst naar Yellowstone, om terug te keren via Grand Teton en Vernal. Dat ziet er inderdaad een leukere route uit!

Martin & Marianne schreef:
07 jan 2020, 19:14
Page is meer dan alleen Horseshoe Bend. Een slotcanyon is toch wel een must. Of ga varen op Lake Powell of op de Colorado. En bekijk de Glen Canyon dam.
Tantelotje schreef:
07 jan 2020, 14:58
Verder geef je aan in Page al de Horseshoe Bend te hebben gezien; de Antelope Canyon (of Canyon X) is daar zeker ook nog een aanrader. Ik zou dat persoonljik ten koste laten gaan van een nacht LA. Als je toch Page wilt overslaan, zou ik nog steeds een dag LA inwisselen voor een extra overnachting bij Capitol Reef. Je kunt je daar met gemak een dag vermaken en dat geeft je bovendien meer tijd voor de route Moab - Capitol Reef met een bezoek aan bijvoorbeeld Goblin SP of Little White Horse Canyon. De volgende dag kun je dan besteden aan Capitol Reef, en daarna naar Bryce via de prachtige UT12 met bijvoorbeeld de Lower Creek Falls en Kodachrome SP.
In Page hebben we ook al Antelope Canyon bezocht vorige keer, was ik even vergeten te vermelden. Vandaar dat we Little White Horse Canyon hadden gepland op weg van Moab naar Capitol Reef.
Het idee was dan om 's ochtens Capitol Reef te bezoeken en na de middag via UT12 naar Bryce. Niet meteen gepland om nog een hike te doen langs de UT12, maar de Lower Creek Falls ziet er mooi uit! Dat geeft ons misschien inderdaad wat weinig tijd.

Is er half September wel nog een waterval te zien? Ik weet dat de meeste watervallen in Yosemite bvb zo goed als droog staan in de zomer.

Iemand nog een idee hoe we onze tijd in Yellowstone het best kunnen besteden? We hebben dus 2 volledige dagen, en eventueel nog kort op weg naar Grand Teton.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42136
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis D--Amo: Zuidwest incl Yellowstone - 3 weken Zomer 2020

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou die eerste overnachting open laten. Ik weet niet hoe laat je aankomt in SLC en hoe het daar bij Immigrations gaat (of heb je een overstap in de VS?), maar wij hebben wel eens uren moeten wachten bij Immigrations. En dan nog ruim 4 uur rijden is niet fijn. Er zijn onderweg genoeg mogelijkheden voor een overnachting.

Ik begrijp dat er nog niets vast ligt in Yellowstone? Jammer dat je niet al eerder hebt gekeken, het zal best lastig zijn om nog iets betaalbaars te vinden. Ik begijp nu dat je er in september bent, dat is later dan ik op grond van je topictitel had aangenomen.

Wij waren afgelopen september in Capitol Reef en deden ook Little Wild Horse Canyon en de wandeling naar de Calf Creek Falls. Er was daar nog voldoende water. Kijk eens in ons reisverslag voor onze ervaringen.

Voor Yellowstone kun je in ons 2015- en 2017-verslag kijken. Met maar 2 dagen moet je keuzes maken. Ik zou zeker een overnachting bij OF doen voor de geisers. En kijk voor de rest eens wat je het meeste aanspreekt.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis D--Amo: Zuidwest incl Yellowstone - 3 weken Zomer 2020

Bericht door IngridZw »

Ik zou sowieso kijken naar overnachtingen op 2 verschillende plekken in Yellowstone. Wij hadden 2 overnachtingen in Canyon Village wat vrij centraal ligt en 1 overnachting zuidelijk in Grant Village. Je kunt ook kijken naar een cabin bij Roosevelt (goedkoper dan bij Canyon Village) en voor het zuidelijk gedeelte bij Old Faithful. Maar het ligt eraan wat er nog vrij is en eventueel vrij komt voor jullie periode.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer