Reis D--Amo: Zuidwest incl Yellowstone - 3 weken Zomer 2020

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
D--Amo
Amerika-ontdekker

Reis D--Amo: Zuidwest incl Yellowstone - 3 weken Zomer 2020

Bericht door D--Amo » 07 nov 2019, 00:30

Hi,

In 2015 maakten wij reeds een reis naar het zuidwesten. We reden toen van LA naar SF, en deden nadien Yosemite, Death Valley, Zion, Page, Monument Valley, Grand Canyon en Las Vegas.

Volgend zomer willen we graag nog eens terug naar het zuidwesten, maar deze keer willen ook graag naar Yellowstone. Wij hadden hier niet meteen bij stil gestaan, maar dat ligt eigenlijk een beetje uit de buurt, dus we hebben wat moeite met de route samen te stellen. Er is voorlopig nog niets geboekt, dus alles kan nog. We zullen deze trip met de wagen doen en plannen er +- 3 weken voor.
Kampeerders zijn we niet, dus wij verkiezen kleine hotels of BnB's.

Enkele must do's voor deze reis:
[*] Yellowstone
[*] Zion (Dit vonden we de mooiste stop vorige keer en willen we graag nog eens bezoeken voor The Narrows en Angel's Landing)
[*] We zouden de vakantie graag rustig eindigen met enkele dagen strand/zwembad. We dachten te eindingen in LA, stranden genoeg vermoed ik, en dan kunnen we stad ook nog eens rustig verkennen.

Bij een eerste poging voor een route kom ik bij onderstaande uit. Vliegen op SLC Of Denver zal denk ik het beste zijn. Zal vermoedelijk van de prijs afhangen. Via KLM is er wel een directe vlucht naar SLC, Denver precies niet. Het is wel een beetje zonde om hetzelfde stuk op en neer te rijden, maar rondrijden lijkt me niet echt de moeite.

Dag 1 AMS -> Salt Lake City
Dag 2 Salt Lake City -> Yellowstone
Dag 3 Yellowstone
Dag 4 Yellowstone
Dag 5 Yellowstone
Dag 6 Yellowstone -> Salt Lake City
Dag 7 Salt Lake City -> Moab
Dag 8 Moab
Dag 9 Moab
Dag 10 Moab -> Capitol Reef
Dag 11 Capitol Reef -> Bryce
Dag 12 Bryce
Dag 13 Bryce -> Page
Dag 14 Page
Dag 15 Page -> Zion
Dag 16 Zion
Dag 17 Zion
Dag 18 Zion -> Las Vegas
Dag 19 Las Vegas
Dag 20 Las Vegas -> Los Angeles
Dag 21 Los Angeles
Dag 22 Los Angeles
Dag 23 Los Angeles
Dag 24 Los Angeles -> AMS

Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis D--Amo: Zuidwest incl Yellowstone - 3 weken Zomer 2020

Bericht door Old Faithful » 07 nov 2019, 01:34

Mij valt op dat je Grand Teton N.P. overslaat. Is dat bewust? Ik zou dat na Yellowstone bezoeken, als je weer richting zuiden gaat. Overnachten kan (beperkt) in het park of in Jackson.
Daarna kun je naar Salt Lake City en daarna naar Moab rijden maar je kunt ook de vaak gekozen route via Flaming Gorge N.R.A. en/of Dinosaur N.M. met een overnachting in Vernal of Dutch John nemen.
Tussen Zion en Las Vegas is een stop in Valley Of Fire S.P. in mijn ogen de moeite waarrd.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 07 nov 2019, 07:23

Ik mis ook Grand Teton. Voor Bryce zou een nacht minder ook kunnen. Die kun je dan voor Grand Teton gebruiken.
Voor accommodatie in Yellowstone kun je het beste zo snel mogelijk gaan kijken op www.yellowstonenationalparklodges.com.
De goedkoopste opties zullen vaak al volgeboekt zijn maar er zijn altijd wel annuleringen. Dus regelmatig checken of er iets vrij komt.
Misschien heb je iets aan aan ons 2015-verslag voor de indeling en overnachtingslocaties in het park.

Marianne

Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal » 07 nov 2019, 08:28

Voor het einde van de reis zou je ook aan San Diego kunnen denken, stuk rustiger dan LA en vind het persoonlijk een veel mooiere stad, ook veel stranden en net wat zuidelijker. 2 jaar geleden sloten wij onze vakantie hier ook af en is erg goed bevallen.
2012: Florida
2014: Zuidwesten
2016: Texas
2017: Zuidwesten
2018: Zuidwesten Video
2019: Noordwesten Video
2019: Zuidwesten
2020: Deep South

josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door josea » 07 nov 2019, 09:52

Zeker inderdaad Grand Teton toevoegen! Wij deden een soortgelijke reis (beginnen in GT/YST) en eindigend in Utah/Las Vegas. Zie hiervoor ons verslag 2018. Wij gingen ook met auto en overnachtten in hotels.
Wij vlogen heen op Jackson, dat scheelt je een dag rijden. Qua prijs maakte dat toen zo goed als niets uit. Terug gingen we vanaf Las Vegas.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer