Reis Mademoiselle: California Coast Februari 2020

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Reis Mademoiselle: California Coast Februari 2020

Bericht door Mademoiselle »

Voor een evenement zitten we aankomende februari in Minneapolis(i know...hoe heeft de organisatie het zo uit kunnen kiezen). Omdat het daar dan nogal koud is willen we de zon opzoeken. Je zou dan in eerste instantie denken aan Florida, maar daar zijn we al geweest en de hoeveelheid snowbirds drijft de prijs daar nogal op. Daarom willen we daarna een rondje Californische kust doen. Het hoeft niet super warm te zijn, als het maar aangenaam is. We zijn ons bewust dat op hoger gelegen gebieden(lees: nationale parken) sneeuw zal liggen. Deze laten we dan ook links liggen en hebben nu de volgende route uitgestippeld. Niets ligt nog vast, ik ga zelf boeken dus kan flexibel zijn.

Dag 1: Amsterdam - Minneapolis
Dag 2: Minneapolis (bijkomen, beetje sightseeing)
Dag 3: Minneapolis (evenement)
Dag 4: Minneapolis (evenement)
Dag 5: Minneapolis (evenement)
Dag 6: Minneapolis - San Francisco(binnenlandse vlucht)
Dag 7: San Francisco
Dag 8: San Francisco
Dag 9: San Francisco - Monterey of Carmel(afhankelijk van accommodatie)
Dag 10: Monterey/Carmel
Dag 11: Monterey/Carmel - Pismo Beach(is dit een goede stopplek? We rijden in ieder geval de Big Sur)
Dag 12: Pismo Beach(?) - Santa Barbara (of in een keer door van Monterey/Carmel naar Santa Barbara? is best een eind en we willen ook nog wat zien en doen)
Dag 13: Santa Barbara
Dag 14: Santa Barbara - Los Angeles
Dag 15: LA
Dag 16: LA
Dag 17: LA - San Diego
Dag 18: San Diego
Dag 19: San Diego - Amsterdam
Dag 20: Aankomst Amsterdam

Alles is nieuw en het is nogal overweldigend wat er allemaal wel niet te zien en te doen is. We willen een combinatie stad(cultuur, musea, lekker eten, beetje shoppen) en natuur(view points, trails, watervallen etc).
LA vind ik bijna huiveringwekkend zo groot als het is. We willen in ieder geval Hollywood, Beverly Hills, Santa Monica zien. Beetje de standaard dingen denk ik voor de eerste keer LA? Ik las ook over een leuke fietsroute over de stranden/boardwalks tussen Santa Monica en Hermosa Beach.

In eerste instantie had ik ook Napa Valley(na San Francisco) en Palm Springs(tussen LA en San Diego) in de route, maar om het binnen budget te houden heb ik Napa geschrapt want we hebben al vele wijngebieden in Europa gezien en het zal ongetwijfeld leuk zijn maar niet perse iets heel nieuws. Palms Springs had ik er ingezet om eventueel naar Joshua Tree NP te gaan, maar ik lees hier en daar dat de bomen ook op andere plekken te zien zijn en het werd een soort gekke detour.

Veel rijden vinden we niet erg, maar we houden van een redelijk relaxed tempo(ca. minimaal 2 nachten op een plek, doorreisplekken uitgesloten) en willen als we onderweg zijn ook de tijd hebben om iets te ondernemen zonder een klok en nog zoveel kilometers te gaan in onze nek te hebben.

Hoor graag of dit een goede route is. Tips zijn heel welkom! Ik ga ook nog verder het forum doorspitten(met name het LA topic...die ongeveer even groot is als de stad zelf :D )
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Mademoiselle: California Coast Februari 2020

Bericht door winterpark »

Minneapolis schijnt wel een erg leuke stad te zijn, maar snap je punt dat februari niet ideaal is. ;-)

Het kan gigantisch regelen langs de kust van Californië in februari. Ik zou het eerlijk gezegd wat lager zoeken. Dus inderdaad LA, San Diego, en misschien dan de oversteek maken (via Anza Borrego, eventueel Joshua Tree) naar Tucson/Sedona?
Of een rondje in zuidelijk Texas?
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Reis Mademoiselle: California Coast Februari 2020

Bericht door Mademoiselle »

Oi! Dat is goed om te weten. Ik had temperaturen a 15-21 graden gezien in die periode, de hoeveelheid regen was me nog niet opgevallen(waarschijnlijk heel eenzijdig naar de temperaturen gekeken! :wink: )

Ons eerste plan was inderdaad een rondje Texas, maar ik begreep van een aantal forumleden dat het in februari letterlijk kan vriezen of dooien...
LA, San Diego, Tucson zijn zeker opties, misschien zelfs Phoenix? Is Sedona te doen in die tijd van het jaar? Ik ben in september '18 in Sedona geweest, maar zou daar graag nog eens komen.

En anders toch Texas...keuzes, keuzes!
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Mademoiselle: California Coast Februari 2020

Bericht door winterpark »

Nou.. Als je het over vriezen en dooien hebt. Wij zijn afgelopen oktober in de omgeving van Moab geweest, en daar wisselde het ook heel erg. Sommige dagen ook best koud gehad, maar omdat de zon echt de hele dag scheen, strakblauwe lucht, hebben we het wel echt heerlijk gehad. En andere dagen was het trouwens weer rond de 20 graden. Geen regen, trouwens ;-).

Februari zou ook trouwens een uitgelezen kans zijn om Death Valley te bezoeken.
Je zou ook een combinatie kunnen doen van Texas en zuidelijk Cali. Vliegen op Houston, daar een stukje kust, dan via Del Rio naar Big Bend, oversteken via White Sands naar Tucson/Sedona, daar een hoop zien, en dan via Anza Borrego naar San Diego, omhoog naar LA en via Death Valley naar Las Vegas. Maarehh, misschien is dat wel weer heel veel voor drie weken, haha. :D
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Reis Mademoiselle: California Coast Februari 2020

Bericht door Mademoiselle »

Hahaha bedankt voor je inspiratie winterpark!! :D

Ik zie sowieso dat Phoenix, Tucson en ook Sedona stabieler weer hebben, dat wil zeggen momenteel geen gigantische verschillen terwijl als ik nu bij California/Texas kijken het de ene dag geweldig en de andere dag echt slecht is. Februari is natuurlijk weer een andere maand maargoed. We gaan het even in de gaten houden. Minneapolis staat in ieder geval vast en over de rest gaan we verder brainstormen.
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Gebruikersavatar
schre062
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Reis Mademoiselle: California Coast Februari 2020

Bericht door schre062 »

Wij zijn eind februari in Sedona geweest en we hadden prachtig weer, wel fris maar goed te doen. Op de weg er naar toe nog in de sneeuw gereden vlakbij Jerome.
Phoenix-L.A. 2011
San Francisco-Las Vegas 2013
Atlanta-Atlanta 2015
Denver-Salt Lake City 2016
New York 2017.
Californie-Arizona Febr.-Maart 2018 (LA-LA)
Florida februari 2019
Texas en New Mexico 2020 in februari
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Reis Mademoiselle: California Coast Februari 2020

Bericht door Hockey »

Van Pismo Beach naar Santa Barbara is het anderhalf uur rijden, en tussen die twee steden is er weinig te zien.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer