Reis nanske: Las Vegas-Phoenix.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis nanske: Las Vegas-Phoenix.

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt nu een nacht Cheyenne vervangen door een overnachting in Rapid City. Dan heb je nog steeds 4 nachten te verdelen toch? Waar heb je dan de andere twee nachten toegevoegd?

Die 3 nachten Scottsdale vind ik wel jammer. Je kunt beter onderweg wat meer rust pakken.

Marianne
nanske
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 dec 2011, 20:01
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: België

Re: Reis nanske: Las Vegas-Phoenix.

Bericht door nanske »

Ik heb nog een extra nacht voorzien voor Jackson.
En nog een extra nacht voor Taos.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis nanske: Las Vegas-Phoenix.

Bericht door Markstaal »

nanske schreef:
07 nov 2019, 12:57
Ik heb nu sowieso 2N voorzien voor Rapid City. Nog 2 nachten te verdelen dus.
Ik zou niet alle nachten in Rapid City gaan zitten, er zitten zoveel leuke dorpjes zoals Custer, Keystone en Hill City. Deze zijn ook dichterbij de meeste bezienswaardigheden.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis nanske: Las Vegas-Phoenix.

Bericht door IngridZw »

Klopt. De dorpjes die Markstaal aangeeft zijn veel sfeervoller en liggen meer in de natuur. En van daaruit zijn de scenic routes ook veel dichter te bereiken.
Als je nog 2 nachten hebt te verdelen is het misschien een optie op deze bij Tucson te zetten. Wij zijn er zelf niet geweest, maar het schijnt dat er in die omgeving veel te zien is.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis nanske: Las Vegas-Phoenix.

Bericht door swissdutchie »

Persoonlijk zou ik nog een derde nacht in de Black Hills toevoegen, zodat je tijd hebt voor Mount Rushmore, Custer SP en Badlands NP. Ook tussen Rocky Mountains NP en Taos zou ik nog een keertje overnachten, want anders wordt ook dit een lange reisdag zonder veel gelegenheid om onderweg ook nog iets te bekijken. Ik vind sowieso, dat je een enorme route gepland hebt voor 3 weken tijd. Ik zou dan ook echt overwegen om bij voorbeeld de Black Hills te laten vallen voor meer tijd in Yellowstone en andere gebieden. Ook Santa Fe en Tucson verdienen eigenlijk een extra dag, maar daar is in jouw huidige schema geen tijd voor.
nanske
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 dec 2011, 20:01
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: België

Re: Reis nanske: Las Vegas-Phoenix.

Bericht door nanske »

Een goeie tip om te overnachten. We kijken Custer, Keystone en Hill City zeker na.
Dank je wel.
nanske
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 dec 2011, 20:01
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: België

Re: Reis nanske: Las Vegas-Phoenix.

Bericht door nanske »

Ik heb 2 nachten al voorzien in Old Faithful inn, is het van daaruit mogelijk veel te voet te doen of moeten we hier voor alles een auto nemen?
De andere 2 nachten ben ik nog aan het twijfelen ofwel lake hotel ofwel een hotel in West Yellowstone.
Graag jullie mening hierover aub.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis nanske: Las Vegas-Phoenix.

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je je al een beetje ingelezen wat Yellowstone betreft? En de kaarten bekeken op www.nps.gov/yell? Zie hier voor de kaart, met bovenin een gedetailleerder kaartje van onder andere het OF gebied. Dit gebied, het Upper Geyser Basin, met onder andere de Old Faithful geiser is lopend te bezoeken vanaf de Inn.
Maar voor alle andere bezienswaardigheden in de buurt zoals het Lower Geyser Basin etc zul je de auto nodig hebben. Ik had al eerder naar ons 2015-verslag verwezen; bekijk dat eens, dan krijg je een beetje een idee van de mogelijkheden. En kijk ook eens in ons 2017-verslag.

Voor de andere overnachting zou ik voor Lake kiezen, want West Yellowstone ligt net als OF in het westen, en dat is in combinatie met OF niet zo zinvol, dan kun je net zo goed alle nachten in OF doen. Ik zou iets in het noorden ook niet gek vinden, je zou bijvoorbeeld naar Roosevelt kunnen kijken, of naar Cooke city. Ligt OF al vast? Zijn dat de eerste of de laatste nachten? De keuze is natuurlijk ook afhankelijk van waar je vandaan komt en waar je naartoe gaat. En van de beschikbaarheid natuurlijk.

Voor wandelingen kun je eens naar mijn wandelsite kijken, maar waarschijnlijk heb je je handen al vol aan de stukken over de boardwalks naar alle bezienswaardigheden.

Marianne
nanske
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 dec 2011, 20:01
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: België

Re: Reis nanske: Las Vegas-Phoenix.

Bericht door nanske »

2 nachten in Old Faithfull liggen al vast, wij komen van Jackson. Na Yellowstone gaan we verder naar Cody.
Ik heb al een deel van jullie verslagen gelezen en heb ondertussen ook al wat boeken gekocht, dat maakt het ook al wat handiger.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer