Reis Charlie83: te laat?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Charlie83
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 okt 2019, 11:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Te laat?

Bericht door Charlie83 »

We zijn vandaag nog eens goed ervoor gaan zitten.
Het blijkt dat je in de GC south op de Mather campground nog gewoon met je rv terecht kan.
Ook in Zion zijn nog enkele plekken beschikbaar, deze vallen voornamelijk in de weekenden.
Maar goed dat is dus een kwestie van plannen.
Bedankt voor je route tips Marianne!
Welke had je zelf gedaan als je de keuze had in April?
Rondje Las vegas of toch Las vegas naar SF via Yosemite? Is de tijd van het jaar de reden dat je Sequoia overslaat?
Op de achtergrond zijn we bezig met de camper en de vluchten.
Camper is tijdelijk door vroegboekkorting met 50% one way kosten of zelfs geen one way kosten te verkrijgen.
Dus dat maakt betreft de route niets uit.

We horen graag verder,
groetjes
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Te laat?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat ik in april voor de eerste route zou gaan. Zeker als je het graag rustig aan wilt doen. De tweede route kan ook, die is iets gevarieerder, en je zou ook Sequoia toe kunnen voegen, bijvoorbeeld ten koste van LA, maar het is iets gehaaster. En jammer van de afgesloten wegen in Yosemite. In Sequoia heb je ook nog kans op sneeuw. Je komt dan zonder sneeuwkettingen het park niet binnen. Hou er ook rekening mee dat je met een camper langer dan 22 ft niet via de CA198 het park mag binnenrijden.

Wel bijzonder dat in Zion vooral in het weekend iets vrij is. Het weekend daar zou ik toch wel proberen te vermijden. Je kunt daar ook nog naar South kijken. Of naar de camping in Springdale.
Charlie83 schreef:
03 nov 2019, 15:50
We horen graag verder,
Ik weet niet wat je wilt horen, maar ik denk dat je zelf eerst wat knopen moet doorhakken. :wink:

Marianne
Charlie83
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 okt 2019, 11:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Te laat?

Bericht door Charlie83 »

Tja onze route die wij in gedachten hebben is als volgt,

Las vegas
Zion
Bryce
Moab
Monument valley
GC south
kingman
death valley
Yosemite
SF

Dit lijkt ons een te doen route in 3 weken....
Is Yosemite wel te doen in April met een camper denk je? In verband met de eventuele sneeuw.
Sequoia lijkt ons prachtig maar we weten niet of dit ook wel beschikbaar is voor reizen met een camper in de periode april.
Uitwerken van dagen moet zeker nog gebeuren.
Voor ons lijkt dit een leuke afwisselende route en kindvriendelijke afstanden die te doen zijn.
Wat denk je?

:D
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Te laat?

Bericht door Martin & Marianne »

Dat is wel te doen, maar Sequoia er nog bij lijkt me lastig. Ik weet niet of ik qua dagen goed zit, met 3 weken is onderstaand te doen. Maar het is een redelijk volle route op deze manier. Je zou VoF kunnen laten vallen en in één keer naar Zion kunnen rijden. Of een dag Las Vegas minder? Bij Moab zou een extra dag mooi zijn.

11-apr naar Las Vegas
12-apr Las Vegas
13-apr Las Vegas
14-apr Las Vegas - Valley of Fire
15-apr Valley of Fire - Zion
16-apr Zion
17-apr Zion - Bryce
18-apr Bryce - Capitol Reef
19-apr Capitol Reef - Moab
20-apr Moab
21-apr Moab - Monument Valley
22-apr Monument Valley - Page
23-apr Page - Grand Canyon
24-apr Grand Canyon - Kingman
25-apr Kingman - Death Valley
26-apr Death Valley - ? (Oakhurst?)
27-apr ? - Yosemite
28-apr Yosemite
29-apr Yosemite - San Francisco
30-apr San Francisco
1-mei San Francisco
2-mei San Francisco

Voor Yosemite zul je op 15 december moeten reserveren. Maar ik zou aanraden om op 15 november alvast eens te oefenen.
Vermoedelijk zal het weer wel goed zijn, in die periode is de kans op sneeuw niet groot meer. En de Glacier Point road zou open kunnen zijn. Zie hier voor de openingsdata in de afgelopen jaren.
Sequoia ligt hoger, dus daar is de kans op sneeuw wat groter. Kijk eens op www.nps.gov/seki. Het park is wel open, ook voor campers, maar als er sneeuw ligt mag je er zonder sneeuwkettingen niet in.

Als je dit wilt doen kijk dan voor Zion en Moab zo snel mogelijk naar campings. En noteer de 15e voor Yosemite. Lees je goed in daarvoor.

Marianne
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Te laat?

Bericht door stegeman »

Zou na onze reis je nu als advies geven om Valley of fire idd te laten vallen (zoals Marianna al als optie geeft). En een nacht extra Page doen! Alhoewel ik niet weet hoe lang je in Moab nodig bent, want daar waren we niet... Het lijkt mij dat je anders wel heel veel rijdagen achter elkaar hebt en Page vonden we super. Met Horseshoebend, Antelope Canyon en Glenn Canyon recreation area heb je al ruim een dag vol. Maar ook simpel even tijd hebben voor boodschappen etc en wat rustiger aan te kunnen doen tussendoor is ook prettig.
Wellicht kun je evt extra nacht Moab realiseren door bijv Monument Valley te laten vallen, maar dat is eigenlijk ook wel zonde. Lastig soms keuzes. Mijn keuze zou zijn 1 dag minder SF dan denk ik en 1 extra Moab. GC vonden wij 2 nachten ook heerlijk! Maar in jouw geval met Page-GC en GC-Kingman is 1 idd ook prima te doen.
Kortom zou gaan voor SF 1 minder en VOF laten vallen. En dan Page en Moab nacht extra
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Charlie83: te laat?

Bericht door IngridZw »

Wat betreft de temperatuur in die periode zou ik persoonlijk kiezen om te eindigen in Los Angeles. Je kan dan eventueel ook nog San Diego toevoegen.
Kingman - Palm Springs (via Joshua Tree)
Palm Springs - San Diego
San Diego
San Diego - Los Angeles
Los Angeles
Als ik me niet vergis hou je dan nog tijd over voor een extra dag Moab en/of Page.
Van Death Valley naar bv Oakhurst onderlangs is ook een behoorlijke afstand.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Charlie83
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 okt 2019, 11:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Charlie83: te laat?

Bericht door Charlie83 »

Bedankt voor alle reacties,

Het is lastig omdat we echt niet teveel uren op 1 dag willen reizen.
Onze 3 kinderen gaan natuurlijk mee en om nou de halve dag in de camper te rijden is niet iets wat we als doel hebben.
Zelf hebben we er de Google Maps eens op nageslagen en dan komen we ook op best wel veel uren per dag.
Dus SF - Yosemite is misschien beter om een andere keer te doen.
Nu zijn we meer aan het kijken naar rondje LV of inderdaad
LA - San Diego - (ook een mooie kustroute?) en dan Joshua tree ,stukje route 66 , GC en dan eindigen in Phoenix of Las Vegas.
We willen gewoon echt korte stukken rijden , zeker niet dagelijks.
Het rondje LV trekt natuurlijk heel erg ,door een niet te warme, niet te drukke periode.
Lekker rustig aan met de camper. En zeer mooi!!!
Het stuk LA , San Diego is natuurlijk voor de kids erg leuk.
Disney, Sea world maar ook een gedeelte natuur. Meer de afwisseling.
Is het bij het stuk vanaf LA wel meer mogelijk om op de bonnefooi te gaan?
We weten het even niet meer! :roll: :roll: :roll: :blink: :shock:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Charlie83: te laat?

Bericht door Martin & Marianne »

Geen SF en Yosemite geeft je wat meer tijd. Je kunt dan het rondje LV doen wat ik al had voorgesteld. Of je voegt LA toe, dan kan het zoiets worden:

11-apr naar Las Vegas
12-apr Las Vegas
13-apr Las Vegas
14-apr Las Vegas - Valley of Fire
15-apr Valley of Fire - Zion
16-apr Zion
17-apr Zion - Bryce
18-apr Bryce - Capitol Reef
19-apr Capitol Reef
20-apr Capitol Reef - Moab (onderweg Goblin Valley, Little wild Horse Canyon)
21-apr Moab
22-apr Moab
23-apr Moab
24-apr Moab - Monument Valley
25-apr Monument Valley - Page
26-apr Page
27-apr Page - Grand Canyon
28-apr Grand Canyon - Kingman
29-apr Kingman - Joshua Tree
30-apr Joshua Tree
1-mei Los Angeles
2-mei Los Angeles

Dit is qua afstanden per dag prima te doen. Misschien een dag minder Moab en Page en die toevoegen aan LA of San Diego er bij doen.
Ik zou trouwens niet te bang zijn voor eens een lange rijdag; dat is minder erg dan na 3 uur rijden ergens zitten waar niets te beleven is.
Charlie83 schreef:
05 nov 2019, 12:46

Is het bij het stuk vanaf LA wel meer mogelijk om op de bonnefooi te gaan?
Welk stuk bedoel je dan precies? Ik denk dat het buiten de parken wel mee zal vallen.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Charlie83: te laat?

Bericht door IngridZw »

De kustweg tussen LA en San Diego is erg mooi met ook leuke badplaatsen onderweg en mooie stranden. In La Jola kun je de zeeleeuwen zien op de rotsen. Wij hebben dit stuk in mei 2017 gereden en toen was het al heerlijk warm. San Diego is ook een prima alternatief voor San Francisco. Een stad met veel bezienswaardigheden.
Charlie83 schreef:
05 nov 2019, 12:46
LA - San Diego - (ook een mooie kustroute?) en dan Joshua tree ,stukje route 66 , GC en dan eindigen in Phoenix of Las Vegas.
Je bedoelt dat je dan wilt starten in LA? Zo ja dan kun je i.v.m. de volgorde het beste eindigen in Las Vegas. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon starten in LV en eindigen in LA.
De rijafstanden tussen de verschillende bestemmingen zijn prima te doen hoor en met name door de afwisseling in natuur nooit saai.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Charlie83
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 okt 2019, 11:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Charlie83: te laat?

Bericht door Charlie83 »

HOI HOI!!

Nou we zijn alweer heel wat wijzer.
Bedankt Ingrid voor de leuke tip betreffende de zeeleeuwen. Zeer leuk voor de kids.
We zijn nu zover dat we al eens een route op hebben gezet met data erbij.

Misschien willen jullie eens meedenken of dit een leuke te doen route is.

Vliegen van Ams-San Diego.
S.D
S.D
S.D - Anaheim ( waarschijnlijk oppikken van de camper)
Anaheim (eventueel Disney) maar is erg prijzig hadden we gezien!
Anaheim - Death valley ( dit is inderdaad een langer stuk rijden)
Death valley
Death valley - Las vegas (2de optie om de camper op te pikken en de voorgaande route met een huurauto doen)
Las vegas
Las vegas - Zion
Zion
Zion - Bryce ( eventueel overslaan)
Bryce - Capitol reef
Capitol reef
Capitol reef - Moab
Moab
Moab
Moab - Page (ook weer een langer stuk rijden)
Page
Page - Grand canyon
Grand canyon
Grand canyon - Las vegas (weer een lang stuk rijden)
Las vegas - Amsterdam

Nou wat vinden jullie ervan? Nog iets wijzigen kan altijd natuurlijk.
Omdat we met de camper gaan rondtrekken komen we niet op iedere plek.
b.v. Dante's view in death valley is niet te bezichtigen met een camper door de zandwegen. Hoe zit het in de andere parken hiermee?
Zijn dit wel gewone verharde wegen of is er een park waar we al beter omheen kunnen rijden?
Iemand ervaringen met de amerikaanse campers , onze offerte betreft een C30 camper.
Parkeren geen probleem in de parken?
Keren op de weg waarschijnlijk wel :lol:

Het stuk van LA tot Death valley en door naar Las vegas bedoelde ik eigenlijk Marianne , Dit was natuurlijk niet duidelijk.
Dat is dan dus Anaheim of iets dichter al richting Death Valley.
Death Valley campground is vooraf niet te reserveren hebben we begrepen.

Groetje s
:mrgreen:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Charlie83: te laat?

Bericht door Martin & Marianne »

Charlie83 schreef:
07 nov 2019, 22:43
Omdat we met de camper gaan rondtrekken komen we niet op iedere plek.
b.v. Dante's view in death valley is niet te bezichtigen met een camper door de zandwegen. Hoe zit het in de andere parken hiermee?
Ik weet niet waar je dat van die zandwegen hebt gelezen? Het is een gewone weg. Je mag er met een camper rijden zolang die maar niet langer dan 25 ft is. Ook in de andere parken zijn de meeste wegen verhard.
Bekijk het eens op de NPS-sites. Bij elk park vind je een kaart van het park (ga naar brochure map in de linkerbovenhoek van de kaart). zie voor Death Valley: https://www.nps.gov/deva/planyourvisit/maps.htm. Je ziet dan welke wegen er zijn en wat voor soort wegen het zijn.

Ik weet niet wat nog een prettige lengte is voor een camper, maar ik weet wel dat het aantal plaatsen voor een camper van 30ft beperkt is. Ik zou daarom voor een kleinere gaan.

Wat de route betreft: je kunt overwegen om van Death Valley naar Valley of Fire of Zion te rijden en Las Vegas op het laatst te bezoeken. Scheelt je weer een paar dagen camperhuur en in Las Vegas is het wel zo aardig om in een hotel op de strip te zitten.
Voor Page is twee nachten niet echt nodig. Waarom niet 1 nacht Monument Valley en 1 nacht Page?
Charlie83 schreef:
07 nov 2019, 22:43
Death Valley campground is vooraf niet te reserveren hebben we begrepen.
Volgens mij kan Furnace creek CG in april wel gereserveerd worden. Heb je ook hiervoor al de NPS-site bekeken?
Leuk, en alleen in het voorjaar; de pupfish in de Salt Creek.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Charlie83: te laat?

Bericht door IngridZw »

Toch nog een opmerking over de laatste route. Ik zou een nacht minder Grand Canyon doen zodat je een overnachting kunt hebben tussen de GC en LV. Is inderdaad een lange afstand. Als je de route opdeelt heb je ook tijd om wat van route 66 mee te pakken. Seligman is een leuke tussenstop en de route via het oude westernstadje Oatman (waar de ezeltjes vrij rondlopen) is zeker ook een aanrader.

Als je vanuit Page via de oostelijke ingang naar GC rijdt passeer je ook een paar mooie viewpoints. Vooral Desert View Watchtower met de uitzichttoren is leuk voor kinderen. Voor de rest is het niet echt een park waar voor hen veel te beleven valt. En de uitzichtpunten zijn indrukwekkend maar na een aantal heb je het wel gezien.

Ik weet niet of het een goed idee is om de camper op de laatste dag in te leveren terwijl je diezelfde dag terugvliegt. Hangt natuurlijk ook af van de vluchttijden. Misschien toch handiger om op het eind een extra dag LV in te plannen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Charlie83
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 okt 2019, 11:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Charlie83: te laat?

Bericht door Charlie83 »

Bedankt weer voor de tips!

We zijn nu van plan (omdat de camper vanaf SD meenemen te duur blijkt) om te starten met een huurauto.
Het stukje kust vanuit SD blijft staan vanuit daar willen we dus richting DV rijden.
Nu kan je linksom via Panamint springs of rechtsom via Shoshone en Evelyn.
Hoe kunnen we dit nu het beste aanpakken?
Wat is de mooiste route om naar death valley te reizen?
DV lijkt ons ergens mooi en in een betere periode in april (niet al te warm) maar we moeten er vanuit SD ook een stuk voor rijden!
IS DV ook echt de moeite waard of kunnen we het beter bewaren voor een andere reis en meteen vanuit SD doorrijden richting LV?

Groetjes
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Charlie83: te laat?

Bericht door stegeman »

We hadden zowel GC als Page 2 nachten en moet er niet aan denken als dit minder geweest was. Voor ons zou 1 veel te kort en gehaast zijn geweest.....
DV reden wij onderlangs vanaf Shoshone in en dat vonden wij prachtig. Alleen gingen we bij FC dan links het park weer uit en dat was toch eigenlijk ook wel een mooi stuk en dat mis je als je onderlangs er in gaat en rechts er uit ri LV. Lastige keuze.
Anaheim. Als je niet naar Disney of Universal zou gaan zou ik voor de kust gaan. Santa Monica Beach ofzoiets. Wel een park dan Anaheim.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Charlie83: te laat?

Bericht door PSVwally »

In April kan het nog fris zijn rond Page. Het is misschien (waarschijnlijk) korte broeken weer, maar bv Lake Powell is ijskoud. Het meer is leuk om even te bezoeken, maar verder zal je er weinig doen. Een maand of 2 later kan je vanalles op en om het meer doen. Dus ik zou Moab - Minument Valley en de dag erop MV - Page doen. En dan deel je ook weer een rit op.

GC 1 of 2 nachten. Sja, als je geen grote wandelingen gaat maken en je geluk hebt met de drukte vind ik één nacht voldoende.
Ook afhankelijk van de inlevertijd van de camper zou ik de dag erop al een stuk richting Vegas rijden.

Overigens zou ik misschien, zeker als je het eerste deel geen camper neemt en als je niet voor disney kiest, heel LA vermijden en bv via Anza Borrego en de Salton Sea naar omgeving Palm Desert/Palm Springs rijden en de dag erop Joshua Tree NP aandoen. En dan via de zuidkant death valley inrijden.
Kies je toch voor LA, dan zou ik idd aan de kust blijven en of voor een hotel in hollywood kiezen mits je niet voor Disney gaat.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Charlie83: te laat?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou DV zeker meenemen hoewel de route via Joshua Tree ook een mogelijkheid is.
Charlie83 schreef:
09 nov 2019, 22:06
Nu kan je linksom via Panamint springs of rechtsom via Shoshone en Evelyn.
Hoe kunnen we dit nu het beste aanpakken?
Ik zou linksom rijden. Je kunt dan wat meer bezienswaardigheden onderweg meenemen. Kijk bijvoorbeeld eens bij Mosaic Canyon, en de Sand Dunes. Stovepipe Wells zou dan qua overnachting niet gek zijn. Furnace Creek is qua ligging beter, maar wel erg duur.
Mocht je rechtsom gaan dan rij je niet via Evelyn maar via Ashford Junction het park in (de 176). Rij je via Panamint Springs dan kun je ook die route nemen naar Las Vegas. Ga je nu in Las Vegas de camper ophalen?
Ik weet niet of er al iets vast ligt inmiddels, maar probeer toch alvast iets vast te leggen in Zion.

Marianne
Charlie83
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 okt 2019, 11:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Charlie83: te laat?

Bericht door Charlie83 »

Zion is vastgelegd :clap:

Moab (needles) is vol! Iemand nog een leuke tip voor een mooie campground met de rv natuurlijk

En tips over page??
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Charlie83: te laat?

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je alle campings in Moab bekeken? Wat bedoel je precies met Needles?
In Arches kun je kijken naar Devils Garden. In Moab heb je meerdere mogelijkheden zoals Canyonlands RV. Of Moab Valley Resort. En iets buiten Moab heb je een KOA. Je kunt ook kijken naar de camping in Dead Horse Point SP.
Als alles in en rond Moab vol is kun je uitwijken naar Green River.
Zie ook https://www.nps.gov/arch/planyourvisit/camping.htm

Marianne
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Charlie83: te laat?

Bericht door Markstaal »

Net buiten Moab heb je ook Archview RV resort, ideaal gelegen naast de weg die naar Dead Horse Point en Canyonlands gaat, Arches ligt op 10 km. Fijne gezellige camping met mooi uitzicht.
Charlie83
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 okt 2019, 11:22
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Charlie83: te laat?

Bericht door Charlie83 »

Wat vinden jullie van deze trip?
Beetje rustig aan te doen?

Aankomst LV
LV
LV
LV - VALLEY OF FIRE (CAMPER OPHALEN)
VALLEY OF FIRE - ZION
ZION
ZION - BRYCE
BRYCE - CAPITOL REEF
CAPITOL REEF - MOAB
MOAB
MOAB
MOAB - MONUMENT VALLEY
MONUMENT VALLEY - PAGE
PAGE
PAGE - GRAND CANYON SOUTH RIM
GC - SELIGMAN
SELIGMAN - HOOVERDAM - LV
LV - FURNACE CREEK ( CAMPER INLEVEREN, AUTO OPHALEN)
FURNACE CREEK - SEARLESS VALLEY
SEARLESS VALLEY - MORENO VALLEY
MORENO VALLEY - SAN DIEGO
SD
SD
VLUCHT TERUG

GROETJES
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer