Reis Goedhartfamily: rondreis juli/augustus 2020 LA - LA.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Goedhartfamily
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 okt 2019, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 15

Reis Goedhartfamily: rondreis juli/augustus 2020 LA - LA.

Bericht door Goedhartfamily »

Na al heel veel gelezen te hebben op dit forum, ben ik tot een (voorlopige) route gekomen voor onze camper (C30) roadtrip 2020.

Er zijn een aantal vaste punten in onze route, omdat ik midden in de zomervakantie naar LA moet voor mijn werk.
Manlief en 2 kinderen (11 en 13 jaar) vliegen enkele dagen later, vandaar dat start en einde in Los Angeles is.
We proberen een divers programma te maken met zowel natuur, wandelingen, steden en zwemmen/surfen in de Pacific.

De route zoals ik hem nu heb staan:

22-07-20 aankomst family in LA - Camper ophalen in de middag - boodschappen doen
23-07-20 LA - rijden door Joshua Tree NP - via Oatman (route 66) - Kingman (350 mijl; 5,45 uur)
24-07-20 Kingman - via Seligman- Grand Canyon South Rim (190 mijl; 3.15 uur)
25-07-20 Grand Canyon
26-07-20 Grand Canyon - Antilope Canyon - Horshoe Bend - Page (145 mijl; 2,45 uur)
27-07-20 Page - Bryce (153 mijl; 2.45 uur)
28-07-20 Bryce - Zion (86 mijl; 2 uur)
29-07-20 Zion
30-07-20 Zion- Valley of Fire - Hoover Dam - Las Vegas (250 mijl, 4.45 uur)
31-07-20 Las Vegas
01-08-20 Las Vegas - Death Valley - Bishop (300 mijl; 5 uur)
02-08-20 Bishop - Bodie - Tioga Pass -Yosemite Valley (207 mijl; 4,5 uur)
03-08-20 Yosemite Valley
04-08-20 Yosemite Valley - Glacier Point - Wawona (60 mijl, 2,15 uur)
05-08-20 Wawona - Mariposa grove - San Fransisco (250 mijl, 4.15 uur)
06-08-20 San Fransisco
07-08-20 San Fransisco - Monterrey - Carmel - Big Sur (150 mijl; 2.45 uur)
08-08-20 Big Sur - Pismo Beach (120 mijl; 2,45 uur)
09-08-20 Pismo Beach - Malibu (170 mijl; 3 uur)
10-08-20 Malibu - Los Angeles (camper inleveren, hotel + auto) (70 mijl; 1 uur)
11-08-20 Los Angeles
12-08-20 Los Angeles
13-08-20 Naar huis

Een aantal dingen zijn mij nog niet helemaal duidelijk.

[*]Death Valley: mag je hier nu wel of niet doorheen met de camper? Het plan is om er doorheen te rijden en er niet te overnachten. Iemand ervaring met een camper door Death Valley in juli/augustus?
We hebben de camper bij Cruise America gehuurd en hier staat het volgende:
Vehicles may be operated with EXTREME CARE in Death Valley and other desert areas during the months of July and August. In Summer, renters visit these areas at their own risk and Cruise America will not be held responsible for extraordinary vehicle recovery and other charges. During certain periods these areas are not habitable and could pose a danger to the driver and passengers.

[*] Ik ben nog bezig met campings uit te zoeken. Als er mensen zijn met tips voor mooie/leuke campgrounds in deze route...alle tips zijn welkom

[*] Trails:
onze kinderen kunnen goed wandelen. Afgelopen zomer huttentocht in de Dolomieten gemaakt. Hebben jullie tips voor trails en/of andere activiteiten in de Grand Canyon en Yosemite en Zion?

[*] Ik ben nog in twijfel tussen Malibu en Santa Barbara. Malibu is gunstiger met de camper inleveren de volgende dag, maar Santa Barbara lijkt me ook leuk. Kinderen willen vooral graag de Pacific in!

[*] Ik las ergens dat diverse camperverhuurders een soort van depot hebben waar je je gebruikte campingspullen achter kan laten, zodat volgende huurders dit weer kunnen gebruiken. Heeft Cruise America dat ook? En weet iemand of je je lege koffers/tassen kan achterlaten bij de verhuurder?

Ik heb al veel gelezen en uitgezocht via dit forum en heb door dat er veel mensen zijn met veel ervaring in roadtrips. Voor ons de eerste keer, maar wel echt een bucketlist item!! Super veel zin in!! We willen het graag zo goed mogelijk van tevoren regelen, dus alle tips zijn welkom! Alvast veel dank!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Rondreis juli/augustus 2020 LA - LA

Bericht door Marcopstal »

23/7 lijkt me niet realistisch. Hoe je aan 5:45 komt is me een raadsel, ik kom voor een gewone wagen al aan 6:20 op google maps en met een camper mag je daar best wat tijd bij doen. Je komt dan op een uur of 8 uit. Hoe zie je jezelf dan nog iets bezoeken onderweg ?

Aangezien je 2 nachten GC heb zou je misschien toch wat eerder kunnen stoppen en slechts 1 nacht GC doen.

DV mag je met een camper van Cruise America op eigen risico, anderen verbieden dit nog (net als andere woestijngebieden overigens). Als je op de "normale" wegen blijft is er geen reden om je zorgen te maken
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 650
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Rondreis juli/augustus 2020 LA - LA

Bericht door Elendan »

je mag dus wel door Death Valley in juli en augustus van Cruise Ameria, maar het is geheel op eigen risico. Geldt ook voor bv. onverharde wegen als je daar stukken krijgt met een RV of huurauto. Of je dat risico wilt nemen hangt van jezelf af. We rijden met de RV wel gewoon onverharde wegen, maar de een zal dat wel doen en een ander kiest er voor om op de verharde wegen te blijven. Is heel persoonlijk.

Bij elk verhuurstation van CA kun je gewoon je spullen achter laten. Meestal staat er een tafel waar je de spullen op kan leggen. Is dus niet een echt 'depot'. Je kunt hier zelf ook eens naar kijken als je de RV ophaalt. Meestal herken je zo'n tafel wel. Let op dat je niet wat onbewaakte spullen van een andere reiziger meeneemt ;)

Wat wij ik doen is spullen geven aan andere kampeerders op de laatste camping voor je de RV inlevert.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Rondreis juli/augustus 2020 LA - LA

Bericht door Marcopstal »

Elendan schreef:
27 okt 2019, 13:33
maar het is geheel op eigen risico
Zo zwart/wit is het niet.

Er staat duidelijk: "Cruise America will not be held responsible for extraordinary vehicle recovery and other charges".
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 650
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Rondreis juli/augustus 2020 LA - LA

Bericht door Elendan »

lege koffers/tassen achterlaten, ik denk dat je bedoelt om later bij het inleveren weer op te pikken niet om achter te laten voor iemand anders?
Als je een C30 hebt kun je je koffers gewoon meenemen en in je laadruimte buiten (onder het grote bed) opbergen. Als de koffers van verschillende afmetingen zijn, kun je ze in elkaar doen en de tassen ook. Wij hebben meestal dus maar 1 koffer over en die gaat aan de buitenkant in de laadruimte waar je enorm veel kwijt kunt. De bbq, zakken kool, hout blokken, stoeltjes, onze voorraad water, cola, bier. Er zit standaard ook al een tafel in, die je kunt gebruiken op plekken waar geen picknick bank is.

In je RV berg je dus alleen je kleding en de etenswaar en het drinken dat je op dat moment gebruikt.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis juli/augustus 2020 LA - LA

Bericht door Martin & Marianne »

Die eerste rijdag met de camper is aardig lang. Misschien kun je op de dag dat je de camper ophaalt al een stuk rijden?
Met een stop in Kingman zou eventueel 1 nacht GC ook wel voldoende kunnen zijn. Kijk eens wat je daar zou willen doen. Als je een stuk naar beneden wilt wandelen is een volle dag wel mooi maar echt nodig is het niet.

De dag van Bishop via Bodie is ook erg lang. Met een camper zul je behoorlijk wat tijd kwijt zijn op de weg naar Bodie. Veel tijd voor de Tioga Road blijft er dan niet over terwijl het daar juist prettig wandelen is (minder druk en heet).

Voor wandelingen in de parken kun je eens op mijn wandelsite kijken.
Informatie over campings in de parken vind je op de NPS-sites (www.nps.gov/grca, www.nps.gov/yose etc).
Lees je heel goed i over het reserveren voor Yosemite en oefen een maand van te voren. En misschien ook twee maanden van te voren.
de andere campings moet je over het algemeen 6 maanden van te voren boeken. In Zion (Watchman) en Big Sur gaat het snel, bij de andere parken is het wat minder snel vol.

Marianne
Goedhartfamily
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 okt 2019, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Rondreis juli/augustus 2020 LA - LA

Bericht door Goedhartfamily »

Dank voor jullie reacties .
Marcopstal schreef:
27 okt 2019, 13:29
23/7 lijkt me niet realistisch. Hoe je aan 5:45 komt is me een raadsel, ik kom voor een gewone wagen al aan 6:20 op google maps en met een camper
Typfout, had 6.45 uur staan in mijn sheet. Tijden zijn inderdaad google maps met auto, dus zal nog meer tijd bij moeten met de camper.

We willen graag naar een honkbalwedstrijd en de enige dag dat er een team thuis speelt als wij in de buurt zijn van een honkbalteam is de eerste avond (hoe kan je het plannen, maar ja). Op deze manier kunnen we ze in ieder geval zo lang mogelijk wakker houden de eerste avond. Heb de route nu wat veranderd:

22-07-20 aankomst family in LA - Camper ophalen in de middag - boodschappen doen
23-07-20 LA - rijden door Joshua Tree NP - Needles (274 mijl; 4 uur 45 minuten)
24-07-20 Needles - via Oatman - Kingman - via Seligman- Grand Canyon South Rim (240 mijl; 4 uur 30 minuten)
25-07-20 Grand Canyon

Martin & Marianne schreef:
27 okt 2019, 13:48
De dag van Bishop via Bodie is ook erg lang. Met een camper zul je behoorlijk wat tijd kwijt zijn op de weg naar Bodie. Veel tijd voor de Tioga Road blijft er dan niet over terwijl het daar juist prettig wandelen is (minder druk en heet).
Goede tip, dank je, ga zeker de wandelroutes even goed bekijken!
Ik denk dat Bodie eruit halen verstandig is zodat we bij Tioga Road meer tijd kunnen doorbrengen.
Elendan schreef:
27 okt 2019, 13:40
lege koffers/tassen achterlaten, ik denk dat je bedoelt om later bij het inleveren weer op te pikken niet om achter te laten voor iemand anders?
Als je een C30 hebt kun je je koffers gewoon meenemen en in je laadruimte buiten (onder het grote bed) opbergen. Als de koffers van verschillende afmetingen zijn, kun je ze in elkaar doen en de tassen ook. Wij hebben meestal dus maar 1 koffer over en die gaat aan de buitenkant in de laadruimte waar je enorm veel kwijt kunt. De bbq, zakken kool, hout blokken, stoeltjes, onze voorraad water, cola, bier. Er zit standaard ook al een tafel in, die je kunt gebruiken op plekken waar geen picknick bank is.

In je RV berg je dus alleen je kleding en de etenswaar en het drinken dat je op dat moment gebruikt.
Bedoelde ik inderdaad, maar goed te weten dat we dit gewoon in de camper kwijt kunnen, maakt het wel zo makkelijk! Denk dat wij ook uitkomen op 1 (in elkaar gestapelde koffer)


Ik heb weer genoeg uit te zoeken!
Goedhartfamily
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 okt 2019, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Goedhartfamily: rondreis juli/augustus 2020 LA - LA.

Bericht door Goedhartfamily »

Na weer uren puzzelen en heel veel lezen op dit forum is de route wederom wat aangepast.

1 woensdag 22-07-2020 aankomst in LA - hotel - Dodgers
2 donderd 23-07-2020 Camper ophalen (early bird)- boodschappen - LA - Needles
3 vrijdag 24-07-2020 Needles - Oatman route 66 - Kingman - Seligman - Grand Canyon South Rim
4 zaterdag 25-07-2020 Grand Canyon - Antelope Canyon - Horshoe Bend - Page
5 zondag 26-07-2020 Page - Bryce
6 maandag 27-07-2020 Bryce - Zion
7 dinsdag 28-07-2020 Zion
8 woensdag 29-07-2020 Zion- Valley of Fire - Las Vegas
9 donderd 30-07-2020 Las Vegas
10 vrijdag 31-07-2020 Las Vegas - Death Valley - Lone Pine
11 zaterdag 01-08-2020 Lone Pine - (evt Bodie) - Mono Lake
12 zondag 02-08-2020 Mono Lake - Tioga Pass -Yosemite Valley
13 maandag 03-08-2020 Yosemite Valley
14 dinsdag 04-08-2020 Yosemite Valley - Glacier Point - Wawona - Mariposa Grove wandelen
15 woensdag 05-08-2020 Wawona - San Fransisco
16 donderd 06-08-2020 San Fransisco
17 vrijdag 07-08-2020 San Fransisco - Montery (whale watch)
18 zaterdag 08-08-2020 Monterey - 17 mile drive - Bixby Creek bridge - Big Sur - San Simeon - Morro Bay - Pismo Beach
19 zondag 09-08-2020 Pismo Beach
20 maandag 10-08-2020 Pismo Beach - Santa Barbara - Malibu
21 dinsdag 11-08-2020 Malibu - Los Angeles (camper inleveren)
22 woensdag 12-08-2020 Los Angeles
23 donderd 13-08-2020 Los Angeles en in de namiddag vlucht naar huis
24 vrijdag 14-08-2020 aankomst Nederland


We zitten alleen nog een beetje met de route vanaf Las Vegas richting Yosemite. Het eerste stuk begrijp ik is een lang en saai stuk wat we maar beter in 1 dag kunnen afleggen.
We hebben hier verschillende opties in ons hoofd:
optie 1:
Las Vegas- Death Valley (hoofdweg)- Lone Pine (campground?)
Lone Pine - Lee Vining/Mono Lake (Mono Vista RV park?)

Optie 2:
Las Vegas- Death Valley (hoofdweg)- Bishop (campground?)
Bishop - Bodie - Lee Vining/Mono Lake (Mono Vista RV park)

In Montery willen we een whale watch tour gaan doen, maar ook daar zijn we nog aan het zoeken naar een goede overnachtingsplek.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Reis Goedhartfamily: rondreis juli/augustus 2020 LA - LA.

Bericht door Hockey »

18 zaterdag 08-08-2020 Monterey - 17 mile drive - Bixby Creek bridge - Big Sur - San Simeon - Morro Bay - Pismo Beach

Dit ga je niet redden. 17 mIle Drive is een apart stukje "park" wat je helemaal door moet en als je regelmatig uitstapt toch wel 2 uur duurt. Ook Moor Bay als je het wil zien kost je een half uur, San Simeon afhankelijk van wat je wil zien ook, Big Sur kost je met gemak een of meerdere uren.
Beslis voor deze dag vooraf wat je persé wil zien en wat eventueel af mag vallen en stem daar je programma op af.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Goedhartfamily: rondreis juli/augustus 2020 LA - LA.

Bericht door Martin & Marianne »

Bishop of Lone Pine maakt niet heel veel uit. Vanaf Bishop ben je wel al snel in Lee Vining, dus ik zou de planning af laten hangen van wat je onderweg wilt doen. Je kunt wandelen bij Mammoth Lakes of iets zuidelijker (Little Lakes Valley Loop), je kunt naar Bodie, etc.
Je kunt de keuze ook af laten hangen van de camping. Ik weet dat er bij Lone Pine wel iets is (buiten de camping bij Whitney Portal maar dat is met een camper niet zo handig denk ik), maar in Bishop zal ook wel iets zijn.
Goedhartfamily schreef:
09 nov 2019, 14:02
Het eerste stuk begrijp ik is een lang en saai stuk wat we maar beter in 1 dag kunnen afleggen.
Over welk stuk heb je het dan? De rit door Death Valley is heel bijzonder Je kunt hier ook een aantal stops maken, zoals bij Badwater, Zabriskie Point, etc. Voor wandelen is het te heet, maar het is een bijzondere ervaring om daar te zijn,

Misschien heb je iets aan onze laatste reisverslagen voor het stuk tussen Las Vegas en Yosemite.

Ik weet niet wat de plannen zijn in Pismo Beach? Misschien is een volle dag Monterey leuker, zeker als je daar een whalewatch tour wilt doen. Fietsen daar is ook leuk, wij deden dit jaar de 17 mile drive op de fiets. O doe ene nacht Monterey en een nacht Bi Sur. Zie voor Big Sur ons 2019-verslag.

Marianne
Goedhartfamily
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 okt 2019, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Goedhartfamily: rondreis juli/augustus 2020 LA - LA.

Bericht door Goedhartfamily »

Hockey schreef:
09 nov 2019, 14:32
18 zaterdag 08-08-2020 Monterey - 17 mile drive - Bixby Creek bridge - Big Sur - San Simeon - Morro Bay - Pismo Beach
Dit ga je niet redden. 17 mIle Drive is een apart stukje "park" wat je helemaal door moet en als je regelmatig uitstapt toch wel 2 uur duurt.
Hmmm denk dat we de 17 mile drive dan maar moeten laten vallen. Niet haalbaar om alles te willen zien in 3 weken tijd.

Marianne, ik had al wat zitten lezen in jullie reisverslagen, heel veel informatie al uit kunnen halen!
Ben zelf al vaak in Amerika geweest, maar met name de Oostkust, dus dit is een geheel nieuw gebied voor mij. Ook nog nooit eerder met de camper (en de rest van de familie) geweest, dus probeer het allemaal maar zo goed mogelijk voor te bereiden.
Het idee is om idd door Death Valley te rijden met een aantal stops en bedoelde meer dat het een lange dag op de weg zal zijn.

Kinderen willen graag een dag relaxen in Pismo Beach, strand, golfsurfer, outlet etc. Moet zeggen dat ik dat ik me daar wel in kan vinden :wink: !
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Goedhartfamily: rondreis juli/augustus 2020 LA - LA.

Bericht door PSVwally »

De rit door Death Valley is heel bijzonder
Zowel Lone Pine als Bishop zijn bij op tijd vertrek uit Vegas prima te halen. Je hoeft er ook niet persé om 17u te zijn en het is in augustus nog redelijk lang licht. En dan kan je makkelijk wat highlights van Death Valley meepakken.

De weg van Vegas naar Death valley zou je ook nog allerlei dingen kunnen doen, maar ik zou dat inderdaad gewoon 'snel' afleggen. Gooi bv in Pahrump nog even de tank vol.

Ik vind de rit door death valley qua uitzicht eigenlijk heel erg saai. Zeker als je al door veel mooie gebieden bent gereden. Rotsen en zand..... De bezienswaardigheden waar je toch net even de auto voor uit moet maken dit park voor mij juist mooi/apart. En dat is in mijn ogen zowel met optie 1 als 2 prima te doen.

Ook in je vorige route had je imo tijd genoeg om en Bodie mee te pakken en de tioga pass te bezichtigen. De key in mijn ogen is gewoon 'op tijd' vertrekken op dit soort dagen en lange dagen maken.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 979
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Goedhartfamily: rondreis juli/augustus 2020 LA - LA.

Bericht door stegeman »

Van LV naar Furnace Creek in Death Valley reden we onderlangs via Shoshone DV in en reden ook de lus artist palet (ben de naam f kwijt) en stopten bij de meeste bekende stops. Wij hebben juist genoten van dit park! Maar vooral ook om hier ook te overnachten. Nergens zo’n mooie zonsondergang gezien als hier. Maar misschien hadden we ook geluk dat het bewolkt was wat wel een heel bijzonder plaatje gaf.
Ik verwachtte eigenlijk van DV gewoon een grote grindbak maar dit park was voor ons het meest verrassend. Zo zie je maar weer dat elke ervaring anders is....wij zijn wel fan! (Hadden ook geluk met de gratis upgrade naar “the Inn in Furnace Creek” wat een zalig zwembad
Goedhartfamily
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 okt 2019, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Goedhartfamily: rondreis juli/augustus 2020 LA - LA.

Bericht door Goedhartfamily »

Inmiddels weer wat verder in de planning en een aantal campings gelukt om te reserveren 6 maanden van te voren.

Ook al geoefend voor Yosemite :wink: , fingers crossed voor 15 maart 15.00 uur.

Met dank aan dit forum al veel gepland om te zien onderweg, veel tussenstops gevonden en tips over wandelingen in de NP's.

De route is nu als volgt:

Dag Datum Route mijl uur Camping Reserveren

1 22-07-2020 aankomst in LA - hotel -
2 23-07-2020 Camper ophalen - boodschappen - LA - Joshua Tree NP - Needles (KOA Needles = gereserveerd)
3 24-07-2020 Needles - Oatman route 66 - Kingman - Seligman - Grand Canyon South Rim (Mather Campground = gereserveerd)
4 25-07-2020 Grand Canyon - Antilope Canyon - Horshoe Bend - Page. (Wahweap Lake Powell = gereserveerd)
5 26-07-2020 Page - Bryce (Ruby's Inn RV park = gereserveerd)
6 27-07-2020 Bryce - Zion (Watchman = gereserveerd)
7 28-07-2020 Zion (Watchman = gereserveerd)
8 29-07-2020 Zion- Valley of Fire - Hoover Dam - Las Vegas (KOA Sam Town Las Vegas = gereserveerd)
9 30-07-2020 Las Vegas (KOA Sam Town Las Vegas = gereserveerd)
10 31-07-2020 Las Vegas - Death Valley - Lone Pine
11 01-08-2020 Lone Pine - (evt Bodie) - Mono Lake
12 02-08-2020 Mono Lake - Tioga Pass -Yosemite Valley (15 maart 15.00)
13 03-08-2020 Yosemite Valley
14 04-08-2020 Yosemite Valley - Glacier Point - Wawona - Mariposa Grove (15 maart 15.00)
15 05-08-2020 Wawona - San Fransisco (Marin RV park = gereserveerd)
16 06-08-2020 San Fransisco (Alcatraz en fietsen) (Marin RV park = gereserveerd)
17 07-08-2020 San Fransisco - Montery (whale watch) (Veterans Memorial? First come first serve)
18 08-08-2020 Monterey - Bixby Creek bridge - Big Sur - San Simeon - Morro Bay - Pismo Beach (Pismo coach Village RV, net aangevraagd)
19 09-08-2020 Pismo Beach (Pismo coach Village RV net aangevraagd)
20 10-08-2020 Pismo Beach - Santa Barbara - Malibu (Carillo state park 6 maanden van te voren 10/2)
21 11-08-2020 Malibu - Los Angeles (camper inleveren). hotel
22 12-08-2020 Los Angeles hotel
23 13-08-2020 Los Angeles en in de namiddag vlucht naar huis
24 14-08-2020 aankomst Nederland


Ik blijf als niet ervaren Zuid/West Amerika ganger een beetje dubben met 2 delen van de route.
  • 1
Het stuk tussen LV en Yosemite. Gaan we nou wel of niet door Death Valley. Zover is het lees is het niet verboden door Cruise America en is ons idee om gewoon op de normale wegen te rijden en bij wat bekende punten (waar we met een camper mogen komen) te stoppen. Wat ik uit jullie reacties begreep is dat prima te doen en eigenlijk ook wel een stuk wat we niet willen missen.
Na de rit LV door DV dan overnachten in Lone Pine en de volgende dag richting Mono Lake, met eventueel een kleine omleiding naar Bodie afhankelijk. van de stemming van de jeugd).
  • 2
Het andere deel is het stuk over de highway 1 terug naar LA. Na alle wandelingen die gepland staan de eerste 2 weken willen we rustig aan van SF naar LA. Ik lees hele wisselende recensies over campings in de buurt van Monterey. Zijn er nog goede tips voor een camping daar in de buurt? We willen vroeg weg uit SF op dag 17 om in de buurt van Monterey te gaan whale watchen. Voor het laatste stuk van de route staat nog niets echt vast, dus alle tips/ op- of aanmerkingen zijn welkom!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Goedhartfamily: rondreis juli/augustus 2020 LA - LA.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik kan niets zeggen over Death Valley, maar qua route is het natuurlijk heel mooi zo. Als je niet door Death Valley wilt rijden kun je bovenlangs en dan twee nachten bij Mono Lake. Of kijk naar Mammoth Lakes of June Lake. Daar heb je mooiere campings denk ik.

Ik heb niet meer alles gelezen. Heb je een early bird? Het zal sowieso een lange dag zijn naar Needles.
Welke Antelope Canyon wil je bezoeken? Heb je al gereserveerd? Misschien is het niet gek om de Lower te doen op de ochtend dat je nasr Bryce rijdt.
Je wilt geen twee nachten Monterey? Dat zou je wat meer rust geven daar. Ik zie als camping hier vaak Moss Landing voorbijkomen.

Marianne
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7938
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis Goedhartfamily: rondreis juli/augustus 2020 LA - LA.

Bericht door Pete.Z »

In plaats van Lone Pine zou ik overnachten bij Panamint Springs Resort aan de rand van DV.
Veel leuker voor de kinderen, en prachtige sterrenhemel als het donker is.
Hannevp
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2020, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Goedhartfamily: rondreis juli/augustus 2020 LA - LA.

Bericht door Hannevp »

Goedhartfamily schreef:
27 okt 2019, 13:01
Na al heel veel gelezen te hebben op dit forum, ben ik tot een (voorlopige) route gekomen voor onze camper (C30) roadtrip 2020.

[*]Death Valley: mag je hier nu wel of niet doorheen met de camper? Het plan is om er doorheen te rijden en er niet te overnachten. Iemand ervaring met een camper door Death Valley in juli/augustus?
We hebben de camper bij Cruise America gehuurd en hier staat het volgende:
Vehicles may be operated with EXTREME CARE in Death Valley and other desert areas during the months of July and August. In Summer, renters visit these areas at their own risk and Cruise America will not be held responsible for extraordinary vehicle recovery and other charges. During certain periods these areas are not habitable and could pose a danger to the driver and passengers.

Ik zie dat jullie met een camper van Cruise America gaan. Hoe hebben jullie deze gehuurd? Rechtstreeks of via een bureau in Nederland? Ik ben benieuwd, want wij willen ook met het gezin een rondreis maken met een camper, maar weten niet zo goed hoe/waar we dit het beste kunnen huren en wat de goedkoopste manier is.
Goedhartfamily
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 okt 2019, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Goedhartfamily: rondreis juli/augustus 2020 LA - LA.

Bericht door Goedhartfamily »

@Hannevp
wij hebben rechtstreeks bij Cruise America geboekt. Ik heb veel sites met elkaar vergeleken en bij ons was dit de goedkoopste optie.
Soms heb je in 1 stad meerdere pick-up locaties en de prijs per locatie kan wel 50 dollar per dag schelen.
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Goedhartfamily: rondreis juli/augustus 2020 LA - LA.

Bericht door SuperFieke »

In de zomervakantie van 2016 deden wij bijna gans dezelfde reis met onze kinderen van 11 en 13, met een Cruise America camper.

Om op je 2 laatste vragen te antwoorden:

Wij reden met de camper wél door Death Valley, en waren blij dat we dit gedaan hadden, want we vonden dit een prachtig park. En dit was goed te doen om te rijden. We zijn vroeg vertrokken vanuit Las Vegas (rond 6u) en hebben ons ontbijt genomen in de camper aan Dante's View in DV. Het werd daarna wel heel heet, maar we hebben de belangrijkste bezienswaardigheden kunnen zien. Zelfs Artist's Drive (heel bochtig) hebben we gereden.
's avonds hebben we overnacht aan Convict Lake, heel leuke camping. Weinig faciliteiten maar supermooie locatie! En van daaruit naar Yosemite (Upper Pines Campground)

Na San Francisco zijn we naar de KOA in Moss Landing gereden. Ideaal om een whale watching tour te doen, je kan van de camping te voet naar de haven want het ligt er vlakbij. Helaas werd onze toer toen wel geannuleerd wegens teveel wind op zee.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer